Cerwin Vega Tråden - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 149 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 2973
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Hva ender jeg på i pris på et par råe 12" DIY subber da? Og har du noen link til noen?
    Har ikke link. Men det ligger litt forskjellig av diy i diy kategorien. PD, 18sound etc har gode elementer. Se hos dynabel
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer CV-Gunnar96 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    +1 men rommene til HFK er ikke det beste på bass akkurat. hehe :wink:
    Enig der,får ikke den beste bassen,men du verden for et trykk ! XLS 12 + HFA 21 var helt rått der inne. Greit med masse bass,men når det begynner og skille invendig då.... ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det skadelig for høyttaleren min eller forsterkeren min viss lyset på limit begynner å lyse ?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoofer inngang

Hei!

En kamerat har CERWIN-VEGA HD 5.1 oppsett. Den subwooferen som følger med her har kun rød/hvit innganger. Han bruker en Onkyo TX-SR608 og har koblet til en Argon 5085S subwoofer kabel fra subwoofer utgangen på receiver. Dette medfører da at den bare er koblet rett inn på hvit inngang på Cerwin Vega sub. Han bruker altså ikke den rød. Jeg trodde man skulle bruke en split slik at man koblet på både rød og hvit inngang. Men lyden er jo der.
    Er dette riktig koblet?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Hei!

En kamerat har CERWIN-VEGA HD 5.1 oppsett. Den subwooferen som følger med her har kun rød/hvit innganger. Han bruker en Onkyo TX-SR608 og har koblet til en Argon 5085S subwoofer kabel fra subwoofer utgangen på receiver. Dette medfører da at den bare er koblet rett inn på hvit inngang på Cerwin Vega sub. Han bruker altså ikke den rød. Jeg trodde man skulle bruke en split slik at man koblet på både rød og hvit inngang. Men lyden er jo der.
    Er dette riktig koblet?
    Det er riktig. Det går også ann å bruke en splitt i tilegg. det er vel 6db ekstra i signal, men det er ikke nødvendig. Du må da skru ned 6db på subben.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det er riktig. Det går også ann å bruke en splitt i tilegg. det er vel 6db ekstra i signal, men det er ikke nødvendig. Du må da skru ned 6db på subben.
    OK, takk.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freeskater2
    er det skadelig for høyttaleren min eller forsterkeren min viss lyset på limit begynner å lyse ?
    lim·it/ˈlimit/

Noun: A point or level beyond which something does not or may not extend or pass.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Ve 8, og har prøvd ut en masse forskjellige høyttalere og kombinasjoner etter jeg kjøpte disse, men de har alltid endt opp i front igjen. Har forelsket meg i lyden i dem, men vil ha noe som er litt større igjen. Vet det er veldig mye forskjellige meninger om Ve 12. Men liker utseende på dem, men har ikke hørt lyden i dem.
    Er de lysere i lyden enn Ve 8? Mindre bass kontra volum? Har hørt noen si det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch

Har et par Ve 8, og har prøvd ut en masse forskjellige høyttalere og kombinasjoner etter jeg kjøpte disse, men de har alltid endt opp i front igjen. Har forelsket meg i lyden i dem, men vil ha noe som er litt større igjen. Vet det er veldig mye forskjellige meninger om Ve 12. Men liker utseende på dem, men har ikke hørt lyden i dem.
    hei jeg har ve 12, de spiller veldig bra men har du hørt klipsch rf 82 ellerno? skal bytte til dem , nesten like mye bass ( mer punch ) spiller like høyt, men mye penere

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt VE12. De spilte bra de. Det med diskant vet jeg ikke da jeg ikke har hørt VE8 og VE12 i samme rom. Men ja, det kan nok stemme det. Du må skru høyere opp med en 12" enn med 8" for å få liv i 12".

Hadde XLS 15 også. der måtte mye til før det ble liv i de.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisx3
    hei jeg har ve 12, de spiller veldig bra men har du hørt klipsch rf 82 ellerno? skal bytte til dem , nesten like mye bass ( mer punch ) spiller like høyt, men mye penere
    Eller bare XLS 12 ennda mer punch VE serien har en veldig dyp bass. XLS har slag kraft. mye punch, stram bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller bare XLS 12 ennda mer punch VE serien har en veldig dyp bass. XLS har slag kraft. mye punch, stram bass.
    tipper diskanten i xls 12 er bedre enn ve 12, er den ikke ??

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisx3
    tipper diskanten i xls 12 er bedre enn ve 12, er den ikke ??
    Jo, den er bedre i toppen og i mellomtonen. Så jeg vil si at VE serien er kun gode på bass. Men verdt å teste ut XLS serien

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, den er bedre i toppen og i mellomtonen. Så jeg vil si at VE serien er kun gode på bass. Men verdt å teste ut XLS serien
    enig men btw har du msn kriss66 ??? :P

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer veldig ann på musikktypen din om VE12 er en høyttaler for deg.
    Jeg har VELDIG vid musikksmak, alt fra Ensiferum , Clapton til Dr.Dre og Headhunterz ,selvsagt kunne de spille alt uforskammet høyt og med god punch. Likevel var det uaktuellt å "lytte" til musikk på disse, da både diskant og mellomtone ble slitsom relativt kjapt.
    Konklusjonen min er vel ca ; VE12 spiller høyt og relativt stilig. Hvis du skal lytte til musikken ,skaff deg noe annet

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Det kommer veldig ann på musikktypen din om VE12 er en høyttaler for deg.
    Jeg har VELDIG vid musikksmak, alt fra Ensiferum , Clapton til Dr.Dre og Headhunterz ,selvsagt kunne de spille alt uforskammet høyt og med god punch. Likevel var det uaktuellt å "lytte" til musikk på disse, da både diskant og mellomtone ble slitsom relativt kjapt.
    Konklusjonen min er vel ca ; VE12 spiller høyt og relativt stilig. Hvis du skal lytte til musikken ,skaff deg noe annet
    Har hatt Klipsch i tankene, men det koster om man ikke skal ha de minste. XLS 12 er også en god kandidat, men vanskelig å finne XLS 12 på bruktmarkede til en real pris.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Klipsch i tankene, men det koster om man ikke skal ha de minste. XLS 12 er også en god kandidat, men vanskelig å finne XLS 12 på bruktmarkede til en real pris.
    Du må absolutt se etter cls12 også. Klipsch og CV har litt forskjellige bruksområder. CV er god på det de er laget for, mens klipsch er gode på mye annet. 8)

Dersom du ønsker å holde på bassen som CV gir, men ønsker å skifte til høyttalere som spiller penere, så er det et godt kompromi å kjøpe CV subber og andre merker til fronter

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Du må absolutt se etter cls12 også. Klipsch og CV har litt forskjellige bruksområder. CV er god på det de er laget for, mens klipsch er gode på mye annet. 8)

Dersom du ønsker å holde på bassen som CV gir, men ønsker å skifte til høyttalere som spiller penere, så er det et godt kompromi å kjøpe CV subber og andre merker til fronter
    Vil ha Cerwin som front, vil ikke ha noe sub ved siden av siden det er vanskelig å få det til å spille bra sammen. CLS 12 kontra XLS 12? Bare mellomtonen som er forskjellen?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha Cerwin som front, vil ikke ha noe sub ved siden av siden det er vanskelig å få det til å spille bra sammen. CLS 12 kontra XLS 12? Bare mellomtonen som er forskjellen?
    Også diskanten Men CLS 12 er også et godt valg. Men jeg oppfatter den som kansje litt skarp i toppen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også diskanten Men CLS 12 er også et godt valg. Men jeg oppfatter den som kansje litt skarp i toppen.
    Har hatt CLS 10 før, og likte dem utrolig godt. Klarte å beholde dem i 2 år eller mer og det er et ekstremt godt tegn. Pleier å bytte høyttalere så fort de kommer i hus

Side 82 av 149 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •