Cerwin Vega Tråden - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 149 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 2973
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Ja da er Infinity SM 125 i hus. Skal prøve å sammenlikne dem med Cerwin Vega her på denne tråden når jeg har fått brukt disse litt. Har dessverre bare Ve 8 å sammenlikne med i hus. Men har et ca bilde av hvordan lyden har vært i tidligere Cerwin jeg har hatt. Merka at det var tunge nok høyttalere Og lyden er renere enn Ve 8 på lavt volum. Men som sagt, kommer tilbake med bedre sammenlikning
    Har ikke akkurat brukt dem så veldig mye ennå, men tror jeg sitter med en ganske riktig konklusjon.
    Infinity SM 125 spiller ræva av Cerwin Vega Ve 8. Ikke at det skulle komme som noe sjokk når Infinity er mye større. Infinity SM 125 spiller også renere enn Cerwin Vega generelt, hadde vært gøy å satt dem opp mot XLS 12 for å teste de opp mot hverandre på trøkk og detaljert lyd. Ut ifra hva jeg kan huske fra XLS 12 og de andre XLS modellene spiller Infinity SM 125 ganske likt når det gjelder detaljer. Infinity er derimot mye lysere i klangen og kan oppfattes slitsomme på rommet mitt dersom jeg har diskant kontrollen på høyttalerne på kl 12 eller mer. Bassen i Infinity er ikke like frampå som hos CV. Men det 12" store elementet tåler juling. Så nå som jeg spiller halvveis høyt med litt Techno-aktig musikk har jeg satt bassen på fullt på forsterkeren. Utrolig artige høyttalere, men om jeg skulle valgt en høyttaler for bare Techno musikk, ville jeg nok ha byttet dem ut i et par XLS 12. Men Infinity SM 12 er litt mer allsidige syns jeg og passer meg veldig godt.
    Fikk uønsket besøk av naboene igjen idag. Det er mange måneder siden sist, etter at de hadde klart å venne seg til musikken. Men med disse høyttalerne ble det for mye for dem. Så sier litt om trøkket.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassen som sitte i AT-100... er den 4 eller 8 ohm.??

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    bassen som sitte i AT-100... er den 4 eller 8 ohm.??
    Ikke helt sikker, men så at det stod 4ohm et sted. Hvorfor lurer du egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke akkurat brukt dem så veldig mye ennå, men tror jeg sitter med en ganske riktig konklusjon.
    Infinity SM 125 spiller ræva av Cerwin Vega Ve 8. Ikke at det skulle komme som noe sjokk når Infinity er mye større. Infinity SM 125 spiller også renere enn Cerwin Vega generelt, hadde vært gøy å satt dem opp mot XLS 12 for å teste de opp mot hverandre på trøkk og detaljert lyd. Ut ifra hva jeg kan huske fra XLS 12 og de andre XLS modellene spiller Infinity SM 125 ganske likt når det gjelder detaljer. Infinity er derimot mye lysere i klangen og kan oppfattes slitsomme på rommet mitt dersom jeg har diskant kontrollen på høyttalerne på kl 12 eller mer. Bassen i Infinity er ikke like frampå som hos CV. Men det 12" store elementet tåler juling. Så nå som jeg spiller halvveis høyt med litt Techno-aktig musikk har jeg satt bassen på fullt på forsterkeren. Utrolig artige høyttalere, men om jeg skulle valgt en høyttaler for bare Techno musikk, ville jeg nok ha byttet dem ut i et par XLS 12. Men Infinity SM 12 er litt mer allsidige syns jeg og passer meg veldig godt.
    Fikk uønsket besøk av naboene igjen idag. Det er mange måneder siden sist, etter at de hadde klart å venne seg til musikken. Men med disse høyttalerne ble det for mye for dem. Så sier litt om trøkket.
    hadde disse sm 125 en gang.. de er ok i lyden! litt spinkle kabinettet, mye resonans i kabinettet, helper i lime litt glava på innsiden. veldig lettdrevne å det er bra! selve bassen ryker på en knips om du leker for hardt. XLS12 vil nok gi deg hakeslepp! hehe

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke CV modeller er å anbefale om jeg skal ha Cerwin Vega igjen etter Infinity SM 125. I fremtiden altså, når jeg får byttebasillen igjen Helst 12", og de må være grunne. Vet XLS 12 er grunne kontra størrelsen, men er gammel Cerwin også verdt å prøve. Har tross alt kun hatt nyere Kina CV før. AT serien er jo rå tøffe i utseende. Likner på Infinity SM 125 Men vet ikke dybden på den, eller om de er verdt å kjøpe kontra XLS 12.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Nei. Det skal ikke være mulig. Det SKAL være mer trøkk i CV. Hvordan er rommet de er plassert i ?

Hvor stort er rommet som surrerundt er plassert i?

Vil tippe at det er rommet som gjør forskjellen. L rom med dårlig plassering vil ta vekk all bass etc. Eksprimenter med plassering. Det er nok med krefter, og det er nok små detajler som mangler.

men ditta kan kanskje hjelpe med å finne ut koffor ? når eg spiller dinna basstesten på cv"ane : YouTube - Bass Test - Ultimate Subwoofer Test

så er det heilt sjukt med bass ! ting begynner å riste og det trukker extremt! men ikkje med ein vanlig sang :/

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aprilia
    men ditta kan kanskje hjelpe med å finne ut koffor ? når eg spiller dinna basstesten på cv"ane : YouTube - Bass Test - Ultimate Subwoofer Test

så er det heilt sjukt med bass ! ting begynner å riste og det trukker extremt! men ikkje med ein vanlig sang :/
    Men hva er det egentlig for bass du er ute etter?
    CV går ikke dypt på lik linje som en sub. Etter min erfaring er det mer punch-bass og ikke kjellerdypt.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    CV går ikke dypt på lik linje som en sub. Etter min erfaring er det mer punch-bass og ikke kjellerdypt.
    Stemmer det. Det er derfor de på Hifiklubben anbefalte å kjøpe noe annet enn CV sub til hjemmekino.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Det er derfor de på Hifiklubben anbefalte å kjøpe noe annet enn CV sub til hjemmekino.
    Av samme grunn som at ikke de fleste på forumet her bruker PA subber til hjemmekinoen, CV sine 18" og 21" subber er i bunn og grunn PA subber.
    Helt greit om man er klar over det og om det er hva man er på jakt etter, men i kino er kjellerdypt morro

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er best av XLS 12 og AT 60? Om det var AT 60 som har 12" husker jeg ikke, men mener den AT høyttalern med 12" Eller kanskje de heter AT 80 :S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er best av XLS 12 og AT 60? Om det var AT 60 som har 12" husker jeg ikke, men mener den AT høyttalern med 12" Eller kanskje de heter AT 80 :S
    Du får råere lyd med XLs 12, AT er så gamle nå. ikke lett å skaffe ett par som ikke har vert ute en kald vinternatt., har hatt AT100 å 40. men det eneste som er fet med de er kassa! for som regel er bassene utgått på dato. DC 12 er nok en sikker vinner!

De med AT 100 bassellementet var 4eller 8 ohm var forde jeg har diverse basser liggende. å kan hente noen AT 100 som står lagret hos en kompis, men de orginale bassene er så lettdrevne. ikke lett å finne noen erstatter!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se ette AL eller DC serien? AL spiller pent til å være cv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    den bassen eg er ute etter er: bass som holder mål med lyd. bass som er fylldig og fint.

mine ve15, har skuffa meg med lyden på høyt volum (veit att xls er beidre). bassen holder ikkje sammhold med lyden, føla at eg mista bass på høyt volum.

men berre synest att det er rart at eg får så heftig med bass på en bass test, også forsvinner den med ein heilt vanlig sang :S

det med rommet mitt. mangen her inne som har sakt at det blir xls 12 blir best i følge romme mitt på 16 kvadrat. men høyre folk seie at xls 215 er sjuke høytalara. xls 215 er det beste du kan få seie dei og ditta er på like småe rom som mitt. blir usikker på ka som kan bli riktig :S

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke CV modeller er å anbefale om jeg skal ha Cerwin Vega igjen etter Infinity SM 125. I fremtiden altså, når jeg får byttebasillen igjen Helst 12", og de må være grunne. Vet XLS 12 er grunne kontra størrelsen, men er gammel Cerwin også verdt å prøve. Har tross alt kun hatt nyere Kina CV før. AT serien er jo rå tøffe i utseende. Likner på Infinity SM 125 Men vet ikke dybden på den, eller om de er verdt å kjøpe kontra XLS 12.
    Mine favoritter av CV 12" er uten tvil AL-750 og DC-12.

AL-serien spiller til og med ganske så pent.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mine favoritter av CV 12" er uten tvil AL-750 og DC-12.

AL-serien spiller til og med ganske så pent.
    Hva er disse verdt? Hvilken pris er typisk?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hva med å se ette AL eller DC serien? AL spiller pent til å være cv.
    Skulle gjerne ha kjøpt AL750 paret ditt Men du sier du ikke selger så
    Føler ikke jeg mangler noe særlig med Infinity SM 125 ennå så venter med å begynne å lete til disse også blir kjedelige

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er disse verdt? Hvilken pris er typisk?
    Et godt par med AL-750 ligger vel et sted rundt 3-4k og det samme for DC-12.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den bassen eg er ute etter er: bass som holder mål med lyd. bass som er fylldig og fint.

mine ve15, har skuffa meg med lyden på høyt volum (veit att xls er beidre). bassen holder ikkje sammhold med lyden, føla at eg mista bass på høyt volum.

men berre synest att det er rart at eg får så heftig med bass på en bass test, også forsvinner den med ein heilt vanlig sang :S

det med rommet mitt. mangen her inne som har sakt at det blir xls 12 blir best i følge romme mitt på 16 kvadrat. men høyre folk seie at xls 215 er sjuke høytalara. xls 215 er det beste du kan få seie dei og ditta er på like småe rom som mitt. blir usikker på ka som kan bli riktig :S
    nokken som veit ? :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nokken som veit ? :-D
    XLS 215 kommer bare til å lage buldre bass på et så lite rom. XLS 12 vil spille mer riktig. Er å velge mellom mer trøkk eller mer riktig lyd. XLS 12 vil garantert spille rått de også

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS 215 kommer bare til å lage buldre bass på et så lite rom. XLS 12 vil spille mer riktig. Er å velge mellom mer trøkk eller mer riktig lyd. XLS 12 vil garantert spille rått de også
    ja xls 12 da

men her har eg ein vidio av rommet mitt ! :-D YouTube - MOV04956

bra plassert eller ?

Side 79 av 149 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •