Cerwin Vega Tråden - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 149 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2973
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Og jess, jeg er fullstendig klar over at båden Proson/Dynavoice og Genexxa er samme ulla. Likevel står jeg ved min mening om at proson ikke er noe særlig tess. Tok forresten en test med Proson 210 vs noen eldre Tannoy høyttalere og forskjellen var skremmende. Både mellomtonen og diskanten var 110% fraværende hos proson, det hørtes faktisk ut som det var puttet et ullteppe fra midten og opp i kabinettet. Jeg skal gå med på at de kan å underholde til en viss grad ved festlige annledninger og at de kan spilles høyt med uten å bekymre seg for et defekt basselement eller 4. Der stopper det desverre opp for min del.

Og, jeg beklager min noe flåsete oppførsel i tidligere post.
    Ja proson 210 sah er søppel og det er jeg helt enig i. Man kan vel si det slik at det er vanskeligere å finne en god Proson enn en dårlig en. Men RR serien og enkelte av de mindre høyttalerene er faktisk veldig gode. (Tatt i betraktning selvfølgelig)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Flott oppsett Men hva gjør den (er det Radionette?) høyttaleren oppe i vinduet? Monitor?
    Takk takk.

Eieren mente at den kunne hjelpe, og at det ble bedre jo flere høyttalere vi hadde Vi vendte den inn, og ble brukt inne som inneanlegg (Ble brukt når vi stengte av ute, og spilte inne i stedet). Var ikke så mange klarte å sove den natten. Spess ikke når vi gikk rundt med strobe og røykmaskin for å vekke alle. Sykt gøy helg. Skal gjentaes i sommer.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Takk takk.

Eieren mente at den kunne hjelpe, og at det ble bedre jo flere høyttalere vi hadde Vi vendte den inn, og ble brukt inne som inneanlegg (Ble brukt når vi stengte av ute, og spilte inne i stedet). Var ikke så mange klarte å sove den natten. Spess ikke når vi gikk rundt med strobe og røykmaskin for å vekke alle. Sykt gøy helg. Skal gjentaes i sommer.
    Forvent besøk av meg da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsette med cv ?

hei er litt usikker på om eg skal ha cv annlegget mitt :/ har blitt skuffa over mine ve 15. og nå annbefala dokke xls 12.

xls 12- cxa-10 VS eit pakke anlegg fra eks elkjøp på 3000kr "surond"

føla at ve 15 har skuffa meg veldig ! høyre berre på kompisane sitt surond annlegg , og det høyres beidre ut en mitt cv anlegg til 13 tussen

vil xls overaske meg ?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aprilia
    hei er litt usikker på om eg skal ha cv annlegget mitt :/ har blitt skuffa over mine ve 15. og nå annbefala dokke xls 12.

føla at ve 15 har skuffa meg veldig ! høyre berre på kompisane sitt surond annlegg , og det høyres beidre ut en mitt cv anlegg til 13 tussen

vil xls overaske meg ?

Nei. Det skal ikke være mulig. Det SKAL være mer trøkk i CV. Hvordan er rommet de er plassert i ?

Hvor stort er rommet som surrerundt er plassert i?

Vil tippe at det er rommet som gjør forskjellen. L rom med dårlig plassering vil ta vekk all bass etc. Eksprimenter med plassering. Det er nok med krefter, og det er nok små detajler som mangler.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vil xls overaske meg ?
    Som Ostemannen sier har nok rommet mye med saken å gjøre. Rom og plassering er viktigere med "ekte" høyttalere enn med elkjøp "drit". Har dessverre aldri vært noe fan av disse billige greiene, men har opplevd samme situasjon som deg. Syntes de imponerte. Men med en gang jeg fikk en surround pakke fra LG i hus, savna jeg "ekte" lyd igjen. Sett CV anlegge ditt opp imot en slik surround pakke og du vil merke STOR forskjell.

Men er det renheten i lyden du syns er bedre i elkjøp anleggene, eller er det trøkket? Om det er lydrenheten kunne kanskje Dali vært verdt å prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Det skal ikke være mulig. Det SKAL være mer trøkk i CV. Hvordan er rommet de er plassert i ?

Hvor stort er rommet som surrerundt er plassert i?

Vil tippe at det er rommet som gjør forskjellen. L rom med dårlig plassering vil ta vekk all bass etc. Eksprimenter med plassering. Det er nok med krefter, og det er nok små detajler som mangler.
    16 kvadrat meter ca med skrå tak. hmm, ca 14 kanskje som det står surreundt i.

Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Som Ostemannen sier har nok rommet mye med saken å gjøre. Rom og plassering er viktigere med "ekte" høyttalere enn med elkjøp "drit". Har dessverre aldri vært noe fan av disse billige greiene, men har opplevd samme situasjon som deg. Syntes de imponerte. Men med en gang jeg fikk en surround pakke fra LG i hus, savna jeg "ekte" lyd igjen. Sett CV anlegge ditt opp imot en slik surround pakke og du vil merke STOR forskjell.

Men er det renheten i lyden du syns er bedre i elkjøp anleggene, eller er det trøkket? Om det er lydrenheten kunne kanskje Dali vært verdt å prøve?
    Ja, er vell begge deler forsovitt. men er ute etter extremt bass ! lydrenheten er ikkje så viktig! men heller den gode filinga du får av bass og extremt truck !

men ve 15 er ikkje så fine i lyden da som xls veit eg. også har vell nokke med at eg har for store høytalere i romme mitt. men med xls 12 så skulle det bli mykje meir bass og reinare lyd ?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16 kvadrat meter ca med skrå tak. hmm, ca 14 kanskje som det står surreundt i.

Ja, er vell begge deler forsovitt. men er ute etter extremt bass ! lydrenheten er ikkje så viktig! men heller den gode filinga du får av bass og extremt truck !

men ve 15 er ikkje så fine i lyden da som xls veit eg. også har vell nokke med at eg har for store høytalere i romme mitt. men med xls 12 så skulle det bli mykje meir bass og reinare lyd ?
    Kan du legge ut et bilde av oppsettet ditt her i denne tråden? Tror plasseringa de må være helt på jordet om du ikke får mer trøkk i Ve 15 enn i de små surround anlegga. Legg gjerne ut så vi ser mest mulig av rommet. Hvor du sitter osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei ! slenger ut nokken bilder i mårra !

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikkje bra med skrå tak elleer? :roll:

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikkje bra med skrå tak elleer? :roll:
    Skråtak er bra, men kvadratisk rom er IKKE bra. Prøv å plasser høyttalerene i et hjørne slik at de ikke er parallelt med veggene. Slik at de spiller ut fra hjørnet. Siden du sliter med bassen vil jeg tippe det er mye utfasing på rommet ditt. Ikke sett høyttalerene slik at de står parallellt med veggen.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skråtak er bra, men kvadratisk rom er IKKE bra. Prøv å plasser høyttalerene i et hjørne slik at de ikke er parallelt med veggene. Slik at de spiller ut fra hjørnet. Siden du sliter med bassen vil jeg tippe det er mye utfasing på rommet ditt. Ikke sett høyttalerene slik at de står parallellt med veggen.
    Jeg har skråtak, og har plassert de slik.

Ostemannen har helt riktig at de må settes skrått i hjørnene. Det er ifall min subjektive oppfattning.
    De må også en bit ut på golvet/veggen for å få pustet godt nok.

-3-jpg

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vil xls overaske meg ?
    Xls 12 er ei bombe! kansje ikke mye mere bass, men den trøkker bra der det er deilig. vil si den spiller rått med god forsterker i forhold til størrelsen!! hadde VE15 før, grusomt overdreven mellomtone å diskant når man skrur opp., en vinkelsliper låter bedre

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er Infinity SM 125 i hus. Skal prøve å sammenlikne dem med Cerwin Vega her på denne tråden når jeg har fått brukt disse litt. Har dessverre bare Ve 8 å sammenlikne med i hus. Men har et ca bilde av hvordan lyden har vært i tidligere Cerwin jeg har hatt. Merka at det var tunge nok høyttalere Og lyden er renere enn Ve 8 på lavt volum. Men som sagt, kommer tilbake med bedre sammenlikning

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ???

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    ???
    xti er en amp som er mer og mer vanlig å bruke til CV, og her er en link med målte resultater for xti 4000 og 2000. Derfor kan det være relevant for de som tenker på forsterker til Cerwin Vega

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xti er en amp som er mer og mer vanlig å bruke til CV, og her er en link med målte resultater for xti 4000 og 2000. Derfor kan det være relevant for de som tenker på forsterker til Cerwin Vega
    Bra tall og ytelse forøverig , men begynner og bli litt "andpusten" ved 40Hz 4ohm.

755w ved både 40Hz og 1000Hz 8ohm, ved 4ohm 40Hz 1089w 1000Hz 1288w.

Ruller altså av 200w ved 4ohm 40Hz kontra 1000Hz.

Men de fleste Cerwin Vega ligger vel på 6/8ohm.

Side 78 av 149 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •