Cerwin Vega Tråden - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 149 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freeskater2
    så da er elementet sprengt og jeg må kjøpe nytt ? lurer egentlig på hvorfor det sprengte, har aldri fatta det
    ikke om spolen er løs. da er det dårli limt fra fabrikk. ta med deg hele høytaleren ned til de om du har mulighet, er du heldig kan du låne med deg en aen hjem i mellomtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Carver PX 1450 effektforsterker som jeg bruker på et par Cerwin Vega MV15B sammen med en NAD 114 forforsterker. Carver'en skal yte 2x375 watt RMS @ 8 ohm, så jeg tenkte dette skulle fungere bra på MV15B. Carver'en står på full guffe men det begynner å clippe allerede litt før kl 12 på NAD'en. Det spiller relativt høyt men må si jeg ble veldig skuffa, trodde det skulle spille mye høyere og med mye mer bass. Har lite erfaring med CV fra før men har hørt et par CLC/CLSC 215 på en NAD C375 før og synes ikke mitt anlegg spiller noe særlig heftigere. Bassen er vel det jeg er mest skuffa over, dunker jo nesten ikke i det hele tatt i forhold til hva jeg forventet meg og har hørt om CV. Kan det være jeg som har gjort noe galt? Er forsterkeren for liten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Har en Carver PX 1450 effektforsterker som jeg bruker på et par Cerwin Vega MV15B sammen med en NAD 114 forforsterker. Carver'en skal yte 2x375 watt RMS @ 8 ohm, så jeg tenkte dette skulle fungere bra på MV15B. Carver'en står på full guffe men det begynner å clippe allerede litt før kl 12 på NAD'en. Det spiller relativt høyt men må si jeg ble veldig skuffa, trodde det skulle spille mye høyere og med mye mer bass. Har lite erfaring med CV fra før men har hørt et par CLC/CLSC 215 på en NAD C375 før og synes ikke mitt anlegg spiller noe særlig heftigere. Bassen er vel det jeg er mest skuffa over, dunker jo nesten ikke i det hele tatt i forhold til hva jeg forventet meg og har hørt om CV. Kan det være jeg som har gjort noe galt? Er forsterkeren for liten?
    er ikke sikker, men det er to toppkasser du har der? spiller vel ikke så dypt uansett. høyt bør det spille. hvilken lyd kilde bruker du?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt disse MV-15b og det er topper og skal ikke spille mye bass men kunn mellomtone og diskant.
    Du bør ha subber ved siden av hvis du ønsker mer bass.

Prøv cv hifi så skal du høre bass. (ikke hifi sub sammen med MV)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare sett de mv15 i kjelleren, å kjøp noen xls15 f.ex.. de vil rocke på den forsterker komboen du har der. du vil trolig ikke savne bass eller volum da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har selv hatt disse MV-15b og det er topper og skal ikke spille mye bass men kunn mellomtone og diskant.
    Du bør ha subber ved siden av hvis du ønsker mer bass.

Prøv cv hifi så skal du høre bass. (ikke hifi sub sammen med MV)
    Jeg har dine gamle nå tror jeg, kjøpte de av en i asker som hadde kjøpt de i Slemmestad. Jeg er klar over at de kun spiller ned til 40hz og ikke spiller dypbass, men hadde forventet mye mer punch i den litt "lysere" bassen

Noen som tilfeldigvis har en PA CV sub (ikke horn) å selge da?

Og hva med clippinga? Kan jeg ha koblet eller stilt noe feil eller er forsterkeren for liten? For noe må vel være galt når den begynner å klippe allerede før kl 12 på volumhjulet på nad'en og det ikke spiller spesielt høyt?

Ang. Lydkilde så bruker jeg bærbar PC, har bare sanger i 320 kbps

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe en Fence PA subb, de får du grise billig. tror de holder mål. har ett par fence 1212 i garasjen, å de er u knuselige. spille alt for høyt med litt bråkete fremtoning hehe. han Hoppe vet nok mye om de toppene du har.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dine gamle nå tror jeg, kjøpte de av en i asker som hadde kjøpt de i Slemmestad. Jeg er klar over at de kun spiller ned til 40hz og ikke spiller dypbass, men hadde forventet mye mer punch i den litt "lysere" bassen

Noen som tilfeldigvis har en PA CV sub (ikke horn) å selge da?

Og hva med clippinga? Kan jeg ha koblet eller stilt noe feil eller er forsterkeren for liten? For noe må vel være galt når den begynner å klippe allerede før kl 12 på volumhjulet på nad'en og det ikke spiller spesielt høyt?

Ang. Lydkilde så bruker jeg bærbar PC, har bare sanger i 320 kbps
    Ja, da er det dem jeg hadde.
    Det er noen CV subber på finn.no og det må spille brutalt med di derre.
    Selv hadde jeg STK VS-20 og syns den klarte fint å drive di og di MV er ikke noe lette å drive.

Jeg ville sjekket om dem er koblet feil, dem spillte vertfall mer enn nokk bass når jeg hadde dem og dem trykka veldig bra.

Hvor stort er rommet dem står i?

Når jeg hadde dem klarte jeg ikke volumet dem kan gi.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til CV subbene?
    Du har ikke den STK amp'en fortsatt? Hadde vært morro å prøve om det blir noe forbedring. Skjønner ikke hvordan det skal være koblet feil heller, pluss står på pluss og minus på minus :P Og har sjekket at alt er skikkelig koblet til. Har prøvd begge utgangene bak på høyttalerene også.

Rommet er 26kvm

Klarer fint volumet de kan gi før det begynner å clippe nå, så noe må det være om det så er amp'en som er for liten. Skulle egentlig ha en Carver PT1800 men den ble solgt rett foran nesa på meg, hadde jeg hatt den hadde jeg i hvertfall visst at det var nok power.

Hvor farlig er det å dra på om det begynner å clippe forresten? Har ikke helt satt meg inn i hva det betyr, annet enn at det ikke er helt bra og at lyden begynner å vrenge seg litt...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til CV subbene?
    Du har ikke den STK amp'en fortsatt? Hadde vært morro å prøve om det blir noe forbedring. Skjønner ikke hvordan det skal være koblet feil heller, pluss står på pluss og minus på minus :P Og har sjekket at alt er skikkelig koblet til. Har prøvd begge utgangene bak på høyttalerene også.

Rommet er 26kvm

Klarer fint volumet de kan gi før det begynner å clippe nå, så noe må det være om det så er amp'en som er for liten. Skulle egentlig ha en Carver PT1800 men den ble solgt rett foran nesa på meg, hadde jeg hatt den hadde jeg i hvertfall visst at det var nok power.

Hvor farlig er det å dra på om det begynner å clippe forresten? Har ikke helt satt meg inn i hva det betyr, annet enn at det ikke er helt bra og at lyden begynner å vrenge seg litt...
    Jeg har dessverre ikke den lenger.
    Når forsterkarn klipper kan det skade elementene og di elementene der er ikke billige og er svært vansklig å få tak i.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har alltid skrudd ned i det jeg har sett at det lyser CLIP på forsterkeren så. Ser ut som jeg må skaffe meg subwoofer(e) da... Rop ut om noen har Cerwin-Vega PA sub og vurderer å selge da

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm er bruktmarkedet metta for cerwin? har ett par stroker å div annent cerwin vega ute for salg til greie priser. har ikke fått så mye som ett bud

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har alltid skrudd ned i det jeg har sett at det lyser CLIP på forsterkeren så. Ser ut som jeg må skaffe meg subwoofer(e) da... Rop ut om noen har Cerwin-Vega PA sub og vurderer å selge da
    Cerwin vega Ab36c - FINN Torget

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe jeg har grublet over en god stund nå. Er det høyttalere på markedet som spiller høyere og med mer trøkk en Cerwin Vega til en rimelig pris og som ikke er så altfor store. Sitter med et par Ve-8, og har mye erfaring med andre CV modeller og vurderer egentlig XLS 12 eller Ve 12 om jeg går for CV. Har bare så vidt plass til disse 12", og har alltid hatt litt "fetish" for 2x10" i hver høyttaler. Er det noen andre merker enn CV som er aktuelle å se på? Litt dumt å spørre her kanskje, men håper jeg får et ærlig svar Ikke noe "CV 4 ever!" svar uten god argumentasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stk amp

Link til CV subbene?

Rommet er 26kvm

kan jo nevne att eg hadde en stk vs-40 å den klippet tidligere enn crown xti4000 som eg har nå,så den har egentli bare mye power på papiret...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent trøkkmessig er nok ikke CV dem beste, men om lydkvaliteten også teller endel, så er CV relativt alene på "markedet" (pris / ytelse). Tester viser jo dette også.

Men selv har jeg en kompis med Dali Concept8 på NAD 372, og det trykker og spiller vannvittig høyt .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Dette er noe jeg har grublet over en god stund nå. Er det høyttalere på markedet som spiller høyere og med mer trøkk en Cerwin Vega til en rimelig pris og som ikke er så altfor store. Sitter med et par Ve-8, og har mye erfaring med andre CV modeller og vurderer egentlig XLS 12 eller Ve 12 om jeg går for CV. Har bare så vidt plass til disse 12", og har alltid hatt litt "fetish" for 2x10" i hver høyttaler. Er det noen andre merker enn CV som er aktuelle å se på? Litt dumt å spørre her kanskje, men håper jeg får et ærlig svar Ikke noe "CV 4 ever!" svar uten god argumentasjon
    Proson 212RR eller SA som de også kalles. Finnes ikke nye lenger såvitt jeg vet men burde være mulig å få via finn.no eller lignende.

De er rimelige og spiller meget godt iforhold til prisen. Den litt mer ekslusive QLN Artech 12 som er basert på samme elementer og kasse slo ut CV CLS-15 i test.
    Men de krever like mye av forsterkeren som de større CV gjør så ikke forvent gull å grønne skoger om du sitter med en surround receiver eller en liten nad intregrert.

Ellers er det ingen høyttaler jeg umiddelbart kan komme på som leverer noe i samme klassen av pris/ytelse.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Tenk all den effekten som du må ha på disse 12" til cv når du sier at nad 370 (og 372 om jeg ikke tar feil) ikke kan drive VE-8 max.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Tenk all den effekten som du må ha på disse 12" til cv når du sier at nad 370 (og 372 om jeg ikke tar feil) ikke kan drive VE-8 max.
    Hehe Tviler ikke på at det blir godt nok med lyd med c370, men drømmer om en PA amp, om dette blir nødvendig i senere tid

Har sett på Proson Studio 10. 2x12, det blir i det størstelaget for hva jeg har plass til og "lov" til av sjefen i huset til å ha i eie Men er denne Studio serien dårligere enn eldre proson med 2x10? Vet det var en serie som het Libra, og de har den billigere serien som ennå selges, Event.

Har dårlig erfaring med Studio 10, men må nesten annulere dette minnet, da det var en test i en elektro butikk, hvor de ble drevet på en liten fis av en Marantz reciver. Tror ikke den hadde 40 watt å skryte av en gang! Så er igjen åpen for Studio dersom dette er høyttalere dere med litt mer erfaring vil anbefale. (Hadde rommet mitt og mulighetene mine vært litt annerledes ville QLN Artech 12, eller Proson 212rr vært på vei inn for lengst)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson Stadium 10 (mener du vel?) er dog en høyttaler jeg stilller meg skeptisk til. De er omtrent en kopi av de gamle Stratego Top 10 SAH og de var grusomme. De har fått nye elementer så skal ikke si noe sikkert. Får håpe de har bygget kassa bedre også for den gamle var like god som en sigareske.

Side 75 av 149 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •