Cerwin Vega Tråden - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 149 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvor mye bør en forsterker ligge på i dampingfaktor? er den viktig eller en vits? sprettet en logitech sub en gang,. 8" slave å en illsint 3" mini basser inni, begynte å le når jeg så det. noe avanserte greier var det, for den brummet fint til å være noe dritt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Design er dem greit like og jeg syns LS er penere. Men LS er en helt annen HT spør du meg og disse kostet vesentlig mer enn det VE gjør idag.

B&W og MC spiller helt strålende og jeg har ikke testet DC-12 på den elektronikken enda, jeg har en Nad 218 liggene som jeg bruker nå på DCene.
    Prød AL 1000 på den eletronikken? angrer som en gris på at jeg solte mine. de er jo Brutale (fant ikke noe bedre ord). lyden er litt grå, men de eier jo ikke mye til sperrer, de spiller liksom det de får beskjed om. husker at jeg øynene lukket seg i takt med musikken. Diskanten ser ut som ett øye som bare stirrer deg rett i øynene. skulle blitt lanset på nytt, litt påkostet.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    Prød AL 1000 på den eletronikken? angrer som en gris på at jeg solte mine. de er jo Brutale (fant ikke noe bedre ord). lyden er litt grå, men de eier jo ikke mye til sperrer, de spiller liksom det de får beskjed om. husker at jeg øynene lukket seg i takt med musikken. Diskanten ser ut som ett øye som bare stirrer deg rett i øynene. skulle blitt lanset på nytt, litt påkostet.
    Jeg har testet både AL-1000 og 750 på denne elektronikken og jeg skal si det spiller helt rått.
    Jeg angret også en gang når jeg solgte mine første så kjøpte ett par igjen da jeg liker disse og dem skal jeg beholde lenge som mulig.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Nåååh. Logitech Z-5500 - Elkjøp er ikke DÅRLIG til den lille prisen. 'Billig', ja. 'Dritt', nei. Få se om du får skaffet et like bra surroundsystem til DEN prisen. Akkurat.
    Til prisen? Greit nok. Men det er fortsatt ikke lyd man kan høre på.. Finnes ikke noe lydkvalitets grense eller noe da når den dritt lyden der er "THX godkjent"

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjønner ikke at det som du sier at Nad har kraftige watt når ikke Nad 370 (2*120 i 8 ohm) ikke klarer å drive ett par cv 8".
    Dette har jeg en STOR tvil på at ikke stemmer.
    Hva kan denne Naden gjøre da? brukes som pynt?.

Også er det en ting til. Nå selger hfk egene cv amper som jeg ser dem anbefaler når jeg er turer innom klubben.
    Kontra andre alternative forsterkere i samme pris klasse som Nad, og med like mange watt oppgitt, vil Nad wattene virke sterke.
    Altså c370 drar mine JMlab Cobalt 816 meget bra. Men vet at jeg kunne fått enda litt mer ut av de små 8" til Ve-8 med en kraftigere forsterker. Du må nesten prøve selv. Har testet dem rimelig hardt, og det er forsterkeren som jeg føler "gir seg" først. Med f.eks 200 Watt i Ve 8, så vil man høre forskjell fra 120. De har mer på lager.

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Til prisen? Greit nok. Men det er fortsatt ikke lyd man kan høre på.. Finnes ikke noe lydkvalitets grense eller noe da når den dritt lyden der er "THX godkjent"
    Hva er det som er så galt med den da? Greit, det er ikke B&W, SA, Klipsch, osv. Men det er da fin lyd til en 20 år gammel student? Ser ikke hva som er så galt med de.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er litt gøy å ta vare på noen gamle cv så nå har jeg fått kjøpt ett par meget pene DC-12 som har hatt en eier (jeg er nr 2) med orginalemballasje.

Jeg har lagt til ett par bilder.
    minner minner minner.
    Disse så jo meget fine ut for alderen.
    Jeg hadde selv DC-12 et par år på 90tallet.
    Hadde vært artig og hørt disse idag.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet både AL-1000 og 750 på denne elektronikken og jeg skal si det spiller helt rått.
    Jeg angret også en gang når jeg solgte mine første så kjøpte ett par igjen da jeg liker disse og dem skal jeg beholde lenge som mulig.
    Hadde dc 15 2 ganger. agrer på det salget oxo. var en bra høytaler må jeg si. 1515 var for stor. de var råe, men ikke råe på samme måte som AL 1000. når man ser en 1515 eller en 215 forran seg så forventer man på en måte å " bli voldtatt" men det er ikke så sykt. liker bedre de med single basser, gir man de rikelig med fòr så er som regel lettere å få hakeslepp eller bli skremt. har ett par clx 6. de kan virkelig spille., brukte nad 216 på de å det var inponerende, Høyt å dypt.! (til størrelse å vere)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontra andre alternative forsterkere i samme pris klasse som Nad, og med like mange watt oppgitt, vil Nad wattene virke sterke.
    Altså c370 drar mine JMlab Cobalt 816 meget bra. Men vet at jeg kunne fått enda litt mer ut av de små 8" til Ve-8 med en kraftigere forsterker. Du må nesten prøve selv. Har testet dem rimelig hardt, og det er forsterkeren som jeg føler "gir seg" først. Med f.eks 200 Watt i Ve 8, så vil man høre forskjell fra 120. De har mer på lager.
    Nad har sterke "watt" og jeg hadde lett valgt Nad hvis jeg hadde vært yngre.

Jeg har selv hatt VE-8 og vet åssen dem er og prøvde dem på Midgard 6.1.

Hva skulle VE-15 hatt da? 2*800?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad har sterke "watt" og jeg hadde lett valgt Nad hvis jeg hadde vært yngre.

Jeg har selv hatt VE-8 og vet åssen dem er og prøvde dem på Midgard 6.1.

Hva skulle VE-15 hatt da? 2*800?
    Skal du ha dra dem HELT ut, ja. Har aldri eid et par med 15" CV før, men vet at du hadde merket at det var enda mer trøkk i Ve 8 på Midgard 6.1 enn med en Nad c370.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Hva er det som er så galt med den da? Greit, det er ikke B&W, SA, Klipsch, osv. Men det er da fin lyd til en 20 år gammel student? Ser ikke hva som er så galt med de.
    Kanskje de som ikke har opplevd god lyd kan leve med det. Men er vokst opp i et hus hvor jeg fra liten gutt fikk det inn med morsmelka god lyd. Og kjenner jeg grøsser når jeg hører logitech. Noe jeg dessverre får hørt altfor mye etter som skolen jeg går på investerte i logitech anlegg i ALLE klasserommene. Nirvana og komme hjem igjen Snakker ikke om de billigste logitech oppsettene. Det er den mest populære serier, 2.1 system. Ikke z5500 pakka, men noe tilsvarende. Er flere enn bare meg som reagerer på lyden i dem på skolen. Hørt andre av de logitech høyttalerne. Stefaren min hadde z5500 pakka, men så fort han hørte på anlegge mitt forsvant det. Om du liker godlyd er det verdt penga å legge ut litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha dra dem HELT ut, ja. Har aldri eid et par med 15" CV før, men vet at du hadde merket at det var enda mer trøkk i Ve 8 på Midgard 6.1 enn med en Nad c370.
    hadde ve 8.. de spiller som en "bomblaster". diskanten er så tilbaketrukket, så får ikke noe høyt volum på de uansett. samme som Xls 28.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    hadde ve 8.. de spiller som en "bomblaster". diskanten er så tilbaketrukket, så får ikke noe høyt volum på de uansett. samme som Xls 28.
    På et lite rom så er det ganske greie høyttalere, men nei er ikke som sine store søsken. Diskanten er langt ifra tilbaketrukket hos meg. Her synes jeg de låter for skarpt. Likte XLS-28 bedre. Rommet har veldig mye med hvordan diskant og bass høres ut, så kan hende de ikke matcha rommet ditt. Fikk aldri testa XLS-28 i samme rom som det jeg testa Ve 8 i. Så kan hende at diskanten hadde vært annerledes i det andre rommet jeg hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et lite rom så er det ganske greie høyttalere, men nei er ikke som sine store søsken. Diskanten er langt ifra tilbaketrukket hos meg. Her synes jeg de låter for skarpt. Likte XLS-28 bedre. Rommet har veldig mye med hvordan diskant og bass høres ut, så kan hende de ikke matcha rommet ditt. Fikk aldri testa XLS-28 i samme rom som det jeg testa Ve 8 i. Så kan hende at diskanten hadde vært annerledes i det andre rommet jeg hadde.
    var i ei stue. ve 8 er jo noen små basspumper, men de er tunet så dypt att mellomtonen forsvinner på en måte. er litt sånn Loudness sound. xls 28 var jo veldig fete, enorm bass i de. men er litt stumme i toppen. de tålte timevis med full gnell på T744 med 216 som efftrinn. det var ikke anntydning til vrenging. xls 12 er mere åpen i toppen å en helt anna verden. 2*8 har vel samma areal som en 12 i følge hfk. men flytter mere luft de 12erne.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, mine CV Ve-8f "tåler" faktisk enda mere krefter en NAD 372.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Enig, mine CV Ve-8f "tåler" faktisk enda mere krefter en NAD 372.
    Di VE-8 jeg hadde på Midgard 6.1 ( 600w i 8 ohm) tålte det dem også, men om dem trenger det gjør dem ikke.

Hvis ikke Nad 372 kan drive VE-8 så er den Naden rene Eltaxforsterkarn.

Det er totalt tull det som dere sier at nad 370 og 372 ikke kan drive VE-8 fult.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull er det ikke, mulig at min NAD har lav gain eller noe, men uansett så har jeg følelsen av at de trenger mye watt, jeg har også v-12f, de trenger mye mindre power virker det som.
    Du trenger ca 50 watt for å spille musikk på de fleste høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om disse er noe tess? de har få i gjenn, koster 6500ca. på tilbud. K.s l.no

OBE DA-800 - KSL Studio Import

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Tull er det ikke, mulig at min NAD har lav gain eller noe, men uansett så har jeg følelsen av at de trenger mye watt, jeg har også v-12f, de trenger mye mindre power virker det som.
    Du trenger ca 50 watt for å spille musikk på de fleste høyttalere.
    Det stemmer ikke. Mange som bruker T-amp's på stativ høyttalere og lignende. Den leverer alt fra 2x15watt og oppover om jeg ikke husker feil. Og det fungerer meget bra.

http://avforum.no/forum/klubb-entusi...rad-t-amp.html

Og at ikke Nad c370 kan drive et par VE-8f tror jeg heller ikke noe på. Den er mer enn kraftig nok.
    Gain har dessuten kun med volumstyrken å gjøre på enten signalet eller forforsterker delen, ikke forsterkerens effekt så er lyden lavere må man bare skru volumknotten høyere

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det flere som er enig om at xls 2.8 virker rottete ut i toppen? fått lånt et sett av ei vennine av kjeringa og forer di med 2x272 og det er langt i fra hva mine inspilte xls 12 spiller... førøvrig yamaha 767 som pre

Side 72 av 149 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •