Cerwin Vega Tråden - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 149 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2973
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Bare ikke fortell andre om den "forsikringen" . Da blir det fort noen smartinger som skal justere for deg.
    Har aldri eid noe PA amp før, og er ikke kjent med denne gain greia. Hva skjer med lyden når man skrur på den?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Har aldri eid noe PA amp før, og er ikke kjent med denne gain greia. Hva skjer med lyden når man skrur på den?
    Gain er lydnivået ut fra effekttrinnet. Likeledes som volumkontroll. Forskjellen er bare at lydjusteringen er 2delt.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gain er lydnivået ut fra effekttrinnet. Likeledes som volumkontroll. Forskjellen er bare at lydjusteringen er 2delt.
    Åja. Men det er ikke helt stille om man har dem på det minste? Eller?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja. Men det er ikke helt stille om man har dem på det minste? Eller?
    Jo det blir stille. (Som regel ihvertfall)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det blir stille. (Som regel ihvertfall)
    Da vet jeg det og Hvordan er de nye CV ampene kontra andre PA amper? Pris, lyd og kraft messig.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet jeg det og Hvordan er de nye CV ampene kontra andre PA amper? Pris, lyd og kraft messig.
    Jeg har kun erfaring med QSC og de tidligere CV ampene. CV ampene var ihvertfall no skikkelig prupp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det lurer jeg oxo på. de er jo ikke billige, så må være futt i de. har hørt att det var mye problemer med noen av modellene.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er litt gøy å ta vare på noen gamle cv så nå har jeg fått kjøpt ett par meget pene DC-12 som har hatt en eier (jeg er nr 2) med orginalemballasje.

Jeg har lagt til ett par bilder.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg syns det er litt gøy å ta vare på noen gamle cv så nå har jeg fått kjøpt ett par meget pene DC-12 som har hatt en eier (jeg er nr 2) med orginalemballasje.

Grattis med flotte høyttalere. Mine DC12 forsvant for 1mndte siden å jeg savner de allerede

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pene!

Gain er jo det samme som volumknotten på forsterkeren da. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der har du vært heldig ser det ut til. Fint lite igjen av disse på markedet i en så god forfatning.
    Si fra om du vurderer å selge de igjen.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    lest litt rundt på forumet nå, men blir ikke klok. er det best att gain står på full utblåsning eller skal den stå på halv? Inni hodet vil jeg vri den på fult :twisted: skulle ønske NAD kunne lage en feit PA/effektforsterker til en rimelig pris med THXèn på. de hadde solgt tusenvis.!
    Kommer veldig ann på forsterkeren. Dersom du har f.eks 20db gain på volumknotten så kan den stå på halvt. xti modellene til crown har limiter, så der pleier jeg å skru de på max. Gain knappene på de modellene er det ikke så mye gain på, som f.eks alto 2.4. Så lenge du har limiter så kan du feste lenge!

Ser ikke hvorfor nad skal lage skikkelig pa forsterker med THX. THX betyr jo faktisk ingenting. Tror de kommer til å holde seg til 375/275. Tenker hfk klarer å manipulere mange til å kjøpe de med 215. Mange som kjøper CV for første gang, og da kjøper de som regel alt på hfk. Alle vennene mine med CV har nad. De forsterkerne passer ypperlig til mindre modeller dog. Nad er hifi, ikke PA 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Der har du vært heldig ser det ut til. Fint lite igjen av disse på markedet i en så god forfatning.
    Si fra om du vurderer å selge de igjen.
    Hehe, ja, jeg syns selv jeg er ganske heldig med å fått tak i ett så pent par.
    Opphenget ser veldig oransje ut på bildet, men dem er mere røde i virkligheten, så jeg skal se om jeg kan ta noen fine bilder når disse settes vekk.
    Ellers så er fronttrekkene helt strøkene unntatt ett hull på ca 5*5 mm på det ene trekket.

Edit: også bakdiskantene virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja, jeg syns selv jeg er ganske heldig med å fått tak i ett så pent par.
    Opphenget ser veldig oransje ut på bildet, men dem er mere røde i virkligheten, så jeg skal se om jeg kan ta noen fine bilder når disse settes vekk.
    Ellers så er fronttrekkene helt strøkene unntatt ett hull på ca 5*5 mm på det ene trekket.

Edit: også bakdiskantene virker.
    Har aldrig eid vegas med 12" før disse xls12 jeg har nå. er veldig fornøyd med de. Har en følelse av at de DC 12 du har skaffet deg er bedre! hehe DC 15 var jo knakende gode! vet ikke om noen er enige., men savner litt LS15, den spilte øredøvende å fet, trodde jeg skulle få den lyden tilbake en gang jeg skaffa ett var VE 15.. men der var diskant å mellomtone som en sirene. var flaut å spille for venner når det eneste man hører er bass å noe sjærende bråk., LS var ikke så gal vel?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldrig eid vegas med 12" før disse xls12 jeg har nå. er veldig fornøyd med de. Har en følelse av at de DC 12 du har skaffet deg er bedre! hehe DC 15 var jo knakende gode! vet ikke om noen er enige., men savner litt LS15, den spilte øredøvende å fet, trodde jeg skulle få den lyden tilbake en gang jeg skaffa ett var VE 15.. men der var diskant å mellomtone som en sirene. var flaut å spille for venner når det eneste man hører er bass å noe sjærende bråk., LS var ikke så gal vel?
    Jeg har ikke fått hørt xls serien enda så vet ikke helt hvem jeg liker best av disse.
    Men har mest trua på DCene.:-D

Jeg har selv hatt LS-12 for noen år siden og dem er blandt mine favoritter og spiller skikkelig tøft.
    VE-15 er en HT jeg aldri kunne tenke meg da jeg får vond førelse av at alt mulig i den HT er av skikkelig dårlig kvalitet da dog smeltede delefiltere og ødelagte elementer pga varmgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått hørt xls serien enda så vet ikke helt hvem jeg liker best av disse.
    Men har mest trua på DCene.:-D

Jeg har selv hatt LS-12 for noen år siden og dem er blandt mine favoritter og spiller skikkelig tøft.
    VE-15 er en HT jeg aldri kunne tenke meg da jeg får vond førelse av at alt mulig i den HT er av skikkelig dårlig kvalitet da dog smeltede delefiltere og ødelagte elementer pga varmgang.
    LS å VE er veldig like, men tror det må være bedre filter i LS. mye høyere følsomhet i LS. VE hadde jo massevis av bass, men den var blaut. LS var dyp å beinhard. men det B&W anlegget ditt er vel supert!? DC12 låter vel pent på sånno forsterkeri

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ser ikke hvorfor nad skal lage skikkelig pa forsterker med THX. THX betyr jo faktisk ingenting. Tror de kommer til å holde seg til 375/275. Tenker hfk klarer å manipulere mange til å kjøpe de med 215. Mange som kjøper CV for første gang, og da kjøper de som regel alt på hfk. Alle vennene mine med CV har nad. De forsterkerne passer ypperlig til mindre modeller dog. Nad er hifi, ikke PA 8)
    Enig med deg der. Altså sånn billig drit fra logitech blir jo THX stempla. Og det sier litt om at det stilles ikke høye krav for den stemplinga. Er vell ren og kjær reklame i utgangspunktet.
    Også enig det du sier om at mang kjøper 275 og 375 til altfor store CV høyttalere. Har selv en Nad c370, som jeg har drevet et par Ve-8 på. Nad har kraftige watt, det er det ingen tvil om. Men selv ikke de enslige små 8" fikk nok til at det spilte dem helt fullt ut. Drev 2 par på den Nad'n også med Ve 8. Da forsvant det ene paret like fort som det hadde kommet inn. Det var ikke nok krefter. Har merket den "manipuleringen" til HFK. Snakker om at du fint kan bruke en 375 til 215. Og får å få virkelig få dratt dem bra, brokoble med en 275. Det er jo latterlig. Klart du får lyd og trøkk av det og. Men du er ikke nær å møte de beista sine maksimale grenser. Var noe HELT annet da jeg hørte 215 med brokobla 2.6KW til CV, selv om lyden i de ikke var helt min smak. Men det ble trøkk!

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der. Altså sånn billig drit fra logitech blir jo THX stempla. Og det sier litt om at det stilles ikke høye krav for den stemplinga.trøkk!
    Nåååh. Logitech Z-5500 - Elkjøp er ikke DÅRLIG til den lille prisen. 'Billig', ja. 'Dritt', nei. Få se om du får skaffet et like bra surroundsystem til DEN prisen. Akkurat.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der. Altså sånn billig drit fra logitech blir jo THX stempla. Og det sier litt om at det stilles ikke høye krav for den stemplinga. Er vell ren og kjær reklame i utgangspunktet.
    Også enig det du sier om at mang kjøper 275 og 375 til altfor store CV høyttalere. Har selv en Nad c370, som jeg har drevet et par Ve-8 på. Nad har kraftige watt, det er det ingen tvil om. Men selv ikke de enslige små 8" fikk nok til at det spilte dem helt fullt ut. Drev 2 par på den Nad'n også med Ve 8. Da forsvant det ene paret like fort som det hadde kommet inn. Det var ikke nok krefter. Har merket den "manipuleringen" til HFK. Snakker om at du fint kan bruke en 375 til 215. Og får å få virkelig få dratt dem bra, brokoble med en 275. Det er jo latterlig. Klart du får lyd og trøkk av det og. Men du er ikke nær å møte de beista sine maksimale grenser. Var noe HELT annet da jeg hørte 215 med brokobla 2.6KW til CV, selv om lyden i de ikke var helt min smak. Men det ble trøkk!
    Jeg sjønner ikke at det som du sier at Nad har kraftige watt når ikke Nad 370 (2*120 i 8 ohm) ikke klarer å drive ett par cv 8".
    Dette har jeg en STOR tvil på at ikke stemmer.
    Hva kan denne Naden gjøre da? brukes som pynt?.

Også er det en ting til. Nå selger hfk egene cv amper som jeg ser dem anbefaler når jeg er turer innom klubben.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LS å VE er veldig like, men tror det må være bedre filter i LS. mye høyere følsomhet i LS. VE hadde jo massevis av bass, men den var blaut. LS var dyp å beinhard. men det B&W anlegget ditt er vel supert!? DC12 låter vel pent på sånno forsterkeri
    Design er dem greit like og jeg syns LS er penere. Men LS er en helt annen HT spør du meg og disse kostet vesentlig mer enn det VE gjør idag.

B&W og MC spiller helt strålende og jeg har ikke testet DC-12 på den elektronikken enda, jeg har en Nad 218 liggene som jeg bruker nå på DCene.

Side 71 av 149 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •