Cerwin Vega Tråden - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 149 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2973
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aprilia
    forstår meir no ! var innpå en link der det sto klart og tydlig ka som var best ! så eg går nokk for xls 12, satsa på at det blir knall!
    +1000 ... det spiller bare hinsides RÅTT!!!!!!!!!!!! Jeg er så glad i den komboen, Høyttalerene er akuratt passe store. Gir masse trykk i bassen (12" er STORT!!!). Gir "best" lyd i store til mindre rom, noe som oftest stemmer med hvor de står!

XLS serien er også veldig behagelig i lyden!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har selv xls 6 + senter og xls 12 på 18kvd stue.. jeg og kjeringa savner ikke suben vi hadde spiller heeeelt kurant for vår del... eneste er vel at vi trenger mer pulver en det vi har i dag

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man tar av gitteret foran på CV subbene? Jeg har tatt vekk skruene foran, men det virker som den er limt fast.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Noen som vet hvordan man tar av gitteret foran på CV subbene? Jeg har tatt vekk skruene foran, men det virker som den er limt fast.
    På min CLS-15SX sitter gitteret bare presset inn med 4 gummi fester på forlengede biter av gitteret. Var bare å dra av i sin helhet.

Press litt inn og dra fra begge sider oppe og så nede. Så skal den komme.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    På min CLS-15SX sitter gitteret bare presset inn med 4 gummi fester på forlengede biter av gitteret. Var bare å dra av i sin helhet.

Press litt inn og dra fra begge sider oppe og så nede. Så skal den komme.
    'Gitteret på HFA18 og CVA 121 er forskjellig fra de små subbene. Men skal prøve det samme.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xls 12

Har handlet meg en qsc rmx 1450, må bare si at den spiller skremmende rått på mine xls 12. diskant å mellomtone er ikke masete å bassen hamrer kontolert. meget fornøyd.. synd det er litt vifte støy på lave volum.

har en alto mac 2.4 stående hvor alle utgangstransistorene er kortsluttet på kanal 1. er det søppel da? ikke mange som kan fikse slikt har jeg forstått.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515

hei hei.for ei tid tilbake fikk eg tak i ett sett med 1515 og ei nad 208 blokk.takketvere ein helt inne på forumet har eg nå 2 blokker.lurer på beste måten og koble desse på.har lest litt om brokobling men da må det vere 8 ohm men desse er jo 4 ohm og kan gå ned i 2 ohm ved bruk.har nå koblet dei som bi-amp.(eine kanalen driver diskant og mellomtoner mens andre kanalen driver subbene)er dette ein grei måte eller er det noko som ville fungert bedre.men for all del di spiller som satan skulle hatt fest 8)

God søndag alle cv fans:twisted:

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde brukt 1 brokobla 208 per 1515. dette var en mye brukt kombo på 90tallet. tror ikke de forsterkerene har noe problemer med 4ohm brokobla egentlig. mine nad c270 forsterkere hadde ivertfall null problemer med 4ohm brokobla

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    Har handlet meg en qsc rmx 1450, må bare si at den spiller skremmende rått på mine xls 12. diskant å mellomtone er ikke masete å bassen hamrer kontolert. meget fornøyd.. synd det er litt vifte støy på lave volum.

har en alto mac 2.4 stående hvor alle utgangstransistorene er kortsluttet på kanal 1. er det søppel da? ikke mange som kan fikse slikt har jeg forstått.
    Det er nok en meget bra kombinasjon!

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det KUN hifiklubben som selger cw og hvorfor?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    er det KUN hifiklubben som selger cw og hvorfor?
    EM Nordic er levrandør av CV Pro. Et firma i trondheim er levrandør av CV-mobile.

Det er jo fritt fram for parallellimport.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    EM Nordic er levrandør av CV Pro. Et firma i trondheim er levrandør av CV-mobile.

Det er jo fritt fram for parallellimport.
    Syns det er litt for lite konkuranse på market. Det var jo en liten periode de dumpet prisene på ve15, men det er alt for sjelden å se

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    Jeg hadde brukt 1 brokobla 208 per 1515. dette var en mye brukt kombo på 90tallet. tror ikke de forsterkerene har noe problemer med 4ohm brokobla egentlig. mine nad c270 forsterkere hadde ivertfall null problemer med 4ohm brokobla
    takk for svar.har prøvd å lest litt men ikke så godt å finne.men om eg brokobler den blir ikke strømstyrken halvert da.står litt om att naden blir noe varm når den er brokoblet.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Syns det er litt for lite konkuranse på market. Det var jo en liten periode de dumpet prisene på ve15, men det er alt for sjelden å se
    Prisene på CV hos hfk er helt fine.. Enste argumentet for at det er dyrt, er at prisen i forhold til kvaliteten ikke står i stil..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor mye kosta qsc'en og hvor kjøpte du den?

Har selv xls-12 med nad c355bee og føler at jeg kan ha litt mere kontroll. Burde jeg kjøpe denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kudos1410
    Hvor mye kosta qsc'en og hvor kjøpte du den?

Har selv xls-12 med nad c355bee og føler at jeg kan ha litt mere kontroll. Burde jeg kjøpe denne?

Kjøpte den i Vennesla på noe som heter Agder lyd. den er brukt i en instalasjon. så gå 3000 for den. er helt strøken. de hadde grusomt mye brukt. han hadde 100stk IBO forsterkere. de største yter 2 * 800w 8ohm. brukt for 4000kr. men de skulle testes før salg av en fra fabrikken. sulten på en av de jeg. men nok ikke softstart.

qsc har softstart, så den er lett i like å hive med seg om man skal på fest,. hehe veldig fornøyd med den. er nesten så man ikke vet hvor bristepunktet er om man vrir opp. har 300 i depingfactor, tror det er passelig. brukte en nad 218 på xls 12 før, men qsc er en anna verden. virker snillere i ørene,. ikke vits å ha noen vega som hyler, bedre med noen som skremmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PA amper.

lest litt rundt på forumet nå, men blir ikke klok. er det best att gain står på full utblåsning eller skal den stå på halv? Inni hodet vil jeg vri den på fult :twisted: skulle ønske NAD kunne lage en feit PA/effektforsterker til en rimelig pris med THXèn på. de hadde solgt tusenvis.!

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

lest litt rundt på forumet nå, men blir ikke klok. er det best att gain står på full utblåsning eller skal den stå på halv? Inni hodet vil jeg vri den på fult :twisted: skulle ønske NAD kunne lage en feit PA/effektforsterker til en rimelig pris med THXèn på. de hadde solgt tusenvis.!
    Den kan trygt stå på fullt. Og kan også brukes som idiotsikring ved fester. (Stilles nedover)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Den kan trygt stå på fullt. Og kan også brukes som idiotsikring ved fester. (Stilles nedover)
    Ok. er gøyere det, så når mini jacken hopper ut av PCèn så får jeg hjerteinfart. :-D

Ja greit med en sikkerhet på fest.. om dama har fest slår det jo aldrig feil, jentene skrur bare opp på fult å syger med for full hals mens anlegget smelter sammen som en smørklump. hehe

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ikke fortell andre om den "forsikringen" . Da blir det fort noen smartinger som skal justere for deg.

Side 70 av 149 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •