Cerwin Vega Tråden - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 149 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Hei.
    Hvor stort rom/stue har du?
    Store høyttalere i små rom har jeg veldig dårleg erfaring med.
    det er ganske stort sånn sett, 16 kvdrat med skråtak

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du nok med 12", det vil spille mye bedre og kansje gi mye mer bass en 215.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Da har du nok med 12", det vil spille mye bedre og kansje gi mye mer bass en 215.
    forstår ikkje heilt det der ? xls 12 vill spille beidre bass en ein 215 ? e du gal

den der lyte du forklare meg ! men blir nokk xls 15 eller 215 vistr eg skal ha.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerene skal spille på lag med rommet.
    xls-215 er beregnet på 40kvadrat.
    Lån xls-12 og prøv, sikker på du får bass i bøtter og spann og skarp lyd forsvinn.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt CV, men hadde Infinity SM 155 på et lite gutterom en gang, de spilte HØYT hinsides all fornuft, men "trykket" kan jeg ikke i det hele tatt påstå at de gjorde. Paradigm 10" derimot trykker og buldrer nokså voldsomt i et lite rom, men så store høyttalere som SM155 og CV med 15" trenger større rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, kan ikkje du forklare meg litt vist en 215 får mindre rom gjer ikkje det til at den vil spille sykt grumt og få ting til å riste meir? og vist den står på eit 40 kvdrat så vil den slite litt med å holde den grumme lyden og slite meir med få nokk pass rundt om ?

og kor er det du har det fra at ein mindre høytaler tar ein velldig stor høytaler på småe rom ?

må berre være sikker på at eg gjer det beste kjøpet no! har ein 20 kvadrat stue ved sida av romme mitt, ville eg ha merka forskjell om eg setter mine ve 15 inn der ?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen fornuftig forklaring aprilia, så du får bare prøve deg litt frem. Og husk, du trenger ikke å ha hørsel for å henge på AV-Forum, så den trenger du ikke å ta vare av den grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rom!

rommet høytalerene står i har stor betydning for lyden også utformingen og materialvalget i vegger og tak.på ungdommsskolen hadde vi to crappy billige pioneer 8 tommere med ein sudtrevet bassmembran nedi et stort bomberom med lav takhøyde.og dette spilte helt sjukt med bass.jeg undret meg vorfor jeg ikke engang fikk halvparten så god bass hjemme på gutteromet med 10 tommers versjonen av samme høytaler.hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemlyen
    rommet høytalerene står i har stor betydning for lyden også utformingen og materialvalget i vegger og tak.på ungdommsskolen hadde vi to crappy billige pioneer 8 tommere med ein sudtrevet bassmembran nedi et stort bomberom med lav takhøyde.og dette spilte helt sjukt med bass.jeg undret meg vorfor jeg ikke engang fikk halvparten så god bass hjemme på gutteromet med 10 tommers versjonen av samme høytaler.hehe
    hehe skal gå for ein 12 tommer først da ! så får vi sjå

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg har ikke noen fornuftig forklaring aprilia, så du får bare prøve deg litt frem. Og husk, du trenger ikke å ha hørsel for å henge på AV-Forum, så den trenger du ikke å ta vare av den grunn.
    I mine yngre år hadde jeg på det verste 4stk Infinity SM-155 innpå et 8kvm stort rom :???:

Spillte som du sier hinsides høyt men det manglet ikke på trykk vil jeg si. Rommet ble nesten som en slags bandpass kasse bare at man kunne sitte inni der. Annbefaler det dog ikke.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde cerwin vega al1000 med 2x300w på stua mi. den er 16m2 og fikk det ikke til å spille bass i det hele tatt. bytta til ett par dc12 og det spiller over all forventning med 2x70w

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når høyttalerne blir for store, vil ikke lydbølgene spre seg i rommet riktig. Ofte kan man høre bassen mer utenfor rommet enn inni rommet. Ville nok ha valgt 12" eller om du vil prøve deg fram, 15". Ikke 215!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    jeg hadde cerwin vega al1000 med 2x300w på stua mi. den er 16m2 og fikk det ikke til å spille bass i det hele tatt. bytta til ett par dc12 og det spiller over all forventning med 2x70w
    forstår meir no ! var innpå en link der det sto klart og tydlig ka som var best ! så eg går nokk for xls 12, satsa på at det blir knall!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aprilia
    forstår meir no ! var innpå en link der det sto klart og tydlig ka som var best ! så eg går nokk for xls 12, satsa på at det blir knall!
    ¨Så kan du legge pengene som du skulle ha brukt på di større modellene på en skikkelig forforsterker eller noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    ¨Så kan du legge pengene som du skulle ha brukt på di større modellene på en skikkelig forforsterker eller noe annet.
    emm, har jo ein cxa-10 cerwin vega forsterker :???: blir jo nesten ikkje beidre det

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    emm, har jo ein cxa-10 cerwin vega forsterker :???: blir jo nesten ikkje beidre det
    Forskjell på forforsterker og effektforsterker..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koffor skal eg bytte ut cxa 10 min med ein anna forsterker ? den er jo veldig kraftig og spiller ganske bra syns eg. har en marantz som styra lyd og bass

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koffor skal eg bytte ut cxa 10 min med ein anna forsterker ? den er jo veldig kraftig og spiller ganske bra syns eg. har en marantz som styra lyd og bass
    Altså den Marantzen din er en forforsterker, og vi mener ikke du skal bytte ut CXA 10 med en forforsterker. Man trenger en forforsterker for å kunne bruke en effektforsterker og det hørtes ikke ut som du hadde en forforsterker. Men siden du har så trenger du ikke kjøpe en

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Altså den Marantzen din er en forforsterker, og vi mener ikke du skal bytte ut CXA 10 med en forforsterker. Man trenger en forforsterker for å kunne bruke en effektforsterker og det hørtes ikke ut som du hadde en forforsterker. Men siden du har så trenger du ikke kjøpe en
    hehe begynnte å lure litt no

Side 69 av 149 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •