Cerwin Vega Tråden - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 149 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    så da går eg for en xls 215 då eg får peng ! sånn som dokke seier: 2 heilt forskjellige høytalarar!

men er dei laga i kina ?? det står made in kina på dei :O wtf !
    cv er jo amrekansk ikkje sant ?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Sitat Opprinnelig postet av aprilia
    så da går eg for en xls 215 då eg får peng ! sånn som dokke seier: 2 heilt forskjellige høytalarar!

Det meste produseres i kina for tiden... Og, CV er opprinnelig dansk...?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aprilia

Jepp.. før ble de også produsert i california.. men du vet, finanskrise og økonomi.

BW 600 serien, og noe av klipsch sine kreasjoner settes også isammen i kina.. på lik linje med CV.

Uansett, tror du blir "mindre" fornøyd med XLS215 vs XLS15.. siden du ikke har "mer" forsterker kraft... skriver kun ut ifra erfaring: Ampen din er knallbra, men XLS215 krever så si 2x av det XLS15 krever for å yte sitt fulle potensiale.. var XLS 15 som vant testen i lyd og bilde også : Tror det var en grunn til at HFK denne gangen sendte med den istede for de større, og synsmessig mer imponerende XLS215.

Ikke missforstå, men XLS215 komme nesten ikke til sin rett førdu har f.eks 2x av den ampen du har. Men da våkner også villdyret i disse! . CV ampen din er uansett veldig grom .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    DANSK?! WHAT?!??!!?!... DC fan du heller?! :P. CV er så amerikansk det kan bli!!!!

EDIT: DALI har dog satt isammen noen kreasjoner for dem for det europeiske markedet. F.eks: DC serien (inc 1515) samt AL1002 (rimelig sikekr på at den også ble satt isammen av dem....). MEn delene, spessielt bassere var ifra CV selv. DC serien har vel litt deler her og der (perless, samt en bakdiskan ifra japan?! ).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig håpet på en "Gene Czerwinski" EDITION i 2011... siden fyren døde i fjor . Men tror CV selskapet og Stanton (som eier dem nå) nesten har glemt denne fyren....

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hadde egentlig håpet på en "Gene Czerwinski" EDITION i 2011... siden fyren døde i fjor . Men tror CV selskapet og Stanton (som eier dem nå) nesten har glemt denne fyren....
    de hadde en notis på hjemmesida og div etter att han døde. hadde vert fett med en spesial versjon ja. noe som spiller som al1000 bare med enda mere trykk :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    de hadde en notis på hjemmesida og div etter att han døde. hadde vert fett med en spesial versjon ja. noe som spiller som al1000 bare med enda mere trykk :P
    .

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

DANSK?! WHAT?!??!!?!... DC fan du heller?! :P. CV er så amerikansk det kan bli!!!!

EDIT: DALI har dog satt isammen noen kreasjoner for dem for det europeiske markedet. F.eks: DC serien (inc 1515) samt AL1002 (rimelig sikekr på at den også ble satt isammen av dem....). MEn delene, spessielt bassere var ifra CV selv. DC serien har vel litt deler her og der (perless, samt en bakdiskan ifra japan?! ).
    Ja, forska på det nå ... mybad Er vel kun DC da som Dali hadde en finger med i spillet?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forska på det nå ... mybad Er vel kun DC da som Dali hadde en finger med i spillet?
    Mulig, men tror ikke AL1002/752 kom ifra USA heller... tror det var noe de ba andre om å skru sammen for å følge opp en stor etterspørsel etter en ny AL serie i Scandinavia/europa... Den kom iallefall aldri opp på siden dems, på lik linje med DC serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.. før ble de også produsert i california.. men du vet, finanskrise og økonomi.

BW 600 serien, og noe av klipsch sine kreasjoner settes også isammen i kina.. på lik linje med CV.

Uansett, tror du blir "mindre" fornøyd med XLS215 vs XLS15.. siden du ikke har "mer" forsterker kraft... skriver kun ut ifra erfaring: Ampen din er knallbra, men XLS215 krever så si 2x av det XLS15 krever for å yte sitt fulle potensiale.. var XLS 15 som vant testen i lyd og bilde også : Tror det var en grunn til at HFK denne gangen sendte med den istede for de større, og synsmessig mer imponerende XLS215.

Ikke missforstå, men XLS215 komme nesten ikke til sin rett førdu har f.eks 2x av den ampen du har. Men da våkner også villdyret i disse! . CV ampen din er uansett veldig grom .

eg forstår ! men vi ikkje bli skuffa liksom, derfor vil eg legge ut litt extra for ddet. men det du meina er at xls15 vil høyres beidre ut vs xls215 på cv forsterkeren min? eller like bra ?

det står jo på CERWIN-VEGA CXA-10 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

hi-fi-forsterkere, i stand til å drive de store, effekthungrige XLS-215 gulvhøyttalerne slik de skal drives: med tung, brutal bass og gasspedalen tråkket nådeløst mot gulvet – i time etter time. Og med massive strømressurser tilgjengelig skjer det alltid med full kontroll på begivenhetene.

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55

Spotify har ræva kvalitet om du ikke har betalings pakke og bra kabel fra pc til anlegge. Det beste du kan spille av ting fra er KJØPTE CDer (ikke noe nedlastninger som er brent på CD) på en god CD-spiller.
    Jeg kan ikke så mye om lydkilde osv, men jeg vet nok til at du snakker ren sjøsprøyt! Det du sier er at en oppfinnelse fra 70-tallet spiller bedre enn FLAC, spotify premium, osv? Dette kan bli en lang diskusjon, men bare påpeker at det ikke 'er best'.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Jeg kan ikke så mye om lydkilde osv, men jeg vet nok til at du snakker ren sjøsprøyt! Det du sier er at en oppfinnelse fra 70-tallet spiller bedre enn FLAC, spotify premium, osv? Dette kan bli en lang diskusjon, men bare påpeker at det ikke 'er best'.
    Les en gang til. Spotify pakka som er gratis er den som låten ræva. Premium derimot får du bedre oppløsning i lyden. Men det krever mer enn en enkel billigkabel fra clasohlson for å få nytte av.

Og CD-spiller er ikke de samme som på 70-tallet. Teknologi har økt kvaliteten på dem. Og når man laster ned musikk via nettet blir kvaliteten dårligere. Husk at den plata du laster ned kan ha ligget på flere datamaskiner før du laster den ned. Og for hver maskin den har ligget på har kvaliteten blitt "svekket" for hver gang den har blitt sendt videre.

Om du mener noe annet enn dette vil jeg at du skal for all del prøve selv. Prøv å spille av en god CD med brukbar innspilling på en nyere cd-spiller, kontra gratis spotify eller nedlastet musikk. Om du ikke hører forskjell er det noe galt med høyttalere evt. andre komponenter i anlegge ditt.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når man laster ned musikk via nettet blir kvaliteten dårligere. Husk at den plata du laster ned kan ha ligget på flere datamaskiner før du laster den ned. Og for hver maskin den har ligget på har kvaliteten blitt "svekket" for hver gang den har blitt sendt videre.
    Dette stemmer nok ikke helt. En lydfil er en datafil, som alle andre datafiler, og de inneholder informasjon beskrevet med 0'er og 1'er, og ved kopiering blir det verifisert/feilkorrigert, så du kan sende den fra pc til pc verden rundt uten at noe som helst tap vil intreffe. Hva med å ta dette i Hifitweaks"-tråden, der diskuteres det samme allerede, så kan folk diskutere i hvor stor grad
    CERWIN VEGA ROCKS her på den dedikerte cv-tråden.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Dette stemmer nok ikke helt. En lydfil er en datafil, som alle andre datafiler, og de inneholder informasjon beskrevet med 0'er og 1'er, og ved kopiering blir det verifisert/feilkorrigert, så du kan sende den fra pc til pc verden rundt uten at noe som helst tap vil intreffe. Hva med å ta dette i Hifitweaks"-tråden, der diskuteres det samme allerede, så kan folk diskutere i hvor stor grad
    CERWIN VEGA ROCKS her på den dedikerte cv-tråden.
    Må jo bare få lov å diskutere dette når det dukker opp med bakgrunn fra noe med Cerwin Vega å gjøre.

Så for å avslutte det: De nye Cerwin Vega modellene på hjemmesia deres, er dette noe som kommer til Norge også? Hva er egentlig dette, ser mer ut som noe jallah Jamo opplegg enn Cerwin Vega???

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et spørsmål/forslag, glemte ?-tegnet
    Er det CMX-serien du tenker på? Det hele kommer vel an på hvordan hifiklubben vurderer det, Dette er vel en serie som vil bli litt smør på flesk i deres produktutvalg sammenliknet med f.eks. Dali Concept.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et spørsmål/forslag, glemte ?-tegnet
    Er det CMX-serien du tenker på? Det hele kommer vel an på hvordan hifiklubben vurderer det, Dette er vel en serie som vil bli litt smør på flesk i deres produktutvalg sammenliknet med f.eks. Dali Concept.
    Mener du disse er tilsvarende Dali Concept pris/lyd messig?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med komprimert musikk mener du tydeligvis dataredusert digitallyd, ikke komprimert musikk som i nivåkompresjon. Riktig lagt mp3/AAC ect. er kul umulig å skille fra lossless. Med dårlig encoding blir det crap, ja.
    Ja er det jeg mener. En god dac kan gjøre det litt bedre, men det gjør ikke en dårlig fil til en god fil.

Sitat Opprinnelig postet av kudos1410
    Lyden i spotify eier da :P. Men seff er flac best. Hvorfor laste ned alle sangene dine i flac som tar 30mb per sang når du får alt i spotify i strålende kvalitet??

Jeg mener ikke at spotify er en god kilde. Trenger ikke nødvendigvis være lossless. mp3 fra feks "beatport" er et godt eksempel på god kvalitet.

Fordi en hdd på 2 tb koster under 1000kr. Det har ALDRI vært lettere eller billigere å få tak i musikk enn det det er nå. Når du sier laste ned, mener du stjele eller kjøpe?

aprilia: Har du vurdert noen subber? Det vil gi deg mye ekstra krefter.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cv 1215 er også bygget av Dali om jeg ikke hsuker feil.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du disse er tilsvarende Dali Concept pris/lyd messig?
    Neida, det har jeg ingen anelse om, men de har jo allerede haugevis av gulvstående i sortimentet. Begrenset hvor mye de kan stappe inn i en butikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DANSK? hvor har du det fra?!!

Side 59 av 149 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •