Cerwin Vega Tråden - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 149 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2973
    Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Dynabæsj!

Det var en som spurte om ny serie fra CV? Hadde de ikke kunne gjort noe så enkelt som å reintrodusere DC-serien, evt. som en mkII-version?? Pent brukte 1515 selges jo for nypris!
    "Dynabæsj!"

+1

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    (Dynavoice M-65 EX Natural Oak var på tilbud i sommer for 1790,-pr.par.)

Hvordan har det seg da at samme ytelse kan koste både 10-20 og 25.000,hvis det er så lett å produsere en høytaler til en promille av prisen med samme ytelse ??

Ja jøss. 27kg å greier. Gå for no skikkelig.

:wink:
    Forøverig sjekk ut kunde tilbakemeldinger!

Lyd og bilde gir 5 stjerner.

Jeg velger og tolke det som brukbart, hvertfall i forhold til pris.

Surround.no er en av Norges største på Musikk utstyr.

Du blir ikke det hvis du selger skrot/er useriøs!

Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Er Dynavoice dårlig? Til prisen altså?
    hehe, jeg har aldri hørt Dynavoice, så egentlig skal jeg bare holde kjeft, men på en CV-tråd må det vel være lov Eneste jeg kan si om dem er at det kommer fra samme firma/konsern som Genexxa og Proson, og der er det mye dritthøyttalere, rett og slett.

Så til alle som vurderer Dynavoice, ikke hør på meg, men hør på høyttalerne.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Forøverig sjekk ut kunde tilbakemeldinger!

Lyd og bilde gir 5 stjerner.

Jeg velger og tolke det som brukbart, hvertfall i forhold til pris.

Surround.no er en av Norges største på Musikk utstyr.

Du blir ikke det hvis du selger skrot/er useriøs!

+1 :-D

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

hehe, jeg har aldri hørt Dynavoice, så egentlig skal jeg bare holde kjeft, men på en CV-tråd må det vel være lov Eneste jeg kan si om dem er at det kommer fra samme firma/konsern som Genexxa og Proson, og der er det mye dritthøyttalere, rett og slett.

Nå har jeg hørt både proson , dynavoice og også genexxa... PRIS! i forhold til lydkvalitet å engasjement' foretrekker jeg Dynavoice. Greit, det spiller hverken like høyt som CV , eller like fint som Usher. Likevel er det god valuta pr krone. =)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Likevel er det god valuta pr krone. =)
    Likevel har vel de fleste av oss en "nedre grense" for hva som er for dårlig til å kunne brukes (lyd/pris blir da irrelevant). Det går jo an å gå på Fretex eller andre bruktsjapper og finne et par høyttalere fra 70-tallet til 50kr, og lyd/krone-faktoren går da til himmels bare fordi de virker. Selv hadde jeg et par Proson Conquest som falt under mitt minstekrav til lydkvalitet, men når det gjelder Dynavoice så kan jeg ikke utelukke at de låter bra, selvfølgelig.

Ang. CV-DC så har jeg et uforglemmelig minne fra Hifiklubben i Trondheim med 1515 og en NAD208 på hver, og med "Cowboys from Hell" på bra guff! Må bare konkludere at de høyttalerne låt fantastisk på metall, og det er det ikke alle høyttalere som gjør.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har heller aldri hørt Dynavoice. Men hørte proson og det skal aldri i hus hos meg for å si det sånn! Dynavoice har fått mye skryt og virker som en spennende høyttaler, men måle seg med langt dyrere alternativer er en selvfølge de ikke kan.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok. Da har du sikkert ikke hørt om dritthøyttalerene fra XTZ som spiller årringer rundt CV på lydkvalitet og generell byggekvalitet. Eller kanskje dritthøyttalerene fra QLN som er Proson RR modeller med nytt delefilter som slo ut CLS-15 på lydtrykk og lydkvalitet. Vant også testen samlet. Ja cls-215 trykker sikkert mer enn qln sine 12"ere men til hvilken pris og effekt? Og er lydkvalitenen bedre? Tviler. Xls- serien er kanskje på nivå lydmessig men xls-15 trykker ikke bedre enn cls-15 så det blir fremdeles tap. Tygg litt på den før du eller andre slenger rundt dere med tomme påstander om JWS sine høyttalere. Dynavoice vinner ikke test på test samt årets høyttaler uten grunn.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Likevel har vel de fleste av oss en "nedre grense" for hva som er for dårlig til å kunne brukes (lyd/pris blir da irrelevant). Det går jo an å gå på Fretex eller andre bruktsjapper og finne et par høyttalere fra 70-tallet til 50kr, og lyd/krone-faktoren går da til himmels bare fordi de virker. Selv hadde jeg et par Proson Conquest som falt under mitt minstekrav til lydkvalitet, men når det gjelder Dynavoice så kan jeg ikke utelukke at de låter bra, selvfølgelig.

Ang. CV-DC så har jeg et uforglemmelig minne fra Hifiklubben i Trondheim med 1515 og en NAD208 på hver, og med "Cowboys from Hell" på bra guff! Må bare konkludere at de høyttalerne låt fantastisk på metall, og det er det ikke alle høyttalere som gjør.
    Ja, det er jo også derfor noen holder seg til Mercedes, mens andre kjører rundt i funday. (Hyundai)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ok. Da har du sikkert ikke hørt om dritthøyttalerene fra XTZ som spiller årringer rundt CV på lydkvalitet og generell byggekvalitet.
    Hvor kommer XTZ inn i bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    folk uten hjerne kjøre bil med stjerne

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo også derfor noen holder seg til Mercedes, mens andre kjører rundt i funday. (Hyundai)
    A6 (audi)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kommer XTZ inn i bildet?
    Hvem tror du lager det?

Edit : gikk litt hardt ut mot deg. Blir bare så irritert over flokken av personer her inne som snakker endeløst dritt om Proson og f.eks Dynavoice når de ikke har noe som helst begrep om hva de prater om.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem tror du lager det?

Edit : gikk litt hardt ut mot deg. Blir bare så irritert over flokken av personer her inne som snakker endeløst dritt om Proson og f.eks Dynavoice når de ikke har noe som helst begrep om hva de prater om.
    Har selv et par Proson Conquest 6030 MK2. Kjøpt på netthandelen for 1250,-pr.par +frakt.

Har byttet diskant til Peerless v-line XT25SC90-04 1"dome ringradiator(dynabel.no).
    Da den orginale i mine ører var litt for masete/intens.

Jeg synes de spiller veldig bra,med overraskende mye bass i forhold til element størelse. (AV-Fallet)

lyd/pris blir relevant når man føler man har fått mye/bra høyttaler for penga.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem tror du lager det?

Har hørt Proson. Den som nå er deres toppmodell. Med kun dobble 10". Ble skuffet. Spilte ræva i mine ører. Derfor har jeg noe i mot Proson. Men skal ikke si alle modellene deres er ræva til prisen. Men den modellen var bare ikke min type høyttaler..

Dynavoice har jeg ingen ting jeg skulle sagt noe om. Har aldri hørt dem, men har veldig lyst. Har merket at veldig mange billigmerker (som dynavoice) kan spille bra, så tviler ikke på at de låter bra!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Har hørt Proson. Den som nå er deres toppmodell. Med kun dobble 10". Ble skuffet. Spilte ræva i mine ører. Derfor har jeg noe i mot Proson. Men skal ikke si alle modellene deres er ræva til prisen. Men den modellen var bare ikke min type høyttaler..

Dynavoice har jeg ingen ting jeg skulle sagt noe om. Har aldri hørt dem, men har veldig lyst. Har merket at veldig mange billigmerker (som dynavoice) kan spille bra, så tviler ikke på at de låter bra!
    Den nye dobbel 10" har ikke jeg hørt heller. Dog modellen den bygger på som er Stratego TOP 10 SAH var ikke noe å skryte av. Så akkurat hvorfor de har valgt og ikke bygge videre på RR modellene er meg en gåte.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis XTZ lages av JWS blir jeg veldig overrasket, siden XTZ har seas-elementer, og JWS er kinaprodusert. XTZ er heller ikke nevnt på JWS sine sider, og omvendt.

Det var Conquest 6010 jeg hadde, og de var ekstremt overfølsomme i bassen, med dårlig volumkapasitet deretter. Jeg måtte til og med ta ut ene basselementet pga. skurring, som skyldtes dårlig kontakt med en kabel som bare så vidt hang fast i elementet. Diskanten var ikke det største problemet, men det var ullen og slapp lyd hele veien i dem, sammenliknet med mine gamle Monitor 9, og mine relativt enkle budsjett-selvbygg-høyttalere. Likevel vil jeg si at de låt bedre enn de gamle Sonyhøyttalerne jeg kjøpte etter konfirmasjonen (rundt '94) som var en del dyrere, så verden har jo gått litt fremover. Hvis man vurderer høyttalere i den prisklassen ville jeg sagt at det hadde vært mest fornuftig å gå for et par brukte Dali Blå, f.eks. 104, som er å se ned til 500kr enkelte ganger.

Noen ganger når jeg går på do er det fast og fint det som kommer, noen ganger er det suppe og gjørme. Altså selv om dritten kommer fra samme ræva så kan kvaliteten være forskjellig, slik er det vel også med JWS, noe kan være bra og noe kan være dårlig, men da vil jeg foretrekke å handle fra noen som bare lager bra ting.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger når jeg går på do er det fast og fint det som kommer, noen ganger er det suppe og gjørme. Altså selv om dritten kommer fra samme ræva så kan kvaliteten være forskjellig, slik er det vel også med JWS, noe kan være bra og noe kan være dårlig, men da vil jeg foretrekke å handle fra noen som bare lager bra ting.
    Du er flink til å argumentere mot deg selv må jeg si....

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er flink til å argumentere mot deg selv må jeg si....
    Synes den metaforen var ganske bra, hva mener du med "argumentere mot deg selv"?

Side 57 av 149 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •