Cerwin Vega Tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 149 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 2973
    Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det står jo her: 2x1000W/8 Ohm bridge-mono. Så du har jo 500 alto watt, per kanal. For å ta en test kan dere jo bare plassere de i samme rom. Ta på et skikkelig hørselsvern, og spille til blodet tyter ut diskanten. Da får du nok sett hva som faktisk er tilfellet. Det at han tror at de spiller høyere kan ha med rommet å gjøre. Kan også hende han faktisk har noen syre høyttalere. Husk db måler. Ellers kommer dere til å stå og diskutere lenge.

Gadget:

Alto MC500-4 effektforsterker - Musikklink AS
    det er 500w i 8ohm pr kanal. og det er fire kanaler. så jeg har den på 1000w i 8ohm pr kanal på to kanaler men er det mulig at en pearless høytaler spiller 130 dB høyt? når cv'ne mine spiller rundt 120, så ikke helt på dB måleren.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    det er 500w i 8ohm pr kanal. og det er fire kanaler. så jeg har den på 1000w i 8ohm pr kanal på to kanaler men er det mulig at en pearless høytaler spiller 130 dB høyt? når cv'ne mine spiller rundt 120, så ikke helt på dB måleren.
    er max spl 120? Det var ikke så høyt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æ syns æ så at han va på 129 komma et eller anna. mennedB målern gikk bare til 130. æ vet ikke helt ka som kan være feil da, trur du at det kan bli bedre når æ får en til alto? vis ikke det funke da så må æ jo kjøpe mæ to stk midgard 6.1 eller nå anna ;s

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Så det er BARE galt med 753?
    ja, du kan jo kjøpe en å teste den, men du er advart, jeg hadde den selv, leverte på rep 3 ganger, så fikk jeg ny, så gikk det 2 uker så var den å på rep, og den var på rep 4 ganger, så kasta jeg den i sjøen å kjøpte meg harman kardon, å for å si det sånn så skal jeg aldri ha billig nad reciver igjen, skal sies at hver gang den var på rep så fikk jeg låne en 754, og den var det aldri noe problemer med, hadde den tilsammen i 1 år

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    ja, du kan jo kjøpe en å teste den, men du er advart, jeg hadde den selv, leverte på rep 3 ganger, så fikk jeg ny, så gikk det 2 uker så var den å på rep, og den var på rep 4 ganger, så kasta jeg den i sjøen å kjøpte meg harman kardon, å for å si det sånn så skal jeg aldri ha billig nad reciver igjen, skal sies at hver gang den var på rep så fikk jeg låne en 754, og den var det aldri noe problemer med, hadde den tilsammen i 1 år

Drit da. Men jeg kan jo prøve. Folk kjøper den jo igjen uansett!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vanlig rockekonsert ligger på rund 100dB..... SPL på 120 dB er vannvittig, spessielt om det er de "rette" frekvensene .

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    En vanlig rockekonsert ligger på rund 100dB..... SPL på 120 dB er vannvittig, spessielt om det er de "rette" frekvensene .
    Joda i realiteten er det drit høyt. Men jeg sammenliknet bare "papir fakta". CV kontra andre pa høyttalere. Subb kommer veldig ofte over 100 da. Det ligger vel en del begrensninger på konserter. Hvis 100 er grensen så er det mange konserter hos meg.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noen fryktlig kjedelige konserter du er på.

"The heavy metal band Manowar is one claimant of the title of "loudest band in the world", citing a measurement of 129.5 decibels in 1994 in Hanover"

"The Guinness Book of World Records once listed it as the record holder for the loudest musical performance for an earlier performance in 1984. However, Guinness does not recognize Manowar's later claim, because it no longer includes a category of loudest band, reportedly because it does not want to encourage ear damage"
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg leste en gang at 215 klarte 139 med riktig amp men dette har jeg da LEST sier ikke at jeg tror på det men

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    jeg leste en gang at 215 klarte 139 med riktig amp men dette har jeg da LEST sier ikke at jeg tror på det men
    Ser jeg på som høyest usannsynlig, uansett hvor mye watt man mater de med.......

Edit:

Fant denne informasjonen, som han som postet påstår han har fått fra CV. Om det stemmer vet jeg ikke, men virket omtrent riktig ut fra det jeg har testet med like høytalere selv.

Cerwin Vega (DC)-1515: 130DB ved brukt av en 2x1500w forsterker.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner faktisk ingen tall på hjemmesidene til CV eller hfk eller generelt på google. Noen som vet fasiten? cls215 er såpass lik xls215 så begge er aktuelle. Go get max spl

En annen ting jeg kom på nå. Det er ikke så gøyt når høyttalere/amps er nær max heller, så jo høyere spl jo bedre.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da ikke noe fasit svar på hvor høyt en høytaler spiller (ikke nøyaktig ihvertfall) da dette kommer veldig an på rommet man tester i og effekt man kjører på de, for ikke å snakke om hvor man måler db hen.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner faktisk ingen tall på hjemmesidene til CV eller hfk eller generelt på google. Noen som vet fasiten? cls215 er såpass lik xls215 så begge er aktuelle. Go get max spl

En annen ting jeg kom på nå. Det er ikke så gøyt når høyttalere/amps er nær max heller, så jo høyere spl jo bedre.
    men spiller pearless så høyt?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    men spiller pearless så høyt?
    Trodde du hadde testet jeg. 8) Nå vet jeg ikke hvilke høyttalere han har. Hvis du kommer med navn så er det lett å se. Hvis det står oppgitt så skal de klare det, men det kan jo hende de låter balle da.

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er da ikke noe fasit svar på hvor høyt en høytaler spiller (ikke nøyaktig ihvertfall) da dette kommer veldig an på rommet man tester i og effekt man kjører på de, for ikke å snakke om hvor man måler db hen.
    Stemmer det. Men det gir allikevel en indikasjon på hvor mye du kan få ut av den. Hos "bedre" merker så vil man jo si at disse tallene stemmer, men jalla merker er jo litt mer random. Synd det ikke finnes noen standard for dette. Har du to høyttalere A og B. A har max spl 130db, mens B har max spl 110. Da kan A ha blitt målt helt rart, men som regel så spiller A høyere enn B Selvfølgelig må du ta tallene med en klype salt, men det gir en god indikasjon.

Har et spm. Skal bruke cls-215 og cls 15. Har en alto 2.4 og en nad 372 (eller en 272) evt begge to. Hvilke forsterker burde jeg bruke hvor? Er usikker på om jeg har 372/27 eller begge forsterkerene.

Er det mulig å bruke denon 2808 som hovedforsterker, også koble pre-out med 372+272( mono) til 215. Altså gjøre begge nadene om til monoblokker.

sånn som i denne tråden. http://avforum.no/forum/receivere-fo...ode-hjelp.html

Fant også dette. NAD. Da kobler jeg pre-out(Denon) med main in(nad), tar på bridge mode, og kobler en høyttaler på hver forsterker?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

delefilter fra ljudia på cls 215???

hei.har stoooore problemer med delefilter og diskanter til mine cls 215.lurte på om delefilterene fra ljudia kan vere noe bedre til diskantene??.virker kraftigere og se på i vertfall.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noen fryktlig kjedelige konserter du er på.

"The heavy metal band Manowar is one claimant of the title of "loudest band in the world", citing a measurement of 129.5 decibels in 1994 in Hanover"

"The Guinness Book of World Records once listed it as the record holder for the loudest musical performance for an earlier performance in 1984. However, Guinness does not recognize Manowar's later claim, because it no longer includes a category of loudest band, reportedly because it does not want to encourage ear damage"

Mulig, men jeg liker at det er behagelig høyt, ikke idiotisk høyt, da stiller jeg bare en time bak en F-16 ved takeoff istede.

Også, hvor tar dem utgangpunkt i målingene?! jeg tror 129db inn i ørene over en hel konsert er mer pine enn gøy....

EDIT: "Høyeste gjennomsnittsverdi var på Hulen, 109 desibel (dB). Dette vil si at en kan få hørselsskader etter i underkant av to minutter, ifølge Arbeidstilsynet." ref.: Studvest.no - Kultur - Hørselsskadet på to minutter

EDIT2: Lykke til med hørselen Kane .

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dea
    hei.har stoooore problemer med delefilter og diskanter til mine cls 215.lurte på om delefilterene fra ljudia kan vere noe bedre til diskantene??.virker kraftigere og se på i vertfall.
    kontakt hfk, tror det er reservedeler så det skal vell være mulig å få tak i et delefilter

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med hørselen Kane .
    Sier ikke jeg liker det så høyt skorob. Men over 100db er ikke noe problem. Spiller jeg rett som det er selv. Sjekket forøvrig hørselen min for kort tid siden, å den er like bra nå som den var under sesjonen for 15 år siden.

Manowar sa vel selv faktisk at stilte du opp på manowar konsert uten ørepropper, hadde man gjort for lite research om de

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    det tror jeg på, har selv målt 141,7 db på sinustone 40hz med cls 215, JEG vet at dette er muligt og vet at det ikke er noen her som tror meg, men jeg hadde vitner tilstede og samme måleren brukte boomcar i grimstad til å måde db i biler, målte 143,7 i bilen min med samme måleren, å for di som ikke tror med så ta med dere et sett 215 til meg så kan jeg demonstrere

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke jeg liker det så høyt skorob. Men over 100db er ikke noe problem. Spiller jeg rett som det er selv. Sjekket forøvrig hørselen min for kort tid siden, å den er like bra nå som den var under sesjonen for 15 år siden.

Manowar sa vel selv faktisk at stilte du opp på manowar konsert uten ørepropper, hadde man gjort for lite research om de
    Spørs hvor lenge det varer. Hørselen din behøver ikke nødvendigvis å bli svekket over tid. Du kan våkne imorgen med tinitus

Side 5 av 149 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •