Cerwin Vega Tråden - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 149 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2973
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva som er forsvarlig å bruke på CV iforhold til effekt går jeg ut ifra? Og det er isåfall irrelevant i denne diskusjonen.

XLS-215 er en forholdsvis lettdreven høyttaler og bør ikke by på noe problemer for en middels god forsterker. Og det er ingenting som tilsier at den vil gå i protect, slå seg av eller hva enn fordi om man spiller høyt med den en periode.

Og grunnen til at jeg reagerer er fordi HFK skriver "noen få minutter". Vær så snill ikke forsvar det utsagnet der. Da er denne diskusjonen forbi alt håp av fornuft.

Det andre er at de skriver "ville blitt for varm, og forvrengt lyden voldsomt" Ærlig talt...

Om noen vil disponere sine CLS-215/CLSC-215/XLS-215 kan jeg disponere en NAD 218 som ikke er i bruk. Jeg vedder forsterkeren på at den vil klare over 24 timer på max av hva høyttalerene klarer uten noe problemer. Vinner jeg tar jeg høyttalerene!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

1: Og grunnen til at jeg reagerer er fordi HFK skriver "noen få minutter". Vær så snill ikke forsvar det utsagnet der. Da er denne diskusjonen forbi alt håp av fornuft.

2: Det andre er at de skriver "ville blitt for varm, og forvrengt lyden voldsomt" Ærlig talt...

3:Om noen vil disponere sine CLS-215/CLSC-215/XLS-215 kan jeg disponere en NAD 218 som ikke er i bruk. Jeg vedder forsterkeren på at den vil klare over 24 timer på max av hva høyttalerene klarer uten noe problemer. Vinner jeg tar jeg høyttalerene!
    1: Jo dette forsvarer jeg på generell basis. Har fått EC til å konke ut etter minutter på Klipsch LaScala. Det var pga høyttalerkablene. Margienen er ikke alltid så store som man skulle tro. Tatt pris og oppgitt effekt i betraktning.

2: Denne biten er som du sier bare tull.

3: Du vil tape forsterkeren din. Høyttalerne kan ta imot MYE mer enn forsterkeren kan gi ut. Dersom du omformulerer til "maks av hva forsterkeren klarer å levere", så kanskje.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    1: Jo dette forsvarer jeg på generell basis. Har fått EC til å konke ut etter minutter på Klipsch LaScala. Det var pga høyttalerkablene. Margienen er ikke alltid så store som man skulle tro. Tatt pris og oppgitt effekt i betraktning.

2: Denne biten er som du sier bare tull.

3: Du vil tape forsterkeren din. Høyttalerne kan ta imot MYE mer enn forsterkeren kan gi ut. Dersom du omformulerer til "maks av hva forsterkeren klarer å levere", så kanskje.

Kunne sprengt de høyttalerene med en Aiwa rack forsterker om det er det man ville.

En nad 218 vil fint klare å rive de elementene i fillebiter om man er idiot på volumkontrollen, ja det er både fordi den går tom for ressurser og fordi høyttalerene har en begrensning.

En kraftigere PA forsterker vil kunne levere et par db mer før det samme skjer.

Om man er redd for at Nad'en går i protect så slår vi av Clip Protection. Da vil den kjøre det den klarer til den ryker eller høyttalerene gjør det. Har aldri klart å kjøre den i protect før og det på større høyttaler enn 215.

Så jeg står ved utfordringen min.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må regne litt mer på watt, og reell krevd effekt. Tallene er sjokkerende.

Det jeg vil frem til er at høyttalerne ryker først, MEN det er fordi forsterkeren går tom og leverer DC. En Nad 218 kan ikke levere så mye som en CV med dobble 15" kan svelge unna. Det er en grunn til at man bruker tusenvis av watt, selv på må relativt små konserter. Og der er høyttalerne enda mer effektive.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må regne litt mer på watt, og reell krevd effekt. Tallene er sjokkerende.

Det jeg vil frem til er at høyttalerne ryker først, MEN det er fordi forsterkeren går tom og leverer DC. En Nad 218 kan ikke levere så mye som en CV med dobble 15" kan svelge unna. Det er en grunn til at man bruker tusenvis av watt, selv på må relativt små konserter. Og der er høyttalerne enda mer effektive.
    Ja det er logisk det. Men slik jeg forstår det av HFK sitt utsagn er det forsterkeren som går varm og kneler.

Men hva er det de skal frem til? Man hører jo når grensene til forsterker/høyttalere nås og holder seg innenfor. Så lenge man respekterer det er det ikke noe problem å kjøre f,eks en 218 på disse høyttalerene over lengre tid.

En PA forsterker vil kunne spille høyere og mer kontrollert før den eller høyttalerene også når sine grenser. Det er da de samme reglene som gjelder her også for å ikke skade høyttalerene.

De fleste brukere vil spille med fornuft og man kan spille temmelig brutalt med en 218 på CV 215 uten at man trenger å skade noen av delene.
    En PA forsterker vil nok totalt sett gjøre jobben bedre selvfølgelig, men poenget er at Nad'en vil fint klare det den også bare på et litt lavere volum pga sin lavere effekt.

Vi er nok egentlig enige men jeg vil være litt vrang da jeg synes HFK er vel bastante i uttalelsen sine om hvor mye bedre denne PA forsterkeren er iforhold til hifi forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste hører faktisk ikke når grensen for forsterkere er nådd. Det er bare å se hvor mye NAD/CV HFK har til service.

I akkuart dette tilfellet, så har du forsåvidt rett. PA ampene til CV, er bare noe rebrandet ræl. De produserer/designer dem ikke selv. En Crown til samme pris vil spille fletta av dem. Min uttalelse var helt generell.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste hører faktisk ikke når grensen for forsterkere er nådd. Det er bare å se hvor mye NAD/CV HFK har til service.

I akkuart dette tilfellet, så har du forsåvidt rett. PA ampene til CV, er bare noe rebrandet ræl. De produserer/designer dem ikke selv. En Crown til samme pris vil spille fletta av dem. Min uttalelse var helt generell.
    Ja må ta i betraktning hvilken PA forsterker vi snakker om her.

Selvfølgelig vil en Carver eller en Crown være i en helt annen liga.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er i grunn spennende å se hvilke forsterkere utsagnet er beregnet på. Dersom det er f.eks Denon reciver til 2k, så kan jeg se det. Men som dere sier, en carver eller crown til samme prisen vil mose CV sine pa modeller. Lurer på hvor mye fortjeneste HFK har på de forsterkerene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Verdi av anlegg

****Da er bildene resiza, ble litt bedre nå *******

Hei.

Er for øyeblikket på utkikk etter en russebil, og i den forbindelse har vi (jeg og mine kamerater) kommet over en bil full av cerwin vega høyttalere/forsterkere. Jeg kan desverre ikke si navnet på kassene/høyttalerne fordi det vet jeg faktisk ikke. Det eneste jeg har er et par skrøpelige bilder, som noen med litt erfaring og kunnskap kanskje kan tyde seg fram på.

Det som driver kassene er et par 2,6kw cerwin vegaer.

Spørsmålet er hva dette anlegget er verdt? Hadde vært utrolig hjelpsomt hvis noen kunne klare å komme fram til en ca verdi. Hvis det er umulig kan jeg prøve å finne ut hva de forskjellige kassene heter.

(Bilen er nemlig verdt tilnærmet null, og er greit å vite om dette har noen stor verdi)

Spør her da dere har litt peiling på CV

Prøver å linke bildene her:

Takker for alle innspill

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan gjøre, er å resize bildene i f.eks Paint og legge dem ut på nytt her

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha det var noen monster store bilder^^

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de der må du seriøst resize. Jeg ser såvitt hva det skal forestille på min lavoppløste laptop.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmsk.... hva er fornuftig pris å by på noen /strøkne/ DC12 for tiden ? (Og hva var nypris på disse?) Og hvordan /hvis mulig/ spiller DC 12 mot VE12 ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående russebilen..

Ser ut som noen cv l36 subber med kjipe horn til topper.. Verdt maks 8k i brukt tilstand hvis alle elementer osv fungerer. Forsterkeren er vel rundt halv pris av nypris?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Hmsk.... hva er fornuftig pris å by på noen /strøkne/ DC12 for tiden ? (Og hva var nypris på disse?) Og hvordan /hvis mulig/ spiller DC 12 mot VE12 ?
    dc12 knuser ve12 på alt. husker ikke nyprisen på de men rundt 2500 om de er i god stand er ca det de går for brukt. om du kjøper ett par dc pass på opphenget på bassene. da disse begynner å bli gamle er det ikke usansynlig at opphengene må byttes. koster ca 400kr for nye oppheng på ebay og jobben er grei å gjøre om man ikke har 10 tommeltotter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann ! Jeg har tenkt å kjøpe Cerwin Vega XLS-12 og Harman Kardon HK3490 og jeg lurer på om det er noen som har samme oppsett og kan si meg litt om hvordan oppsettet er?

Er det noen andre forsterkere som er lika bra/bedre til ca samme pris ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    dc12 knuser ve12 på alt. husker ikke nyprisen på de men rundt 2500 om de er i god stand er ca det de går for brukt. om du kjøper ett par dc pass på opphenget på bassene. da disse begynner å bli gamle er det ikke usansynlig at opphengene må byttes. koster ca 400kr for nye oppheng på ebay og jobben er grei å gjøre om man ikke har 10 tommeltotter
    eneste dypbassen ve12 slår de ?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ve er opgidd til å gå lavere men hørest ikke slik ut i praksis spør du meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    ve er opgidd til å gå lavere men hørest ikke slik ut i praksis spør du meg
    hmm, kan sikkert stemme dc er rå!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dc15 og ve15som selges billig som oppusingsprosjekt

Side 42 av 149 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •