Cerwin Vega Tråden - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 149 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aprilia
    No har eg bestilt den nye cvx 10! kjem i des! blir sjuke saker! ^^

kass kabler trenger eg for å koble sammen cv men forsterkeren min ?
    Link?

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A-Series er viftekjølte, og kan derfor tordne av sted med full effekt i dagesvis, i motsetning til en passivt avkjølt forsterker, som raskt ville gått i kne. Skulle man spilt musikk eller film på full guffe i mer enn noen få minutter, ville en slik forsterker blitt for varm, og forvrengt lyden voldsomt. Men det skjer ikke med Cerwin-Vegas forsterkere!
    Makan til BS.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støtter denne.

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Makan til BS.
    Makan (!!) til bullshit.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Makan (!!) til bullshit.
    Javisst. Det der er noe av det mest idiotiske jeg har lest. Og fra en butikk som prøver å fremstå som profesjonell innen audio...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makan til BS.
    hva er så bs med det der?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    hva er så bs med det der?
    Det sier vel seg selv? Eller er du enig at f.eks Oberon, Parasound, Rotel, Nad, med fler kneler etter noen minutter på full rulle?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier vel seg selv? Eller er du enig at f.eks Oberon, Parasound, Rotel, Nad, med fler kneler etter noen minutter på full rulle?
    Er forsterkeren av skikkelig kvalitet kneler den selvsagt ikke selv om den er uten vifte. Har hatt 10 talls forsterkere og blokker opp igjennom uten vifter, og har enda til gode å få en til å knele selv om jeg plager de, og jeg har virkelig plaget defra tid til annen. Dette gjelder selvsagt hvis man har den stående rimelig luftig, og ikke gnudd inn i en liten hylle.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forsterkeren kneler etter et par minutter pga varme så er den jo i utgangspunktet feilkonstruert.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hvis forsterkeren kneler etter et par minutter pga varme så er den jo i utgangspunktet feilkonstruert.
    Ja er det jeg mener også.

Man skal virkelig plage en forsterker for å få til det. Prøve å laste de med 1-2Ohm osv. Da tror jeg også at disse CV forsterkerene skal få slite.

Selv rimelige konstruksjoner kneler ikke rett uten videre. Har plaget den første Nad 218 forsterkeren min temmelig ekstremt opp igjennom. I mine yngre dager brukte jeg en hver helg til å drive 2stk doble 15" peavey sub'er på et diskotek. 6timer+ i strekk, helg etter helg. Den ga seg aldri.

HFK skyter seg selv litt i foten med slike utsagn. Det de sier i praksis er at ingen av de andre forsterkerene deres vil takle å brukes til film/musikk på høyt volum uten at de går varme og "forvrenger" lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

russebil cv hp 215.. forsterker??

Nå skal jeg fikse anlegg til russebilen, trenger tips til forsterker.

jeg har noen pa høytallere av merke celestion 15" 300watt rms 8 ohm har to av disse, Og d.a.s 15" 400watt rms 8 ohm 2 av disse og.

det blir ikke plass i bilen med org kassene så jeg her kjøpt meg cv hp 215 uten basselementer.

jeg skal da sette inn pa elementene mine. noen som tror dette vil bli noe bra??

hvordan forsterker skal jeg ha?? og hvor stor? pa? har ikke peil:P ikke over 5000kr. det er ikke så falig om den er brukt eller ikke. kom med tips

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellige basselementer i samme kasse tror ikke jeg blir så bra.
    Men du kan jo prøve Celestion bassane i ene HP215 kassa og de andre bassane i den andre HP215 kassen å se hvordan det blir.
    Det andre er om selve HP215 kassen holder da den er noe spinkel..

Vanskelig å finne en god amp til å drive dette når det ikke kan overstige budsjettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ShyFx]Forskjellige basselementer i samme kasse tror ikke jeg blir så bra.
    Men du kan jo prøve Celestion bassane i ene HP215 kassa og de andre bassane i den andre HP215 kassen å se hvordan det blir.
    Det andre er om selve HP215 kassen holder da den er noe spinkel..

Vanskelig å finne en god amp til å drive dette når det ikke kan overstige budsjettet ditt.[/QU

er da ganske sikker på at det finnes noe bra forsterker til dette anlegge til 5000kr. jeg snakker om og bruke aggregat. skal ikke ha noe bliforsterker:P

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terrox

er da ganske sikker på at det finnes noe bra forsterker til dette anlegge til 5000kr. jeg snakker om og bruke aggregat. skal ikke ha noe bliforsterker:P
    Crown xti 4000 koster 6k på brukten. Det er den som er best for prisen. Om du ikke kan kjøpe den, så må du inngå kompromier.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makan til BS.

Det er faktisk ikke BS. 99% av vanlige hififorsterkere er ikke dimensjonert for å kjøre på full guffe hele tiden. De vil gå seg varme og slå seg av. Om dette skjer, vil avhenge VELDIG av bruken. Høyttalerimpedans, fase, og ambient romtemperatur.

Noen forstkerere jeg har fått til å slå ut på varme, uten å være i klipping:

NAD
    Rotel
    McIntosh
    EC

En PA forsterker, er beregnet for å kjøres maksimalt kontinuerlig, og vil derfor heller ikke slå ut på varme like på ett like tidlig stadie. Du kan fint overopphete dem, men det inntreffer under vesentlig mer brutalt bruk.

Den biten om varme VS. forvrengning er dog virkelig BS.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er kompromier

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det er faktisk ikke BS. 99% av vanlige hififorsterkere er ikke dimensjonert for å kjøre på full guffe hele tiden. De vil gå seg varme og slå seg av. Om dette skjer, vil avhenge VELDIG av bruken. Høyttalerimpedans, fase, og ambient romtemperatur.

Noen forstkerere jeg har fått til å slå ut på varme, uten å være i klipping:

NAD
    Rotel
    McIntosh
    EC

En PA forsterker, er beregnet for å kjøres maksimalt kontinuerlig, og vil derfor heller ikke slå ut på varme like på ett like tidlig stadie. Du kan fint overopphete dem, men det inntreffer under vesentlig mer brutalt bruk.

Den biten om varme VS. forvrengning er dog virkelig BS.
    Legg på Denon på den listen
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet dere at det er varme og ikke strømtrekk ved lav impedanse og høyt volum som gjør at de slår seg av?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvordan vet dere at det er varme og ikke strømtrekk ved lav impedanse og høyt volum som gjør at de slår seg av?

Fordi dersom det var strømtrekk (Kortslutningssikringen), ville den slått seg av umiddelbart, og ikke etter en god stund. Typisk halvtime-time. Den ville heller ikke vært så varm at det nesten gjorde vont å ta i den.

Når Rotel er varmere enn Pass Labs Aleph, er noe galt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er det jeg mener også.

Man skal virkelig plage en forsterker for å få til det. Prøve å laste de med 1-2Ohm osv. Da tror jeg også at disse CV forsterkerene skal få slite.

Selv rimelige konstruksjoner kneler ikke rett uten videre. Har plaget den første Nad 218 forsterkeren min temmelig ekstremt opp igjennom. I mine yngre dager brukte jeg en hver helg til å drive 2stk doble 15" peavey sub'er på et diskotek. 6timer+ i strekk, helg etter helg. Den ga seg aldri.

HFK skyter seg selv litt i foten med slike utsagn. Det de sier i praksis er at ingen av de andre forsterkerene deres vil takle å brukes til film/musikk på høyt volum uten at de går varme og "forvrenger" lyden.
    HÆ? Tror det er hvordan og hvem som leser det dem skriver om A-serien altså. For min del er det sunnfornuft!

Nå syns jeg du egentlig overdriver litt :S. Oberon er jo et unntak, men det finnes ingen regler uten unntak... og Oberon kostet nærmere 20k! CV ampene er vel ikke på 10000 tallet engang.

Jeg ser på CV ampene som noe av det "eneste" som er forvarlig å bruke på CV sine største modeller. Samt Crown da, men også dem er vel viftekjølte. Men har man råd, er det jo som med det meste anna, jo dyrere jo bedre!

Og over tid, da må det meste ha viftekjøling, spessielt om det skal kunne prestere på veldig høye decibel over lengre tid. Med mindre det er en dyrere konstruksjon.

Side 41 av 149 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •