Cerwin Vega Tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 149 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2973
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zlinkey
    Så det vil si at jeg kan kjøpe effektforsterker og få et meget godt resultat av det men det receiveren jeg har. Har ikke så mye penger å legge i det enda, har muligens 4000 vis jeg er heldig. Men hadde ikke tenkt til å bruke mye mer enn 2500 på høytalere nå i begynnelsen. Hadde ett par Mission 703 som var koblet til Marantzen, det fungerte veldig bra
    Men valget mitt står nå mellom 3 høytalere, Cerwin Vega V10F, CERWIN VEGA DC-10, eller Cerwin vega CLS-12. Men jeg trenger litt tips til hva slags receiver, effektforsterker jeg kan bruke. Håper det går å bruke den receiveren jeg har og bare bruke noen effekttrinn.
    V-10 er den billigste av di alternativene og cls-12 er den dyreste,
    men selv har jeg hatt DC-12 og clsc-10 og V-10F, jeg syns V10 var den morsomste høyttalarn av di alternativene og jeg brukte dem hardt og det var ikke noe galt som skjedde med dem.
    Dem kunne spille vannvittig høyt.
    Jeg brukte da Midgard 6.1 på dem.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zlinkey
    Så det vil si at jeg kan kjøpe effektforsterker og få et meget godt resultat av det men det receiveren jeg har. Har ikke så mye penger å legge i det enda, har muligens 4000 vis jeg er heldig. Men hadde ikke tenkt til å bruke mye mer enn 2500 på høytalere nå i begynnelsen. Hadde ett par Mission 703 som var koblet til Marantzen, det fungerte veldig bra
    Men valget mitt står nå mellom 3 høytalere, Cerwin Vega V10F, CERWIN VEGA DC-10, eller Cerwin vega CLS-12. Men jeg trenger litt tips til hva slags receiver, effektforsterker jeg kan bruke. Håper det går å bruke den receiveren jeg har og bare bruke noen effekttrinn.
    Skal du bruke dette til stereo? har Marantzen din pre out så kan du fint koble på effektforsterker som du kan bruke på frontene,

Men hvis ikke den har pre out så ville jeg ha sett etter en billig forforsterker som for eksempel fra Nad også kjøpt en brukt effektforsterker til bruk i stereo,

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    DC lett om du er intresert i mye bass og trøkk men ikke så garantert bra lyd cls 12 spiller bra de god lyd, V serien må du ikke velge den har jeg hørt er cerwin vegas dårligste CV. DC ville jeg valgt. jeg er ute etter dc 15

litt usikker på hva slaks forsterker men 372 272 bi amper du de ? eller noe pa feks cv 1.5 kw2 eller crown osv.

carver er krutt til cv !
    Hvorfor DC lett? det finnes bass og trøkk i di andre cv han nevner også.
    Selv syns jeg DC er kjedeligst av di grunnet at diskant og mellomtone drokner i bass og det gir ikke det siste kikket i volum.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hvorfor DC lett? det finnes bass og trøkk i di andre cv han nevner også.
    Selv syns jeg DC er kjedeligst av di grunnet at diskant og mellomtone drokner i bass og det gir ikke det siste kikket i volum.

nettop jeg liker BASS! derfor hadde JEG lett gjort det men jeg vet ikke im han liker så mye bass som det er i dc men DC spiller jo høyest av de og vil jeg tro ? men har lest en del tråde om at V serien ikke er like gode som feks CLSC ,CLS?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    nettop jeg liker BASS! derfor hadde JEG lett gjort det men jeg vet ikke im han liker så mye bass som det er i dc men DC spiller jo høyest av de og vil jeg tro ? men har lest en del tråde om at V serien ikke er like gode som feks CLSC ,CLS?
    Jeg syns ikke DC-12 spillte høyt i det hele tatt, diskanten og mellomtonene var for rolige og fulgte liksom ikke bassen når det spilltes høyt.

Jeg tror nokk at V spiller høyest, men nå har ikke jeg testet eller hørt cls-12.

Hvis du liker bass og kan spille grisehøyt så er cv E-700 serie helt konge.

Her er det film fra mine V-10f:

YouTube - Cerwin vega V-10F og Midgard Audio oberon 6.1

YouTube - Cerwin vega V-10F og Midgard Audio oberon 6.1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker valg til mid og topp CLS 215

såg det var ein egen CV tråd her så beklager feil utlegging.Er ny her på forumet.knall forum.har lest masse her inne.og det resulterte i att eg investerte i ett sett med CV cls215 og samsung 2400.tenkte og bruke den til dei 4 kommelåkkene og ein annen til mid og topp men lurer på kor stor den burde vere.har sett på ein nad 370,kan det funke???

takker for alle svar

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg syns ikke DC-12 spillte høyt i det hele tatt, diskanten og mellomtonene var for rolige og fulgte liksom ikke bassen når det spilltes høyt.
    Synes DC'ene er noen av de som har spilt høyteste av CV'ene jeg. Synes liksom det har gått nedover med CV etter dette utenom AL serien. Har vært igjennom MASSE CV'er, dog ikke så mye av det nye nå. Matet mine også med godt med effekt, noe som er ett must. Beste CV i mine øyne derimot var AL-1000. Kjørte disse på en EC AW-250R og det spilte slettes ikke galent til å være CV.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Synes DC'ene er noen av de som har spilt høyteste av CV'ene jeg. Synes liksom det har gått nedover med CV etter dette utenom AL serien. Har vært igjennom MASSE CV'er, dog ikke så mye av det nye nå. Matet mine også med godt med effekt, noe som er ett must. Beste CV i mine øyne derimot var AL-1000. Kjørte disse på en EC AW-250R og det spilte slettes ikke galent til å være CV.
    ok, selv liker jeg AL serien best og jeg har ett par al-750 ståene og har også hatt al-1000.
    Jeg skal teste AL-750 på mine McIntosh blokker en dag, men det er uttolig vansklig å "koble" fra rf-7

Newcomer Chr1steR sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skaffet meg en Crown XTi 6000 forsterker, og lurte på om noen hadde noen erfaring med den til CV høyttalere?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chr1steR
    Har skaffet meg en Crown XTi 6000 forsterker, og lurte på om noen hadde noen erfaring med den til CV høyttalere?
    Den klarer å dra alt av CV. xti4000 klarer å dra alt også. Du skal nok ikke ha noen problemer.
    1200W i 8ohm, per kanal. XTi Series
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor selges det ice power forsterkere? på nett

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp tanken angående 753, problemsak (!!)

Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Men 116en min er ikke helt sunn. Har kontakta en med 753, og den fungerer helt fint, sier han da. Kanskje jeg kaster inn litt penger på ny på hifi. Tusen takk uansett!

edit: Hva med en denon receiver. funker det?
    Takker for svar!

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Dropp tanken angående 753, problemsak (!!)
    Hvorfor? hva med denon?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    Hvor selges det ice power forsterkere? på nett
    Mange Midgard som ligger på brukten. Ellers er det vel litt forskjellig. Du må nesten bare google. Vanlige klasse-D forsterkere duger også bra til CV.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    I dag selges det så vidt jeg husker følgende forsterkere basert på ICE-power i Norge:
    Jeff Rowland
    Rotel
    BelCanto
    PS audio
    og Midgard Audio

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Cerwin Vegaaa ! sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cerwin vega VE-12F

Heisan

Hvor mye tåler når det gjelder basstester? Jeg tok et søk idag på youtube og testet litt av vært,og det trykket sykt bra !! Men hvor høyt kan jeg spille? Skal det mye til før jeg bunner elementene..og når vet eg at ve-12f ikke greier mer? Jeg brukte blan annet denne : YouTube - extreme bass song !!

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Hvorfor? hva med denon?
    753 er rett og slett en tabbe fra nad, å skulle ikke vært produsert i det hele tatt, akkurat som calibra fra opel, bare problemer med den, og er det ikke det ene så er det det andre, 753 støyer masse, og det er vanvittig irriterende vis man har effektforsterkere på, burer i høytalerene ved lavt volum, ser man film så merker man det helt sykt, kan ikke høre lyden på lave volum, bare buringa, og dette er feil som er på di alle sammen, så prøver man å levere på rep, så får du den igjen så baller det på seg. di lever plutselig sitt eget liv, skrur seg av og på av seg selv, opp og ned med volumet, kan ikke anbefale 753 til noen, men 754 er samma reciveren men uten noen av problemene

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    753 er rett og slett en tabbe fra nad, å skulle ikke vært produsert i det hele tatt, akkurat som calibra fra opel, bare problemer med den, og er det ikke det ene så er det det andre, 753 støyer masse, og det er vanvittig irriterende vis man har effektforsterkere på, burer i høytalerene ved lavt volum, ser man film så merker man det helt sykt, kan ikke høre lyden på lave volum, bare buringa, og dette er feil som er på di alle sammen, så prøver man å levere på rep, så får du den igjen så baller det på seg. di lever plutselig sitt eget liv, skrur seg av og på av seg selv, opp og ned med volumet, kan ikke anbefale 753 til noen, men 754 er samma reciveren men uten noen av problemene
    Så det er BARE galt med 753?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dea
    såg det var ein egen CV tråd her så beklager feil utlegging.Er ny her på forumet.knall forum.har lest masse her inne.og det resulterte i att eg investerte i ett sett med CV cls215 og samsung 2400.tenkte og bruke den til dei 4 kommelåkkene og ein annen til mid og topp men lurer på kor stor den burde vere.har sett på ein nad 370,kan det funke???

takker for alle svar
    Velkommen til forumet

Tror kanskje at det skal gå med nad 370 til mid og top. Jeg fant ingenting på samsung 2400. Den må vel hete noe annet? Så innlegget ditt akkurat.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NU e æ lei! æ har en diskusjon med en kar om at han har et par perless høytalera, ekke helt sikker på kordan d e. e væll doble 12 eller 10 tommera. vet ikke mer. men han påstår at hannes spiller høyere en mine XLS-215?

e det muli.

å æ drive dæm med 2 stk Alto Mc500.4
    e ikke det bra nåkk? eller ska æ gjøre sån som han sir å kjøpe en effektforsterker på rundt 500w pr kanal. cv får væll ikke får mye utenatt diskantan da?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    NU e æ lei! æ har en diskusjon med en kar om at han har et par perless høytalera, ekke helt sikker på kordan d e. e væll doble 12 eller 10 tommera. vet ikke mer. men han påstår at hannes spiller høyere en mine XLS-215?

e det muli.

å æ drive dæm med 2 stk Alto Mc500.4
    e ikke det bra nåkk? eller ska æ gjøre sån som han sir å kjøpe en effektforsterker på rundt 500w pr kanal. cv får væll ikke får mye utenatt diskantan da?
    Det står jo her: 2x1000W/8 Ohm bridge-mono. Så du har jo 500 alto watt, per kanal. For å ta en test kan dere jo bare plassere de i samme rom. Ta på et skikkelig hørselsvern, og spille til blodet tyter ut diskanten. Da får du nok sett hva som faktisk er tilfellet. Det at han tror at de spiller høyere kan ha med rommet å gjøre. Kan også hende han faktisk har noen syre høyttalere. Husk db måler. Ellers kommer dere til å stå og diskutere lenge.

Gadget:

Alto MC500-4 effektforsterker - Musikklink AS

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 4 av 149 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •