Cerwin Vega Tråden - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 149 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

what?

Jeg har funnet ut at diskanten min IKKE er sprengt. Jeg har akk fått med ny stasjonær data og spiller med xls-12 på forsterkeren "Yamaha RX-V495RDS stereo receiver" og et Behringer UCA control 222 lydkort.

Problemet er at jeg får en slags "prff" lyd fra diskanten. Men BARE med den stasjonære datan. Ikke med min bærbare pc. What? Jeg bruker jo samme eksterne lydkort! Noen som vil hjelpe?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et-par spørsmål om byggematerialene i litt nyere Cerwin-Vega:

Jeg har et par V-12F og en senter VE-5C stående lagret gjennom to vintre. De har vært utsatt for frost ned mot 25 grader men har ellers stått i ro, mørkt og fuktfritt. Da lurer jeg på om materialet i membraner, oppheng og hva som ellers er av gummi og celleplast inni kan ha tatt skade eller er blitt svekket. Ser ut til at det er mer celleaktig byggemateriale i nyere C-V der det før var gummi sammenlignet med et par AT-1000 jeg hadde.

HTene skal selges til en god kamerat som fortjener at varene er i stand. Noen som har erfaringer?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å bekymre seg for, de er gode som nye.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Ikke noe å bekymre seg for, de er gode som nye.
    Welcome back. Dette er lenge siden jeg har sett du skrive her på forumet igjen.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betegnelsen var vel AT-100 (15"-ere). Men takk for svar og de ser helt bra ut. Får gi garanti dersom de revner uten grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spørsmål

Ossen vil Nad - t754 bli på xls-12 ?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Welcome back. Dette er lenge siden jeg har sett du skrive her på forumet igjen.
    takktakk. Ja, tia går fort

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kudos1410
    Ossen vil Nad - t754 bli på xls-12 ?
    For liten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt og kjøpe cerwin-vega sub.

Har funnet denne på finn.no: Cerwin-Vega CVHD-12S. er den bra?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt kurrant. for 1200 så er den ok.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kudos1410
    Jeg har funnet ut at diskanten min IKKE er sprengt. Jeg har akk fått med ny stasjonær data og spiller med xls-12 på forsterkeren "Yamaha RX-V495RDS stereo receiver" og et Behringer UCA control 222 lydkort.

Problemet er at jeg får en slags "prff" lyd fra diskanten. Men BARE med den stasjonære datan. Ikke med min bærbare pc. What? Jeg bruker jo samme eksterne lydkort! Noen som vil hjelpe?

Da er det nok noe støy i form av en dårlig kontakt, enten fra pc til eksternt lydkort, noen drivere som må oppdateres eller noe intern kabling som er dårlig.
    Jeg vil anbefale og sjekke ut leddet mellom pc og eksternt lydkort, tror det er der feilen ligger.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom CV viruset igjen :twisted:

Kjøpte nå i sommer Dali Lektor 6 grunnet at jeg ville teste noe annet enn CV. Men savner det så dypt nå at jeg sterkt vurderer XLS-12

Daliene blir hos meg forsatt, men at jeg rett og slett skifter litt på det CV er jo ikke så dyrt, så skal klare å skaffe noen sånne

Men valget er egentlig XLS28 eller XLS-12. Jeg savner å kunne spille drithøøøyt, med knall trøkk :-D Så her tror jeg XLS-12 blir en vinner. Men plassen er litt liten, så hadde i praksis vært den beste løsningen med XLS-28. Men da forsvinner vel mye av morro'en fra 12" og ikke fult så høyt volume regner jeg med?
    Har også lest at XLS-28 ikke har så ryddig lyd som XLS-12. Så heller mer mot XLS-12....

Hva sier dere. XLS-28 eller XLS-12 om jeg skal spille sånn at vinduene blafrer, hehe.. Dette skal drives med NAD C372 + C272. Brokoblet, eller bi-ampet. :-D

Takker på forhånd

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1

Kjøpte nå i sommer Dali Lektor 6 grunnet at jeg ville teste noe annet enn CV. Men savner det så dypt nå at jeg sterkt vurderer XLS-12

Daliene blir hos meg forsatt, men at jeg rett og slett skifter litt på det CV er jo ikke så dyrt, så skal klare å skaffe noen sånne

Men valget er egentlig XLS28 eller XLS-12. Jeg savner å kunne spille drithøøøyt, med knall trøkk :-D Så her tror jeg XLS-12 blir en vinner. Men plassen er litt liten, så hadde i praksis vært den beste løsningen med XLS-28. Men da forsvinner vel mye av morro'en fra 12" og ikke fult så høyt volume regner jeg med?
    Har også lest at XLS-28 ikke har så ryddig lyd som XLS-12. Så heller mer mot XLS-12....

Hva sier dere. XLS-28 eller XLS-12 om jeg skal spille sånn at vinduene blafrer, hehe.. Dette skal drives med NAD C372 + C272. Brokoblet, eller bi-ampet. :-D

Takker på forhånd
    Nei det er ikke dyrt men må tenkte på forsterkere også ikke sette på en NAD 272 på de store HT der....

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten er det 272+372 om du leser. Å 272 går helt fint på de høyttalerene der jo, har hatt C372 på CLS-12 før. Det funket skikkelig uten noen problemer, så vet ikke hva du snakker om?

Noen som vet om det er best og bi-ampe eller brokoble forsterkerene, hva er best på CV?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker på forhånd
    Kjøp de høyttalerene som passer til rommet.
    Fikk hakeslipp en gang jeg hadde V-12f, i mitt rom spillte faktisk en høyttaler bedre en når begge var tilkoblet, ikke fasefeil , men for lite rom.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker på forhånd

XLS12 er en KONGE høyttaler... XLS28 er en ræva høyttaler .. momlete og fæl sak faktisk!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordfiesta:

Jo, sant nok..

Har hatt CLS-12 for en stund tilbake på dette rommet, spilte kanon.. Så jeg savner det. Men spørmålet er om XLS-12 produserer mye mer trykk og kan spille høyere enn XLS-28?

Skorob: Javel Høres ut som valget blir enkelt

Hva vil bære best resultat? Bi-ampe eller brokoble?

Takker for svar

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten er det 272+372 om du leser. Å 272 går helt fint på de høyttalerene der jo, har hatt C372 på CLS-12 før. Det funket skikkelig uten noen problemer, så vet ikke hva du snakker om?

Noen som vet om det er best og bi-ampe eller brokoble forsterkerene, hva er best på CV?
    Kriss vet ikke hva han snakker om.
    Nad 372 holder perfekt til disse 12" til cv.

Du kan jo teste begge måter, men jeg har størst tro på at Bi-Amping vil være best.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Kriss vet ikke hva han snakker om.
    Nad 372 holder perfekt til disse 12" til cv.

Du kan jo teste begge måter, men jeg har størst tro på at Bi-Amping vil være best.
    hehe. det var liksom ironi da. men det hadde bltt dag og nat å brukt feks CV 1.5 på bassene og naden på diskant/mellomtone. Har jo sjøl erfaring med 372 og 2.6 bassen var nesten tam på NAD at det var nesten skremmende.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du brukte NAD C372 på XLS-15. Er litt forskjell og sammenligne NAD C372 med 2.6 når du brukte denne på 15". Mens jeg skal ha det på 12"

Men tror det skal holde med disse NAD'ne vel? Har før brukt NAD 372 på CLS-12, å det spilte kanon det.

Side 39 av 149 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •