Cerwin Vega Tråden - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 149 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2973
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

re;

Hehe, ja det blir en pen familie det. Jeg får satse på at de spiller litt penere en VE serien, er litt lei av bare kunne høre på en type musikk nemlig
    Har ikke hørt DC selv nemlig, så om du har utsagn lydmessig VE vs DC hadde det vært fint.

Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    hehe. det blir bra.

Jeg skal prøve å finne ett pent par DC-12 selv som jeg skal ta vare på, jeg angrer litt på di jeg solgte da dem var i veldig bra stand og han som kjøpte dem bor ikke alt for langt unna meg så jeg håper han skal selge dem snart.

Da kan dem stå sammen med AL-1000, AL-750, clsc-6 og stroker 15.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Vet du hva bassene heter ? (Spesifikk type?)
    De heter DCW-12.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP
    Som hva da? Testet jo flere forskjellige sanger, og sinustoner. CVene ville liksom ikke gå ned i kjelleren.
    Siden jeg nevner variabel vil det si at det kan være veldig mye forskjellig.

Men må feilsøke. Som nevnt kan det være en fasefeil. Det kan være bruk av dårlig bananplugger. Det kan være dårlig plassering. Uegnet rom, defekte phonokabler, defekt signalkilde, defekt forsterker, defekte høyttalere. Du nevner heller ikke hvilken forsterker det er snakk om. Er det en receiver kan den være stillt inn feil. (HT som SMALL f.eks) Det gjelder også om det er en receiver som brukes som PRE. Crossover i receiveren kan være stillt for høyt etc.

VE-12 skal klare å komme seg under 30Hz før det ruller kraftig av.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som hva da? Testet jo flere forskjellige sanger, og sinustoner. CVene ville liksom ikke gå ned i kjelleren.

hvilken forsterker bruker du ???

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Takk.
    Hadde HFK på tråden tidligere ,desverre /påstod/ de at disse ikke var å oppdrive lengre. (Merkelig nok) Alternativet iflg HFK var Vega 124 (Vet disse er bilstereobasser) ,eller VE Basser. Tviler på at VE bassene trives i DC kassene sånn uten videre ? Og er det noen som har prøvd ?

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    De heter DCW-12.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.
    Hadde HFK på tråden tidligere ,desverre /påstod/ de at disse ikke var å oppdrive lengre. (Merkelig nok) Alternativet iflg HFK var Vega 124 (Vet disse er bilstereobasser) ,eller VE Basser. Tviler på at VE bassene trives i DC kassene sånn uten videre ? Og er det noen som har prøvd ?
    En bekjent av meg kjørte med 2 stk Vega154 i sine DC-15, og det funket helt greit. Ble faktisk mye mer trøkk i de da. Om det spiller så riktig vet jeg ikke, men han hadde de kun stående til fest bruk, så da har det ikke så mye å si.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Tja, nå skulle visstnok HFK ha 3 lakser for uorginale elementer. Vet ikke hva som frister mest. Er det noen som kan si hvordan Vega124 bassene spiller i forhold til originale ?

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    En bekjent av meg kjørte med 2 stk Vega154 i sine DC-15, og det funket helt greit. Ble faktisk mye mer trøkk i de da. Om det spiller så riktig vet jeg ikke, men han hadde de kun stående til fest bruk, så da har det ikke så mye å si.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.
    Bytter du ut med de bassene surrer du opp hele systemet i en DC høyttaler. DC-serien er ut av navnet DUAL COIL. De er dobbelspolet noe hverken Vega124 eller VE-12 bassene er.

Ved å koble opp et singelspolet element må du også endre delefilteret ellers risikerer du et kraftig fall i impedans eller en kraftig økning utifra hvordan du velger å koble singelspole elementet til de 2 settene med signal fra delefilteret.

Vega124 har også lavere følsomhet enn DCW-12. Skal man erstatte et element er ihvertfall første regelen at de bør være tilnærmet like spesifikasjonsmessig.

TommyK har til stadighet lagt ut diverse elementer på Finn. Send ham en PM og hør. Eller få tak i noen billige defekte bassere så rekoner du de.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde vega154 basser i mine al1000 en periode.. det spilte ekstremt mye tøffere enn med de orginale bassene. bassen var ekstrem

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    jeg hadde vega154 basser i mine al1000 en periode.. det spilte ekstremt mye tøffere enn med de orginale bassene. bassen var ekstrem
    Med andre ord, du var heldig

Jeg har prøvd med Vega88 i en Infinity SM-195 en gang og det var en tragedie.

Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    hvilken forsterker bruker du ???
    Noe NAD opplegg. Det var i et firkantet rom på ca. 25kvm. Ikke fasefeil eller defekte komponenter.

Sanger som hadde 20 og 25Hz kontinuerlig var kjedelige, for det var jo nesten ikke trykk.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe NAD opplegg. Det var i et firkantet rom på ca. 25kvm. Ikke fasefeil eller defekte komponenter.

Sanger som hadde 20 og 25Hz kontinuerlig var kjedelige, for det var jo nesten ikke trykk.
    Tja de ruller kraftig av ved 28-29Hz så 20Hz vil nok ikke låte veldig morro nei.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du skal vel ganske langt opp i pris før du finner en gulvstående høyttaler som klarer å gi god respons ned mot 18-20HZ. Det er en grunn til at mange bruker subber til den type musikk/film.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt opp i pris da?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er det en NAD hjemmekino ? min venn solgte faktisk VE 12 og en NAD hjemmekino. kan det være det ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det en NAD hjemmekino ? min venn solgte faktisk VE 12 og en NAD hjemmekino. kan det være det ?
    Aha! Der har vi det. Han visste anlegget ikke ville spille under 40Hz så han solgte det til en uvitende stakkar. Skamme seg burde han!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Aha! Der har vi det. Han visste anlegget ikke ville spille under 40Hz så han solgte det til en uvitende stakkar. Skamme seg burde han!

jepp for jeg hørte det faktisk. så hjemmekinoen må du ha ny jørgen bytte den mot en NAD 372 eller andre. til og med b&w 684 til min far spiller dypere.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke hjemmekino, var oppsett med 2stk gulvstående, enten så var det NAD eller så var det Marantz forsterker. Når jeg tenker over det lignet det mest på Marantz, og en som bor der selger også Marantz så er vel mest sannsynlig.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke hjemmekino, var oppsett med 2stk gulvstående, enten så var det NAD eller så var det Marantz forsterker. Når jeg tenker over det lignet det mest på Marantz, og en som bor der selger også Marantz så er vel mest sannsynlig.

oki trodde du hadde kjøpt det anlegget, men vet at NAD 372 funker fett på 12" Hadde VE 12 på 372 så har efaring med anlegget. så jeg anbefaler en 372 går som oftest 3000-3500,- på FINN.no: Reise, Torget, Eiendom, Bil, MC, Båt, Tjenester ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, var i dag og kjøpte meg en ny TV samsung (LE40C535XXE) og var veldig fornøyd med bilde men den har ikke audio out. noen som har tips til hvordan jeg kan få lyd fra TV til forsterker? som dere ser har jeg en NAD 114 og eneste pluggen på tv er optisk out men den passer ikke i forsterkeren finnes det noe som kan passe ?

takker for svar.

hvorfor ikkje bruke hodetelefon utgangen da... 3,5 mm jack til rca funker fjell det...

Side 33 av 149 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •