Cerwin Vega Tråden - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 149 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2973
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    åja, er det sånn du kobler inn på forforsterkeren så kan du koble optisk inn der ?
    Gefen Digital Audio Decoder DD D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

dette er hva du trenger på de TV'ene uten analoge utganger

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Är i planeringsstadiet på hemmabiorum och har således provat sett på en del högtalare. Mitt rum är litet, 4X3 meter med vanlig takhöjd. Fram tills nu har jag haft eldgamla, billiga Proson på en lika gammal receiver från Pioneer.

Jag har troen på stativhögtalare då jag inte tror stora golvhögtalare kommer till sin rätta i ett så litet rum. Var och hörde på XLS-6 och även om rummet på hifiklubben är större (ca 50% större) lät de väldigt bra i film. Min tanke är att ha 2 par av de, ett par fram och ett par bak. Har någon av er testat de på någon av de billiga recievers? Typ Onkyo 608, billiga Denon, Yamaha etc? Har ni upplevt att man bör ha effekttrinn på dessa högtalare? Jag tippar det blir en XTZ 8 eller 10 tums sub i tillägg + en XLS-6C center.

Tack på förhand
    hvis du liker CV lyden så ville jeg vurdert å kjøpt en cls15 subb. Store subber kan spille bra på små rom.

Strøken Cerwin Vega CLS 15s - FINN Torget
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gefen Digital Audio Decoder DD D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

dette er hva du trenger på de TV'ene uten analoge utganger

ok finnes det noe som er biligere enn den ?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok finnes det noe som er biligere enn den ?
    For å være en DAC er den ganske rimelig. Mulig du kan finne noe billigere på finn.no om du leter litt.

Men pass på at den du går for faktisk har en digital ingang (optisk/coaxial). Enkelte produsenter liker å kalle produktene sine for en DAC når det strengt tatt bare er et eksternt lydkort. Høres mye flottere ut

Ref Abrahamsen sin "DAC"

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    For å være en DAC er den ganske rimelig. Mulig du kan finne noe billigere på finn.no om du leter litt.

Men pass på at den du går for faktisk har en digital ingang (optisk/coaxial). Enkelte produsenter liker å kalle produktene sine for en DAC når det strengt tatt bare er et eksternt lydkort. Høres mye flottere ut

Ref Abrahamsen sin "DAC"

ok takk for all hjelp da tar jeg turen innom på lørdag.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

Ref Abrahamsen sin "DAC"
    hmmmm.. sitter selv på en slik "dac", og merker at den er endel bedre enn thule sin integrerte dac. booster også squeezeboxen min.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    hmmmm.. sitter selv på en slik "dac", og merker at den er endel bedre enn thule sin integrerte dac. booster også squeezeboxen min.
    Har du hørt den abrahamsen dacen til 1300 på elkjøp? Noen som vet hvordan den er i forhold til enten den dere snakker om eller cambridge.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har du hørt den abrahamsen dacen til 1300 på elkjøp? Noen som vet hvordan den er i forhold til enten den dere snakker om eller cambridge.
    Sikkert fin lyd i den men det er kun et eksternt lydkort. Husk det. Ingen digitale lydinganger.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei. sett litt på XLS 215 og lurer faktisk på å kjøpe de men om jeg kunne ha drevet 2.6 kw en liten stund på de til jeg fikk en til 2.6 kw på de? hvordan hadde det hvert?

har sett litt på CLSC 215 og men når begynner de å bli litt gamle osv... kansje bare best å kjøpe helt nye? eller noen brukte XLS 215?...'

takker for svar

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei. sett litt på XLS 215 og lurer faktisk på å kjøpe de men om jeg kunne ha drevet 2.6 kw en liten stund på de til jeg fikk en til 2.6 kw på de? hvordan hadde det hvert?

har sett litt på CLSC 215 og men når begynner de å bli litt gamle osv... kansje bare best å kjøpe helt nye? eller noen brukte XLS 215?...'

takker for svar
    Du kan fint bruke 2.6 på 215 en veldig god stund så å skaffe en til trenger du ikke å stresse med, men det gjør ikkenoe om du har en til .

Du kan fint kjøpe ett par clsc-215 og dem varer i mange år til og dem er penest å se på av disse nyere 215.

For en stund siden, nevte ikke du om at dine xls-15 ikke spillte noe bra på rommet ditt og du vurderte å nedgradere i størrelse?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en 2.6KW fra før? Isåfall ja, men begrens volumet.

Vurderer du å kjøpe 2.6KW ville jeg heller gått for noe fra Crown. DSi 4000 f.eks

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Du kan fint bruke 2.6 på 215 en veldig god stund så å skaffe en til trenger du ikke å stresse med, men det gjør ikkenoe om du har en til .

Du kan fint kjøpe ett par clsc-215 og dem varer i mange år til og dem er penest å se på av disse nyere 215.

For en stund siden, nevte ikke du om at dine xls-15 ikke spillte noe bra på rommet ditt og du vurderte å nedgradere i størrelse?

ja hehe, har sakt det men nå får jeg et veldig stort rom og jeg tror 215 ville spiller ganske så bra der. rommet er ganske så bra da jeg ikke behøver ekstra gardiner til demping av diskant. og bassen er helt vilt. noen som har clsc 215 eller XLS 215 si ifra til meg

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Har du en 2.6KW fra før? Isåfall ja, men begrens volumet.

Vurderer du å kjøpe 2.6KW ville jeg heller gått for noe fra Crown. DSi 4000 f.eks

hei jeg har en fra før av ja, og den er jeg superfornøyd med. så det kommer nok en til i hus

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har en fra før av ja, og den er jeg superfornøyd med. så det kommer nok en til i hus
    Hvis du skulle valgt xls-215 så ville jeg kjøpt en cv 1.5 amp og brukt den på mellomtone og diskant og 2.6 på basselementene.

Det er ett mye bedre valg enn å brokoble.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skulle valgt xls-215 så ville jeg kjøpt en cv 1.5 amp og brukt den på mellomtone og diskant og 2.6 på basselementene.

Det er ett mye bedre valg enn å brokoble.

ja, jeg satt akkurat her og tenkte på det men da CLSC ikke har bi-amp. men CLS 215 har hørt de har den kjente klakkingen :S men da CLS har bi-amping system.

men er så redd for å få klakking :S

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg satt akkurat her og tenkte på det men da CLSC ikke har bi-amp. men CLS 215 har hørt de har den kjente klakkingen :S men da CLS har bi-amping system.

men er så redd for å få klakking :S
    Den klakkingen finnes ikke på alle modeller, en jeg jobber sammen med bruker 2.6 på cls-215 og han hører ikke noe klakking.

Er vist ett fåtall som ikke har denne klakkingen, men du kan jo dra å høre hos selger om klakkelyden er der.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klakkingen finnes ikke på alle modeller, en jeg jobber sammen med bruker 2.6 på cls-215 og han hører ikke noe klakking.

Er vist ett fåtall som ikke har denne klakkingen, men du kan jo dra å høre hos selger om klakkelyden er der.
    ok, om det er klakking men jeg hørte det ikke når jeg var hos selger feks og når jeg kommer hjem å spiller så hører jeg klakkingen. kan jeg dra inn til HFK og få det ordnet gratis ?

syntes jeg har hørt det at har du klakkingen kan jeg levere den inn og de reprarerer de?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp da blir det XLS 215, bare få solt XLS 15 kommer virkelig til å savne de. men men, kommer alldrig til å bli slutt på CV på meg ihvertfall.

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp da blir det XLS 215, bare få solt XLS 15 kommer virkelig til å savne de. men men, kommer alldrig til å bli slutt på CV på meg ihvertfall.
    Kjøpt? Hvor? Hvor mye kostet de?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepps!
    Jeg har fått tak i noen DC12 ,men med manglende bass-elementer. Er disse elementene fortsatt og oppdrive til fornuftig pris ,eller er det like greit å kvitte seg med kassene ?

Side 31 av 149 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •