Cerwin Vega Tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 149 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 2973
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    ok har en 2.6 kw skal jeg koble den inn på speaker IN ? og så koble cerwin vega XLS 15 inn på subben på speaker out ? slik at jeg kan bruke subben og ?
    Ja, da vil du bruke subben til de lave tonene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok men kan være litt ekelt for en gang jeg gjorde det samme så røk forsterkeren det gnistrert :S bare venter til eg får en forfor. men spørsmålet er om NAD 1000 har sub out eller 2 pre out ?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok har en 2.6 kw skal jeg koble den inn på speaker IN ? og så koble cerwin vega XLS 15 inn på subben på speaker out ? slik at jeg kan bruke subben og ?
    Å gjøre dette er noe av det minst smarte mann kan gjøre, så store som xls 15 er så bør du ikke gjøre det.
    Vent til du får deg en forforsterker

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Å gjøre dette er noe av det minst smarte mann kan gjøre, så store som xls 15 er så bør du ikke gjøre det.
    Vent til du får deg en forforsterker

takk høtres litt rart men men

men spørsmålet er om NAD 1000 har sub out eller 2 pre out ?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Dukker opp litt brukte Crown forsterkere innimellom på Torget. Med en Crown XLS 5000 brokoblet på CV TS-42, bør ikke effekt være noe problem lengre ihvertfall.
    vil 1 crown DSi 4000 klare seg? eller vil den være for liten? Finner ingen xls5000 i Norge. Det ligger jo ingen dsi 6000 ute heller. Hvor er letteste stedet å finne brukte crown forsterkere? evt QSC og Carver forsterkere. Lå litt på finn.

1 Dsi 4000 kjører vel 2 stk cls/xls 215 bra?

Er det stor forskjell på lyden i JBL pa og CV?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk høtres litt rart men men

men spørsmålet er om NAD 1000 har sub out eller 2 pre out ?
    Den Naden har to Pre Out.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Cerwin Vega CLS-15S subwoofer. Plutselig begynte den å spille dårlig. Dette skjedde _etter_ støvhetten hadde blitt trykt inn (aner ikke hvem som gjorde det, menmen ...) Da vi prøvde den i dag så kom det ulyder. Derfor skrudde vi ut elementet, og oppdaget at spoleformen ikke hang fast i det indre opphenget lenger. Dette skal egentlig henge sammen, ikke sant?
    Jeg legger ved et illustrasjonsbilde for å vise:
    -loudspeaker_nor-jpg
    -23052010226-jpg
    -23052010227-jpg
    Det skal vel være en mulighet for å lime dette sammen? Og evt. hvilken lim bør man bruke?

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Har som dere ser på min sign, NAD218,116 og CLS12. Lyst på front og sub. Skal kanskje bytte 116 med T753 hjemmekinoforsterker. Smart? Hvilken front skal jeg kjøpe; Cls6c eller Xls6c?
    Takker for svar!

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomp
    Har en Cerwin Vega CLS-15S subwoofer. Plutselig begynte den å spille dårlig.
    Det skal vel være en mulighet for å lime dette sammen? Og evt. hvilken lim bør man bruke?
    den skal sitte sammen ja, det er jo en produksjonsfeil det der, 5 års reklamasjon, tror e hadde levert det tilbake å fått ett nytt element

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Heisann! Har som dere ser på min sign, NAD218,116 og CLS12. Lyst på front og sub. Skal kanskje bytte 116 med T753 hjemmekinoforsterker. Smart? Hvilken front skal jeg kjøpe; Cls6c eller Xls6c?
    Takker for svar!
    753 er ikke bra, masse feil med di, 754 er hakket nyere og alle feila fra 753 er rettet på, men vil nok allerhelst ha sett på noe nyere med di nye hd lydformatene, siden du har cls som front vil jeg anbefale å fortsette surroundsettet med cls, xls kjører med 6ohm motstand og cls 8ohm, så da kan det nok bli litt krøll å blande di håper dette hjalp deg litt

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

er dte noen som vet hvor serienummeret står påxls-215? er det den lille klistre lappen som er under høytaler terminalene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CV Nybegynner

Har en Marantz AV Surround Receiver SR6200 og tenkte jeg skulle kjøpe Cerwin Vega V10F. Men går dette bra uten forforsterker eller burde jeg kjøpe det i tillegg? Har egentlig lyst på enda større CV, men det blir ikke på en stund enda.
    Har dere noen tips eller erfaringer dere kan dele med meg, og synspunkter på åssen dette vil fungere?

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zlinkey
    Har en Marantz AV Surround Receiver SR6200 og tenkte jeg skulle kjøpe Cerwin Vega V10F. Men går dette bra uten forforsterker eller burde jeg kjøpe det i tillegg? Har egentlig lyst på enda større CV, men det blir ikke på en stund enda.
    Har dere noen tips eller erfaringer dere kan dele med meg, og synspunkter på åssen dette vil fungere?
    Hei

Den receiveren du har vil nok drive de høytalerene bra til et viss grad, men ønsker du og spille høyt og dra litt på ville jeg solgt den og kjøpt noe sterkere som for eksempel: Nad C352 - FINN Torget - Med den vill du få godt med trøkk og du vill kune spille HØYT!
    Du trenger ingen forforsterker til en receiver, men visst du skal ha et effektrinn(effektforsterker) så må du ha en forforsterker som du justerer volum og bass/treble Lykke til

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    753 er ikke bra, masse feil med di, 754 er hakket nyere og alle feila fra 753 er rettet på, men vil nok allerhelst ha sett på noe nyere med di nye hd lydformatene, siden du har cls som front vil jeg anbefale å fortsette surroundsettet med cls, xls kjører med 6ohm motstand og cls 8ohm, så da kan det nok bli litt krøll å blande di håper dette hjalp deg litt
    Men 116en min er ikke helt sunn. Har kontakta en med 753, og den fungerer helt fint, sier han da. Kanskje jeg kaster inn litt penger på ny på hifi. Tusen takk uansett!

edit: Hva med en denon receiver. funker det?
    Takker for svar!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    serie nummeret står nok under terminalene

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD serien til CV, hvordan er den? f.eks HD senter og HD bakht, hadde det gjort seg?

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt oppsett!

Front: Xls 215

Sub: Hfa-18 - DIY PD-18c

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hei

Den receiveren du har vil nok drive de høytalerene bra til et viss grad, men ønsker du og spille høyt og dra litt på ville jeg solgt den og kjøpt noe sterkere som for eksempel: Nad C352 - FINN Torget - Med den vill du få godt med trøkk og du vill kune spille HØYT!
    Du trenger ingen forforsterker til en receiver, men visst du skal ha et effektrinn(effektforsterker) så må du ha en forforsterker som du justerer volum og bass/treble Lykke til
    Så det vil si at jeg kan kjøpe effektforsterker og få et meget godt resultat av det men det receiveren jeg har. Har ikke så mye penger å legge i det enda, har muligens 4000 vis jeg er heldig. Men hadde ikke tenkt til å bruke mye mer enn 2500 på høytalere nå i begynnelsen. Hadde ett par Mission 703 som var koblet til Marantzen, det fungerte veldig bra
    Men valget mitt står nå mellom 3 høytalere, Cerwin Vega V10F, CERWIN VEGA DC-10, eller Cerwin vega CLS-12. Men jeg trenger litt tips til hva slags receiver, effektforsterker jeg kan bruke. Håper det går å bruke den receiveren jeg har og bare bruke noen effekttrinn.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zlinkey
    Så det vil si at jeg kan kjøpe effektforsterker og få et meget godt resultat av det men det receiveren jeg har. Har ikke så mye penger å legge i det enda, har muligens 4000 vis jeg er heldig. Men hadde ikke tenkt til å bruke mye mer enn 2500 på høytalere nå i begynnelsen. Hadde ett par Mission 703 som var koblet til Marantzen, det fungerte veldig bra
    Men valget mitt står nå mellom 3 høytalere, Cerwin Vega V10F, CERWIN VEGA DC-10, eller Cerwin vega CLS-12. Men jeg trenger litt tips til hva slags receiver, effektforsterker jeg kan bruke. Håper det går å bruke den receiveren jeg har og bare bruke noen effekttrinn.
    DC lett om du er intresert i mye bass og trøkk men ikke så garantert bra lyd cls 12 spiller bra de god lyd, V serien må du ikke velge den har jeg hørt er cerwin vegas dårligste CV. DC ville jeg valgt. jeg er ute etter dc 15

litt usikker på hva slaks forsterker men 372 272 bi amper du de ? eller noe pa feks cv 1.5 kw2 eller crown osv.

carver er krutt til cv !

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC lett om du er intresert i mye bass og trøkk men ikke så garantert bra lyd cls 12 spiller bra de god lyd, V serien må du ikke velge den har jeg hørt er cerwin vegas dårligste CV. DC ville jeg valgt. jeg er ute etter dc 15

litt usikker på hva slaks forsterker men 372 272 bi amper du de ? eller noe pa feks cv 1.5 kw2 eller crown osv.

carver er krutt til cv !

Har du faktisk hørt DC-15?
    V-Serien er en "bra" serie lyd messig. Men mellomtonen gir seg vist fort på denne serien.

Side 3 av 149 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •