Cerwin Vega Tråden - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 149 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2973
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Rommet har 2x 10amp kurser.... Gammalt hus, og forsterkern er oppgitt til 12amp maks. Tenker jeg må gå til innkjøp av sparepærer

hehe :P jepp eller kontakte en elektriker fort som mulig

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh... tenker jeg prøver med sparepærer jeg. Det er liksom billigst

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    men jeg mener jeg har lest at de låter dritt! gå heller for XLS 6 og centeren
    vil ha noe som er litt mindre, trenger ikke så store om xls 6. så på vekten og bxhxd på begge, og syntes at HD serien passet perfekt. der er det t.o.m. veggfester med ..

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    vil ha noe som er litt mindre, trenger ikke så store om xls 6. så på vekten og bxhxd på begge, og syntes at HD serien passet perfekt. der er det t.o.m. veggfester med ..

ok veggfester får du kjøpt på clahsolspon eller andre steder ellers vet jeg ikke, for jeg har ikke hørt den serien.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har forslag til en god stereo forsterker til dc12? jeg vurderer nemlig å ikke kjøre surround lengere å kunn ha stereo lyd. er ett pluss om forsterkeren kan ta imot signal via optisk kabel

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    noen som har forslag til en god stereo forsterker til dc12? jeg vurderer nemlig å ikke kjøre surround lengere å kunn ha stereo lyd. er ett pluss om forsterkeren kan ta imot signal via optisk kabel
    Harman Kardon har noen bra (og skikkelig kraftige) stereo forsterkere vet jeg. De har vel både digitale innganger, samt romkorreksjon hvis jeg ikke husker feil. Navnet på de husker jeg desverre ikke.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Harman Kardon har noen bra (og skikkelig kraftige) stereo forsterkere vet jeg. De har vel både digitale innganger, samt romkorreksjon hvis jeg ikke husker feil. Navnet på de husker jeg desverre ikke.
    kanskje du sikter til 3490?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen
    kanskje du sikter til 3490?
    Nei, fant den nå. Var H/K 990 jeg tenkte på

Fra sval bris til full storm - Lyd og Bilde
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Nei, fant den nå. Var H/K 990 jeg tenkte på

Fra sval bris til full storm - Lyd og Bilde
    Saftige saker det der ja. Hadde personlig valgt en H/K fremfor NAD ihvertfall.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så på den h/k forsterkeren men synst den blir litt vell i dyreste laget. spesielt når de har dette å si om nad til 9000 mot h/k til 16000

Ikke bare holder NAD følge. NAD overgår H/K i de fleste aspekter. Bassen er strammere, samtidig som rytmene bankes enda hardere inn i beinmargen. Legg til en klarere gjengivelse av stemmene, samtidig som stereoperspektivet er bredere og med en mer åpen gjengivelse av kvinnevokal, og NAD trekker det lengste strået over H/K.

det som trekker ned med nad er att den ikke har optisk inngang. hra heldigvis god tid på å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe :P

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    så på den h/k forsterkeren men synst den blir litt vell i dyreste laget. spesielt når de har dette å si om nad til 9000 mot h/k til 16000

Ikke bare holder NAD følge. NAD overgår H/K i de fleste aspekter. Bassen er strammere, samtidig som rytmene bankes enda hardere inn i beinmargen. Legg til en klarere gjengivelse av stemmene, samtidig som stereoperspektivet er bredere og med en mer åpen gjengivelse av kvinnevokal, og NAD trekker det lengste strået over H/K.

det som trekker ned med nad er att den ikke har optisk inngang. hra heldigvis god tid på å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe :P

Hva med å kjøpe en DAC ved siden av Naden?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er jo en mulighet. spiller egenltig bra nokk i mine ører sånn som anlegget står nå. da bruker jeg nad t744 til forforsterker og en zachry xp600 effektforsterker. men det er nokk en del lydkvalitet å hente på å oppgradere hehe. det verste er att den billige zachry forsterkeren spiller ringer rundt en nad c270 jeg hadde før. både bedre lyd å mye mer lyd

Newcomer CV-BASS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvordan er lyd forkjellen på lyden i CLS 15 VS CLSC 15 ? Og i Cerwinvega guiden står det at CLSC 15 veier 43KG mens CLS 15 veier 36KG..Koffor det?:P

Takker for svar

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Rommet har 2x 10amp kurser.... Gammalt hus, og forsterkern er oppgitt til 12amp maks. Tenker jeg må gå til innkjøp av sparepærer
    Der jeg bruker utstyret nå har jeg 2x20amp kurser en til kilde, pre og projektor og en til subber og effekt. Alikevel blinker det heftig i lyset når jeg drar på.
    Skal sies at når jeg kjøpte høytalere til fart og morro på mandagen gikk jeg for Klipsch RF7 denne gangen, gode tilbud på dem om dagen ellers hadde nok CLSC 215 eller kanskje nye XLS215 stått høyt på lista.
    Kan tro det blir liv når høytalerene har sån 800w rms hver seg og 1300w til subbene :twisted:

Må forrøvrig si jeg bare har gode erfaringer med NAD preampene, har hatt fire forskjellige og nå 160 modellen. Sikkert bedre matcher med de høytalerene jeg har nå men det ble absolutt ikke en dårlig kombinasjon.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-BASS
    Hei

Hvordan er lyd forkjellen på lyden i CLS 15 VS CLSC 15 ? Og i Cerwinvega guiden står det at CLSC 15 veier 43KG mens CLS 15 veier 36KG..Koffor det?:P

Takker for svar
    Ikke bekymre deg så mye om forskjeldene der, har hatt både CLS-215 og CLSC-215 og fant fort ut at i praksis spiller det liten rolle hvilke av de to man har. Syns det var kjekt med biwire mulighet når jeg kjøpte cls, men brukte jo aldri det så hva var poenget da.

Byggekvalitet var jevnt over den samme, men satte pris på grill over mellomtone jeg da, så jeg ville gått for CLS om jeg var deg, er dessuten mulig å finne et par sånne med forsikring og da er jo bruktkjøp idiotsikkert også.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ikke bekymre deg så mye om forskjeldene der, har hatt både CLS-215 og CLSC-215 og fant fort ut at i praksis spiller det liten rolle hvilke av de to man har. Syns det var kjekt med biwire mulighet når jeg kjøpte cls, men brukte jo aldri det så hva var poenget da.

Byggekvalitet var jevnt over den samme, men satte pris på grill over mellomtone jeg da, så jeg ville gått for CLS om jeg var deg, er dessuten mulig å finne et par sånne med forsikring og da er jo bruktkjøp idiotsikkert også.
    ok Så bass er den samme? Er det sikringer i CLSC? BIWIRE trenger jeg ikke :P Og synst faktisk at CLSC har hakke finere utsendet

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mener bassen er det samme om jeg ikke husker feil, og sikringer på begge CLS/CLSC.
    Men hva skal man med sikringer om man har ordentlige amper
    Utsendemessig så er de.. tja, ganske like.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ShyFx
    Bass er det samme ja, og sikringer på begge CLS/CLSC.
    oki Skikkelig forsterker jaa :P Har en Crown XTI 2000 som sitter her og venter
    Men er det noen som vet hvorfor det står at CLSC 15 veier 43KG,mens CLS 15 veier 38KG?(ifølge Cerwin Vega Guiden)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ShyFx
    Mener bassen er det samme om jeg ikke husker feil, og sikringer på begge CLS/CLSC.
    tror vi presterte å ryke 10-20 sikringer på en fest. Huset var 10 ampere, så det får ta sin del av skylden. alto 2.4 får ta resten. Men med 16 ampere og xti4000 så peaker ikke ampen en gang.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg kjøpt meg et par Cerwin Vega CLSC 15 Skal hente de imorgen,håper eg blir fornøyd.:P

Side 26 av 149 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •