Cerwin Vega Tråden - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 149 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2973
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    hvordan kan dette gi dårlig resultat?
    var og tørket litt støv og ruddet i ledningene bak anlegget så da så jeg at jeg kunne har banan plugger i 2.6 KW så jeg prøvde de det kom lyd og alt hvorfor er det så mange som du ikke kan ha det i KW og bare i KW2? utgangene bak på forsterkeren var det sånn glass/plastikk ikke bare sånn som er på nad 372 feks :-D

noen tips til en god signal kabel fra effekten til Forforsterkeren ?

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    var og tørket litt støv og ruddet i ledningene bak anlegget så da så jeg at jeg kunne har banan plugger i 2.6 KW så jeg prøvde de det kom lyd og alt hvorfor er det så mange som du ikke kan ha det i KW og bare i KW2? utgangene bak på forsterkeren var det sånn glass/plastikk ikke bare sånn som er på nad 372 feks :-D

noen tips til en god signal kabel fra effekten til Forforsterkeren ?
    Hei,

Då er utgangene dine oppgradert av forrige eier

Angående signalkabel så er det ikke vits og ligge så mye penger i det(mange er enige med meg) Chlas ohlson eller biltema funker fett. Bare husk på og kjøp kortest mulig kabel

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005

Angående signalkabel så er det ikke vits og ligge så mye penger i det(mange er enige med meg) Chlas ohlson eller biltema funker fett. Bare husk på og kjøp kortest mulig kabel
    Det er nokk mange som er uenig i deg også. Men jeg selv kjøper ikke det aller billiste kablene da det vil se uttolig dumt ut med ett sånt oppsett som jeg har.
    Dyrere signalkabler har bedre kvalitet på selve kabelen og det har ikke biltema og andre billigmerker.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det er nokk mange som er uenig i deg også. Men jeg selv kjøper ikke det aller billiste kablene da det vil se uttolig dumt ut med ett sånt oppsett som jeg har.
    Dyrere signalkabler har bedre kvalitet på selve kabelen og det har ikke biltema og andre billigmerker.
    Selfølgelig På sånt annlegg som vi har vill jeg si det ikke er stor forskjell på dyr og billig kabel(så lenge det ikke er lakriskabel)Man hører ingen forskjell,og på så korte kabler som vi bruker så vill det gi akkurat det samme signalet med en dyrere kabel.Men på kabler over 2m,då har gjerne kvalitet på kabelen mye og si,siden den skal lede signalet/strømmen lenger. Det er ofte sånn at man betaler for merket og utseendet Det viktigste er at kablene er godt skjermet så det ikke blir støy

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok men rca utgangene er i gull og har ikke dratt de med meg noen gang heller men så da er det egentlig bruke kas som helst da`? men iallefall en til 500 kr .

edit: jeg hadde en sånn lakaris kabel fra biltema fra dvd til forfor hørte mindre forstyrelser i HT var litt susing når alt av lyd var av men ikke nå med denne og det er denne VAN DEN HUL the NAME kabel | Hi-Fi Klubben

er veldig fornøyd med den men neste er da fra effekt til forfor

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selfølgelig På sånt annlegg som vi har vill jeg si det ikke er stor forskjell på dyr og billig kabel(så lenge det ikke er lakriskabel)Man hører ingen forskjell,og på så korte kabler som vi bruker så vill det gi akkurat det samme signalet med en dyrere kabel.Men på kabler over 2m,då har gjerne kvalitet på kabelen mye og si,siden den skal lede signalet/strømmen lenger. Det er ofte sånn at man betaler for merket og utseendet Det viktigste er at kablene er godt skjermet så det ikke blir støy
    Men det kan være greit å kjøpe skikkelige kabler selv om man har cv eller ikke sånn at man slepper å kjøpe nyere i senere tid.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    ok men rca utgangene er i gull og har ikke dratt de med meg noen gang heller men så da er det egentlig bruke kas som helst da`? men iallefall en til 500 kr .

edit: jeg hadde en sånn lakaris kabel fra biltema fra dvd til forfor hørte mindre forstyrelser i HT var litt susing når alt av lyd var av men ikke nå med denne og det er denne VAN DEN HUL the NAME kabel | Hi-Fi Klubben

er veldig fornøyd med den men neste er da fra effekt til forfor
    Lakriskabler er IKKE til og anbefale. men ellers er det det samme hva kabel du kjøper,barekjøp kortest mulig

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Men det kan være greit å kjøpe skikkelige kabler selv om man har cv eller ikke sånn at man slepper å kjøpe nyere i senere tid.
    jada Skal selv oppgraderekablene mine snart,spessielt fordi detser litt bedre ut

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lakriskabler er IKKE til og anbefale. men ellers er det det samme hva kabel du kjøper,barekjøp kortest mulig

jepp :P

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen får jeg testet clsc215 og xti4000 sammen. Da er det fest. Skal bli deilig å se hvor mye jeg klarer å få ut av 215.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    I morgen får jeg testet clsc215 og xti4000 sammen. Da er det fest. Skal bli deilig å se hvor mye jeg klarer å få ut av 215.
    Oi..Tøft Du må si hvordan det funket har stor tro på at du blir fornøyd:P

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    det blir sikkert rått 215 kommer nok til å slite litt

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bytta oppheng på mine dc12 her en dag. synst det blei bra om jeg får si det selv :P hehe

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    bytta oppheng på mine dc12 her en dag. synst det blei bra om jeg får si det selv :P hehe

Ble meget bra resultat

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår oppdaget jeg at det manglet bass i den ene høyttaleren min. (LS10)
    Når jeg demonterte elementet fant jeg dette:

Membran har revnet og løsnet fra resten av elementet.

En kondensator på delefilteret er blåst.

Er det noen som har en teori om hvordan dette har skjedd? Jeg driver høyttalerene med en NAD c270 forsterker.
    Er det noen nettbutikker (gjerne i utlandet) som selger delefilter og element til LS10?

Når jeg oppdaget at bassen var borte, kjente jeg på magneten på den andre høyttaleren. Den var så varm at jeg ikke greide å holde hånden på den uten å brenne meg. Er det normalt?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngvejos
    Igår oppdaget jeg at det manglet bass i den ene høyttaleren min. (LS10)
    Når jeg demonterte elementet fant jeg dette:

Membran har revnet og løsnet fra resten av elementet.

Er det noen som har en teori om hvordan dette har skjedd? Jeg driver høyttalerene med en NAD c270 forsterker.
    Er det noen nettbutikker (gjerne i utlandet) som selger delefilter og element til LS10?

Når jeg oppdaget at bassen var borte, kjente jeg på magneten på den andre høyttaleren. Den var så varm at jeg ikke greide å holde hånden på den uten å brenne meg. Er det normalt?
    Spillt altfor høyt over lengre tid. Enkelt å greit

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    Har et kjapt spørsmål. Har et Cerwin Vega anlegg (ve-12) med en nad 216 forsterker. Er 17år og er snart klar for bil. Er det mulig å gjøre dette om til et bilstero? Og hvordan. kom gjerne med tips og triks

Espen ! ;D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EkoneZ
    hei.
    Har et kjapt spørsmål. Har et Cerwin Vega anlegg (ve-12) med en nad 216 forsterker. Er 17år og er snart klar for bil. Er det mulig å gjøre dette om til et bilstero? Og hvordan. kom gjerne med tips og triks

Espen ! ;D
    Det er ikke å annbefale. Elementene tåler ikke fuktigheten og temperatur svigningene de vil få av å ligge i en bil. Heller ikke kassene vil like det. Vinylen kan gå opp i limingen osv.

Det blir fort en del fuktighet i bilen og siden membran på høyttalerene er pappfiber vil de suge det til seg.

Prøvde dette med en Jamo en gang i tida. Fungerte selvfølgelig fint i begynnelsen men høyttaleren ble til slutt ødelagt av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm. okok. Men lager CV bilstero?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EkoneZ
    hm. okok. Men lager CV bilstero?
    Jepp de gjør det.

Ta en titt hos Bilradiospesialisten - f.eks

Edit : Det finnes mange andre gode merker innen bilstereo også som ofte har bedre rykte enn CV på den fronten.

JL audio, Focal, Infinity, Rockford Fosgate, JBL etc.

Bare husk å kjøpe en god forsterker!

Side 18 av 149 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •