Cerwin Vega Tråden - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 149 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2973
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    spør du sånn helt generelt..? eller på grunnlag av det jeg sa om DC15?
    Det grunnlaget du sa om DC-15 om at de er destidert beste fra cv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SER best ut skrev han da men. For min del synest jeg 1215 ser rå ut og muligens AL1000mk1 som de peneste.

Noen her som har hatt problemer med mellomtonen på XLS-215? Begynte å lukte svidd av mine og de har tatt kvelden nå.Har ikke spilt med forvrenging men ganske høyt da det begynte å lukte svidd. Spilte med de i sikkert 10 timer etter det ble en gummilukt før de gav seg. Har bestilt nye da men har hørt att det har vert flere som har hatt dårlige mellomtoner som måtte taes på garanti.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    SER best ut skrev han da men. For min del synest jeg 1215 ser rå ut og muligens AL1000mk1 som de peneste.

Noen her som har hatt problemer med mellomtonen på XLS-215? Begynte å lukte svidd av mine og de har tatt kvelden nå.Har ikke spilt med forvrenging men ganske høyt da det begynte å lukte svidd. Spilte med de i sikkert 10 timer etter det ble en gummilukt før de gav seg. Har bestilt nye da men har hørt att det har vert flere som har hatt dårlige mellomtoner som måtte taes på garanti.

bruker du de emotiva forsterkerene? ellers kan det jo være klipping? har XLS 15 og spiller ganske så høyt!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkeren som har drept de?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det grunnlaget du sa om DC-15 om at de er destidert beste fra cv.
    jeg skriver helt tydelig SER best ut, anbefaler deg å lese litt nøyere neste gang.

ellers har jeg hørt mer eller mindre alle hjemmehøyttalerne til CV.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har ihvertfall nok effekt med de blokkene. Du har nok bare enkelt å greit spilt for høyt for lenge, så mellomtonene har gått varme å tatt kvelden. Så lenge man har flust med strøm (noe dine blokker lett bør levere) så kan elementer ta kvelden ved veldig høyt volum, selv om det ikke vrenger så mye.

Gjorde noe lignende med mine gamle DC-15. Kjørte med en AW250R på de, å det begynte også å lukte varmt/svidd elektronikk i stua på slutten av vorspiel'et, men da ga vi oss også, og det var nok det som reddet de. Merket heller ikke noe forvrengning.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC15 er den høyttaleren som ser desidert best ut av alle CV høyttalere - EVER!
    Holder en finger på DC12, men ja DC serien i det store hele er nok den som ser best ut fra CV.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Holder en finger på DC12, men ja DC serien i det store hele er nok den som ser best ut fra CV.
    Om du syns DC er den beste.... da er det vel kun spl du legger for høyde håper jeg... . XLS serien spiller jo faktisk fint også, når man drar på blir det så si aldri skarpt!!! AL serien syns JEG også går DC serien langt foran.

Men våre meninger må jo kunne være forskjellige .

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leser dere ikke innleggene gutter..? både Kane og jeg snakker om utseende, ikke hvordan de lyder!

Kane: DC15 ser helt maskin ut med 15", DC12 blir litt liten med bare 12". Har kjøpt meg ett sett DC15 med defekte diskanter og en defekt bass. dette blir nok "Partyhøyttaleren" min.. rekoningskit er på vei til bassene og diskanter.

tøft med 3 x bassport bak også mener å huske at DC15 spilte mye morsommere enn 1515 og DC12, rett og slett pga partybassen de hadde.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite spørsmål:

i 1215 var + på mellomtoneelementet koblet til ground i høyttaleren via gul kabel.. samme var gjort i DC15. med ground mener jeg sammenkoblingspunkt mellom + til diskant + til mellomtone og - på terminalene i høyttalerne.

stemmer dette, høres rart ut. noen som gidder å dobbelsjekke dette?

edit: dog, det spilte bedre med koblingen sånn det hørtes rart ut.. hehe..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, "penest" ja

1. Al serien
    2. AT serien
    3. 1215
    4. E serien.
    5. VS-serien.
    6. LS-serien
    7. DC-serien
    8. VF-serien
    9. CLS/CLSC/XLS
    10. V-Serien.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syntes faktisk CLSC,CLS,XLS da de har horn så ser de skikelig tøffe hadde ve 12 før så ut som en helt vanlig HT ! men DC serien er mat!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    bruker du de emotiva forsterkerene? ellers kan det jo være klipping? har XLS 15 og spiller ganske så høyt!
    Ja bruker de emotiva forsterkerne ja. Men det som var , de begynte å lukte selv på moderat volum.Tenkte det kanskje ville "gå seg til"og spilte med de rundt 10 timer før jeg ga meg på det og spilte høyere. Regnet igrunn med de var ødelagd uansett. Spilte også med høyttalerne rundt 10 timer FØR jeg skrudde opp på moderat nivå sann det skal vere sagt. Grunnen til jeg spør er att jeg mener å ha lest en plass att det skal vere svake mellomtoner på disse. Så om noen vet om det så er det bare å skrike ut

Edit: Har ikke vert noe klipping nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Du har ihvertfall nok effekt med de blokkene. Du har nok bare enkelt å greit spilt for høyt for lenge, så mellomtonene har gått varme å tatt kvelden. Så lenge man har flust med strøm (noe dine blokker lett bør levere) så kan elementer ta kvelden ved veldig høyt volum, selv om det ikke vrenger så mye.

Gjorde noe lignende med mine gamle DC-15. Kjørte med en AW250R på de, å det begynte også å lukte varmt/svidd elektronikk i stua på slutten av vorspiel'et, men da ga vi oss også, og det var nok det som reddet de. Merket heller ikke noe forvrengning.
    Njaaa. Spilte ikke så grusomt høyt heller. Spilte kanskje rundt 75% av hva de tåler og trengte ikke spille mer enn 2 min før de begynte å lukte. Har spilt høyere med de og lenger etterpå etter att de gav seg helt. Da burde jo kanskje diskanten gitt seg og? Spiller fortsatt uten forvrenging. Får nye mellomtoner i dag så da for jeg sende inn de gamle å se om det er noe å hente på garantien. Kostet 900 for nye så er ikke allverden. Men håper virkelig det var feil på de jeg fikk slik det går ann å skru opp litt med de nye. Kjedelig å ikke kunne skru opp pga mellomtonen ikke tåler det. Man kjøper jo ikke cerwin vega for å ha bakgrunnsmusikk

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Aha, "penest" ja

1. Al serien
    2. AT serien
    3. 1215
    4. E serien.
    5. VS-serien.
    6. LS-serien
    7. DC-serien
    8. VF-serien
    9. CLS/CLSC/XLS
    10. V-Serien.
    hvis du snakker om utseende - I beg to differ..

1. DC15
    2. AL1000Mk2
    3. 1215Mk2
    4. AL750mk2
    5. 1515
    6. DC12

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaaa. Spilte ikke så grusomt høyt heller. Spilte kanskje rundt 75% av hva de tåler og trengte ikke spille mer enn 2 min før de begynte å lukte. Har spilt høyere med de og lenger etterpå etter att de gav seg helt. Da burde jo kanskje diskanten gitt seg og? Spiller fortsatt uten forvrenging. Får nye mellomtoner i dag så da for jeg sende inn de gamle å se om det er noe å hente på garantien. Kostet 900 for nye så er ikke allverden. Men håper virkelig det var feil på de jeg fikk slik det går ann å skru opp litt med de nye. Kjedelig å ikke kunne skru opp pga mellomtonen ikke tåler det. Man kjøper jo ikke cerwin vega for å ha bakgrunnsmusikk

hmmm da må det vært noe som var svakt i cv dine, har spillt høyt lenge med 2.6 når det orangsje blinkte (limiter) ikke noe som har gått galt med mine. får du nye av hifi nå? på forsikringen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja satser på det var noe feil med mine.Jeg har forklart til hifi klubben hvordan det skjedde men de kunne ikke si på stående fot om det ble tatt på garanti. Bestilte nye slik jeg slipper å vente på att de skal avgjøre om det er garantisak+ ventetid på nye. Kostet ikke all verden heller så. Men bra att dine holder for da var det muligens feil på mine. Håpe håpe

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du snakker om utseende - I beg to differ..

1. DC15
    2. AL1000Mk2
    3. 1215Mk2
    4. AL750mk2
    5. 1515
    6. DC12
    Hehe i beg to differ again.

1. DC-15
    2. AL-1000 MK1
    3. DC-12
    4. AL-750
    5. 1515
    6. 1215mk2

Men dette er håpløst å diskutere da ingen har samme smak

**dp** Ja liker lyden i AL-1000 godt men har også hørt DC-15 som spiller litt annerledes. Men liker de også veldig godt. De er litt mer brumlete enn AL men oppleves også som de spiller litt dypere.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tøft med 3 x bassport bak også mener å huske at DC15 spilte mye morsommere enn 1515 og DC12, rett og slett pga partybassen de hadde.
    Tøffere enn DC12, men ikke 1515. Hadde DC15 i flere år, og 1515 husker jeg var en del kvassere (=høyere morrofaktor) så fremt man foret de med nok effekt. Det hadde jeg aldri råd til den gangen, så det ble med DC15. De var jeg faktisk ganske fornøyd med.

Har aldri syntes CV var direkte "pent", men DC15 og 1515 er ganske stilrene sett i forhold til pris og høyttalertype.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Tøffere enn DC12, men ikke 1515. Hadde DC15 i flere år, og 1515 husker jeg var en del kvassere (=høyere morrofaktor) så fremt man foret de med nok effekt. Det hadde jeg aldri råd til den gangen, så det ble med DC15. De var jeg faktisk ganske fornøyd med.

Har aldri syntes CV var direkte "pent", men DC15 og 1515 er ganske stilrene sett i forhold til pris og høyttalertype.
    1515 spiller ikke nok dypbass, blir ofte veldig hardt. DC15 har trøkket, og ikke de harde slagene.

Side 16 av 149 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •