Cerwin Vega Tråden - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 144 av 149 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 2973
    Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei alle CV-entusiaster !

Er nå etter lang tid blitt aktiv igjen på forumet Har lenge vært uten anlegg , men idag hentet jeg meg et fint par med DC-12 Kanon høytaler!

Hvilken forsterker kan dere anbefale jeg kjører med dette oppsettet? Tenker litt på en 372 , men er redd den blir litt i det svakeste. Har tidligere kjørt cv-høytalerene på en Crown XTI-2000, men var jo så dum og solgte den.

Hvordan er det med og skaffe orginale elementer til DC-serien? E.v.t repair kits? Tenkte og kjøpe inn litt itilfelle noe ryker osv.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ikke uvanlig at man kan få et lite klikk, eller dunk fra høyttalerene når man skrur av forsterker nei.

Men det skal ikke smelle så elementene rører på seg. Husk å skru ned volumet på den før du skrur den av. Og skru alltid av forsterkeren først. Og sist når du skal ha anlegget på igjen.
    Volumet er på min og jeg skrur av/på i riktig rekkefølge.
    Jeg får et realt dunk, om du forstår meg..
    Ikke sånn at det dunker i hele rommet, men merker det litt for godt syns jeg.
    Et klikk eller et popp hadde vært greit, men syns det er mer enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ve 5 m

I dag var jeg jaggu innom hifi-klubben for å ta en litten prat. ente med at jeg kom hjem med et par cerwin vega ve 5 m. kom hjem og tenkte jeg skulle ta en titt på elementet og diskanten(under gittre). men gittre sitter fast. er det bare å dra det ta eller er det ikke så lurt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har vært borti problemet før?
    Virker som en slags utladning fra forsterkern, men merkelig at det kun skal være i en høyttaler.

Merker at det kun er venstre høyttaler som det "smeller" i. Og når jeg holder på høyttalern så kjenner jeg at den beveger seg litt. Den står på dempeputer for å slippe resonans i gulvet, så den står ganske mykt.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald9
    I dag var jeg jaggu innom hifi-klubben for å ta en litten prat. ente med at jeg kom hjem med et par cerwin vega ve 5 m. kom hjem og tenkte jeg skulle ta en titt på elementet og diskanten(under gittre). men gittre sitter fast. er det bare å dra det ta eller er det ikke så lurt?

Da sparte du det bryet.
    Men ja dekslet er bare å ta av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Ja jeg fikk ta gittret, begynte bare å tvile litt siden det satt fast :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarius93
    Hei.

Noen som har vært borti at det smeller i basserene i CLS-215 når effektforsterker slåes av? Cerwin Vega A1.5kW effektforsterker.

eller er dette helt vanlig?
    hadde det samme problemet med den samme ampen, leverte den inn til hifiklubben, og problemet var att den ene kanalen var gåen

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hei alle CV-entusiaster !

Er nå etter lang tid blitt aktiv igjen på forumet Har lenge vært uten anlegg , men idag hentet jeg meg et fint par med DC-12 Kanon høytaler!

Hvilken forsterker kan dere anbefale jeg kjører med dette oppsettet? Tenker litt på en 372 , men er redd den blir litt i det svakeste. Har tidligere kjørt cv-høytalerene på en Crown XTI-2000, men var jo så dum og solgte den.

Hvordan er det med og skaffe orginale elementer til DC-serien? E.v.t repair kits? Tenkte og kjøpe inn litt itilfelle noe ryker osv.

På forhånd takk!
    Tommy K på forumet her har vel en del recones og ekstra deler.

Du må på brukten for xti x000 serien. x002 serien er det eneste du får tak i nytt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster slike Crown PA amper? Tenker iforhold til bruktprisen på Midgard. Har noen prøvd å sammenligne AltoMac 2.4 i bridge opp mot en Midgardblokk?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Hva koster slike Crown PA amper? Tenker iforhold til bruktprisen på Midgard. Har noen prøvd å sammenligne AltoMac 2.4 i bridge opp mot en Midgardblokk?
    XTI 4002 koster vel 8k, samme som CXA-10. De mindre Crown XTI ampene koster sikkert noen k mindre.
    2 midgard blokker koster vel 10k totalt.

Har ikke testet de mot hverandre.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte mye mindre enn 10k for mine Oberon(med 2 små merker i bakkant på den ene blokka..).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla! Er ganske ny på forumet her. Lurer på om en Nad C275Bee drar mine Cerin Vega V-15F greit? Har tenkt litt på Nad 216 og, men ville det holde? Har ikke tenkt å maxe de, men spille høyt skal jeg

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo!

Jeg kan godt tenke meg at NAD C275BEE kan drive Cerwin Vegas V-serie bra, men titta på prisen på denne effektampen og den ligger høyt i pris!
    Jeg vil tro du får mer krutt og morro om du tar deg en tur ut på bruktmarkedet og titter litt rundt. Man får mye fint for 8 000kr som spiller langt bedre enn NADen til dine høytalere! Om du ønsker NAD ligger det vel noen NAD 218 ute til litt under halvparten!
    Min erfaring er at Cerwin Vega høytalere våkner til liv med et par 300 watt og oppover

Noen forslag:
    Parasound NC2250
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=96800&cat=13
    Emotiva XPA-2
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=96763&cat=13
    CV CXA-8
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=96713&cat=13

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ve 15

Hei! er det noen som vet hva motstanden i ve 15 er? er litt usiker

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald9
    Hei! er det noen som vet hva motstanden i ve 15 er? er litt usiker
    4ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hfa-21 plassering

hallo, kommer mest sansynlig til å få meg hfa-21 iløpet av neste uke(fikk eit godt tilbud hos den lokale hiffiklubben). Har enda ikkje bestemt meg heilt om plasering enda og spør om råd her. Tenker å sette den i hjørne, men har to hjørner å velge mellom. Eit mellom toppene fem meter fra sofaen(e), eller rett ved siden av sofaen(e) i hjørnet der. Noen meninger om kva som blir best?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsi239
    hallo, kommer mest sansynlig til å få meg hfa-21 iløpet av neste uke(fikk eit godt tilbud hos den lokale hiffiklubben). Har enda ikkje bestemt meg heilt om plasering enda og spør om råd her. Tenker å sette den i hjørne, men har to hjørner å velge mellom. Eit mellom toppene fem meter fra sofaen(e), eller rett ved siden av sofaen(e) i hjørnet der. Noen meninger om kva som blir best?
    Det finnes ikkenoe fasit svar når det gjelder plassering, så dette må du nesten teste ut selv hvilket av dem plasseringene du liker best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det finnes ikkenoe fasit svar når det gjelder plassering, så dette må du nesten teste ut selv hvilket av dem plasseringene du liker best.
    da blir det framme ilag med toppene, siden eg sparer litt på subkabel da. Kan sikkert lege ut noen bilder når den kommer(satser på fredag/lørdag)

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et triks er vel å sette den i lytteposisjon og høre hvor i rommet bassen gjemmer seg. Bassen skal såvidt jeg vet settes der hvor det er mest bass.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kringlyd
    En av disse mytene, som til og med etablerte eksperter forfekter, er at man kan sette sub-en der en selv normalt skal sitte og høre (sweet spot), gå rundt i rommet og høre hvor lyden er best, og så plassere den der. Det kan ”høres ut” som det stemmer i noen tilfeller, men kontrollmåling viser at dette sjeldent er tilfelle, forteller Flageborg.
    Les mer her: kringlyds 10 bud for best lyd i stereo

Side 144 av 149 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •