Cerwin Vega Tråden - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 141 av 149 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 2973
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Plommehuet
    Kikker på uoriginale elementer også.

Vil denne passe?

Peerless B65
    Det aner jeg ikke om vil passe. Filteret vil ikke passe til den.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik_oj
    Heisann!

Har et sett cv clsc215 som jeg kjører på en rotel rb1092. Foran dette er det et "miksebord" av typen BILLIG. Miksebordet var kun ment for å kunne styre eq til en viss grad. Problemet er at bassen er ikke noe mer og skryte av enn logitech z-5500. Med bass skrudd opp i dimensjoner som strengt tatt ikke burde være nødvendig på cv, begynner frustrasjonen å komme sigende. Prøvd div plasseringer i rommet uten stort hell. Rommet er en stue på ca 34 kvm. Stua er på en vanskelig forklart måte " delt i to". Der den ene delen av rommet er ca 1,2 meter smalere enn den andre halvdelen av stua. Der hvor stua "deles" ble det tidligere som et skille i lyden hvor bassen mer eller mindre forsvinner i den delen hvor høytalerne ikke står. Lyden oppleves som veldig død, og det finnes kun noen "hotspots" med bass i rommet. Dette var riktinok før stua ble møblert og mens høytalerne ble kjørt på en nad c372. Etter stua ble møblert og rotelen ble tatt i bruk har lyden blitt noe bedre. Høytalerne står direkte på gulvbelegg.

Lyden oppleves også å gå "rett i huset". Inne i selve stua er lydbildet rimelig greit. Ikke hverken mye eller lite bass, men dersom man står utenfor huset høres bassen rimelig godt, til tross for moderat volum innendørs.

Som dere kanskje skjønner er ikke lyden direkte dårlig. Men det er rimelig håpløst med såpass plasskrevende høytalere dersom man ikke får noe mer trykk enn fra et 2000,- kroners pc annlegg. Noen med gode innputs til hva som kan være den store stygge ulven her? : ) Vil f.eks spikes utgjøre en hel verden av bass i forskjell?

Kunne du tegnet opp rommet i paint? Med ca mål og plasseringer etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Dette er sånn ca hvordan det er per nå. De fargede firkantene er hvor jeg har prøvd dem å hatt dem tidligere. Har også prøvd å flytte dem litt rundt. Inn mot vegg, fra vegg osv osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle Cerwin-anlegget mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det kan også sies at jeg har prøvd å bytte + og - på høytalerne og dette hadde veldig lite og si på lyden. Bassen ble stort sett hverken mer eller mindre. Og bassene flytter mildt sagt på seg ved spilling. Strøm skal vel ikke være noe problem med rotelen.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som trenger diskant til en e serie høytaler? jeg har en liggendes den ryker for 150kr + porto

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

at 40

hva er ca bruktpris, på et par ganske strøkne at 40?

lure på å bruke dem som bakhøyttalere

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på planen å kjøpe noen festhøytalere for øyeblikket, fikk nesten tak i et par LS12, men de var holdt av... Håper han de er holdt av til ikke henter de..

Så lurer jeg på hvordan låter VS12? Skal fores med Midgard Oberon og Parasound på fest i ny og ne, så effekt er ingen begrensning! Fyr løs med tips, maks 2500kr. DC12 synes jeg er i største laget..

AL750, hvordan er disse? Hva er høyde, bredde og dybde?

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk Cerwin-Vega DC15 Høytalere - FINN Torget
    offa synd det va so longt vekk

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så de jeg også synd hadde måttet kjøre en hel dag for å hente de, men kjøpte VS120 i strøken tilstand igår for halve prisen(kupp kanskje?) Problemet er at Cerwin Vega låter så hinnsides dårlig at jeg ble lei meg når jeg koblet opp dette med utstyret jeg bruker på klipschene.. Skal brukes til Partyhøytalere, men trykket var jævlig tamt..

Hadde CLSC-12 før og disse låter mye bedre evt. husker jeg veldig dårlig :P

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Er på planen å kjøpe noen festhøytalere for øyeblikket, fikk nesten tak i et par LS12, men de var holdt av... Håper han de er holdt av til ikke henter de..

Så lurer jeg på hvordan låter VS12? Skal fores med Midgard Oberon og Parasound på fest i ny og ne, så effekt er ingen begrensning! Fyr løs med tips, maks 2500kr. DC12 synes jeg er i største laget..

AL750, hvordan er disse? Hva er høyde, bredde og dybde?
    AL750 er vel noe av det beste CV har laget lydmessig. Størrelsen på dem er omtrent identisk med DC-12.
    VS12 er ikke en aller verst høyttaler men takler ikke på langt nær det samme som DC-12 eller AL-750

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå blitt kvitt blåselydene i portene med litt mer skumgummi i bunn av kassene og fått litt mer trøkk ut av de, begynner å ligne noe nå

Skal spille på lokalet imorgen så får vi se om det er noe igjen av spolene i bassene når jeg er ferdig :P

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. hehe typisk å grille et basselement på siste låta :P
    Noen som vet om det er mulig å skaffe VS120 elementer? Evt. noen som er like?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,253
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vs kjenner jeg ikke til, men jeg har blåst alle element som er mulig å blåse på dc-15
    Eneste jeg ikke byttet på mine dc, var ene mellomtonen. Kjenner jeg savner de ht en smule.
    det verste er at mine gamle dc - 15 lever i beste velgående, og leverer varene den dag i dag.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Vs kjenner jeg ikke til, men jeg har blåst alle element som er mulig å blåse på dc-15
    Eneste jeg ikke byttet på mine dc, var ene mellomtonen. Kjenner jeg savner de ht en smule.
    det verste er at mine gamle dc - 15 lever i beste velgående, og leverer varene den dag i dag.

Og du hadde et like kritisk øre da som nå?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,253
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Og du hadde et like kritisk øre da som nå?
    Der satte du fingeren i øret. Eh problemet. Nedsatt hørsel, øresus, vannn i mellomøret, you name it.

Ikke "max" ut cerwin er vel en god måte å starte på.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette skjedd med dere før? Har tatt ut det deffekte elementet nå, og det viser seg å ha blitt trøtthetsbrudd i ledningen mot spolen.. Fått litt juling
    Dette kan jo fikses ganske enkelt heldigvis
    eDit: Da var problemet fiksa

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen CW XLS-12 koblet opp med en NAD C355BEE og jeg har lyst på litt mer trøkk i bassen og mer kontrollert bass. Burde jeg da kjøpe meg en sub eller vil dere tro at jeg får godt resultat med en effekt forsterker? Har funnet noen NAD 216THX på finn og lurte litt på disse fordi de er ikke så veldig dyre.

Har også lurt på dyrere alternativer som effekt forsterkere fra cerwin etc...
    Men jeg har ikke lyst til å bruke så fryktelig mye mer penger på anlegget mitt. Jeg føler egentlig at jeg har nok, bare har lyst på litt til :P

noen tanker?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teehboss
    Har noen CW XLS-12 koblet opp med en NAD C355BEE og jeg har lyst på litt mer trøkk i bassen og mer kontrollert bass. Burde jeg da kjøpe meg en sub eller vil dere tro at jeg får godt resultat med en effekt forsterker? Har funnet noen NAD 216THX på finn og lurte litt på disse fordi de er ikke så veldig dyre.

Har også lurt på dyrere alternativer som effekt forsterkere fra cerwin etc...
    Men jeg har ikke lyst til å bruke så fryktelig mye mer penger på anlegget mitt. Jeg føler egentlig at jeg har nok, bare har lyst på litt til :P

noen tanker?
    XLS12 er en kjempehøyttaler, men de krever kraft! og NAD 216 er slapp, har en litt sound som iallefall ikke gir trøkket! Ville sett etter noe grommere!!! Pris? Husk at CV er som amerikanske bil, hinsides dyrt å drive

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken prisklasse? Med Midgard Oberon 6.1(har det selv) har du hvertfall krefter nok, og jeg synes de monoblokkene fungerer svært bra på CV, de kan drive 2 par med CLSC-215 i paralell per blokk uten å blunke. De ligger også greit lavt i pris om dagen, viser seg at de ikke er så populære lenger som de var for inntil få år siden.

Den gang jeg kjørte NAD C352 på mine CLSC-12 synes jeg dette var greit nok, koblet opp med Midgard Oberon 6.1 som akkurat var kommet på markedet og fikk hakeslep!

Jeg har også prøvd AltoMac 2.4, ble bra trykk med noen slike også, men de er store, tunge og støyer samt sjenerende lys. Prøvde på slutten Behringer Europower EP4000, denne er grisebillig, koster 3lapper om jeg husker rett. Låt helt greit og kjørte til elementene bunnet, med Midgard Oberon opplevde jeg ikke dette(Oberon har nok noe mer kontroll og punch).

Min erfaring er hvertfall at Cerwin Vega altfor ofte blir satt til å spille med altfor små forsterkere.

Spilte med mine VS12 på et lokale Fredag kveld, på siste låta slutta det ene basselementet å fungere, det som skjedde er illustrert på et bilde noen innlegg over. Kan tenkes at bassen slo så langt ut gjentatte ganger at det begynte å rykke i den ene ledningen med brudd som resultat. Spilte med maks spenning ut fra forforsterker mot Oberonene hele kvelden og VS12ene svelget velvillig all strøm som de ble matet med.

Side 141 av 149 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •