Cerwin Vega Tråden - Side 140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 140 av 149 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... SisteSiste
Viser resultater 2,781 til 2,800 av 2973
    Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Er ute etter noen CV høytalere som er i fysisk liten størrelse med minst 12" bassdriver i. Brodern har et par A123, de er bittesmå. Lå noen U-123 på Finn en liten stund, men fikk ikke kjøpt de.

Er ute etter noe jeg kan bruke til partybruk som tar liten lagringsplass! DC12 feks. er vel og bra, men de blir litt høye. LS12 hvordan er de å mate med Oberon 6.1? Hva er målene på disse?

AT-80, hvordan låter disse? Tåler de høy effekt og spilling for fullt i timesvis? Har søkt på Google etter høyde, bredde og dybde på de to sistnevnte, men ikke klart å finne noe konkret.
    Disse er iallefall små og kraftige, og kan spille full flex i lang tid! Dog ikke veldig billige.

Cerwin Vega PRO CVA-28X

Edit: Merket meg ikke at du skrev minst 12".

Newcomer nik59 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, det ble brukt vanlig skjøteledninskabel som høyttalerkabel når jeg kjøpte mine cw v-15f, det så jævlig ut, og veldig oppsmuldret ut.
    jeg skal ha ny høyttalerkabel, hva bruker dere på cerwin vega?

jeg har sett mye på QED X-TUBE XT 400 og Van Den Hul M.C. MAGNUM HYBRID.
    lengden jeg skal ha er 2 meter. men trenger jeg egentlig noe så gromt som van den hul? eller qed? dette er jo bass bass høyttalere, men skal jeg først kjøpe kabel, så vil jeg ha en som overfører bra med strøm til bassen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror alt ifra VDH CS122 og opp fungerer som gull på CV . Disse er relativt "grove" i tykkelse . Trenger ikke noe mer enn VDH 352 med tanke på lydkvalitet på CV iallefall. 352 er samme som jeg bruker på mine Klipsch .

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nik59
    hei, det ble brukt vanlig skjøteledninskabel som høyttalerkabel når jeg kjøpte mine cw v-15f, det så jævlig ut, og veldig oppsmuldret ut.
    jeg skal ha ny høyttalerkabel, hva bruker dere på cerwin vega?

jeg har sett mye på QED X-TUBE XT 400 og Van Den Hul M.C. MAGNUM HYBRID.
    lengden jeg skal ha er 2 meter. men trenger jeg egentlig noe så gromt som van den hul? eller qed? dette er jo bass bass høyttalere, men skal jeg først kjøpe kabel, så vil jeg ha en som overfører bra med strøm til bassen.
    etter min mening trenger du ihvertfall ikke noe bedre en biltema 4,0 mm2, 10m = 219kr Høyttalerkabel - Biltema

Newcomer nik59 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg går for biltema 4.0mm og banan plugger (også biltema) så lenge jeg bare skal ha 2 meter kabel.
    jeg kjøper noe dyrere senere i tiden.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nik59
    tror jeg går for biltema 4.0mm og banan plugger (også biltema) så lenge jeg bare skal ha 2 meter kabel.
    jeg kjøper noe dyrere senere i tiden.
    Dropp billige bananplugger du. De er laget av søplemetall og blir bare et hinder. Har hatt temmelig dårlig erfaring med slike på et par AL-1000.

Ingen som skal se bak der uansett.

Newcomer Mr.Evo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XLS-28 i hjemmekino

Heisann.
    Var og hørte på CV XLS-28 på HFK i dag,og syntes lyden i og for seg var grei.Vurderer disse høyttalerene i front på min hjemmekino.
    Har lest gjennom deler av tråden her og blir litt usikker,litt mye negativt.
    Hva mener dere disse trenger av effekt?

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XLS-28 vs XLS-12

Hei,prøver igjen
    Hadde vel ett noe dårlig formulert spørsmål over her,da jeg selv vet at jo mer amp. power jo "bedre" spiller CV.
    Men lurer på om noen der ute har XLS-28 eller XLS-12 i front på hjemmekinoen. Hva fungerer best sammen med XLS-6c og XLS-6 i senter og bak? Hvem høyttaler mener dere er best?(lettest å plassere,justere inn osv)
    Skal evt. bruke en CXA-10 amp for å drive de.
    Takker for svar

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Evo
    Hei,prøver igjen
    Hadde vel ett noe dårlig formulert spørsmål over her,da jeg selv vet at jo mer amp. power jo "bedre" spiller CV.
    Men lurer på om noen der ute har XLS-28 eller XLS-12 i front på hjemmekinoen. Hva fungerer best sammen med XLS-6c og XLS-6 i senter og bak? Hvem høyttaler mener dere er best?(lettest å plassere,justere inn osv)
    Skal evt. bruke en CXA-10 amp for å drive de.
    Takker for svar
    Hei!
    Der har du et vanskelig valg ;-)
    Brukte XLS-28 i front før jeg kjøpte XLS-215.
    Så lenge de får nok forsterkerkraft spiller de godt.
    Så lenge man kjører sub i oppsettet ser jeg ingen andre fordeler med XLS-12, annet en at den har 6,5" midrange element fremfor XLS-28's 5,25"

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:-D
    Har også lest en god del negativt om XLS-28 her på forumet(dårlig demping i kassene og ubalansert topp)
    Merket du noe til dette? Er XLS-28 jeg helst ønsker meg i oppsettet mitt

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    889
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker xls28 som front med XLS-6c og XLS-6 i senter og bak. Det fungerer veldig bra. Jeg har en rotelRB1080 på de og bruker jo sub også, så da har de iallefall nok effekt. Hadde nok klart seg greit med bare recieveren også.

Angående dårlig demping i kassene og dårlig topp har jeg ikke noe peiling på dette, men jeg må inrømme at xls28 ikke er så gode på musikk. Det er noe som på en måte er litt feil uten at jeg helt klarer sette fingeren på det Har prøvd de i 4 forskjellige rom og blir ikke fornøyd, men Dette har jeg ikke lagt merke til på film.

Noe av årsaken til at jeg er fornøyd på film kan jo være at senter høyttaleren står for det meste av lyden i front, og den er veldig god syns jeg. xls28 gjør en helt grei jobb som fronthøyttalere i kinoen, men hvis musikk også er viktig hadde jeg gått for xls12.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

E315 woofer ulyder

Hei! Jeg har en CV E315 med ulyder som kommer fra den ene wooferen. Jeg oppdaget ikke problemet før et par dager siden. Det er en meget svak "krrt" lyd som kommer når jeg spiller en bestemt bassfrekvens. Jo høyere jeg spiller, jo høyere blir lyden. MEN når jeg trykker inn kantopphenget fra der jeg hører lyden kommer fra, forsvinner den...
    Det jeg da lurer på er om det er kantopphenget som holder på å bli gammelt og utslitt, eller om det er selve conen/spideren som er skadet. Hadde vært fint om noen som har litt ekspertise/meninger som kunne si litt om hva som er hva.
    Takk på forhånd for svar. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cerwin Vega DC mellomtone

Heisann, jeg bare lurte på om noen her inne har eller vet om en plass man kan få tak i en mellomtone til dc-serien?

- Plommehuet

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Fanboy
    Hei! Jeg har en CV E315 med ulyder som kommer fra den ene wooferen. Jeg oppdaget ikke problemet før et par dager siden. Det er en meget svak "krrt" lyd som kommer når jeg spiller en bestemt bassfrekvens. Jo høyere jeg spiller, jo høyere blir lyden. MEN når jeg trykker inn kantopphenget fra der jeg hører lyden kommer fra, forsvinner den...
    Det jeg da lurer på er om det er kantopphenget som holder på å bli gammelt og utslitt, eller om det er selve conen/spideren som er skadet. Hadde vært fint om noen som har litt ekspertise/meninger som kunne si litt om hva som er hva.
    Takk på forhånd for svar. :-D
    Høres ut som det er noe svidd inni der, og deformert pga varme. Kan hende en recone vil gjøre susen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plommehuet
    Heisann, jeg bare lurte på om noen her inne har eller vet om en plass man kan få tak i en mellomtone til dc-serien?

- Plommehuet
    En som heter TommyK eller noe har en del reservedeler etc. Ebay og google "cerwin vega fans" så kommer du til et forum. Der er det kun CV folk, og sikkert gode muligheter å få en del av de delene du leter etter.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    En som heter TommyK eller noe har en del reservedeler etc. Ebay og google "cerwin vega fans" så kommer du til et forum. Der er det kun CV folk, og sikkert gode muligheter å få en del av de delene du leter etter.
    Kikker på uoriginale elementer også.

Vil denne passe?

Peerless B65

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Har et sett cv clsc215 som jeg kjører på en rotel rb1092. Foran dette er det et "miksebord" av typen BILLIG. Miksebordet var kun ment for å kunne styre eq til en viss grad. Problemet er at bassen er ikke noe mer og skryte av enn logitech z-5500. Med bass skrudd opp i dimensjoner som strengt tatt ikke burde være nødvendig på cv, begynner frustrasjonen å komme sigende. Prøvd div plasseringer i rommet uten stort hell. Rommet er en stue på ca 34 kvm. Stua er på en vanskelig forklart måte " delt i to". Der den ene delen av rommet er ca 1,2 meter smalere enn den andre halvdelen av stua. Der hvor stua "deles" ble det tidligere som et skille i lyden hvor bassen mer eller mindre forsvinner i den delen hvor høytalerne ikke står. Lyden oppleves som veldig død, og det finnes kun noen "hotspots" med bass i rommet. Dette var riktinok før stua ble møblert og mens høytalerne ble kjørt på en nad c372. Etter stua ble møblert og rotelen ble tatt i bruk har lyden blitt noe bedre. Høytalerne står direkte på gulvbelegg.

Lyden oppleves også å gå "rett i huset". Inne i selve stua er lydbildet rimelig greit. Ikke hverken mye eller lite bass, men dersom man står utenfor huset høres bassen rimelig godt, til tross for moderat volum innendørs.

Som dere kanskje skjønner er ikke lyden direkte dårlig. Men det er rimelig håpløst med såpass plasskrevende høytalere dersom man ikke får noe mer trykk enn fra et 2000,- kroners pc annlegg. Noen med gode innputs til hva som kan være den store stygge ulven her? : ) Vil f.eks spikes utgjøre en hel verden av bass i forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik_oj
    Heisann!

Har et sett cv clsc215 som jeg kjører på en rotel rb1092. Foran dette er det et "miksebord" av typen BILLIG. Miksebordet var kun ment for å kunne styre eq til en viss grad. Problemet er at bassen er ikke noe mer og skryte av enn logitech z-5500. Med bass skrudd opp i dimensjoner som strengt tatt ikke burde være nødvendig på cv, begynner frustrasjonen å komme sigende. Prøvd div plasseringer i rommet uten stort hell. Rommet er en stue på ca 34 kvm. Stua er på en vanskelig forklart måte " delt i to". Der den ene delen av rommet er ca 1,2 meter smalere enn den andre halvdelen av stua. Der hvor stua "deles" ble det tidligere som et skille i lyden hvor bassen mer eller mindre forsvinner i den delen hvor høytalerne ikke står. Lyden oppleves som veldig død, og det finnes kun noen "hotspots" med bass i rommet. Dette var riktinok før stua ble møblert og mens høytalerne ble kjørt på en nad c372. Etter stua ble møblert og rotelen ble tatt i bruk har lyden blitt noe bedre. Høytalerne står direkte på gulvbelegg.

Lyden oppleves også å gå "rett i huset". Inne i selve stua er lydbildet rimelig greit. Ikke hverken mye eller lite bass, men dersom man står utenfor huset høres bassen rimelig godt, til tross for moderat volum innendørs.

Som dere kanskje skjønner er ikke lyden direkte dårlig. Men det er rimelig håpløst med såpass plasskrevende høytalere dersom man ikke får noe mer trykk enn fra et 2000,- kroners pc annlegg. Noen med gode innputs til hva som kan være den store stygge ulven her? : ) Vil f.eks spikes utgjøre en hel verden av bass i forskjell?
    Slik jeg har forstått det, så gjør i alle fall spikes sånn at bass ikke går så mye ned i golvet, og mer ut i rommet.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik_oj
    Heisann!

Du har ikke koblet den ene høytaleren i motfase(snudd +/- på den ene høytaleren)?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Du har ikke koblet den ene høytaleren i motfase(snudd +/- på den ene høytaleren)?
    Har dobbelt sjekket dette x antall ganger. Så det er nok ikke problemet

Side 140 av 149 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •