Cerwin Vega Tråden - Side 138

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 138 av 149 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 ... SisteSiste
Viser resultater 2,741 til 2,760 av 2973
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Ve er da på ingen måte likt gamle CV. De minner mer om billige PC høyttalere på lyden.. Logitch Z serien f.eks..
    Logitech Z-serie definerer forøvrig alle høyttalere Logitech har laget. Og kan ikke si meg helt enig.

Men at gamle CV var buldrete og skrikete er ikke til å stikke under en stol. Mye av det samme som VE er idag. Utifra hva jeg har lest om de vel og merke

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Logitech Z-serie definerer forøvrig alle høyttalere Logitech har laget. Og kan ikke si meg helt enig.

Men at gamle CV var buldrete og skrikete er ikke til å stikke under en stol. Mye av det samme som VE er idag. Utifra hva jeg har lest om de vel og merke
    Gammel CV hadde mer punch enn det Ve har. Ve har kun upresis, unøyaktig og romlete bass. Og mellomtonen og diskanten er så udetaljert at det er til å grine av. Har aldri vært så skuffet over en høyttaler før som da jeg kjøpte Ve-12 for å teste. Visste hva slags dritt det var på forhånd, men selv da klarte de å skuffe. Ve-8 derimot har mer denne punchy bassen som er mer typisk CV. Hvordan folk jeg kjenner kan prestere å si at Ve-12/15 låter bra, er helt ufatterlig. V serien til CV spiller bedre i mine ører enn Ve.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V-serien spiller jo faktisk pent i CV sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det er sikkert gode elementer. Men tenkte mest på at de ikke oppgir så mye spesifikasjoner, noen av de har ingen. Det er kun de to billigste modellene som har spesifikasjoner. 4/6 mangler.
    Du mener de som er ny versjon igjen og som regel er utsolgt før de kommer til lager i USA.. Skal oppdatere ivrig når de er på lager og faktisk kan bestilles

(forhåndssalg kun for USA)

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dæven må bare si att de små xls6 imponerer mere for hver dag som går.
    kjører de på min nad t744 så de får 2x70w i stereo.
    de spiller høyt og med ett trykk jeg ikke trodde var mulig fra ett par små høytalere

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    dæven må bare si att de små xls6 imponerer mere for hver dag som går.
    kjører de på min nad t744 så de får 2x70w i stereo.
    de spiller høyt og med ett trykk jeg ikke trodde var mulig fra ett par små høytalere

De er helt rå! Fikk de testet opp mot XLS-28, og synes XLS-6 sparka bedre og hadde mere bass. Men de spilte jo selvfølgelig ikke like høyt... Er mektig imponert over 6'eren til Cerwin.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    De er helt rå! Fikk de testet opp mot XLS-28, og synes XLS-6 sparka bedre og hadde mere bass. Men de spilte jo selvfølgelig ikke like høyt... Er mektig imponert over 6'eren til Cerwin.
    Enig i at de spraker hardt fra seg i forhold til prislappen og størrelsen ja :-) , men mer bass enn 28 blir vel å ta hardt i...

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    889
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har xls6 og 28. xls6 har definitivt ikke mer bass en 28. Hvis så er tilfellet så er rom og plassering 2 viktige stikkord. Xls6 syns jeg spiller penere og er mer plasseringsvennelig og er helt enig i at det er masse bass ift størrelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det jo på HFK i Trondheim, da. De som kjenner stedet vet at XLS-6 slår 28 i det rommet i allefall. Har ikke hørt XLS-6 i andre rom, så kan bare uttale meg om det i det rommet.

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidvis merket at øvre frekvenser på min ene Clsc 215 har "skippet" litt, og de siste dagene skurret på enkelte låter. Høres ikke sprengt ut. I kveld forsvant diskanten bort. Kan det være løse kabler noe sted, eller ligger det i delefilter\element?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Har tidvis merket at øvre frekvenser på min ene Clsc 215 har "skippet" litt, og de siste dagene skurret på enkelte låter. Høres ikke sprengt ut. I kveld forsvant diskanten bort. Kan det være løse kabler noe sted, eller ligger det i delefilter\element?
    Husker ikke i farta om CLSC215 har 2 eller 4 skrutilkoblinger på baksiden. Om det er 4, sjekk at alle er strammet ordentlig. Om bare en av dem sitter litt løst vil basstrykk kunne få diskant til å virke skurrete/bli borte da den mister kontakt med +/-

En annen ting er termosikringen som sitter i diskanten. Den slår inn om diskanten blir stresset mere enn det den er laget for. Dette oppleves da som at de lyse tonene blir vesentlig lavere. Om det er dette som skjer hos deg vil du kunne "hente" diskanten igjen ved å dempe lyden markant, for så å skru opp igjen. Dog ikke til det samme nivået som du hadde da det samme vil skje igjen.

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Husker ikke i farta om CLSC215 har 2 eller 4 skrutilkoblinger på baksiden. Om det er 4, sjekk at alle er strammet ordentlig. Om bare en av dem sitter litt løst vil basstrykk kunne få diskant til å virke skurrete/bli borte da den mister kontakt med +/-

En annen ting er termosikringen som sitter i diskanten. Den slår inn om diskanten blir stresset mere enn det den er laget for. Dette oppleves da som at de lyse tonene blir vesentlig lavere. Om det er dette som skjer hos deg vil du kunne "hente" diskanten igjen ved å dempe lyden markant, for så å skru opp igjen. Dog ikke til det samme nivået som du hadde da det samme vil skje igjen.
    Det er single terminaler på CLSC, så der er det nok da ikke.

Har ikke spilt over evne på flere uker, lyden har sporadisk kommet og gått(med skurring) den siste uken.
    Tok ut basselemetene i kveld for å ta en kikk innvendig. Men da delefilter og diskant er godt dekket til, så tenkte at jeg fikk høre med noen her ang. feilsøking, før jeg begynner å røske løs filt og vatt inne i høyttaleren.
    Det jeg opplevde da elementene var skrudd inn igjen, var at diskanten var helt død, i motsetning til sporadisk tidligere.

Tar imot innspill med takk!

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Det er single terminaler på CLSC, så der er det nok da ikke.

Har ikke spilt over evne på flere uker, lyden har sporadisk kommet og gått(med skurring) den siste uken.
    Tok ut basselemetene i kveld for å ta en kikk innvendig. Men da delefilter og diskant er godt dekket til, så tenkte at jeg fikk høre med noen her ang. feilsøking, før jeg begynner å røske løs filt og vatt inne i høyttaleren.
    Det jeg opplevde da elementene var skrudd inn igjen, var at diskanten var helt død, i motsetning til sporadisk tidligere.

Tar imot innspill med takk!
    Det jeg ville gjort var å koble fra alle kablene, høyttalerkabler og signalkabler og deretter sette det på plass igjen. Helt av og så på igjen

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

clsc 215

klarte å få rca kablene til forsterkeren som driver 215 bort i hverandre... kom en enormt høy lyd, så skrudde forsterkeren seg av. forsterkeren er like hel heldigvis, men det gikk litt verre ut over høyttalerene... diskanten spiller ikke :,( alt annet spiller. kan det være en sikring til diskanten som røk?

spørsmålet er hvertfall: kan det være noen heldig kombo å kjøpe fks et par dynavoice å bruke sammen med 215? diskantene koster fort 600-700 stk + at diskantene spiller relativt stygt . så er det like bra å kjøpe noen "diskant høyttalere"? har 2 forsterkere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer litt på hva som egentlig er max effekt på cerwin vega xls 215, har testa litt med crown xti 4002 i bridge på 1 høyttaler og kan skru opp nesten max uten at det kommer ulyder :?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt cv til salgs. AL-1000, RL-18P og en 15" stroker av den gode gamle typen (gule).

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben96
    klarte å få rca kablene til forsterkeren som driver 215 bort i hverandre... kom en enormt høy lyd, så skrudde forsterkeren seg av. forsterkeren er like hel heldigvis, men det gikk litt verre ut over høyttalerene... diskanten spiller ikke :,( alt annet spiller. kan det være en sikring til diskanten som røk?

spørsmålet er hvertfall: kan det være noen heldig kombo å kjøpe fks et par dynavoice å bruke sammen med 215? diskantene koster fort 600-700 stk + at diskantene spiller relativt stygt . så er det like bra å kjøpe noen "diskant høyttalere"? har 2 forsterkere...
    Hvorfor kobler du på en forsterker som står på? Da ber du om bråk og du fikk det tydeligvis...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freeskater2
    lurer litt på hva som egentlig er max effekt på cerwin vega xls 215, har testa litt med crown xti 4002 i bridge på 1 høyttaler og kan skru opp nesten max uten at det kommer ulyder :?
    Mener XLS215 er 500watt RMS, noe som er relativt hinsides . Peak effekten er nok nærmere 1000watt. Men dette er tallene på papiret, ifølge tester er RMS på dem enda høyere.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS peaker på 500watt, sett iforhold til Klipsch RF-83 og RF-7 peaker disse på 1000watt.

AL1000 og AL1002 peaker også på 1000watt.

Når det gjelder lydtrykk kan da AL1000 levere 3dB mer i lydtrykk enn det XLS 215 kan. 3dB økning gir en dobbling av effekten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt som har med watt og max SPL tar jeg med en klype salt, særlig de som har målt maks lydtrykk hjemme rundt om og postet på forum. Mine Cerwin-Vega MV-15B (PA-høyttalere) er oppgitt til 250w RMS og skal i følge Cerwin-Vega's produktkatalog på 90-tallet spille maks 123db. Ikke kom her og si at AL1000 spiller 126db i så fall, for det paret jeg hadde på lån her spilte langt ifra like høyt som mine MV-15B på samme forsterker (Carver PT2400, så er ikke for lite kraft det står på).

Side 138 av 149 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •