Cerwin Vega Tråden - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 128 av 149 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 2973
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    vil vel tru at det er billigere og handles seg et nytt sett vel:P

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Kantopphenget på min ene CLSC 6 har løsnet tvert av, det fant jeg ut da jeg skrudde ut elementet etter en grusom blafrelyd hadde funnet sted denne søndagskveld..

Hva er den beste løsningen for dette?

Tenker; 1 - skaffe re-foam kit (hvis dette finnes?) 2 - Kjøpe f.eks en clsc center, hvis denne har samme elementer?. 3 - Gi opp, da det blir dyrere å reparere/erstatte, ettersom høyttalerparet ikke kostet mer enn 700,-?

dette går jo på garantien

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    dette går jo på garantien
    Jeg kjøpte disse brukt for en tid tlbake siden, og Clsc er vel fort såpass gamle at det ikke lengre er noe garanti?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte disse brukt for en tid tlbake siden, og Clsc er vel fort såpass gamle at det ikke lengre er noe garanti?
    er uansett 5års reklamasjonsrett :-D er det bare limingen som har gått opp er det lett å fikse, om det er revnet bør det byttes.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kantopphenget på min ene CLSC 6 har løsnet tvert av, det fant jeg ut da jeg skrudde ut elementet etter en grusom blafrelyd hadde funnet sted denne søndagskveld..

Tenker; 1 - skaffe re-foam kit (hvis dette finnes?) 2 - Kjøpe f.eks en clsc center, hvis denne har samme elementer?. 3 - Gi opp, da det blir dyrere å reparere/erstatte, ettersom høyttalerparet ikke kostet mer enn 700,-?
    Dette skjedde med mine en gang også. Sa ifra til Hifiklubben, og fikk nytt element gratis.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører med cls6 på en cerwin vega a400 effektforsterker nå.
    må se di spiller utrolig rått i forhold til størrelsen.
    er ikke mye jeg savner i lyden på de ivertfall.
    kunn litt dypere bass. men det er skjeldent jeg merker att det er lite i bunn

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bedre å tape 700?
    Eventuelt selge dem i deler, men tror ikke det blir noe stor suksess.
    Jeg ville hørt hvor mye ett sånt element eventuelt koster.
    Disse HT kan man fint få en 1000 lapp for.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crown XLS 602 er vel MER enn nok til VE-12F, den driver vel VE-12 mer enn optimalt? Og dette med dempingsfaktor, crown'en er oppgitt 200 på dempingsfaktor, mens GX-5 f.eks er oppgitt 300, betyr det at GX-5 har mer kontroll eller hvilken betydning har egentlig dempingsfaktor?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Crown XLS 602 er vel MER enn nok til VE-12F, den driver vel VE-12 mer enn optimalt? Og dette med dempingsfaktor, crown'en er oppgitt 200 på dempingsfaktor, mens GX-5 f.eks er oppgitt 300, betyr det at GX-5 har mer kontroll eller hvilken betydning har egentlig dempingsfaktor?
    Det å sammenlikne to forsterkere fra forskjellige produsenter er ganske vanskelig, da de har forskjellige måter å måle alt på. Så du må nesten spørre noen som har testet begge to. Men min erfaring med både QSC og Crown er at de leverer til avtalt watt og specs. Så både XLS og GX er gode biligforsterkere. Så tror du velger riktig uansett hvilken av de du velger.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det å sammenlikne to forsterkere fra forskjellige produsenter er ganske vanskelig, da de har forskjellige måter å måle alt på. Så du må nesten spørre noen som har testet begge to. Men min erfaring med både QSC og Crown er at de leverer til avtalt watt og specs. Så både XLS og GX er gode biligforsterkere. Så tror du velger riktig uansett hvilken av de du velger.
    Skjønner, har kjøpt Crown'en, venter bare på XLR-kabel! Bare sjekket for morro skyld og la merke til at GX-5 hadde høyere dempingsfaktor og rms-watt, og syntes dette var litt merkelig når jeg har hørt at Crown'en var litt kvassere.
    Men Crown'en har jo oppgitt watt som de kaller maximum average power, er dette det samme som RMS watt?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, har kjøpt Crown'en, venter bare på XLR-kabel! Bare sjekket for morro skyld og la merke til at GX-5 hadde høyere dempingsfaktor og rms-watt, og syntes dette var litt merkelig når jeg har hørt at Crown'en var litt kvassere.
    Men Crown'en har jo oppgitt watt som de kaller maximum average power, er dette det samme som RMS watt?
    Mest sannsynlig ikke.

Høres mer ut som en dynamisk måling. Som vil si tull. RMS er RMS. Alt annet er tøv. (Med annet det er FTC)

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Bedre å tape 700?
    Eventuelt selge dem i deler, men tror ikke det blir noe stor suksess.
    Jeg ville hørt hvor mye ett sånt element eventuelt koster.
    Disse HT kan man fint få en 1000 lapp for.
    Jeg er veldig godt fornøyd med disse, så skal prøve å få ordnet dem altså.

Har vært i kontakt med Hifiklubben, og det ender opp på egen regning dette. Mine eksemplarer er fra 2005. Venter på svar hva de evt. skal ha for erstatningselement/rep.

Er også i dialog med Speakerexchange i USA, de har en løsning på det meste.. så vi får se!

Noen som vet om mellomtonen i CLSC 215 er lik den i CLSC 6? Jeg har bare skrudd ut elementet i 6eren, og synes av utseende den som sitter i mine 215 er annerledes, iallefall opphenget.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge de ampene vil drive dine VE 12 fullt ut, noen watt fra eller til..

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mest sannsynlig ikke.

Høres mer ut som en dynamisk måling. Som vil si tull. RMS er RMS. Alt annet er tøv. (Med annet det er FTC)
    Hmm de bruker jo både uttrykk som maximum average watt som betyr maksimal gjennomsnittlig effekt, og minimum guaranteed effect...
    Men skal ikke henge meg opp i watt, mye annet som er viktigere, som f.eks amp'ens evne til å levere strøm, og utifra synet av en stor trafo og solide komponenter så burde vel denne klare å levere strøm uten problem?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som har hatt CV har sikkert lagt merke til at de røde omringene mister glans og flasser som gir en ru overflate over tid. Har i hvertfall opplevd det på mine VE-12, så idag gjorde jeg et lite ekspriment. Basert på det faktum at elementene "tørker" inn, så tenkte jeg at det kanskje ville hjulpet å tilføre litt fuktighet.. hehe. Så fant fram en flaske med Soyaolje i kjøkkenskapet som jeg smørte på elementene med. Og resultatet var fantastisk, omringet er nå mye mer glansfullt og virker mer smidig! Høres ganske dumt ut, men det fungerte jo!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om mellomtonen i CLSC 215 er lik den i CLSC 6? Jeg har bare skrudd ut elementet i 6eren, og synes av utseende den som sitter i mine 215 er annerledes, iallefall opphenget.
    Dem er helt ulike.
    Pass på å få orginalt element til clsc-6, dem kan fort bestille CLS element.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som har hatt CV har sikkert lagt merke til at de røde omringene mister glans og flasser som gir en ru overflate over tid. Har i hvertfall opplevd det på mine VE-12, så idag gjorde jeg et lite ekspriment. Basert på det faktum at elementene "tørker" inn, så tenkte jeg at det kanskje ville hjulpet å tilføre litt fuktighet.. hehe. Så fant fram en flaske med Soyaolje i kjøkkenskapet som jeg smørte på elementene med. Og resultatet var fantastisk, omringet er nå mye mer glansfullt og virker mer smidig! Høres ganske dumt ut, men det fungerte jo!
    Vet ikke helt om jeg ville gjort det uansett

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Vet ikke helt om jeg ville gjort det uansett
    Hvorfor ikke? Tror du elementet traff skade av det?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at noen har brukt Vaselin i bilstereosammenheng, funker sikkert på hus-cv også.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg vet at noen har brukt Vaselin i bilstereosammenheng, funker sikkert på hus-cv også.
    Så du tror de tåler det?

Side 128 av 149 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •