Cerwin Vega Tråden - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 149 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 2973
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Signalkabelen er sikkert fin.

De høyttalerkablene derimot er litt vel spinkle. 1.5 eller 1.6 er for snaut syns jeg.

Biltema selger 5 meter 2 x 4,0 mm² til 129,- og dette er et godt tverrsnitt.
    Høyttalerkabel - Biltema

At en kabel "ser" fin ut betyr ikke at den er bra.

Kan fint få flotte biltema kabler også. Xtreme-Cable - Tilbehør - Kabelstrømpe, "Blackline"
    Er da mer enn 1,6 kvadrat?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Er CLS 215 bare tull å kjøpe? Er denne klakke lyden veldig tilstede? Burde jeg gå for CLSC 215 istedet? Trenger et raskt svar
    Hva med å kline til med XLS 215 da? Er noen pent prisede innom brukten fra tid til annen!

CLS ville ikke jeg ha gått for iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på om jeg skal kobble fra diskantene og mellomtonene i ve-12ene mine, kjøpte meg et par dali zensor 1, og det var så utrolig god lyd i de. Noen som vet vordan jeg gjør det?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3li.fra.bodø.xD
    Lurer litt på om jeg skal kobble fra diskantene og mellomtonene i ve-12ene mine, kjøpte meg et par dali zensor 1, og det var så utrolig god lyd i de. Noen som vet vordan jeg gjør det?

skru ut elementene, er vell 2-4skruer, umbrako eller stjerne. koble fra ledningene og tape over dem med elektrotape.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkervalg til AT-100?

Hei Jeg har en H\K 980 ( Harman Kardon ) på et par CV! AT-100, å noen mener den er for liten å noen mere IKKE!. Jeg er enig med de som sier dette går bra, da jeg selv kjører denne komboen. Men nå skal jeg til å kjøpe meg H-K-3490, å da lurer jeg jo selvfølgelig på om dette går bra?. Jeg skal KUN ha Harman på CV! da jeg egentlig ikke er noe særlig NAD fan...

Vil 3490 dra disse godt?

Jeg skal være DJ på nyttårsballet 2 februar å da må jeg vis tha en større forsterker. Noen som vil tro dette er et bra valg?

Takker på forhånd

---------------------------------------------------------------------------------
    Tannoy Revolution R3, CV! AT-100, Genexxa GX 1000, Pioneer CS-777, NTD FSW120, Harman Kardon HK-980, Denon AVR 1404
    NAD 3220PE, Marantz CD-63....

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nyttårsball 2 feb????

Jeg hadde nok kjøpt meg en effektforsterker i stedet for å oppgradere til en ny HK. Det er mange alternativer.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke kalle HK980 --> 3490 noen vesentlig oppgradering. Det er jo strengt overgang fra en integrert forsterker til stereoreciever.

Ja, 3490 er oppgitt til 2 x 120w i 8 ohm. Men 980 leverer vesentlig mer strøm.

Det er nok på sin plass med en effektforsterker i dette tilfellet.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Hva med å kline til med XLS 215 da? Er noen pent prisede innom brukten fra tid til annen!

CLS ville ikke jeg ha gått for iallefall.
    Sjeldent jeg finner XLS 215 til en god pris i nærområdet. Så har bestemt meg for å gå for CLS 215. Skal hente dem litt senere idag. Dersom de ikke faller i smak, så får jeg heller bare selge dem videre.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt ett system bestående av xls28, xls6, xls senteren og xls 12" suben. I tillegg har jeg et par patos 310 fra tidligere tider som gjør jobben som sidehøytalere. (Ville vel kanskje kjøpt xls12 front og 15"ern hvis rommet mitt lå i kjelleren og ikke andreetasje med vindu ut mot naboen). På forsterker fronten er det derimot dårlig stilt, og per dags dato bruker jeg en Denon 1912 reciever.

Regner med at de fleste her har en god del mer peiling enn meg når det kommer til forsterkeri, og som kanskje har noen inspill på hva jeg bør skaffe? :-D

Kunne denne vært noe? Onkyo TX-NR709B, 8 HDMI inn 2 ut Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar jeg har fått dere er virkelig hjelpsome<3
    Men jeg har jo komf i mai en gang, og tenker på å kjøpe dali zensor 5.1 surround lurte på om zensor 7 vil greie å spille med hfa 18? Eller zensor 5? så sparer jeg litt peng

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar jeg har fått dere er virkelig hjelpsome<3
    Men jeg har jo komf i mai en gang, og tenker på å kjøpe dali zensor 5.1 surround lurte på om zensor 7 vil greie å spille med hfa 18? Eller zensor 5? så sparer jeg litt peng
    Overgangen kan bli litt hard, men kommer ann på hvor nøye du er på det.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Er da mer enn 1,6 kvadrat?
    Står i produktspesifikasjonen at de er 1.5mm og 1.6mm. Du må huske at det er metallet i midten som er vesentlig her. Ikke alt tullet rundt. Om den ser tjukk og fin ut pga 40 lag med tekstil og mormors strømper betyr det ofte bare at de prøver å skjule noe når man tar prisen i betraktning.
    Edit: Eller få en simpel billig kabel til å fremstå som en tjukk og dyr en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overgangen kan bli litt hard, men kommer ann på hvor nøye du er på det.
    Mener du fra ve-12 til zensor 7? Har zensor 1 nu og elsker lyden e de, mangler litt bass, men til å vere 5" så er det ganske mye bass.

Tenker også på å bygge en diy sub for dyp bassen, må ha noe å gjøre i sommeren

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du fra ve-12 til zensor 7? Har zensor 1 nu og elsker lyden e de, mangler litt bass, men til å vere 5" så er det ganske mye bass.

Tenker også på å bygge en diy sub for dyp bassen, må ha noe å gjøre i sommeren
    Tenkte mer på hard overgang fra HFA til Zensor. Bygge en DIY sub for mer dypbass er nok lurt, for HFA er ikke en dypbass-sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mer på hard overgang fra HFA til Zensor. Bygge en DIY sub for mer dypbass er nok lurt, for HFA er ikke en dypbass-sub.
    Tenkte mer å ha begge deler Men skal sikkert litt kalibrering for å få det til å spille bra. Kanskje en diy 15? Men når det kommer til komf anlegg så har jeg litt problemer med å velge merke, er så utrolig mye å velge fra. Lager en tråd litt før jeg har komf, så får vi se da.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når HP215 er fra? Og hva en fin pris for disse vil være?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel fra begynnelsen av 2000-tallet, mener å huske at de forsvant rett før CLSC-215 kom. Hadde ikke gitt mye for de.

HP-215 er for øvrig en høyttaler som spiller sinnsykt høyt, men også sinnsykt stygt! Det er jo bare en toveis høyttaler med to 15" elementer og et lite diskanthorn, altså er bassene er delt veldig høyt.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    Har kjøpt ett system bestående av xls28, xls6, xls senteren og xls 12" suben. I tillegg har jeg et par patos 310 fra tidligere tider som gjør jobben som sidehøytalere. (Ville vel kanskje kjøpt xls12 front og 15"ern hvis rommet mitt lå i kjelleren og ikke andreetasje med vindu ut mot naboen). På forsterker fronten er det derimot dårlig stilt, og per dags dato bruker jeg en Denon 1912 reciever.

Regner med at de fleste her har en god del mer peiling enn meg når det kommer til forsterkeri, og som kanskje har noen inspill på hva jeg bør skaffe? :-D

Kunne denne vært noe? Onkyo TX-NR709B, 8 HDMI inn 2 ut Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    bumper denne

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal straks flytte i ny leilighet. kan da ikke ta med mine dc12 desverre.
    så da er det store spørsmålet skal jeg kjøpe xls6 eller ve8 :P
    de kommer til å bli kobla til min oldschool cerwin vega a400 effektforsterker
    den er 2x225w 8ohm 2x350w 4ohm

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    889
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt Xls6. Har de selv og syns de spiller veldig bra. Er kjempe fornøyd. Bruker de sammen med en rotel RB1080 2* 200w. har jo helt klart sine klare begrensninger, men de kan spille høyt nok for meg.

Har ikke hørt ve8 men har hørt ve12. Syns ve12 blir for skrikete. Var ikke så behagelig ved høyt volum. ve8 kan selfølgelig være helt annerledes da.

Side 126 av 149 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •