Cerwin Vega Tråden - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 124 av 149 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 2973
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men er det ikke noe annet alternativ enn PA? Har ikke noe imot PA, men synes ikke de hører hjemme i et stue eller gutterom, som navnet tilsier er det jo lagd for Public Address. Liker ikke dette med gain og clipping osv.
    Er det ingen andre alternativer?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Men er det ikke noe annet alternativ enn PA? Har ikke noe imot PA, men synes ikke de hører hjemme i et stue eller gutterom, som navnet tilsier er det jo lagd for Public Address. Liker ikke dette med gain og clipping osv.
    Hva er det du ikke liker med gain og clip? Sett gain der du vil ha din begrensning på lydnivået.. og clip er jo bare et varsel om når du spiller mer enn forsterkeren klarer, og med en god og sterk PA amp på VE12, tror jeg sjelden det varselet vil vise seg.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så du skal ha noe som er:
    - Under 3k
    - Drive VE12 optimalt
    - Ikke PA
    - Se bra ut

Hva mener du med at du ikke liker Gain og clipping?? Gain = volum, og Clipping = forsterkern har fått nok. Alle forsterkere har jo dette.

Jeg syntes ikke f.eks denne ser så gale ut:
    LD Systems - DEEP² Series PA forsterker 2 x 800 W RMS 2 ohm -

Disse kanskje? Tror de fleste blir litt små.
    Xindak6950 - FINN Torget
    parasound hca 1000 - FINN Torget
    Hiend klasse D forsterker Aqoustic Reality - FINN Torget
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ok. Så du skal ha noe som er:
    - Under 3k
    - Drive VE12 optimalt
    - Ikke PA
    - Se bra ut

Hva mener du med at du ikke liker Gain og clipping?? Gain = volum, og Clipping = forsterkern har fått nok. Alle forsterkere har jo dette.

Jeg syntes ikke f.eks denne ser så gale ut:
    LD Systems - DEEP² Series PA forsterker 2 x 800 W RMS 2 ohm -

Disse kanskje? Tror de fleste blir litt små.
    Xindak6950 - FINN Torget
    parasound hca 1000 - FINN Torget
    Hiend klasse D forsterker Aqoustic Reality - FINN Torget
    Takk for svar! Tenkte mest på at det er enklere å sprenge diskant med PA, stemmer ikke det?
    Og hva tror du om QSC GX 3?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Tenkte mest på at det er enklere å sprenge diskant med PA, stemmer ikke det?
    hva får deg til å tro det?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    hva får deg til å tro det?
    Jeg vet ikke har bare et inntrykk av det. Vet at det finnes mye bra PA, men man må ofte ut med et par lapper før det blir skikkelig! Har f.eks hørt CXA-10 på "tomgang", masse forstyrrelser dog gainen var satt ganske høyt.
    Men hva tror dere om QSC? Enten GX3 eller GX5, dette burde vel drive dem optimalt?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker GX 5 på mine XLS 12, og det fungerer utmerket. Flott, mektig lyd med masse punch. Eneste minuset er at den kan ta sikringskursen da den ikke har softstart.

Men GX 3 vil passe fint til VE 12, mer enn nok krefter. Og den koster jo 2996,- på Ljudia.no. Masse kvalitet for pengene.

Det med sprenging av diskant, hvor har du det fra?!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Jeg bruker GX 5 på mine XLS 12, og det fungerer utmerket. Flott, mektig lyd med masse punch. Eneste minuset er at den kan ta sikringskursen da den ikke har softstart.

Men GX 3 vil passe fint til VE 12, mer enn nok krefter. Og den koster jo 2996,- på Ljudia.no. Masse kvalitet for pengene.

Det med sprenging av diskant, hvor har du det fra?!
    Når en forsterker klipper så går diskanten, og derfor er jeg mer skeptisk til PA forsterkere enn NAD, som til sammenligning har Soft clipping. Men er ikke noe problem hvis man ikke klipper den selvfølgelig. GX 3 er oppgitt 2x300 watt, er dette kontinuerlig effekt, og kan dette sammenlignes med f.eks 300 NAD watt?
    Vet at jeg virker veldig skeptisk til PA nå, det er jeg ikke, men er NAD slave så det er noe av grunnen. :roll:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du har misforstått dette..

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du har misforstått dette..
    Hva har jeg misforstått?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en forsterker klipper så går diskanten, og derfor er jeg mer skeptisk til PA forsterkere enn NAD, som til sammenligning har Soft clipping. Men er ikke noe problem hvis man ikke klipper den selvfølgelig. GX 3 er oppgitt 2x300 watt, er dette kontinuerlig effekt, og kan dette sammenlignes med f.eks 300 NAD watt?
    Vet at jeg virker veldig skeptisk til PA nå, det er jeg ikke, men er NAD slave så det er noe av grunnen. :roll:
    QSC har et system som heter Guardrail, som nedjusterer gain ved clipping, så kan si det er i samme gate som Softclippingen til NAD.

GX 3 yter 300w i 8ohm, som ja.. er nok til å klemme ut det dine VE 12 er oppgitt til i peakeffekt.

Mer info her:

QSC - GX Series Specifications

Kan si det sånn, om du er NAD slave, så er jeg HK slave.. men skal man ha såpass mye effekt for lite penger, er dette en meget trygg og god vei å gå!

Klart det er litt trafostøy fra en PA amp, men dette vil jo ikke si at det er fare for at diskanten skal sprenge. Det er bare et tegn på at det er mye strøm i bildet, og ved musikkspilling hører man jo ikke dèt. Skal jeg høre noe "buzzing" skal gain på QSCen stå rimelig høyt..

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QSC har et system som heter Guardrail, som nedjusterer gain ved clipping, så kan si det er i samme gate som Softclippingen til NAD.

GX 3 yter 300w i 8ohm, som ja.. er nok til å klemme ut det dine VE 12 er oppgitt til i peakeffekt.

Mer info her:

QSC - GX Series Specifications

Kan si det sånn, om du er NAD slave, så er jeg HK slave.. men skal man ha såpass mye effekt for lite penger, er dette en meget trygg og god vei å gå!

Klart det er litt trafostøy fra en PA amp, men dette vil jo ikke si at det er fare for at diskanten skal sprenge. Det er bare et tegn på at det er mye strøm i bildet, og ved musikkspilling hører man jo ikke dèt. Skal jeg høre noe "buzzing" skal gain på QSCen stå rimelig høyt..
    Må bare beklage at jeg ikke kan allverdens om PA, må bare takke for tips,tror jeg dette blir den endelige løsningen . Hvordan er lyden, har som sagt lyst å beholde den gode lyden jeg har nå. Og kan man ha bananplugger på Gx'ene? Får jo GX-5 for 600 mer, er det bedre tror du?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brukt crown xls på klipsch rf 82 som er meget lettdreven og har aldri merket noe støy, bare et hav av krefter og uendelig volum. tror kvaliteten har litt å si på hva man velger.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brukt crown xls på klipsch rf 82 som er meget lettdreven og har aldri merket noe støy, bare et hav av krefter og uendelig volum. tror kvaliteten har litt å si på hva man velger.
    Men QSC er vel et ganske kurant merke? Så kvaliteten er vel rimelig bra?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men QSC er vel et ganske kurant merke? Så kvaliteten er vel rimelig bra?
    ikke for å driv egenreklame, men crown er nok endel hakk over både på lydkvalitet og oppriktig effekt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å driv egenreklame, men crown er nok endel hakk over både på lydkvalitet og oppriktig effekt.
    Hva må jeg ut med for å finne en Crown som vekker opp VE-12 da?
    Og er LD systems bra?:LD LDDP1600 2x670W - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva må jeg ut med for å finne en Crown som vekker opp VE-12 da?
    ligger på torget den jeg selger, men her er mer spec XLS Series

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kikke på Duppi dupps annonse på torget her

Kan fint bruke bananplugger ja, og den har også RCA innganger.

For mine ører, merket jeg ingen nedgang på lydkvaliet da jeg hektet på PA effekt i mitt oppsett.. merket derimot en stor oppgang i lydtrykk!

QSC viser til gode målinger av oppgitt effekt. GX serien er en straigtht serie, som gir deg akkurat hva du betaler for.

Jeg la på de ekstra kronene, da jeg tenkte det var greit med litt headroom.. kan fort ende opp med at du skal opp til noe større høyttalere etterhvert:wink:

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For mine ører, merket jeg ingen nedgang på lydkvaliet da jeg hektet på PA effekt i mitt oppsett.. merket derimot en stor oppgang i lydtrykk!

QSC viser til gode målinger av oppgitt effekt. GX serien er en straigtht serie, som gir deg akkurat hva du betaler for.

Jeg la på de ekstra kronene, da jeg tenkte det var greit med litt headroom.. kan fort ende opp med at du skal opp til noe større høyttalere etterhvert:wink:
    Merker jeg ble gira på dette nå!! Jeg som holdt på å kjøpe NAD 2400 THX fra 1991 for 3000 kr! når jeg kan få en helt ny forsterker med mye mer effekt for en lavere pris, latterlig! Da blir det nok GX-5, 600 kr må man vel kunne spandere når man først skal kjøpe ny forsterker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

som du sier så er det forskjell på lydkvalitet, merker selv forskjellen på behringer ep2500 som jeg har , som er billigere, og som er oppgitt til mer effekt, mye finere lyd i crownen, samt at jeg føler den har bedre kontroll, selv om den har oppgitt litt mindre effetkt.

Side 124 av 149 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •