Cerwin Vega Tråden - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 123 av 149 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ble et par hvite zensor 1 De hadde ikke xls-6 eller concept 1 inne, jæveli bra lyd Lite bass men hva skal man forvente av en 5"? Når jeg skaffer et par til høytaler kabler så jeg kan kobble på ve-12ene, tror dere zensor greier å holde følge?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Ingen som har noen innspill?
    1. Vil disse drive ve-12 optimalt?
    2. Vil disse klare belastningen en brokobling gir med tanke på alderen?
    3. Er to 2400 THX verdt 3000 kr?
    4. Hvordan vil lyden bli? Hvilke forskjeller blir det fra NAD c355'en jeg har nå og to 2400 THX?
    5. Har hørt at forsterkere kan miste effekt med årene, stemmer det?
    Og til slutt: Er dette en forsterker som gjengir samme effekt som 216, 218 osv. men har mye bedre lyd?

Håper virkelig noen kan gi meg svar, da tiden for et eventuelt kjøp nærmer seg og jeg må vite om dette er et fornuftig kjøp
    Min mening : kjøp en pa blokk, om du har 4slike vil du ikke kom i nærheten av det lydtrykket en pa forsterker gjør, har testet det med 218 og 2stk c270, spilte over 3db høyere med pa. det på dc15

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av al1000.
    Hei alle sammen, ikke ofte jeg er her inne, men nå trenger jeg hjelp!
    jeg har sprengt det gamle dc 15 bass elemente.
    men jeg vil bytte til nye bass elementer, jeg skal ikke cerwin vega elementer...
    men noe som har mye mere futt i!!
    kan noen si meg hvor mange ohm jeg bør ha?
    eller hvor mange ohm dc 15 har?
    4 ohm eller 8 ohm?

er det noen som har gjordt dette før?

MVH

Tommy
    Jeg ville ikke erstattet elementene med nye, høyttalerkassa er laget for DC-15 elementet og for å spille best mulig med dette, så et nytt element med bedre specs vil ikke nødvendigvis spille bedre. Kjøp heller et nytt element eller få reconet det gamle, koster ikke så mye for reconing. Snakk med TommyK her inne - han er veldig dyktig og reconer for en billig penge.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Min mening : kjøp en pa blokk, om du har 4slike vil du ikke kom i nærheten av det lydtrykket en pa forsterker gjør, har testet det med 218 og 2stk c270, spilte over 3db høyere med pa. det på dc15
    men jeg er ute etter god lyd også, ikke bare høy.
    Og PA er ikke akkurat kjent for å gi god lyd?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men jeg er ute etter god lyd også, ikke bare høy.
    Og PA er ikke akkurat kjent for å gi god lyd?
    Lol, årets innlegg. Hvor mye god PA har du hørt da? Både billig PA og billig HIfi låter dårlig i forhold til dyrere. Du må opp på et prisnivå som er litt høyere enn det billigste for å få bedre lyd. Hvilken prisklasse tenker du deg da?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gamle nadene kan vell kanskje ikke måle seg med dagens teknologi ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Lol, årets innlegg. Hvor mye god PA har du hørt da? Både billig PA og billig HIfi låter dårlig i forhold til dyrere. Du må opp på et prisnivå som er litt høyere enn det billigste for å få bedre lyd. Hvilken prisklasse tenker du deg da?
    Nei, jeg har i tilfelle tenkt å bruke 3000 kr på disse nadene, og jeg vil tro at hvis jeg bruker 3000 på en pa-forsterker så vil lyden bli dårligere enn det jeg allerede har, og da er jeg like langt. Hvis dere ser på spørsmålene jeg stilte i forrige innlegg så kunne jeg får svar på det jeg lurte på

Newcomer martin97 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var CV cls15s i hus:-D . det blir mitt lille prosjekt. har begynt å sparkle litt i de høyre hjørnene fremme og bake. Ny forsterker er bestilt.

legger ved et bilde av Cls 15s og Lw15x vedsiden av hverandre

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen kunne svare på disse spørsmålene så hadde det vært supert! Saken er den at oppsettet jeg har nå (NAD C355, Dac, VE-12F) spiller utrolig bra, mener da at det er bra og god lyd ikke bare høyt og masse bass. Men så har jeg vurdert å gå til innkjøp av to 2400 THX fra NAD som skal brokobles, og i den anledning så lurer jeg på følgende:
    1. De har i brokobling en effekt på 200 rms, vil disse drive ve-12 optimalt?
    4. Hvordan vil lyden bli? Hvilke forskjeller blir det fra NAD c355'en jeg har nå og to 2400 THX?
    Og til slutt: Er dette en forsterker som gjengir samme effekt som 216, 218 osv. men har mye bedre lyd?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen kunne svare på disse spørsmålene så hadde det vært supert! Saken er den at oppsettet jeg har nå (NAD C355, Dac, VE-12F) spiller utrolig bra, mener da at det er bra og god lyd ikke bare høyt og masse bass. Men så har jeg vurdert å gå til innkjøp av to 2400 THX fra NAD som skal brokobles, og i den anledning så lurer jeg på følgende:
    1. De har i brokobling en effekt på 200 rms, vil disse drive ve-12 optimalt?
    har prøvd 2 brokoblede Nad 214 på ls 12 å det fantes ikke kontroll på bassene. ble mye bedre med kun en Nad 214 i stereo.

hva med en nad 272? du får den til ca 3k på brukten.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin97
    har prøvd 2 brokoblede Nad 214 på ls 12 å det fantes ikke kontroll på bassene. ble mye bedre med kun en Nad 214 i stereo.

hva med en nad 272? du får den til ca 3k på brukten.
    Ja har sett litt på både 214 og 272, og som du sier så sliter 214,216 osv. med kontroll ved høyt volum og brokobling så det bli ikke aktuelt.
    272 er også en mulighet, men den har 2x150 watt rms, mot 2400 thx sine 2x200 rms, så mener jeg og ha hørt at det er bedre lyd i 2400 thx?
    Men er absolutt en mulighet

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har sett litt på både 214 og 272, og som du sier så sliter 214,216 osv. med kontroll ved høyt volum og brokobling så det bli ikke aktuelt.
    272 er også en mulighet, men den har 2x150 watt rms, mot 2400 thx sine 2x200 rms, så mener jeg og ha hørt at det er bedre lyd i 2400 thx?
    Men er absolutt en mulighet
    Ja, men du halverer dempingsfaktoren ved brokobling og får mindre kontroll på bassene. ville ha gått for Nad 272 hvis jeg var deg

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin97
    Ja, men du halverer dempingsfaktoren ved brokobling og får mindre kontroll på bassene. ville ha gått for Nad 272 hvis jeg var deg
    Hvorfor det? Fordi da slipper jeg å brokoble eller er det en annen grunn?
    2400'ene har 800 watt dynamisk så de skal klare å drive det meste etter hva jeg har hørt

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Fordi da slipper jeg å brokoble eller er det en annen grunn?
    2400'ene har 800 watt dynamisk så de skal klare å drive det meste etter hva jeg har hørt
    Når du brokobler en forsterker på ve12 så blir impedansen 2 ohm og det er ikke mange forsterker som klarer denne lasten. har mine tvil på at nad 2400 klarer den lasten.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan si så mye som att jeg brukte 2 brokobla nad c270 på ve12. blei bedre lyd av en zachry pa forsterker som kosta 1600kr ny. den var på 2x300w i 4ohm

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    kan si så mye som att jeg brukte 2 brokobla nad c270 på ve12. blei bedre lyd av en zachry pa forsterker som kosta 1600kr ny. den var på 2x300w i 4ohm
    PA forsterker til 1600 kr var bedre enn 2xc270? Men var det bedre lyd enn c270 eller høyere?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synst lydkvaliteten og hvor høyt det spilte var bedre. blei aldrig fornøyd med de nad forsterkerene.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    jeg synst lydkvaliteten og hvor høyt det spilte var bedre. blei aldrig fornøyd med de nad forsterkerene.
    Haha, skulle akkurat til å ringe på to NAD c272 for 6500 kr! Der redda du meg!
    Godt å høre at PA som koster 1/4 av NAD er bedre, er ikke alltid det dyreste som er det beste! Saken er den at oppsettet jeg har nå spiller utrolig bra!
    NAD'en har stålkontroll og overraskende tight bass, skikkelig god lyd med klar mellomtone og veldig lite forvrenging til tross for volumet. Bruker da en M-AUDIO Fasttrack Pro som D/A konverter som gjør mirakler. Men så har jeg hørt en god del ganger nå at forsterkeren jeg har er for liten, og at 2x80 watt rms er alt for lite, da VE-12 kan klare 250 watt?, derfor har jeg da blitt fristet til å se på effektforsterker(e) som en mulig oppgradering. Men jeg vil ha like god lyd som før, helst litt bedre også hvis mulig, og da tenkte jeg at NAD måtte være den beste løsningen. Så kom jeg over NAD 2400 THX, og de har jo fått mye skryt, men da er visst ikke de noe likevel, har dere noen andre forslag til forsterkere som koster rundt 3000 kr, og som gir minst like bra lyd og klarer å drive VE-12 OPTIMALT?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, skulle akkurat til å ringe på to NAD c272 for 6500 kr! Der redda du meg!
    Godt å høre at PA som koster 1/4 av NAD er bedre, er ikke alltid det dyreste som er det beste! Saken er den at oppsettet jeg har nå spiller utrolig bra!
    NAD'en har stålkontroll og overraskende tight bass, skikkelig god lyd med klar mellomtone og veldig lite forvrenging til tross for volumet. Bruker da en M-AUDIO Fasttrack Pro som D/A konverter som gjør mirakler. Men så har jeg hørt en god del ganger nå at forsterkeren jeg har er for liten, og at 2x80 watt rms er alt for lite, da VE-12 kan klare 250 watt?, derfor har jeg da blitt fristet til å se på effektforsterker(e) som en mulig oppgradering. Men jeg vil ha like god lyd som før, helst litt bedre også hvis mulig, og da tenkte jeg at NAD måtte være den beste løsningen. Så kom jeg over NAD 2400 THX, og de har jo fått mye skryt, men da er visst ikke de noe likevel, har dere noen andre forslag til forsterkere som koster rundt 3000 kr, og som gir minst like bra lyd og klarer å drive VE-12 OPTIMALT?
    Berry EP serien?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en crown xls 602 på torget, denne syns jeg er av en bedre kvaliter en behringer ep, og masse krefter (har begge deler)

Side 123 av 149 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •