Cerwin Vega Tråden - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 121 av 149 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 2973
    Newcomer martin97 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nettop kjøpt en cls 15s, men har deffekt forsterker. har noen forslag til forsterker til ca 2000,- eller skal jeg heller levere den inn på service?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin97
    Nettop kjøpt en cls 15s, men har deffekt forsterker. har noen forslag til forsterker til ca 2000,- eller skal jeg heller levere den inn på service?
    Lever den inn på service for å få den orginal er min anbefaling.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Lever den inn på service for å få den orginal er min anbefaling.
    vet du hva en rep kommer på?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin97
    vet du hva en rep kommer på?
    723,19 kr!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    723,19 kr!
    så billig? tror nesten du lurer meg nå men da har jeg gjort et bra kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Forresten. Er Limiter (begrenser) på CXA-10 noe liknende softclip på Nad?

En limiter på en efektforsterker brukes gjerne når man bruker Efektforsterkeren som en Monitor på scene eller lignende, den klipper lydsignalet som går inn til forsterkeren for at du ikke skal vrenge lydsignalet når du spiller mer enn det forsterkeren klarer. men selv om du har på limiter så kan du kalre å vrenge lydsignalet, har man et DSP Digital Signalprosessor, så kan kan man skru av denne limiter en på forsterkeren da man setter grenser med vor denne DSP skal kutte nivået. jeg har CV xls 215 der jeg kjører to Effektforsterkere, den ene kjører jeg toppene på XLS 215 og den andre kjører jeg 15 tommeranene, med DSP så splitter jeg opp signalet og kjører kunn 20 Hz til 1200Hz og toppene kjører jeg fra 1000 Hz til 17kHz, i tileig har jeg satt på en limiter på DSP en som gjør slik at alle på festen som prøver å skru opp klarer aldri å skru så høyt at lyden blir vrengt eller XLS215 har det vondt.

men en stor fordel med dette er at det originale filteret som deler signalet i høytaleren blir ikke like belastet med at jeg fjerne jo de lave frekvensene på toppene og jeg fjerner jo de høye frekvensene til subbenne. har jo au en 18" PA subb 600W fane element i en syyk kasse :P for at denne skal spille må jeg jo bruke DSP en i gjenn og der er det stilt inn fra 10 Hz til 600 Hz.

nyere effektforsterkere har gjerne innebyggetr DSP som CROWN sine Crown XTi4002 Power Amplifier with DSP, 3200 Watts at zZounds

så kjøper du høyttalere som XLS215 så anbefaler jeg en DSP med 4 kanaler eller mer. anbefaler ikke cxa-10 fra Cerwin vega men heller noe som CROWN med DSP. og husk det er bedre med for mye effekt en for lite har du for mye så demper du bare signalet med en DSP slik sparer du mye slitasje og alikavell kan spille høyt og brutalt mens du får en fin lyd uten vrengninger :P

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen auto på de. Enten på eller av.

Jeg var borte å testet på min hfa, og der gikk også "protect" på. Jeg har ingen problemer med min, så antar det er slik det skal være. Noe forklaring har jeg ikke.
    Da er vel alt som det skal! Fy pokker som den trøkker! Samtlige som har vært innom de siste dagene har fått hakeslepp av HFAen.. og skal si jeg får det selv også.

Hva vil anbefales å ha delefrekvensen på i mitt oppsett?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Da er vel alt som det skal! Fy pokker som den trøkker! Samtlige som har vært innom de siste dagene har fått hakeslepp av HFAen.. og skal si jeg får det selv også.

Hva vil anbefales å ha delefrekvensen på i mitt oppsett?
    Hehe, bra du liker det.

Ang delefrekvens så ville jeg prøvd meg frem. Mener du kan få begge til å spille området 80-150 f.eks. Det er der brystkassetrykket ligger. Bare passe på at det ikke blir to much.

[quote=martin97]så billig? tror nesten du lurer meg nå men da har jeg gjort et bra kjøp![/qoute]

Jeg bare tippet et tall Da det er vanskelig å si hva det koster når man ikke vet hva feilen er. Dersom det er en brukerfeil så koster det automatisk deg penger, mens er det produktfeil innenfor garanti så er det gratis. Så veldig vanskelig å si.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennyelokenny
    En limiter på en efektforsterker brukes gjerne når man bruker Efektforsterkeren som en Monitor på scene eller lignende, den klipper lydsignalet som går inn til forsterkeren for at du ikke skal vrenge lydsignalet når du spiller mer enn det forsterkeren klarer. men selv om du har på limiter så kan du kalre å vrenge lydsignalet, har man et DSP Digital Signalprosessor, så kan kan man skru av denne limiter en på forsterkeren da man setter grenser med vor denne DSP skal kutte nivået. jeg har CV xls 215 der jeg kjører to Effektforsterkere, den ene kjører jeg toppene på XLS 215 og den andre kjører jeg 15 tommeranene, med DSP så splitter jeg opp signalet og kjører kunn 20 Hz til 1200Hz og toppene kjører jeg fra 1000 Hz til 17kHz, i tileig har jeg satt på en limiter på DSP en som gjør slik at alle på festen som prøver å skru opp klarer aldri å skru så høyt at lyden blir vrengt eller XLS215 har det vondt.

men en stor fordel med dette er at det originale filteret som deler signalet i høytaleren blir ikke like belastet med at jeg fjerne jo de lave frekvensene på toppene og jeg fjerner jo de høye frekvensene til subbenne. har jo au en 18" PA subb 600W fane element i en syyk kasse :P for at denne skal spille må jeg jo bruke DSP en i gjenn og der er det stilt inn fra 10 Hz til 600 Hz.

nyere effektforsterkere har gjerne innebyggetr DSP som CROWN sine Crown XTi4002 Power Amplifier with DSP, 3200 Watts at zZounds

så kjøper du høyttalere som XLS215 så anbefaler jeg en DSP med 4 kanaler eller mer. anbefaler ikke cxa-10 fra Cerwin vega men heller noe som CROWN med DSP. og husk det er bedre med for mye effekt en for lite har du for mye så demper du bare signalet med en DSP slik sparer du mye slitasje og alikavell kan spille høyt og brutalt mens du får en fin lyd uten vrengninger :P
    Wtf?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennyelokenny

Heisann

Velkommen til forumet blir litt feil da du ble registert i 2009, men grattis med første post!

Det finnes eksterne DSPer dersom man absolutt må ha DSP. Mini DSP, Berry ultradrive for å nevne to. DSP er ganske greit å ha, og kompenserer ganske bra for evt. feil i rommet, med sine justeringsmuligheter med EQ, fase og delay.

Deler du Fane subben din ved 600hz???? Det høres veldig høyt ut.Høres det ikke veldig honky ut? Med mindre det er et langt midrange horn.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp bestilt et 5.1 XLS-system, men tviler på at min denon 1912 takler dette... Noen forslag til nytt kjøp? fronten er forøvrig xls28 (vet at de ikke er så alt for store, men rommet de skal fylle er på rundt 12kvm så tenkte at 2 15"ere ville bli litt overdrevet)

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil et par AL750 i veldig god stand gå for ca?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil et par AL750 i veldig god stand gå for ca?
    Selge dem alt????????

rundt 3500 ligger dem på. Sett dem ligge på 3000 også men mest på 3500.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selge dem alt????????

Står egentlig mest og tar plass. Men er litt usikker på om jeg klarer å selge dem, er jo blitt glad i dem.. :neutral:

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står egentlig mest og tar plass. Men er litt usikker på om jeg klarer å selge dem, er jo blitt glad i dem.. :neutral:
    Tenk deg nøye om før du selger di godsakene.

Men står dem i veien? har du bruk for den plassen?

Noen andre steder i hjemmet dem kan stå?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selge dem alt????????

Har du ikke lagt merke til at Magnus bytter sånn "hele tiden"? Jeg syntes de har vart lenge uten å bli solgt jeg.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke lagt merke til at Magnus bytter sånn "hele tiden"? Jeg syntes de har vart lenge uten å bli solgt jeg.
    Hehe, åja, jeg har sett han har byttet ut ganske ofte.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en Stroker (eller Stiker som Billebro sier) på finn.no
    Div. Høyttalere og Subwoofere selges/Byttes - FINN Torget

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en Stroker (eller Stiker som Billebro sier) på finn.no
    Div. Høyttalere og Subwoofere selges/Byttes - FINN Torget
    Trodde Stroker 18 bare var dobbeltspola, og enten fantes i 2x4 ohm eller 2x2 ohm versjoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har erfaring med Harman Kardon HK980-? Kjøpte denne rett før jul til mine CV XLS-215. Den har fullkontroll på diskant å spiller meget godt der, men det er ikke noe trøkk i bassene idet hele tatt. Har også prøvd med NAD 216 effektforsterker til. Takk for svar...

Side 121 av 149 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •