Cerwin Vega Tråden - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 118 av 149 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 2973
    Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Har et par XLS 12 på vei i posten. Lurer på hva slags forsterker jeg skal ha for å drive de skikkelig. Ville en Behringer EPQ2000 funket bra? Eller er den overkill? Er det evnetuelt noen andre forholdsvis billige forsterkere som kan duge? XLS 12 er oppgitt til max 300W, men kan tydligvis spille litt over det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 2 x Stroker 18D i hus

Må bare få kjøpt et aktivt delefilter og en forsterker til toppene nå, så begynner det å ligne noe. Er veldig nær å kjøpe Behringer DCX2496 nå, noen som har erfaring med denne? Om noen selger er jeg også interessert Ingen av butikkene jeg har snakket med som fører disse har de på lager, og det går fort over nyttår før de får inn pga jula... Har hørt mye dårlig om Behringer, men akkurat denne har jeg faktisk lest mye positivt om. Ser bla. flere HiFi entusiaster bruker de :O Med modding riktignok...

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Vurderer nå ta hobbyen til et høyere nivå, så nå har jeg forsterker og høyttalere, da tenkte jeg kanskje at det eneste jeg kan forbedre er kanskje lydkvalietet? Er en dac1 d/a konverter fra nad noe bra? Er det stor forskjell mellom dyre kabler og biltema kabler?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xito
    Hei. Har et par XLS 12 på vei i posten. Lurer på hva slags forsterker jeg skal ha for å drive de skikkelig. Ville en Behringer EPQ2000 funket bra? Eller er den overkill? Er det evnetuelt noen andre forholdsvis billige forsterkere som kan duge? XLS 12 er oppgitt til max 300W, men kan tydligvis spille litt over det.
    Den berryen vil nok passe ypperlig. Kanskje en viftemod trengs, men det er temmelig lett med en PC-vifte.

Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Hei! Vurderer nå ta hobbyen til et høyere nivå, så nå har jeg forsterker og høyttalere, da tenkte jeg kanskje at det eneste jeg kan forbedre er kanskje lydkvalietet? Er en dac1 d/a konverter fra nad noe bra? Er det stor forskjell mellom dyre kabler og biltema kabler?
    Det er ganske inviduelt om DAC er noe for deg eller ikke, da noen roser en modell, mens andre ikke merker forskjell, så ville anbefalt deg å deponere på en på hfk, for å prøve den hjemme hos deg. Liker du den ikke leverer du den tilbake.

Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Må bare få kjøpt et aktivt delefilter og en forsterker til toppene nå, så begynner det å ligne noe. Er veldig nær å kjøpe Behringer DCX2496 nå, noen som har erfaring med denne? Om noen selger er jeg også interessert Ingen av butikkene jeg har snakket med som fører disse har de på lager, og det går fort over nyttår før de får inn pga jula... Har hørt mye dårlig om Behringer, men akkurat denne har jeg faktisk lest mye positivt om. Ser bla. flere HiFi entusiaster bruker de :O Med modding riktignok...
    Grattis med Stokere. Fått fyrt de opp eller venter du på delefilter+ evt. dsp?

Ultradriven er meget god, og et meget habilt produkt. Det er en full DSP, med god lydkvalitet også. Har to stk som brukes flittig, og er temmelig lett å betjene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo testet de, men blir jo helt feil uten delefilter. De spiller VELDIG mye høyere frekvenser enn de 200hz som er oppgitt som høyeste, for å si det sånn! Samtidig står de akkurat nå i et lite og dårlig utformet rom, så bassen forsvinner. Hadde i utgangspunktet tenkt meg et helt simpelt aktivt delefilter, men har innsett at det hadde vært veldig kjekt med en slik Ultradrive eller lignende. Slipper jo samtidig egen EQ så vidt jeg har skjønt. Hvordan fungerer EQ på den forresten? Kan man velge frekvenser man vil stille på helt fritt, eller er det forhåndsdefinerte frekvenser? Tenkte siden det er mulig å koble til PC, at slikt kunne gått ann.

Problemet er jo å få tak i en nå fortløpende... Ingen butikker har den inne eller får den inn før tidligst uke 1-2. Så om du vil selge meg en av dine, Ostemannen, så skal du få lov til det Har funnet et par på bruktmarkedet men de selger den bare som en del av et komplett anlegg...

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har S-31-LR-K 120 W 2-veis gulvhøyttalere med bassmembraner av glassfiber og myk diskantmembran (mørk) - Pioneer Høyttalere
    og lurer på hvordan CERWIN-VEGA HFA-18SX vil spille sammen med disse?
    Kan denne suben spille på lavt volum?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Har tenk litt i det siste, om forsterkeren jeg har er litt liten for Ve-12 . Har for tiden en nad c355, den klarer å drive det veldig bra, men hva er det mest optimale oppsettet for Ve-12? Tenker da på hva som må til for å få disse til spille så grunnmuren rister? Hvor dyrt blir det? Takker for svar

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine ve12 vokna ikke skikkelig til liv før jeg hadde 2x300rms på de

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg få dårlig lyd hvis jeg bruker C355 til forforsterker og en pa forsterker til effekt? Disse burde vel spille rimelig bra med en CV Cxa-10?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vill ikke få dårlig lyd med den som forforsterker nei.
    med cxa10 så vill de nokk spille rått

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører c372 og c275 i bridge på mine ve12.. ble aaaaaaalt for lite bare med c372, men med litt mere futt ble det mye bedre liv i dem!

føler fortsatt det er noe som mangler angående bass, men det har vel med rommet mitt å gjøre.:???:

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere Ve-12 vil spille med en av disse? LD LDDP600 2x300W - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

QSC GX3 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Vil jeg høre forskjell på lydkvaliteten eller vil den bli den samme som med nad c355 bare med mer krefter?

Newcomer Balltremann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en Harman/Kardon AV235 drar VE-12?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som gidder å tegne en super enkel tegining for hvordan man brokobler nad c375 og c275??

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balltremann
    Noen som vet om en Harman/Kardon AV235 drar VE-12?
    Den vil ikke drive dem så veldig godt. Lyd blir det, men den er ikke kraftig nok dessverre.

Newcomer Balltremann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Vet enda ikke hva jeg har tenkt til å kjøpe. Har et par SOH kjøpt fra Netthandelen for noen år siden, og disse begynner å ta kvelden nå :P

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515

kan få "innmaten" til 1515 for 3000kr? om du bygger kassene i orginalmål, kan vel det bli bra??? :P blir sikkert aldri den samme lyden men men.....

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben96
    kan få "innmaten" til 1515 for 3000kr? om du bygger kassene i orginalmål, kan vel det bli bra??? :P blir sikkert aldri den samme lyden men men.....
    Du som har det? komplett?

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Du som har det? komplett?

fått tilbud om det. verdt 3000kr?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben96
    fått tilbud om det. verdt 3000kr?
    eller du kan selge det til meg

Side 118 av 149 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •