Cerwin Vega Tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 149 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2973
    Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

Eksempel : Infinity SM-155 har et forholdvis bløtt element med liten magnet og smal spole. Men du verden hvor vakkert den låter. Og den kan spille skikkelig høyt om man først vil det. Den spiller ringer rundt det som er av CV og Proson. Den klarer bare ikke helt de samme SPL tallene. Er da automatisk CV og Proson bedre enn Infinity? Nei....

Så jævelig sant ! . hatt 3 par sm155 å det er real shit til prisen!

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy ****! Cls-6 er flesk for penga! Helt syykt i forhånd til størrelsen! Prøvde de med NAD 218, helt sykt! Løp og kjøp visst dere har muligheten!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par velplasserte stativhøyttalere med en god effekt kan overraske hvem som helst!

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Et par velplasserte stativhøyttalere med en god effekt kan overraske hvem som helst!
    '

Så sant, så sant. Akuratt nå står de på Cls12. Like bra lyd, men mindre bass er vel beskrivelsen på de

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Fy ****! Cls-6 er flesk for penga! Helt syykt i forhånd til størrelsen! Prøvde de med NAD 218, helt sykt! Løp og kjøp visst dere har muligheten!
    Jeg har selv ett par stående, dem overrasket vær gang jeg brukte dem før men bruker dem sjeldent nå men overrasker enda.
    Jeg har testet dem på både Midgard 6.1 og Pass Labs for å neve noe og det var litt morro.

Det er clsc-6 jeg har.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cls6 spiller rått når man tar størrelsen i betraktning ja. vurderer faktisk seriøst å bytte ut mine dc12 med ett par cls6. da både for å spare litt plass å ha en litt mer stuevennlig stereo. er ikke særlig med dypbass i musikken jeg spiller så :P

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en stund vurdert å kjøpe XLS-6 som en "partyhøyttaler" i tilegg til DM685 som jeg har nå som jeg bruker til god musikken

Har XLS-6 litt Cerwin følelse med tanke på volum og trykk? (Ja, det er en stativhøyttaler, men likevel)
    XLS-6en spiller vel en del høyere enn 685, eller? XLS-6 er ikke så dyr, så jeg tenker at det ikke er så farlig om jeg ryker dem hvis jeg gir på for mye. Vil heller ryke XLS-6 enn 685, da jeg garantert hører mere på 685ene uansett.
    XLS-6 kommer til å bli brukt på NAD 375.

Synspunkter?

Jeg må få tatt meg en tur innom HFK og få hørt på dem. Hvis jeg husker riktig, har ingen av Oslo butikkene dem inne til demo?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=VTEC]Har en stund vurdert å kjøpe XLS-6 som en "partyhøyttaler" i tilegg til DM685 som jeg har nå som jeg bruker til god musikken

Har XLS-6 litt Cerwin følelse med tanke på volum og trykk? (Ja, det er en stativhøyttaler, men likevel)
    XLS-6en spiller vel en del høyere enn 685, eller? XLS-6 er ikke så dyr, så jeg tenker at det ikke er så farlig om jeg ryker dem hvis jeg gir på for mye. Vil heller ryke XLS-6 enn 685, da jeg garantert hører mere på 685ene uansett.
    XLS-6 kommer til å bli brukt på NAD 375.

Synspunkter?(QUOTE]

Jeg har brukt ett par clsc-6 på to fester sammen med en clsc-12s sub på ett klubbhus og i ett privathus.
    Jeg skrudde det på minimum bass på forsterkarn sånn at clsc-6 kunne spille høyere og subben tar seg av bassen. Det stod og spillte på max i mange timer uten problemer og ingenting gikk galt. Jeg er stolt av dem :-D

Jeg har brukt clsc-215 på fest en gang sammen med ett par cv 0.8 amper brokoblet og etter ca 2-3 timer smeltet delefiltarne og guuuud jeg var skuffet over 215.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crown

hei har nettopp kjøpt Crown Xls 602 av hokeyh her på forumet Regner med at den er kommet fram her i starten av neste uke
    Men over til det jeg lurte på, hvordan tror dere denne vil spille sammen med mine ve-12f? Tror dere jeg vill få bedre lyd/bass med crownen iforhold til Cv 1,5KWen? JEg har planer om og oppgradere høytalere til cls 15 om ikke så alt for lenge. Crownen har nok av krefter til de då sant?
    Takker for svar!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    hei har nettopp kjøpt Crown Xls 602 av hokeyh her på forumet Regner med at den er kommet fram her i starten av neste uke
    Men over til det jeg lurte på, hvordan tror dere denne vil spille sammen med mine ve-12f? Tror dere jeg vill få bedre lyd/bass med crownen iforhold til Cv 1,5KWen? JEg har planer om og oppgradere høytalere til cls 15 om ikke så alt for lenge. Crownen har nok av krefter til de då sant?
    Takker for svar!
    Den forsterkeren klarer lett cls15.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Den forsterkeren klarer lett cls15.
    Det var godt og høre Men tror du jeg vill merke noe stor forkjell på lyd når jeg får crownen enn med den gamle cv 1,5KW forsterkeren jeg hadde?
    SAnt jeg vill kunne spille litt høyere?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Det var godt og høre Men tror du jeg vill merke noe stor forkjell på lyd når jeg får crownen enn med den gamle cv 1,5KW forsterkeren jeg hadde?
    SAnt jeg vill kunne spille litt høyere?
    Jeg har ikke brukt CV forsterkerne så jeg vet ikke hvordan de er i forhold til oppgitt Watt, men regner med Crownen har litt mer å gi. Men skal ikke si noe sikkert. Virker som forsterkerne er ganske like på papiret. Så du må nesten teste selv.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke brukt CV forsterkerne så jeg vet ikke hvordan de er i forhold til oppgitt Watt, men regner med Crownen har litt mer å gi. Men skal ikke si noe sikkert. Virker som forsterkerne er ganske like på papiret. Så du må nesten teste selv.
    ok

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er det noen butikker som selger CV (evt andre "partyhøyttalere) med 30 dagers bytterett? En kompis fyller 30 og skal ha hagefest og han har kun scandyna micropod. Sikkert fine foran pc'en men ikke noe til utefest!

Evt. høyttalere må kunne drives av en bel canto evo4. 2x400w klasse D.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Hei.
    Er det noen butikker som selger CV (evt andre "partyhøyttalere) med 30 dagers bytterett? En kompis fyller 30 og skal ha hagefest og han har kun scandyna micropod. Sikkert fine foran pc'en men ikke noe til utefest!

Evt. høyttalere må kunne drives av en bel canto evo4. 2x400w klasse D.
    hifiklubben har 14 dagers angrefrist på netthandel.

Angrerett

Der er 14 dagers ubetinget angrerett på varer kjøpt i Hi-Fi Klubbens Nettbutikk (pengene tilbake eller bytte til annen vare).

Soundshop:
    Full retur- og angrerett:
    I henhold til angrerettloven kan alle varer kjøpt hos Soundshop returneres eller byttes innen 14 dager etter mottakelse. Forutsetningen er at varen og emballasjen er ubeskadiget slik at varen kan selges som fullgod vare til andre kunder. Du vil få refundert alt du har betalt til oss, det eneste du betaler er returporto. Du kan lese mer om dine rettigheter og plikter her:
    Forbrukerrådet>>
    Markedsføringsloven>>
    Angrerettloven>>.
    Returretten gjelder ikke programvare/cd/dvd med brutt forsegling eller spesialbestilte varer som normalt ikke lagerføres hos Soundshop.

Er bare 14 dager der. Soundshop driver med utleie også.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Leie er kanskje lurest. Det var ikke spesielt dyrt heller.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Takk. Leie er kanskje lurest. Det var ikke spesielt dyrt heller.
    Hvis du leier noe CV, så lei med skikkelig forsterker. Da skal jeg love deg at alle på festen bare sier Wow! Bedre å betale 2-400 for 1-2 gode forsterkere. Dere skal jo bare bruke de sikkert 1 dag, så hvorfor ikke gjøre det skikkelig. Så kommer dere til å se tilbake på dagen med et godt smil, og ikke tenke på at dere kunne brukt 200-400 kr for å få mye bedre lyd.

2 doble 15 sammen med 2 forsterkere i mono skal holde til 30-60 personer.

2 slike: </title><!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html dir="LTR" lang="no"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Syltetøy

+ 2
    </title><!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html dir="LTR" lang="no"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Syltetøy

Det vil være veldig bra kombo. Evt en liten mixer hvis dere ikke har.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og da var mine "nye" 1215SE MkII i hus.. bare måtte kjøpe de pga prisen jeg fikk de for.

så, jeg dyttet Audio Physics Scorpio II bort litt, og koblet opp "kjøleskapene".

HERREGUD disse er store, satan i *bip*bip*.. nesten litt frustrerende hvor store disse faktisk er.. hvor kan man ha disse uten at folk ser dumt på deg?

hva lyden angår er jeg faktisk litt skuffet, men disse har ikke original mellomtone.. stemmer osv er utydelig og grøtete. det står også vega 124 basser i disse kontra vanlig at-80 bass..

noen som vet hvordan disse låter med 12" DC element? blir til at jeg får tak i et par DC12 og "river" ut elementene av disse. jeg bare klarer ikke utseende av den 124 bassen i 1215, selv om de sikkert spiller bedre enn vanlig 12".

trøkken disse gir er helt formidabel, og går Klipsch KLF30 en høy gang på samme forsterker. skikkelig partybass, dytter deg i veggen selv med 2 x 250w Thule forsterker. merker dog at ampen gir opp litt ved meget høye volumer, så her er det rom for mer

så over til grunnen til at jeg bare måtte kjøpe disse, selv om jeg ikke har hatt CV hjemmehøyttalere på 2-3år:

Jeg har nå hatt nesten alle modellene innen CV Home Audio, jeg nevner i fleng:

1215, 1515, DC15, DC12, DC10, AL 1002, AL1000, AL752, AL750, LS15, LS12, CLSC215, VS15, VS12, VS10. (jeg har sikkert glemt noen også)

jeg hoppet pent over E serien og nye V/VE, kamerater av meg har disse, og det holder med test hos de. dog, jeg har beskuet/lekt med alle de høyttalerene fra CV som det er verdt å ha, samt mye sinna PA (hadde 4 stk T36 en periode)

noen som vet hvor jeg kan få tak i et par DC12..? i så fall, skrik ut!

H

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan spiller t36 i forhold til en vanlig 18 eller 21?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan spiller t36 i forhold til en vanlig 18 eller 21?
    T36 er litt pågående, men trøkker skikkelig godt. merket godt at den har 108dB følsomhet.... trenger masse effekt også, gjerne over 1000w i 8ohm. har ikke testet mot noen andre 18" eller 21" subber egentlig, kan bare sammenlikne fort med turbosound sin flashlight 21" (den gamle), og jeg likte t36 bedre.

Side 11 av 149 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •