Cerwin Vega Tråden - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 149 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjell-erik
    i dagens oppsett bruker eg cls215 å clsc15s sub...cls spiller ganske bra.har kun opplevd klakking med drittforsterkere uten kontroll på elementene... clsc15s subben er eg veldi fornøyd med til prisen...den bidrar godt til det lille ekstra i bunn..uten tvil mye trykk for pengene..xls serien er klart en bedre serie men om mest mulig trykk pr krone er det som gjelder så får du jo 2par cls215 til samme pris som ett par xls215
    Bra å høre fra noen som har de. Takk for svaret. Men, tror jeg gjør som Ostemannen. Sparer meg selv kjøper XLS-215 og en HFA-18sx subb.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en CLS-15sx sub selv og den har egentlig levert varene i flere år nå. Kjøpte den brukt for 3-4 år siden til 2500,-. Først stod den sammen med AL-1000 noe som fungerte ganske så bra. Så ble den parret med Infinity SM-155 noe som også fungerte ganske bra. Deretter ble den parret med Proson 215rr noe som ikke fungerte like bra da man ikke merket at den var der lenger omtrent.

Så ble den parret med Klipsch RF-82 noe som også fungerte veldig bra. Sist har den blitt parret med et par Sony stativhøyttalere noe som ikke fungerer så veldig bra da den er vanskelig å få til å spille godt sammen med så små høyttalere. Den røper lett hvor den er da delefrekvensen må opp, og den blir veldig dominerende.

Men alt i alt en fornøyd bruker. Den går ikke så dypt som man kunne ønske dog. Men til prisen jeg betalte for den har den ikke vært annet enn morro.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    889
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om cerwin vega xls 6 vil klare og fylle ett rom på 18 kvadratmeter med godlyd eller blir det rommet litt for stort? Tenkte å drive de med en rotel RB1080. Tror dere det vil funke bra?

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

selger

Selger et par vs 12 ht. 2000 kr strøkene

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg lurer på om cerwin vega xls 6 vil klare og fylle ett rom på 18 kvadratmeter med godlyd eller blir det rommet litt for stort? Tenkte å drive de med en rotel RB1080. Tror dere det vil funke bra?
    Det bør de klare, mine B&W CM1 fyller et rom på samme størrelse.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si, vet jo ikke helt hva slags krav du har til dem. Par dem med en god og kraftig forsterker og det fyller rommet mer enn nok med lyd. Men det er jo små høyttalere så det er begrenset med trøkk. Rotel tror jeg kan være en god kombo.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størst er ikkje nødvendigvis best alltid:http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...rwin-vega.html

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Størst er ikkje nødvendigvis best alltid:http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...rwin-vega.html
    Stemmer det. Hadde CLSC-15 og syns ikke lydtrykket var noe bedre enn i de mindre Cerwin Vega høyttalerne jeg har hatt. Men da jeg satte dem i stua ble det anneredes!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    889
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. jeg krever ikke at xls 6 skal trykke så utrolig mye, jeg er mest interessert i at de kan spille høyt nok. Jeg har 2 subwoofere jeg kan bruke hvis jeg trenger mer trykk. Jeg spiller mest på moderat volum, men liker å dra på skikkelig en sjelden gang.
    Har ikke plass til så store høyttalere og er derfor interessert i xls 6 da jeg liker cerwin veldig godt. Har også fått sansen for stativhøyttalere og sub combo istedenfor gulvhøyttalere i små rom.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. jeg krever ikke at xls 6 skal trykke så utrolig mye, jeg er mest interessert i at de kan spille høyt nok. Jeg har 2 subwoofere jeg kan bruke hvis jeg trenger mer trykk. Jeg spiller mest på moderat volum, men liker å dra på skikkelig en sjelden gang.
    Har ikke plass til så store høyttalere og er derfor interessert i xls 6 da jeg liker cerwin veldig godt. Har også fått sansen for stativhøyttalere og sub combo istedenfor gulvhøyttalere i små rom.
    XLS-6 har en følsomhet på 85 db, altså veldig tungdrevent.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål om spikes.. Er det mulighet for å erstatte gummiføttene på Xls serien med f.eks slike spikes: Fun"K"cable FK-104 - Høyttalersnadder | Tilbehør | Fnky , eller må jeg da borre hull i selve kassen?

Og noen tips til gode bananplugger?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Et spørsmål om spikes.. Er det mulighet for å erstatte gummiføttene på Xls serien med f.eks slike spikes: Fun"K"cable FK-104 - Høyttalersnadder | Tilbehør | Fnky , eller må jeg da borre hull i selve kassen?

Og noen tips til gode bananplugger?
    Jeg tror du vil ha samme lyd med gummiplugger vs spikes. Jeg merket ikke store forskjell.

Bananplugger.
    nakamichi banana plugs | eBay

Jeg har disse og de er veldig gode, og har godt feste. De er meget mye brukt her på avforum, og samtlige tror jeg har gode erfaringer. NB! Nakamichi har aldri produsert banan-plugger. Så er kina-kopier alle sammen trolig. Sammen med kabelstrømpe og plugger så vil du få fine kabler.

EDIT: På den lenken du postet så så jeg prisen på varen: 149kr. Også så jeg at det var nedbetalingsalternativ. Og da ble totalprisen 2324kr. Helt sykt at de har lov å ta nedbetaling som er så enormt mye dyrere enn vanlig!!

Delbetaling fra: kr 19,98 pr. måned.
    Total kredittkostnad: kr 2 324,00
    Les mer
    kr 149,00

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tyner mine dc12 med den store gamle cerwin vega effektforsterkeren nå.
    stålkontroll i den gitt.
    og 2x350w er tydeligvis nokk til dc12 høhøhø

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

EDIT: På den lenken du postet så så jeg prisen på varen: 149kr. Også så jeg at det var nedbetalingsalternativ. Og da ble totalprisen 2324kr. Helt sykt at de har lov å ta nedbetaling som er så enormt mye dyrere enn vanlig!!
    Hahaha! Det er jo helt mannevondt! Ja, det sier vel litt om disse Fnky folkene.. Men spikesene så jo ålreite ut!
    Tenkte mer for utseendets skyld

Ja, har sett litt på disse Nakamichiene.. fint at mange har gode erfaringer med dem.. blir nok å unne seg et lite parti!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    tyner mine dc12 med den store gamle cerwin vega effektforsterkeren nå.
    stålkontroll i den gitt.
    og 2x350w er tydeligvis nokk til dc12 høhøhø

pics, or it didn't happen

eriko86:
    Bare hold deg under 200NOK inkl frakt. Så får du veldig billige plugger. Jeg bestilte 20 + 24 plugger for totalt under 400kr.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt et parti Nakamichiiii nå

Er 700,- for et par Clsc 6 en fin pris? Tenkte på litt Cerwin til soverommet!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt et parti Nakamichiiii nå

Er 700,- for et par Clsc 6 en fin pris? Tenkte på litt Cerwin til soverommet!
    Det er en fin pris. Disse pleier å gå for rundt 1000 lappen.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da satser jeg på at budet mitt holder, så blir det forhåpentligvis CV i flere rom her

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom nettopp over denne annonsen på Finn.. Mannen må være desillusjonert!

Cerwin Vega VS-12 Stuehøyttalere - FINN Torget

Er det bare meg, eller er det en av de mer overprisede annonsene dere har sett?!

Forøvrig også dette sitatet;

"Jeg har alltid bodd i en blokkleilighet med trøtte gamle naboer, så jeg har aldri prøvd dem på mer enn 1/3 volum (på en underdimensjonert NAD 315 BEE forsterker). Så rest assured - de har aldri blitt overspilt eller sprengt eller noe slikt."

Nei, men de har blitt underspilt

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom nettopp over denne annonsen på Finn.. Mannen må være desillusjonert!

Cerwin Vega VS-12 Stuehøyttalere - FINN Torget

Er det bare meg, eller er det en av de mer overprisede annonsene dere har sett?!

Forøvrig også dette sitatet;

"Jeg har alltid bodd i en blokkleilighet med trøtte gamle naboer, så jeg har aldri prøvd dem på mer enn 1/3 volum (på en underdimensjonert NAD 315 BEE forsterker). Så rest assured - de har aldri blitt overspilt eller sprengt eller noe slikt."

Nei, men de har blitt underspilt
    Det var ILLE!!! :cry: Blir bare lei meg. Rapporterte vedkommende til finn.no for svindel. Så håper annonsen forsvinner raskt.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 105 av 149 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •