Cerwin Vega Tråden - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 149 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2973
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Er noen her som husker det gamle cv anleggene mine?
    Er det noen som har bilder av det?

Mange bilder som er av mitt gamle cv anlegg ligger på en ødelagt PC så hadde vært toppers om noen hadde hatt noe liggende.

Jeg har slengt opp noen bilder som jeg fant.

Hehe fant akkurat ut etter å ha sett på bildet ditt at jeg har hatt det paret du hadde med Ve 8 etter deg Skjenner igjen det ene merket i kabinettet

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal se om jeg finner noen bilder hoppes. tror jeg kanskje har ett par en eller annen plass på pcen her

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Hehe fant akkurat ut etter å ha sett på bildet ditt at jeg har hatt det paret du hadde med Ve 8 etter deg Skjenner igjen det ene merket i kabinettet
    Han som kaller seg får Håneshifi har også hatt disse VE-8. Var det du som kjøpte dem av meg også?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en hjemmelaga at8 senter.
    en på Cerwin-Vega-Fans.com som har laga denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ikke parallellkoble de. Du mister hele stereolyden. Og ikke nødvendigvis du får mer kontroll heller. Spar heller opp til en ny 1,5W2. Slik at du kan drive høyttalerne mer optimalt.
    bare med en 1.5kw2 så spiller det noe helt syyykt ekstremt, spiller mye bedre enn mine ve15f med samme forsterker :shock: tenkte egentlig heller på å kjøpe en crown xti 4002

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xes ray
    De trenger eg får å få litt lyd sånn at eg kan høre kas musikk eg spiller, ikkje bare bang bang bang...
    Den skjønte jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at LS serien er 6ohm. Har LS serien selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HFA-18SX og Forsterker

Hallo!

Jeg skal skaffe meg en subwoofer og jeg er utrolig opphengt i Cerwin Vega! sin HFA-18SX. Men! Jeg har min tvil i tilkoblings mulighetene på systemet jeg har.

Jeg har en Denon AVR-2802 og en Nad C270.

Tilkoblinger på Reciever(Denon):
    Google Images

Tilkoblinger på Effekt(NAD):
    Google Images

Da kommer det store spørsmålet; Er det noen av dere som ser om det er tilkoblings muligheter på noen av disse enhetene mine?

HFA-18SX skal puttes sammen med Ls-15, LS-10 og LS-6C som senter.

Bruksområder er musikk, spill og film.

Rommet er i overkant av 20 - 25 kvm. Anlegget skal forsåvidt ikke flyttes på.

Har noen noe forslag til bedre subwoofer til rommet, så vennligst ikke nøl (Nytt eller brukt har ikke noe å si for meg). Har et budsjett på 6000kr. (Får kjøpt subben brukt til 5500kr sånn røflig). Er ganske så glad i bass og høyt lydnivå/trykk.

Jeg vurderer forsterkeren Beta Three UA2000 (2x1000w 8ohm) Men, kanskje det blir litt vel mye effekt? Ukjent? Andre forslag, fyr løs. Helst ikke over 10000 kr. Litt vel kort på penger for tiden.

Takker for alle svar.

Mvh Olai. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har et par CV LS-10 som jeg lurer på hva jeg kunne fått for? De er 110% strøkne! er ikke en eneste skramme, eneste er at det svarte i elementet har falmet litt, men det er ikke så mye. Skal ikke selge de, vill bare ha en takst på de

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Fanboy
    Hei,

Har et par CV LS-10 som jeg lurer på hva jeg kunne fått for? De er 110% strøkne! er ikke en eneste skramme, eneste er at det svarte i elementet har falmet litt, men det er ikke så mye. Skal ikke selge de, vill bare ha en takst på de
    Du får vel solgt de for rundt 2000kr. Har LS-10 selv. Men, dessverre er diskant og bass sprengt. Kontakt meg om du noen gang skal selge.
    Veldig Interrisert!

Ny Pris; 4000kr
    Nå; 1500 - 2000kr (3000 om du er heldig)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Han som kaller seg får Håneshifi har også hatt disse VE-8. Var det du som kjøpte dem av meg også?
    Kjøpte dem på Fetsund tror jeg det var. Visste ikke at Michael "Håneshifi" hadde hatt dem også :/ Kjøpte dem i vinter, det var ikke jeg personlig som hentet dem.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olaipai
    Hallo!

Jeg vurderer forsterkeren Beta Three UA2000 (2x1000w 8ohm) Men, kanskje det blir litt vel mye effekt? Ukjent? Andre forslag, fyr løs. Helst ikke over 10000 kr. Litt vel kort på penger for tiden.

Er det til frontene dine da? For HFA-18 er jo aktiv.
    Man får aldri for mye effekt i en forsterker. Det er jo du selv som styrer hvor mye forsterkeren yter til en hver tid (for håpentligvis
    Selv kjenner jeg ikke til forsterker merket da..

Kan anbefale Cerwin Vega CXA-10 iallefall. Utrolig fornøyd med min. Kunne kanskje solgt den, siden jeg ikke lenger får brukt den skikkelig. Gått fra Cerwin Vega til mindre JBL gulvhøyttalere

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Jeg skal skaffe meg en subwoofer og jeg er utrolig opphengt i Cerwin Vega! sin HFA-18SX. Men! Jeg har min tvil i tilkoblings mulighetene på systemet jeg har.

Jeg har en Denon AVR-2802 og en Nad C270.

Tilkoblinger på Reciever(Denon):
    Google Images

Tilkoblinger på Effekt(NAD):
    Google Images

Da kommer det store spørsmålet; Er det noen av dere som ser om det er tilkoblings muligheter på noen av disse enhetene mine?

HFA-18SX skal puttes sammen med Ls-15, LS-10 og LS-6C som senter.

Bruksområder er musikk, spill og film.

Rommet er i overkant av 20 - 25 kvm. Anlegget skal forsåvidt ikke flyttes på.

Har noen noe forslag til bedre subwoofer til rommet, så vennligst ikke nøl (Nytt eller brukt har ikke noe å si for meg). Har et budsjett på 6000kr. (Får kjøpt subben brukt til 5500kr sånn røflig). Er ganske så glad i bass og høyt lydnivå/trykk.

Takker for alle svar.

Har du vurdert DIY?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte dem på Fetsund tror jeg det var. Visste ikke at Michael "Håneshifi" hadde hatt dem også :/ Kjøpte dem i vinter, det var ikke jeg personlig som hentet dem.
    Ok, stemmer det. Han heter stig han som bor i Fetsund og er en kjempehyggelig kar som jeg har litt småkontakt med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det til frontene dine da? For HFA-18 er jo aktiv.
    Man får aldri for mye effekt i en forsterker. Det er jo du selv som styrer hvor mye forsterkeren yter til en hver tid (for håpentligvis
    Selv kjenner jeg ikke til forsterker merket da..

Kan anbefale Cerwin Vega CXA-10 iallefall. Utrolig fornøyd med min. Kunne kanskje solgt den, siden jeg ikke lenger får brukt den skikkelig. Gått fra Cerwin Vega til mindre JBL gulvhøyttalere
    Ja, dette skal være til frontene. Skal oppgradere til DC1515 sammen med LS-15 mine. Og siden Beta Three har noe helt vannvittig med effekt og samme pris som CXA-10. Nærmest det dobbelte av CXA-10. Ja, vet godt at HFa-18SX er aktiv.

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert DIY?
    Hmm... Det kunne vært noe. Men, hvordan bygger jeg en aktiv subwoofer? Skal jeg lage en DIY subwoofer har jeg i tankene en Ground Zero Plutonium 15". Men, det kunne vært et ganske kult prosjekt å lage en DIY subwoofer.

Takker for forslaget.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Det kunne vært noe. Men, hvordan bygger jeg en aktiv subwoofer? Skal jeg lage en DIY subwoofer har jeg i tankene en Ground Zero Plutonium 15". Men, det kunne vært et ganske kult prosjekt å lage en DIY subwoofer.

Takker for forslaget.
    Det er 2 måter å bygge sub på: Passiv eller aktiv. Den aktive har egen plateforsterker integrert i subwooferen. Litt dyrere med plateforsterkere enn vanlige PA forsterkere/passiv løsning.

Hvorfor vil du ha det elementet? Med mindre du skal ha det i SPL-drag i bilen, hvor du ikke skal sitte i bilen i det hele tatt, så er det sikkert greit, men du skal ha det inne. Et Pa element med passe høy følsomhet vil spille like høyt, med billigere forsterker. elementet er også

Her kan du se følsomhet og watt sammenheng. For å øke med 3 db kreves dobbel effekt. Dersom du har 3 db høyere følsomhet så kan du klare deg med halve effekten.

92 db følsomhet - 10 000w
    95 db følsomhet - 5 000w
    98 db følsomhet - 2 500w
    101 db følsomhet -1 250w

http://profesional.beyma.com/ingles/pdf/15P80Fe.pdf

Vil også gi deg god lyd, og ikke bare ulyder på film og musikk. Ground zero gir i tillegg det elementet du har nevt bare 3 av 5 smilefjes på lydkvalitet.
    http://www.ground-zero-audio.com/13_...ech_woofer.pdf

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nesten litt frista selv. Hvor mye koster elementet?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nesten litt frista selv. Hvor mye koster elementet?
    Rundt 2k vil jeg tippe. 8)

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2 måter å bygge sub på: Passiv eller aktiv. Den aktive har egen plateforsterker integrert i subwooferen. Litt dyrere med plateforsterkere enn vanlige PA forsterkere/passiv løsning.

Hvorfor vil du ha det elementet? Med mindre du skal ha det i SPL-drag i bilen, hvor du ikke skal sitte i bilen i det hele tatt, så er det sikkert greit, men du skal ha det inne. Et Pa element med passe høy følsomhet vil spille like høyt, med billigere forsterker. elementet er også

Her kan du se følsomhet og watt sammenheng. For å øke med 3 db kreves dobbel effekt. Dersom du har 3 db høyere følsomhet så kan du klare deg med halve effekten.

92 db følsomhet - 10 000w
    95 db følsomhet - 5 000w
    98 db følsomhet - 2 500w
    101 db følsomhet -1 250w

http://profesional.beyma.com/ingles/pdf/15P80Fe.pdf

Vil også gi deg god lyd, og ikke bare ulyder på film og musikk. Ground zero gir i tillegg det elementet du har nevt bare 3 av 5 smilefjes på lydkvalitet.
    http://www.ground-zero-audio.com/13_...ech_woofer.pdf
    Hmm... Fristende! Veldig fristende! Den jeg var ute etter GZPW 15XQ fikk jo en ganske bra score. Fikk 6 Smilefjes på 20 - 50hz og 5 i lydkvalitet.

Jeg vil gjerne ha det elementet fordi jeg har bare hørt positivt om det. Selv om den er ganske stiv i prisen. Men, den beyma du kom med der var utrolig fristende. Men, jeg er utrolig glad i dyp bass. Og det var en av grunnene til GZPW 15XQ, fordi jeg leste en test om den at den hadde en helt utrolig dyp bass. Noen budsjett elementer som når dypt men ikke for dyrt? 2000 - 6000kr?

Takker for hjelpen. Har allerede begynt å bestille plater til kassen. MDF plater.

Jeg så på noen plateforsterkere. Og den fra Daytona på 1000w. Hvordan tror du den ville taklet Beyma 15P80/Fe eller GZPW 15XQ? Vice Versa.

Side 103 av 149 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •