Triangle`s Venner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 141
    Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Triangle`s Venner

Jeg har ikke sett så mange som har dette merket, men håper det er noen som har noe å komme med. Kanskje noen bilder? 8)

Dette er ihvertfall tråden for alle som eier, har lyst på eller bare er nysgjerrige på merket Triangle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra initiativ! Jeg har hatt et par Triangle et snaut år nå og er fortsatt fornøyd :shock: Testet litt forskjellig matching av elektronikk, men Naim har falt mest i smak så langt. Jobber for tiden mye med et vanskelig akustisk rom og håper å dra ut enda mere godlyd av disse etterhvert :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra du er fornøyd! Kan forventes endel av dine mener jeg.
    Hørte mine på endel dyrere elektronikk, var vel bare deilig 8-)

Hvordan er lydsignaturen i Naim?

Jeg har litt lyst til å prøve rør jeg da.. Time Will Show

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet rør på mine, men dette ble for snilt og polert for meg. Vanskelig å beskrive lydsignatur, men Naim blir ofte assosiert med PRaT (Pace, Rhythm and Timing). Er ikke noe problem å få rockefot når anlegget er i gang for å si det sånn

Hvis du er i området er det bare å gi beskjed hvis du vil ha en demo av Naim og Triangle 8)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs om jeg ikke må få til !
    Har planer om ny forsterker etterhvert men, må nok prøve litt å se.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvordan går det med Trianglene? Husk at desse trenger Laaang innspillingstid. Sitter selv med Triangle Quartet og er vel det man kan kalle Trianglisert. Kommer nok ikke til å bytte ut høytalerene før evnt det blir kjøp av leilighet.

Jeg kjører mine Triangle på Musical Fidelity som er en kjempematch. Kilde er SB duet med en Theta Dac..

Er for første gang meget godt fornøyd,

Fint å se at flere oppdager dette merket som desverre ligger litt i skuggen til Klipsch, Focal B&W for å nevne noen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Jeg har testet rør på mine, men dette ble for snilt og polert for meg. Vanskelig å beskrive lydsignatur, men Naim blir ofte assosiert med PRaT (Pace, Rhythm and Timing). Er ikke noe problem å få rockefot når anlegget er i gang for å si det sånn

Hvis du er i området er det bare å gi beskjed hvis du vil ha en demo av Naim og Triangle 8)

Heisann, ejg kunne tenke meg en demo på Naim ig Lyrr.. Hvor i Akershus er det du holder til?

Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Heisann, ejg kunne tenke meg en demo på Naim ig Lyrr.. Hvor i Akershus er det du holder til?

Peter
    Sørover 8) nærmere bestemt Langhus (rett før Ski). Send meg en pm når det passer så skal vi nok få til en demo her.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg kunne vært med samtidig?
    Kunne vært morsomt å hørt 8)

Hvis du siktet til meg med innspilling, her er ikke det noe problem. Mine har vært med på demo og på messer så skal være innspilt! :twisted:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg litt lyst til og høre på Sugden f.eks.
    Hallvar skal jo ha bra match til produktene sine.. Eller?

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er venn av triangle!

Har Antal EX og Noxa Major. Noxa major er for tiden avløst av Swans F1.1C, men den kommer nok tilbake.

Har kun kjørt Yamaha på de og vært meget fornøyd med det. Skal allikevel ta å prøve Onkyo så fort det lar seg gjøre. Som effektforsterkere har jeg prøvd Rotel RB1070(var helt greit), og nå Emotiva XPA-5(mye bedre).

Tror enda de ikke er helt innspillt, så de ryker ikke ut med de første. Har nok hatt de i over ett år, men blir ikke lei lyden av de. Oppløst, mye dybde i lydbildet og stram, tørr bass er min beskrivelse av hvordan de spiller.

Triangle`s Venner-minhjemmekino2-jpg

Triangle`s Venner-front-jpg

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jævlig store bilder... Beklager!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bilder

Nå står ett helt likt par her å spiller litt Thåström 8)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Sørover 8) nærmere bestemt Langhus (rett før Ski). Send meg en pm når det passer så skal vi nok få til en demo her.
    Hehe, ingen problem, jeg jobber faktisk i Ski og kjører forbi Langhus med tog to ganger om dagen..

Dette må vi kunne få til.

Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Hehe, ingen problem, jeg jobber faktisk i Ski og kjører forbi Langhus med tog to ganger om dagen..

Dette må vi kunne få til.

Peter
    Se det ja, ingen grunn til ikke å svippe innom en dag etter jobben da. Har denne uken jobbet mye med akustiske tiltak i rommet, utrolig hvor mye virkning dette har :-?

Har du forsket noe ang. vinkling av dine Quartet?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikke innom og stikke innom. Jeg bruker offentlig transport til og fra jobb så dvs, jeg vet hvor togstasjonen er, men ikke noe mere enn det. Jobber til kl 10. resten av uken og er fri til det meste etter det.

Ang vinkling så har jeg hatt Quartetene i snart 2 år, så ja det har jeg. Har kommet frem til en løsning som passer i stuen her. Problemet med rommet er at det er kort avstand mellom sofaen og høytalerene. ca 3m. Sofaen er plassert inntil en vegg. Men har altså funnet en plassering og vinklen som fungerer godt, men jeg vet at det er mere å hente når jeg får meg eget rom, evnt en større stue.

Jeg forer desse Quartetene med 250w, noe som jeg fant ut etter å ha hatt desse høytalerene en stund. De trenger godt med effekt for å holde kontrollen med basselementene.

Når du vil ha besøk får vere helt opp til deg.

Ang akkustikk, ja DET har jeg troen på. Har er det altfor mange som ikke tenker.

Mvh Peter

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen bilder av tiltakene dine?
    Hva kan bedres med akustikk tiltak? Alt?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten melde meg inn blant Triangles venner jeg også
    Har Quartet, men har ikke hatt de mer enn 4 uker ennå. Er sålangt meget godt fornøyd med de.
    Fra før har jeg hatt diverse Kef, Focal og B&W. Sist B&W 805s.
    Syns de spiller veldig åpent og friskt, uten at de blir skarpe eller ubehagelig å høre på. De kommer farlig nær den åpne og behagelige lyden man får fra elektrostater syns jeg.
    Jeg fattet interessen for Triangle for flere år siden, men det har ikke blitt før nå nylig at jeg faktisk tok steget.

Jeg kjørerer mine quartet bi-ampet på en Onkyo Tx-nr905 receiver. Denne er faktisk veldig strømsterk og jeg merker ikke noen mangel på kontroll. Den litt beherskede spillestilen passer også ganske bra, men på den generelle lydkvaliteten er det nok litt mer å hente med en god stereoforsterker. Drømmer om å kjøpe en Primare A32 effektforsterker å koble på. Det tror jeg vil være en kjempematch etter min smak.
    Er uansett fornøyd slik det er inntil videre.
    Jeg opplever ihvertfall Quartet som en oppgradering fra 805s, selv om dette også er glimrende høyttalere, men innimellom litt kjedelige på en måte.
    Jeg syns ikke Quartet går veldig dypt i bassen sett i forhold til hvor store de egentlig er, men de har en veldig stram og veldefinert bassgjengivelse. Akkurat slik jeg liker den egentlig
    Føler virkelig at dette er høyttalere jeg kan vokse med, og at jeg er i mål når det gjelder høyttalere

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, Flott at et er flere som har blitt betatt av desse vakre høytalerene. Bassen på Quartet, vel den kommer etter hvert. Triangle annbefaler ca 700timer på innspilling. Jeg hadde en sb12 sub fra svs, men jeg solgte den da jeg fikk nok bass fra trianglene.

Quartet er en litt vanskelig høytaler med tanke på matching og spesiellt på plassering, Så har er det mye å jobbe med. Når du får denne høytaleren til å spille, ja så er det ikke høytaleren som er det første du kommer til å bytte. Jeg har hørt mine Quartet i er oppsett til rundt 150k, og de gjorde ikke skam på dette oppsettet i det hele tatt.

Triangle er er merke man blir glad i, har jeg merka... Spes om man liker en god blanding av musikk slik som jeg gjør. Quartet er en meget god allrounder, som ivertfall gir meg rockefot.

Etter den siste oppgraderingen på forsterkersiden, så har jeg ofte et fårete glis, nå spiller det det svært godt her.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mine Quartet brukt, så jeg regner med at de er innspillt allerede. Og det er ikke slik at jeg ønsker mer bass fra de heller, men jeg har hørt høyttalere som går dypere, men da ikke med langt nær samme kontroll. Er jo godt med punch i quartet da
    Spilte forøvrig litt Infected Mushroom på de, og det har aldri før vært en så artig opplevelse som det jeg fikk på disse høyttalerene
    Jeg har også en ganske brei musikksmak og hører på det meste fra Diana Krall og Kari Bremnes til AC\DC, Pink Floyd og Nick Cave. Innimellom spiller jeg trance også, men metal er det svært lite av

Hadde vært artig å prøvd litt forskjellige forsterkere på de. Får ta det litt etterhvert. Sånn som det er nå bremser ett vanskelig lytterom en del også, og det er ikke lett å gjøre så veldig mange tiltak så lenge jeg leier huset...

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •