Triangle`s Venner - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 141
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Once you go triangle, there`s no way back....

Skaffet meg ny forsterker til Trianglene som skal hentes på søndag. Audiovalve Assistent 100, tror dere jeg er spent eller? Kjøpt forsterker uhørt, kun pga magefølelse og anbefalinger.

Har hørt noe Audiovalve, men kun på messer. Så helt blindt blir det ikke.

Jeg er glad for å ha funnet tilbake til mine høyttalere
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake :-) Tipper Audiovalve låter helt utmerket på Triangle. Jeg har kun testet en Audiovalve Eclipse pre sammen med MI9 forsterker på mine Lyrr og det låt meget bra!

Det er ikke utenkelig at det kommer noe fra Magellan-serien inn hos meg til høsten når nytt rom er på plass :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder på forsterkeren som driver Triangle Lyrrene mine:
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite aktivitet i denne tråden gitt. Er vel ikke mange som har tørt å tenke ut av boksen.

Fikk endelig min Triangle Genese Voce of Ts senterstativ idag. Skal bli spennende å koble dette opp.

Jakter også fortiden på ny forsterker til Lyrr, jeg jeg bestemte meg for å la min Audiovalve få ny eier.

Denne gangen så går jeg for Transistor løsning, og Mcintosh større Parasound og EC står på vil ha lista, sammen med Pass Labs, Men det siste finner man nesten aldri brukt og det er her i dette markedet jeg må lete.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salg av Trangle

Hallo

Selger mine center(voce) og bakhøytalere(titus) grunnet lite bruk. Kom gjerne med tilbud hvis det kan være av interesse

Bilde ligger på avtorget.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite aktivitet i Triangle tråden ja, synd det.

Har fått oppgredert HT fra Lyrr til Magellan Chello og endelig kommet meg inn i den øverste serien til Triangle. Fikk samtidig tak i det gamle forsterkersettet mitt Unison Research Unico DM pre/power.

Dette er en match made in heaven for min del. Snakker om oppgradering! Har hatt dette i hus noen mnd nå, og for første gang siden jeg starta med dette så føler jeg at jeg virkelig er fornøyd.

Fikk også besøk fra Watt i november, noe som kan leses i desemberutgavens hjemme hos reportasje. Gøy på landet. Tror Håvard like det han fikk servert av lyd. Dette var også hans første møte med større Triangle og Unison Research.

Etter dette kom på trykk så har jeg hatt flere besøk fra folk på forumet ( på andre side av hekken) og fått en del skryt og noen tilbakemeldinger med forbedrings potensiale. Så veien er ikke slutt, men nå jobbes det mer med rommet, ikke med utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett par Triangle Antal Ex som jeg er meget fornøyd med. De låter klart, rent og lite "farget". Jeg har også ett par Triangle Comete Ez som brukes som bakhøyttalere i surround-anlegg. Men - disse flotte høyttalerne kan låte enda bedre ved å modifisere delefiltre og muligenes intern kabling også, det finnes noe om dette på nettet. Er det noen her på AVforum som har erfaringer med å forbedre Triangle-høyttalerne sine på denne måten?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over ett år siden siste post i denne tråden. Og den ligger fremdeles på førstesiden. Vet ikke om det betyr at det nesten ikke er folk innom her eller hva det er.

Uansett, har vandret litt frem og tilbake mellom Triangle og andre merker. Nå er jeg tilbake igjen og her kommer jeg til å være. Er ikke noe poeng for meg å holde på med andre høyttalerfabrikanter. Triangle har det lille ekstra som gjør det for meg. Det lille magiske jeg ikke finner i noen danre høyttalere.

Så enda opp med full 7.2.4 atmos kino fra Triangle. Og er meget glad for jeg tok det valget. Her nytes det nå både film og musikk på enhelt annen måte enn tidligere,

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva prisklasse ligger de høyttalerene du har i dag retep?

jeg har sett litt på Antal EX.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quartet er utgått. Den hører til Genese serien. Har kommet ny mellomserie som heter Signature som etter ryktene skal være enda nærmere Magellan. Signature får svært gode tilbakemeldinger på www.hifisentralen.no...

Quartet kostet vel veiledende ca 30 om jeg ikke husker helt feil.

Har både Antal ESW stående her også, samt Celius ESW. Brukes som surround og surround back høyttalere siden ingen ville ha de i vinter når jeg hadde de på bruktbørsene.

Antal er meget gode høyttalere som man finner ustyrtelig billig.

Har du hørt Triangle før Petter t?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt så mye fra triangle, kun triangle color. syns det spilte greit men har mer tro på de litt større modellene. som foreksempel antal eller Celius.
    men dette er et merke jeg godt kunne tenkt meg og hørt mer av. syns verken dali eller b&w lager liv i musikken. syns det spiller litt kjedelig. klart de dyrere modellene er endel bedre, men det er greit og holde seg til noe lunde fornuftig pris også. og det er der triangle har gjort mye riktig. lager "high end" høyttalere til en fornuftig pris.

bruker fortiden noen infinity kappa 60, kombinert med en god subwoofer. spiller latterlig bra. så kommer nok til og spille på dette til jeg ser noe dukker opp på brukten. forså og sette disse på lager igjen om jeg kjøper noen triangle høyttalere.

kan tenke meg at det oppsettet ditt spiller flott. ingenting er som når en har hjemmekino oppsett med høyttalere fra samme produsent.

det meste som ikke det står dali,klipsch eller b&w på i dag er noe tungsolgt, vis en legger det ut på finn.no

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bor i nærheten så må du bare ta kontakt. Jeg er i vertfall svært glad i Triangle. Og det er merket mitt. Er et eller annet disse franske høyttalere gir meg som jeg ikke finner noe annen plass.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder til i Akershus..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for det, men blir nok i det lengste laget og kjøre. satser på at det havner et sett med triangle høyttalere i rett farge på brukten om ikke så lenge. ser frem til at det står et sett med triangle høyttalere i mitt oppsett. blir spennende.
    Sist endret av petter__t; 04-22-2017 kl 22:37

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å høre. Er jo absolutt ingen plass man kan få hørt Triangle nå i Norge, foruten hjemme hos private.

Hva er riktig farge? Jeg liker både svart piano og den de kalte Bordeaux.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sett for meg svart piano eller Bordeaux. heller mer mot Bordeaux en svart egentlig. tenker og vente og se litt hva arendal sound skal komme med av nye høyttalere. så kommer nok til og vente med kjøp til den tid tror jeg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på Tower fra Arendal igår. Med min forsterker og dac. Låt ikke feil det for å si det pent. Men på film fyttigrisen. Det var meget godt. Rett og slett.

Quartet er nok enda luftigere, men Arendal slår de glatt på fundament. Nå må jeg uansett ha subber på musikk. Så for meg har jeg fullfrekvent lyd.

Triangle`s Venner-audessy-vannfall-reference-jpg

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tower kan jeg tenke meg er en heftig høyttaler.
    Sist endret av petter__t; 04-24-2017 kl 16:22

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene sier at det er på vei...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis jeg forstår deg riktig, så bestilte du deg et sett eller?
    Sist endret av petter__t; 04-25-2017 kl 00:42

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •