Triangle`s Venner - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 141
    Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hadde Altea og hadde nettopp Mozart, og prisklassen er nesten dobbel på mozart, men burde det det? Vel...
    Triangle Altea spilte bedre. Mer hi-end kan en si. 8)
    Så mozart er solgt igjen.

Du må få deg Triangle igjen! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Hvordan syns du det låter?

Spiller bra dette får utrolig mye for pengene...

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist Triangle får så lite oppmerksomhet om dagen! Tar meg selv stadig vekk i å savne mine Triangle Celius ESW som jeg måtte selge for noen år siden. Spesielt diskant og mellomtonegjengivelse på disse var meget bra, og satte ett varig inntrykk hos meg i alle fall.

Synest heller ikke importør/forhandlere er spesielt flinke til å løfte frem og promotere dette fantastiske merket. Grunnen til at jeg ikke valgte Triangle igjen nå var min erfaring med salg av de jeg hadde, verditapet ble rett og slett for stort.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Du må få deg Triangle igjen! 8)
    8)

Ja.. vi får se..

Prøver ut andre merker også.. Nå er det eit i signaturen, da går i.
    Knallbra dei og.
    8)

Men Triangle er knall det. Vil nesten si at Altea til 12.000ca er mye bedre en Mozart til 20.000
    8)
    Hvordan er det med høyttalere over Altea, toler dei mye mer effekt?

Må ha noen som også kan spille høyt og klokkeklart uten at en bunner dei
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok gått på en smell :cry:
    Bass-elementene i mine Quartet er ikke helt friske, hvorfor er jeg ikke helt sikker på, men det må ha blitt for mye guffe på "feil" musikk.
    Uansett var det en voldsom pris på nye elementer syns jeg, 2750 kr pr stk om jeg venter litt. Umiddelbar bestilling gir en pris på 3125 pr stk. Er det normalt at bass-element er så dyre? Ikke er det mulig å kjøpe nye element uten å kunne fremvise kvittering heller, men heldigvis har jeg funnet kvitteringen på mine. Dette er noe å ha i tankene for de som vurderer å kjøpe brukte Triangle høyttalere!

Vurderer uansett å prøve å kjøpe elementene fra utlandet dersom det er noe å hente på det. Erfaringer?

Forøvrig fremdeles fornøyd med høyttalerene tross alt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Jeg har nok gått på en smell :cry:
    Bass-elementene i mine Quartet er ikke helt friske, hvorfor er jeg ikke helt sikker på, men det må ha blitt for mye guffe på "feil" musikk.
    Uansett var det en voldsom pris på nye elementer syns jeg, 2750 kr pr stk om jeg venter litt. Umiddelbar bestilling gir en pris på 3125 pr stk. Er det normalt at bass-element er så dyre? Ikke er det mulig å kjøpe nye element uten å kunne fremvise kvittering heller, men heldigvis har jeg funnet kvitteringen på mine. Dette er noe å ha i tankene for de som vurderer å kjøpe brukte Triangle høyttalere!

Vurderer uansett å prøve å kjøpe elementene fra utlandet dersom det er noe å hente på det. Erfaringer?

Forøvrig fremdeles fornøyd med høyttalerene tross alt
    Hvem er det du har snakket med? Er det så utrolig dyrt for elementer? hmm...

Har jo antal jeg.. skal ikke være så dyrt men men

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro det er bra elementer som blir brukt da!
    Men det syns jeg hørtes voldsomt mye ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Triangle Celius ESW

Hei.

Noen som hva en ok pris er for Triangle Celius ESW fra 2006/2007 i dag 2012?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får vekke denne tråden jeg da. (smeller sammen et par cymbaler)

Så noen Triangel på lsound sine sider og de ser jo meget interesante ut (og pene )

Hoved bruken min er jo i et surround anlegg, men har en variert musikk smak alt fra klubb dunke dunk til 60 talls jazz, ispedd med klassisk. (er det melodi i det og en god master så er det 95% sjanse for at jeg liker det )

Hvordan er lyd signaturen til Triangle, får neppe hørt på noen iaff før utpå nyåret, det som kanskje er litt kinkig er at jeg også ikke har mye erfaring med høyttalere, beste frontene jeg har eid har jeg enda og det er noen skarve Dali Concept 6 som jeg syns jeg har fått mye valuta for.

De jeg sånn sett ser på som aktuelle er Triangle Esprit Antal 30th Anniversary - Høyttalere
    Det er jo litt fordi jeg er jo typisk mann med noen mindreverdighets komplekser så liker store ting :P

Stua mi derimot er ikke stor så er godt mulig hylle høyttalere på stativ hadde fungert bedre (jeg har f.eks maks 27cm til side veggene), så disse: Triangle Espirit Comete 30th Anniversary - Høyttalere hylle høytalerne er kanskje det mer 'logiske' valget.

Jeg har to xtz 12" subber som kan ta for seg bassen som jeg i dag kjører på en 100hz x-over.
    Jeg velger og dele så høyt pga noen kanselleringer i rommet.

Har enda ikke noen effekt trinn, men min pioneer sc-lx85 er jo ikke en anemisk receiver heller og med høyttaler sensitivitet oppgitt til 91/90 Db så ser de jo ikke ut som spesielt tunge høyttalere heller.
    (faktisk eneste hylle modellen jeg har sett på med så høy sensitivitet)

Kort sagt, hovedspørsmålet mitt er hvordan er Triangel sin lyd signatur i forhold til Dali, og er det noe varsku rundt elektronikken min?

Spesielt med tanke på at jeg vil ha dali senteren (lektor LCR) noen måneder (hvertfall om budsjettet strekkes til Esprit Antal) blir vel selvsagt ikke helt flytene, men en liten forskjell kan jeg ha i en kort tid, det er jo snakk om to veldig fysisk forskjellige diskanter.

Har jo et bitte lite håp om og muligens få lov til og slå ned\flytte en vegg så jeg får en større stue til sommeren som eventuell Esprit Antal, eller annen gulvhøytaler kunne lekt seg på :P

Tillegg;
    Noen som vet om det er noen lydmessig forskjell på 30 års utgaven til 20 000 og Triangle Esprit Antal Ex Black til 15 000 ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder forskjell på 30th anniversary og de vanlige, så er det benyttet bedre elementer i førstnevnte. I Antal er det brukt samme elementene som står i den en del dyrere Genèse Quartet. (kostet 35000 hos tidligere importør).

Den vanlige versjonen av Antal er tunet noe lysere enn mine Quartet, hvordan 30th anniversary er i forhold til disse aner jeg ikke. Utfra erfaringer med Quartet tror jeg at nevnte pioneer receiver skulle bli en helt ok match lydmessig. Men selv om Triangle er ganske lettdrevne på papiret så er de større modellene meget glad i strøm og trenger en kvalitetsforsterker for å yte sitt beste. De kan virkelig spille helt fantastisk på riktig utstyr, og da langt over hva prisen skulle tilsi. Likevel er det mulig å få et helt akseptabelt resultat selv med en kraftig receiver.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg ikke helt klarer og google meg til er om de er har bi-wire terminaler eller ikke ?

Ville sett på det som et lite pluss om de var det da jeg kan ta i bruk bi-amping fra recievern og sette opp en 100watt's kanal på diskant og bass respektivt.

Kan jo fort ta et år eller to før jeg kan ta meg rå til et effekt trinn.

Selvsagt er de glade i watt (de går jo ned til 3.4 ohm) så de kan nok bli noe krevende.

Men uansett bør nok gripe et godt tak om fornuften og komme meg igjennom januar og alle de års regnigene som kommer :-(

Oppdatering: Ser comete ex er avbildet med bilde bi-wire terminaler og da går jeg vel utifra at de store også har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke fått med meg at LSound har startet med Triangle. Bør vel være positivt det dersom de klarer å markedsføre merket bedre enn hva som har vært tilfellet tidligere. Håper de tar inn mer av utvalget etterhvert, jeg kommer til å oppgradere i løpet av 2013 og vil absolutt høre på Triangle før jeg bestemmer meg.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lenge siden, ser presse meldinga dems ble lagt ut her på avforum 4 desember så er jo knapt noen uker siden.

Men hva er bra med triangel?
    leser jeg på nett så roses de for stereo perspektiv og klarhet (ting jeg virkelig kan like)

Hemningslys fanboisme og skryt er tillatt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet bor du, det enkleste er kanskje å besøke noen og ta med favoritt-cd'en?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Hvor i landet bor du, det enkleste er kanskje å besøke noen og ta med favoritt-cd'en?
    Holder til ca en halvtime fra Drammen, så er vel ikke umulig at det fins noen i området.

Sitter hovedsaklig enda i 'google' fasen stort sett fordi jeg ikke helt har spart opp alle penga enda, og når jeg først for høre noe bedre enn de conceptene jeg har begynner det vel fort å klø noe veldig i cresco kortet..
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skjønner godt hva du mener ang. den kløen når man først får lyst på noe. Hallvar som tidligere solgte Triangle i Drammen bør vel ha klart å pushe noen eksemplarer i området så det bør vel ikke være vanskelig å finne noen når du er klar for å lytte. I verste fall får du sende meg en pm :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puster litt liv i denne tråden / klubben igjen !

Røk på et par Triangle Color Bookshelf fra deres nye "billig" serie.

Men du verden, disse seiler opp som den beste høyttaleren jeg har hatt i hus. De spiller dog ikke dypbass, men alt over de specede 80Hz er pokker meg så nydelig presentert. Har aldri før hørt musikken min så levende og engasjerende før. Mellomtonen er helt fantastisk, vokaler har aldri hørts så ekte og naturlig ut før. Det er hifi med musikken i fokus, men uten å være super analytiske og kliniske.

Nå er bare problemet at jeg vil ha mer av dette, tenkte da å få inn Color Floorstand eller Triangle Esprit Antal 30th Anniversary.

Noen med erfaring på hvordan hornet til de større trinagle modellene er ? Lest at de kan være litt harde og helst bør matches med varm elektronikk.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har netopp skaffet meg det 5paret Triangle i min byttekarriere. Og nå er det stopp for en lang tid.

"Hornet" i Genese serien er langt ifra så hissig som hos Klipsch, mye mykere om jeg kan skrive det.

Går for kombinasjoen Triangle Lyrr og Audiovalve Assistent 100. Triangle lyden er noe man blir helt hektet på. Jeg mener i vertfall at de er altfor lite kjente her på berget og om flere hadde turt å gå for likt prisede Triangle og feks B&W så hadde mange fortrekt lyden i Triangle. Det er bare det at Triangle ikke er like kult å eie.

Jeg er i vertfall strålende fornøyd med mine. Neste gang jeg går for nye høyttalere så kommer jeg til å ta steget opp i den dyreste serien Magallan. Men det ligger noen år opp og frem i tid. Nå skal jeg kose meg med Lyrr.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se du vender tilbake, Peter
    Mår man først har hatt noen gode Triangle i hus, så hører man plutselig hvor "feil" mye annet egentlig er

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte høyttalere.

Fint og se at det er litt Trianglefolk der ute !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •