Triangle`s Venner - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 141
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til analog76, se om du kan få hjemlån av en EC PI-2 som du har tittet på. Platespiller rett i denne uten å gå veien om receiver.

Dette blir litt avsporing i Triangle-tråden, men Naim = PRaT (Pace, Rhythm and Timing). Ta en tur over i Naim-tråden på HFS så finner du vel ut at Naim'istene spiller all slags musikk. Naim er litt en egen verden med DIN-plugger, BNC-kontakter etc. hvor regel nr. 1 er "source first"-prinsippet

Og skulle du/dere være i området her er det bare å si fra, selv om rommet mitt langt fra er optimalt i bassområdet. Har forsåvidt også en Parasound NC2100 pre og NC2250 effekt stående som kan kobles opp inntil jeg en gang får ut finger'n og solgt disse. Overgangen fra Denon receiver til nevnte Parasound både mot B&W og Triangle åpnet en ny verden når det gjelder musikkgjengivelse :shock:

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Til analog76, se om du kan få hjemlån av en EC PI-2 som du har tittet på. Platespiller rett i denne uten å gå veien om receiver.

Dette blir litt avsporing i Triangle-tråden, men Naim = PRaT (Pace, Rhythm and Timing). Ta en tur over i Naim-tråden på HFS så finner du vel ut at Naim'istene spiller all slags musikk. Naim er litt en egen verden med DIN-plugger, BNC-kontakter etc. hvor regel nr. 1 er "source first"-prinsippet

Og skulle du/dere være i området her er det bare å si fra, selv om rommet mitt langt fra er optimalt i bassområdet. Har forsåvidt også en Parasound NC2100 pre og NC2250 effekt stående som kan kobles opp inntil jeg en gang får ut finger'n og solgt disse. Overgangen fra Denon receiver til nevnte Parasound både mot B&W og Triangle åpnet en ny verden når det gjelder musikkgjengivelse :shock:

Dette takker jeg IKKE nei til !!
    Men får se når jeg/vi kan få det til 8-)

Uansett alltid morsomt å få høre noe nytt..

Sandlien

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    I hvert fall 2 ting kan være grunnen til at selgeren sier dette, esw serien er lysere, men føler på meg at han ikke selger Naim selv? Har jeg feil?

Kanskje jeg burde prøve ut Naim selv?
    Hvordan takler Naim forskjellig musikk?

Lurte på nytt eller brukt pga innspilling..

Sandlien

hei,

selgeren her selger faktisk Naim, så jeg tror han prøvde å rådgi så godt han kunne til disse ht.. jeg vet ikke hva han baserer det på i forbindelse med men..

jeg var i går innom Resonans i Stavanger (hvor jeg handler utstyret mitt) og hørte Vienna Acoustics Mozart Grand. de var koblet opp med integrert stereoforsterker m/innebygd cd spiller til ca 27 laken, så ikke på modellbetegnelsen men dette spilte veldig behagelig, varmt og rundt og det var ikke lyst på noen måte i dette oppsettet hvertfall mener jeg.

jeg hørte litt på jazz og pop. det fugerte greit, og fremsto med et litt 'laidback' lydbilde kanskje..

nå er det jo god akustikk i demorommene hos Resonans, og jeg må si at hjemme hos meg er det nok ganske motsatt, og litt derfor at jeg føler litt 'uro' med Trianglene mine tror jeg. jeg prøvde å henge opp litt tepper og flytte på litt puter osv;-) jeg mener det hjalp litt men det er fortsatt et lite stykke igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen,

det jeg glemte i svar ovenfor, var at forsterker jeg hørte på koblet opp sammen med Vienna Mozart, var NAIM.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=sorzy]Til analog76, se om du kan få hjemlån av en EC PI-2 som du har tittet på. Platespiller rett i denne uten å gå veien om receiver.

hei sorzy,

i dag skal jeg hvis alt går etter planen, låne med denne hjem fra Resonans og prøve hvordan det blir. er meget spent!

riaa rett i denne.

du ser i signaturen min hva jeg har av saker og ting, og i tillegg til den e-kompani forsterkeren jeg skal låne har jeg også fått lånt et DOXA riaa trinn som skal spille ganske friskt, og i tillegg skal jeg kjøre sølvlegerte CHORD kabler i bi-wire.

håper på en åpenbaring her:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim Uniti kanskje (Integrert CD-spiller, nettverkspiller, radio og forsterker) som har en listepris på 23.500,-. Hva med å prøvelåne denne og teste på dine Triangle da? Det begynner å bli litt mange usikre parametre her nå. Det kan være HT, pre/effekt eller mest sannsynlig rommet som gjør at du opplever slitsom diskant. Hvordan type vegger/tak/gulv er det i lytterommet ditt, har du gjort noen akustikk-tiltak, hvor mye ekko er det når du klapper med hendene, osv?

Edit: Da venter vi i spenning på testing med EC PI-2 :-o

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Naim Uniti kanskje (Integrert CD-spiller, nettverkspiller, radio og forsterker) som har en listepris på 23.500,-. Hva med å prøvelåne denne og teste på dine Triangle da? Det begynner å bli litt mange usikre parametre her nå. Det kan være HT, pre/effekt eller mest sannsynlig rommet som gjør at du opplever slitsom diskant. Hvordan type vegger/tak/gulv er det i lytterommet ditt, har du gjort noen akustikk-tiltak, hvor mye ekko er det når du klapper med hendene, osv?

Edit: Da venter vi i spenning på testing med EC PI-2 :-o
    hei igjen sorzy,

da var testen med ec gjort på Fredagen, jeg kommer tilbake til denne..

det er faktisk ikke diskanten som jeg opplever som krevende merkelig nok, men mellomtonen derimot. det var det på 703'ene mine og som jeg hadde før Triangle.

lytterommet mitt er veldig utsatt når det gjelder refleksjoner dessverre. vegger og tak er av gips, og det er ingen gardiner + parkett... a true recipee for disaster:cry:

det jeg har gjort er å rigge til med tepper og puter i førsterefleksjonspunktene når jeg har lyttet i det siste og jeg merker god forskjell. jeg får ikke dempet høyre ht og jeg kan høre ganske godt at denne trenger dempes i førsteref.

det som er, at når jeg før spilte på DM 603, var det veldig behagelig fra Onkyo 808 receiver i bi-amp, uten et eneste akustikk tiltak.
    er det sånn at mere oppløste og direkte ht er så mye verre å få til at man må oppgradere anlegget med 15 lapper gjerne?...

tilbake til ec test.

jeg hadde ec PI 2 til hjemlån som sagt og det skuffet ikke forsåvidt..
    den varme elektronikken i ec fjernet den ubehagelige hardheten og jeg kunne kose meg og slappe av.

denne ec er på 2x100W, og jeg tror nok at jeg skulle hatt litt mere kraft fordi jeg hørte den begynte å slite litt når jeg skrudde opp over det som er et 'normalt' per definisjon høyt lyttenivå.

jeg vil gå videre å prøve meg litt frem med forskjellige forsterkere nå før jeg bestemmer meg og kunne godt tenke meg å prøve Naim som du foreslår.

jeg skal fortsette og poste mine kombinasjoner etterhvert som jeg prøver

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, du skrev jo tidligere om 703 at "disse ble veldig skarpe og harde" og om Triangle "det låter litt 'tynt' kanskje" så jeg antok at det primært var mye reflekser i rommet ditt som kan løses i første omgang via demping av høye frekvenser på førsterefleksjonspunkter på vegger, tak og gulv. Men det ser jo ut som du har testet med noe demping og opplever en forbedring :-)

703 er jo kjent for å ha en ganske så god mellomtone, men dersom rommet bidrar til å fremheve diskantområdet og du i tillegg har stående bølger i bassområdet kommer jo mellomtonen litt i bakgrunnen (uansett type elektronikk). Gips på vegger og tak er forøvrig helt kurant og et godt utgangspunkt ;-)

Godt å høre at en integrert stereoforsterker var en oppgradering, du får teste litt ulike merker og finne ut hva som passer best til dine Triangle :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av analog76
    hei,

selgeren her selger faktisk Naim, så jeg tror han prøvde å rådgi så godt han kunne til disse ht.. jeg vet ikke hva han baserer det på i forbindelse med men..

Det var litt godt å høre!

Det er jo mye bedre for han med en fornøyd kunde, som kommer tilbake. Enn en som ikke kom tilbake..

Blir spennende og se/høre hva du kommer fram til !!

Sandlien

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triangle Genese Lyrr er testet i siste utgave av Hi-fi Choice som lå i postkassa i dag. Helt klart hyggelig lesing med en overall karakter på 4,5 stjerner på en skala til 5. Artig at de også har testet hovedsaklig med Naim elektronikk ;D

Konklusjonen er:

Like: "Fine overall balance, dynamic midband and top class imaging"

Dislike: "Bass lacks some precision, grip and a measure of authority"

We say: "A well balanced speaker with generous sensitivity, fine imaging and good vocal expressiveness"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Triangle + Hegel

Hei!

Noen som har erfaringer med Triangle høyttalere og Hegel H200 int.forst?

Hører gjerne andres meninger om denne kombinasjonen?

mvh
    jan sebjørn

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg lurt litt på også!

Kanskje du kan dele din erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har fin erfaring med Triangle Antal og Hegel H200. Bruker Black Magic Revelation ht-kabler. Syntes det er veldig bra lyd. Trianglene er lette å drive, og har en klang som kanskje heller over til det lyse. Hegel H200 er vel også ganske nøytral og oppløst. BM-kablene motvirker vel den lyse klangen litt, og det er bra. Jeg kjører med Black Magic hele veien, også til hodetelefon-forsterkeren.
    Er av den "sorten" som tror kablene påvirker lyden.

Oppgraderer imidlertid til BM Giant ht-kabler nå, og Gradient Revolution høyttalere.

Dermed har jeg et par Tiangle Antal og BM Revelation kabler til salgs, for de som er interessert.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye for kabler?

Lurer kanskje enda mer på Bladelius Thor mk III jeg, men all erfaring her er god erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Triangle Quartet, som også har prøvd PSB synchrony one, eller noen av Vienna Acoustics, f.eks Bach Grand?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salg av Antal

Heisann

Hvor mye kan man få hvis man prøver og selge Triangle Antal? Tror desverre ikke de er helt i min musikk klasse...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk brukten?
    Ligger litt høyttalere det er mulig og bytte i der!
    Bla Martin Logan Source !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmekino

Da hadde man fått Triangle Hjemmekino i hus..
    Har 2 12" subwoofere fra MJ Acoustic som spiller i kor med resten.
    Egentlig veldig spennende siden alt står i stua...

Er veldig begrenset hvordan man kan spille når man bor i rekkehus...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Noen som har prøvd Triangle Quartet, som også har prøvd PSB synchrony one, eller noen av Vienna Acoustics, f.eks Bach Grand?
    Hadde Altea og hadde nettopp Mozart, og prisklassen er nesten dobbel på mozart, men burde det det? Vel...
    Triangle Altea spilte bedre. Mer hi-end kan en si. 8)
    Så mozart er solgt igjen.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andydibben
    Da hadde man fått Triangle Hjemmekino i hus..
    Har 2 12" subwoofere fra MJ Acoustic som spiller i kor med resten.
    Egentlig veldig spennende siden alt står i stua...

Er veldig begrenset hvordan man kan spille når man bor i rekkehus...
    Hvordan syns du det låter?

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •