Triangle`s Venner - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 141
    Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva kan dette sammenlignes med?
    Hva brukte du for å drive dem?

Sandlien

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noen skikkelige tårn disse også, Devilej

Var dette forgjengeren til dagens Genèse serie? Hvordan syns du disse spilte kontra andre ting du har hatt i hus? Du har jo hatt en del forskjelligt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten si at jeg syns dem var veldig pene ! 8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Hva kan dette sammenlignes med?
    Hva brukte du for å drive dem?

Sandlien
    Dette er forgjengern til Mangellan og kan nok sammenlignes lydmessig med den mellomstore Mangellan modellen. Testet ut endel forsterkere på dem, men best resultat fikk jeg med rørtrinnet Rogue Stereo90
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette er forgjengern til Mangellan og kan nok sammenlignes lydmessig med den mellomstore Mangellan modellen. Testet ut endel forsterkere på dem, men best resultat fikk jeg med rørtrinnet Rogue Stereo90
    Hva brukte du som forforsterker til Rogue Stereo90?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam C31
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen av dere som kjenner noen som skal ha seg musikk anlegg vel? Kanskje et studentanlegg eller kanskje sine første virkelig gode høytalere? Jeg sitter på et Triangle oppsett med fornter, center og stativ høyttalere som jeg desverre ikke får brukt.

Rimelig er de også, da de bare skal bort pga de står å tar opp plass.

Høyttalerene er fronter: Zerius 202, Center sextan 202 og stativ Sathis 108 med stativ fra Atacama.

Send meg en pm om noen kjenner noen, eller kan tenke seg et par til selv.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Arcam C31

Ser litt på Rogue Stereo90 og Audio Valve Eklipse, men spørs om lommeboka noen gang blir stor nok da.. :-x

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Valve er også veldig bra saker. De testet den nye Roguen med KT90 rør i siste Fidelity
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel nesten bare håpe muligheten for å få hørt noen av disse kommer etterhvert..

Vet du om Stereo 90 kan sammenlignes med disse? Er vel dobbelt så dyre? :???:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på Stereo90 kontra Audio Valve Eclipse?
    Dette blir nok litt smak og behag, men personlig foretrekker jeg lyden fra Rogue
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte egentlig på om Rogue som har blitt testet i Fidelity nå, låter mye bedre eller om det er mer effekt bare?
    Er vel andre rør så blir kanskje stor forskjell.

Har du hørt Eclipse? Evt har du hørt Perseus?

Sandlien

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

jeg er eier av Triangle Altea esw.

først hadde jeg b&w dm 603, de spilte kontrollert og greit med Onkyo receiver TX NR-808 i bi - amp.

så kom jeg over og byttet til b&w 703. disse ble veldig skarpe og harde med denne receiver, jeg lånte med hjem rotel (ICE) rb-1572 men det hjalp ikke stort...

jeg bestemte meg for ikke å måtte legge ut så mye kroner på å tilpasse meg 703, at jeg ville bytte dem ut.

valget falt litt tilfeldig på Triangle som nevnt ovenfor.

jeg må si at jeg er godt fornøyd så langt men har ikke fått tid til å lytte mere enn 7-8 timer på dem så enda.
    til nå virker det som Onkyoen har god kontroll på disse.

jeg bruker platespiller som kilde stort sett, og generelt så liker jeg å spille i 'pure direct' på stereo, det låter litt 'tynt' kanskje på disse ht siden de er relativt lyse i klang og spiller med god oppløsning i lydbildet, men det er bra med rom.

hvis jeg går over til vanlig stereo konfig. så mister jeg litt rom men lyden blir 'fetere'.

jeg har blitt anbefalt Electrokompaniet som forsterker til disse ht.
    er det noen som har andre anbefalinger eller tips generelt hva angår å få tunet inn disse ht skikkelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du først er såpass til entusiast at du sverger til platespiller som kilde ville jeg utvilsomt oppgradert til dedikerte stereo-komponenter. Receiver som pre duger ikke selv med separat effekttrinn. Se om du finner en integrert boks evt. todelt pre- og effekt, i begge tilfeller med prosessorinngang så du kan kombinere med hjemmekinoen.

Jeg har forøvrig både 703 (i konas anlegg) og Triangle. 703 fikk jeg aldri til med receiver, men de låter ganske brukbart med Parasound pre- og effekt. Triangle tror jeg du kan fore med ganske mye forskjellig, helt avhengig av hva slags musikk du hører på og hvordan dine preferanser er. Hva med Naim

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info fra Admin:

Som et ledd i prosessen med å gjøre forumet mer oversiktlig, er det nå opprettet en egen kategori for fan/entusiast tråder.
    Dette er gjort for å skille ut disse trådene fra den tekniske delen av forumet, noe som vil gjøre det mye lettere å finne dem.

Denne tråden flyttes til den nye kategorien
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Info fra Admin:

Som et ledd i prosessen med å gjøre forumet mer oversiktlig, er det nå opprettet en egen kategori for fan/entusiast tråder.
    Dette er gjort for å skille ut disse trådene fra den tekniske delen av forumet, noe som vil gjøre det mye lettere å finne dem.

Denne tråden flyttes til den nye kategorien

Det likte jeg !

Takk skal du ha 8)

Sandlien

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av analog76
    hei,

jeg er eier av Triangle Altea esw.

først hadde jeg b&w dm 603, de spilte kontrollert og greit med Onkyo receiver TX NR-808 i bi - amp.

så kom jeg over og byttet til b&w 703. disse ble veldig skarpe og harde med denne receiver, jeg lånte med hjem rotel (ICE) rb-1572 men det hjalp ikke stort...

jeg bestemte meg for ikke å måtte legge ut så mye kroner på å tilpasse meg 703, at jeg ville bytte dem ut.

valget falt litt tilfeldig på Triangle som nevnt ovenfor.

jeg må si at jeg er godt fornøyd så langt men har ikke fått tid til å lytte mere enn 7-8 timer på dem så enda.
    til nå virker det som Onkyoen har god kontroll på disse.

jeg bruker platespiller som kilde stort sett, og generelt så liker jeg å spille i 'pure direct' på stereo, det låter litt 'tynt' kanskje på disse ht siden de er relativt lyse i klang og spiller med god oppløsning i lydbildet, men det er bra med rom.

hvis jeg går over til vanlig stereo konfig. så mister jeg litt rom men lyden blir 'fetere'.

jeg har blitt anbefalt Electrokompaniet som forsterker til disse ht.
    er det noen som har andre anbefalinger eller tips generelt hva angår å få tunet inn disse ht skikkelig?

Hei !
    For det første, det er godt å se at det finnes flere av oss her på forumet som liker dette merket!

Kjøpte du brukt eller nytt?

Esw serien er litt lysere enn Ex, så derfor tror jeg nok noe litt mørkere elektronikk burde fungere veldig bra !
    En annen ting du kan tenke på er ren stereo, hvis ikke du har eller helt sikkert skal ha hjemmekino!
    Det åpner opp en litt annen verden med en god stereoforsterker

Kan jo kanskje nevne at Triangle spiller bra på rør !

Er litt i samme situasjon som deg, ser litt etter annen forsterker. Men er egentlig veldig fornøyd, med utstyret slik det står akkurat nå! 8)

Men spørsmålet mitt blir, hvor mye hadde du tenkt til å bruke på nytt?

Sandlien

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

først svar til sorzy angående Naim, jeg har snakket litt med en selger på Resonans i Stavanger hvor jeg handler mine ting, han har stålpeil virker det som for meg.. vi snakket om forsterkere til trianglene og han nevnte at mulgens Naim ville bli litt lyst til disse.. utover det har jeg ingen formening om Naim ettersom jeg aldri har hørt på dem selv, men dog har jeg hørt bare bra om dem generelt.

det må nevnes at jeg må bli litt flinkere til å tråle bruktmarkedet fordi jeg ser for det meste på nytt utstyr og det koster jo fort litt med de gode komponenter;-)

Sandlien,

jeg kjøpte dem tre år gamle av nevnte selger i Resonans, han var meget fornøyd med disse og mente han ville ha problemer med å finne noe i samme prissjiktet som kunne hamle opp med disse, det var ikke mye som var i nærheten der mente han. er jo kjekt å høre det:-D

jeg kjører hjemmekino på Onkyo TX NR-808 og er godt fornøyd med den til dette bruket. jeg kikket på Electrocompaniet PI-2 integrert forsterker med hjemmekinoinngang og lurer litt på denne, jeg må nok helt klart satse på ren stereo for å finne ut hva som bor i ht så det er absolutt meningen:-D

har og hørt at Triangle spiller bra på rør. har ikke så mye kunnskap om denne typen forsterker.. kan man koble de til pre out på receiver eller finnes det prosessorinngang på dem?

jeg ville vel bruke rundt 15 + lapper på å utvide, gjerne litt mere etter som jeg ønsker meg nytt RIAA trinn også og på sikt annen pick-up, men nå er budsjettet til dette litt trangt så jeg må nok spare litt...

har god til til å diskutere hva som kan være gode alternativ hvertfall da:smile:

ser frem til Fredags kveld da det blir en lyttekveld for å nyte Trianglene videre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim låter lyst?!? Javel. Her må du bare låne med stereokomponenter hjem og prøve, det er den eneste fasiten.

Igjen vil jeg påpeke at type musikk du hører mest på er ganske avgjørende for hva du ender opp med. Rock o.l. hvor dynamikk og punch er viktig blir ikke like optimalt med samme forsterkere som er optimale på stemmer, jazz, akustisk. Det er ihvertfall min erfaring etter å ha testet både dyre rør-komponenter som låt utrolig bra med Kari Bremnes, og ikke-rørbaserte komponenter som ga langt mer punch og dynamikk på rockemusikk.

Enkelte rørforsterkere har prosessorinngang, men det er ganske langt mellom disse. Blir noe av det samme som jeg skriver over, på film er det ofte dynamikk og hurtige transienter som gjelder hvilket ikke nødvendigvis passer så bra med rør.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvert fall 2 ting kan være grunnen til at selgeren sier dette, esw serien er lysere, men føler på meg at han ikke selger Naim selv? Har jeg feil?

Rouge (rør) har vel en forforsterker med slik inngang? Også Parasound (transe) samme pris på disse mener jeg.. Rundt 7 laken.

Kanskje jeg burde prøve ut Naim selv?
    Hvordan takler Naim forskjellig musikk?

Lurte på nytt eller brukt pga innspilling..

Sandlien

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •