SVS-Venner - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 88 av 91 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,385
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruk tid på lytting og prøving og plassering. Og ikke minst nyte hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lytting og prøving blir det nok mye av ja, men plassering er jeg desverre rimelig låst på.
    Nyting er jeg god på.:-)
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antimode 8033 er ett must have om ikke riktig plassering kan oppnås..

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erstattet min Dali sub med en SVS SB-1000, overraskende bra og myyye bedre enn Dali E-12F. Endelig litt dybde og presisjon igjen
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Venter i spenning på mine to SB12-NSD.
    Rart at en voksen mann kan glede seg som en unge����
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 2 stk. SVS SB12-NSD ankommet, og førsteintrykket er meget bra. Syns det ble mye tightere, og dypt nok går det for meg iallefall. Meget fornøyd. Eneste jeg ser er at det er jo at det er plass til to til.😊
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder SVS-Venner-image-jpg  

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SVS SB-12 Plus som drar det dype hos meg

http://k4nett.no/myhomecinema/
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiim Vis post
    Jeg har en SVS SB-12 Plus som drar det dype hos meg

http://k4nett.no/myhomecinema/
    Kanskje du da kan bidra i denne tråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...-2000-%28x1%29
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La til noen Gik Acoustic bass paneler hos meg... så SB-13 for bedre arbeidsvilkår.

SVS-Venner-dsc_2858-edit-jpg

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    La til noen Gik Acoustic bass paneler hos meg... så SB-13 for bedre arbeidsvilkår.

SVS-Venner-dsc_2858-edit-jpg
    Det så pent ut

Newcomer liteglow sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen..

Jeg har idag 2 stk XTZ 12" og en SVS pb 13-Ultra.
    SVS spiller fint på lave toner, mens den manlger det lille "puffet" jeg ønsker fra 40hz og opp.
    Derfor er XTZ flott å pushe på med, men når jeg ser film så puffer å peser xtz subbene under 20hz så dem tror jeg at jeg kvitter meg med.

Så da bestiller jeg heller enda en SVS PB 13-Ultra og håper 2 stk sammen kan skape litt mere trykk enn det 1 gjør alene.
    Men det jeg lurer på er: skal jeg bestille enda en PB 13 Ultra i kasse (tung som fy men fin) , eller skal jeg kjøpe et tårn som veier bare 45kg og er mye enklere å flytte på ?

Problemstillingen min: kommer en kasse og 1 tårn til å spille bra sammen siden dem er noe ulik i form ? jeg har heller ikke mulighet til å plassere 1 tårn foran, så det må enten stå i siden eller bak.
    Kassen kan jeg plassere under lerrete, men det er også KUN den eneste plassen i rommet den egner seg.

Ser jo flott ut med 2 stk under lerretet, men lurer på om jeg kan oppnå bedre effekt med å betsille et tårn som jeg kan flytte rundt på i rommet.

Noen som har hørt begge og har noe possetivt\negativt å si før jeg bestiller idag ?

takker for tips...

her er forresten et bilde, til høyre 2stk xtz, og til venstre en svs.

- Yamaha RX-V775 - Yamaha BD-S473 Blu-ray spiller - BenQ 3D DLP Projektor W1070 - Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 fronter - Mission 733i - DALI Lektor - XTZ 99 W12.16 - SVS PB13-Ultra DSP - Elite Screen 110" - MediaPortal -

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å tette igjen bassportene på XTZ?

Hvis ikke dette funker ville jeg heller vurdert å skaffe meg et lowpass filter til XTZ'ene så de slipper å spille fra f.eks. 30hz og nedover, og heller bruke pengene du sparer på å oppgradere høyttalere samt et effekttrinn da jeg er helt sikker på at det holder i massvis med 1 PB Ultra til å ta seg av bånn.

Mvh. Mathias

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias Vis post
    Har du prøvd å tette igjen bassportene på XTZ?

Hvis ikke dette funker ville jeg heller vurdert å skaffe meg et lowpass filter til XTZ'ene så de slipper å spille fra f.eks. 30hz og nedover, og heller bruke pengene du sparer på å oppgradere høyttalere samt et effekttrinn da jeg er helt sikker på at det holder i massvis med 1 PB Ultra til å ta seg av bånn.

Mvh. Mathias
    ser hva du mener, syns ikke dem spiller like godt med tette hull, men eg godt tips som gjør at dem stopper å pese ialefall.
    men personlig syns jeg ikke EN svs er godt nok, spiller fint men jeg ønsker å ha det lille ekstra når man trenger det.
    Rommet mitt er litt dumt, for jeg har et sykt tap i lyd akkurat i sitteposisjon, derimot er det god lyd helt bakerst i rommet.
    håper at enda en svs kan hjelpe med å fylle ut lyden litt i hele rommet, eventuelt flytte en til midten eller bak i rommet.

Ja det er litt smør på flesk med 2 stk kanskje... men hvorfor ikke når man kan
    kunne kanskje byttet ut frontene, men er sånn høvelig fornøyd med resten av anlegget som er et "budskjett" stereo.
    - Yamaha RX-V775 - Yamaha BD-S473 Blu-ray spiller - BenQ 3D DLP Projektor W1070 - Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 fronter - Mission 733i - DALI Lektor - XTZ 99 W12.16 - SVS PB13-Ultra DSP - Elite Screen 110" - MediaPortal -

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liteglow Vis post
    ser hva du mener, syns ikke dem spiller like godt med tette hull, men eg godt tips som gjør at dem stopper å pese ialefall.
    men personlig syns jeg ikke EN svs er godt nok, spiller fint men jeg ønsker å ha det lille ekstra når man trenger det.
    Rommet mitt er litt dumt, for jeg har et sykt tap i lyd akkurat i sitteposisjon, derimot er det god lyd helt bakerst i rommet.
    håper at enda en svs kan hjelpe med å fylle ut lyden litt i hele rommet, eventuelt flytte en til midten eller bak i rommet.

Ja det er litt smør på flesk med 2 stk kanskje... men hvorfor ikke når man kan
    kunne kanskje byttet ut frontene, men er sånn høvelig fornøyd med resten av anlegget som er et "budskjett" stereo.
    Ok, skjønner!

Hvis du har så stort tap i bassen der lytteposisjonen er nå ville jeg vurdert å måle rommet ved bruk av REW og mikrofon for å finne optimal plassering av høyttalere og lytteposisjon. Mye å hente her!

Du vil nok kunne spille høyere og ha mer headroom med en PB Ultra til, så et bomkjøp er absolutt ikke, men jeg er usikker på om det er veien å gå om du mangler så mye oppover i bassen som du sier med kun én SVS. Har du prøvd å tette alle portene på Ultraen forresten?

Mvh. Mathias

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,385
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selge svs og xtz, og kjøpe K.K 12012.
    Mere pulver oppover, men mindre en svs`n nedover

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner!

Hvis du har så stort tap i bassen der lytteposisjonen er nå ville jeg vurdert å måle rommet ved bruk av REW og mikrofon for å finne optimal plassering av høyttalere og lytteposisjon. Mye å hente her!

Du vil nok kunne spille høyere og ha mer headroom med en PB Ultra til, så et bomkjøp er absolutt ikke, men jeg er usikker på om det er veien å gå om du mangler så mye oppover i bassen som du sier med kun én SVS. Har du prøvd å tette alle portene på Ultraen forresten?

Mvh. Mathias
    Har svs på lavest frekvens setting nå, siden jeg bruker den mest til film og elsker dype toner
    Alle portene tettet er ikke anbefalt av SVS selv da ( da skal den kunne gå enda dypere ) .

Men ja jeg har REW og MIC, har kjørt rom målinger frem å tilbake over hele rommet med alle tenkelige posisjoner på sub.
    Har til å med plassert XTZ subbene i sofan å crawlet rundt for å finne beste plassering.

Rommet er rimelig firkantet og litt for lite for at jeg har så mye å gå på når det gjelder plassering.
    Bassen (i spesielle frekvenser) møtes på midten og fases ut i nesten et nullpunkt helt uavhengig av hvor subben plasseres.
    Dette kan man regne seg frem til med rom kalkulator, og når jeg tester dette ut i praksis får jeg nøyaktig samme resultat. :\

Jeg har prøvd å henge en tykk duk bak sofaen for å dempe slik at lyden ikke reflekteres like godt.
    jeg har også prøvd å ta samme målinger med å åpne vinduet HELT vid åpent, da går db målingene opp i sitteposisjon.

Så det er ingen tvil om at rommet er litt lite (ikke for lite for å kunne få max god lyd, men for lite for å oppnå noe effekt med å flytte rundt på subber)

enda en sub vil ikke gjøre rommet bedre egnet, men den vil garantert gi mer bass enn hva jeg har idag, forhåpentligvis både over og under 20hz.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Selge svs og xtz, og kjøpe K.K 12012.
    Mere pulver oppover, men mindre en svs`n nedover
    nei tror ikke det du eneste jeg vurderte er å selge PB 13 og heller få 2 stk PB 12 .

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liteglow Vis post
    Har svs på lavest frekvens setting nå, siden jeg bruker den mest til film og elsker dype toner
    Alle portene tettet er ikke anbefalt av SVS selv da ( da skal den kunne gå enda dypere ) .

Men ja jeg har REW og MIC, har kjørt rom målinger frem å tilbake over hele rommet med alle tenkelige posisjoner på sub.
    Har til å med plassert XTZ subbene i sofan å crawlet rundt for å finne beste plassering.

Rommet er rimelig firkantet og litt for lite for at jeg har så mye å gå på når det gjelder plassering.
    Bassen (i spesielle frekvenser) møtes på midten og fases ut i nesten et nullpunkt helt uavhengig av hvor subben plasseres.
    Dette kan man regne seg frem til med rom kalkulator, og når jeg tester dette ut i praksis får jeg nøyaktig samme resultat. :\

Jeg har prøvd å henge en tykk duk bak sofaen for å dempe slik at lyden ikke reflekteres like godt.
    jeg har også prøvd å ta samme målinger med å åpne vinduet HELT vid åpent, da går db målingene opp i sitteposisjon.

Så det er ingen tvil om at rommet er litt lite (ikke for lite for å kunne få max god lyd, men for lite for å oppnå noe effekt med å flytte rundt på subber)

enda en sub vil ikke gjøre rommet bedre egnet, men den vil garantert gi mer bass enn hva jeg har idag, forhåpentligvis både over og under 20hz.
    Dersom du har brukt REW til å finne ut at senter av rommet er et nullpunkt flere steder i bassområdet er dette et dårlig sted å ha lytteposisjon. Har også selv et nullpunkt i midten av rommet mitt, og den eneste løsningen for å oppnå god bass var å flytte lytteposisjonen litt nærmere bakveggen og gå til anskaffelse av basstiltak for å kompansere for stående bølger i bassområdet som følger av plassering nærmere hjørne og vegg.

Har du vurdert å gå til anskaffelse av en SVS SB13 Ultra? Har ikke hørt denne selv, men utifra andres erfaringer skal denne være mye hurtigere og musikalsk, samt ha mye mer output i øvre bassområdet enn PB13 Ultra.

Mvh. Mathias

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har brukt REW til å finne ut at senter av rommet er et nullpunkt flere steder i bassområdet er dette et dårlig sted å ha lytteposisjon. Har også selv et nullpunkt i midten av rommet mitt, og den eneste løsningen for å oppnå god bass var å flytte lytteposisjonen litt nærmere bakveggen og gå til anskaffelse av basstiltak for å kompansere for stående bølger i bassområdet som følger av plassering nærmere hjørne og vegg.

Har du vurdert å gå til anskaffelse av en SVS SB13 Ultra? Har ikke hørt denne selv, men utifra andres erfaringer skal denne være mye hurtigere og musikalsk, samt ha mye mer output i øvre bassområdet enn PB13 Ultra.

Mvh. Mathias
    Problemet mitt er at dem 2 metrene bakerst i rommet blir brukt som "kontor" med pc-benk, så det lar seg ikke gjøre å flytte sofan helt bak dit desverre

har sett på SB med helt lukket kabinett, men usikker på det, liker å ha muligheten til å tune dem litt selv med porter.
    Eventuelt er det jo bare å tette igjen alle 3 hull (som du nevnte)

Synd ingen har SVS lokalt, så man kunne testet før man kjøper..

Side 88 av 91 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •