SVS-Venner - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 84 av 91 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    en bass per hjørne? 8)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    en bass per hjørne? 8)
    Tja det kunne jo vært noe. Nå har jeg en dør bak i venstre hjørne.
    Som nevnt i tråden min har jeg to Pb-10 på hånd,men tviler på at disse løser problemet.

Er 27kvm litt for stort rom til at to stk 20-39 klarer og lvere godt med bass??
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et rom som er ca. halvparten så stort, og lurer på om ikke min 20-39 enten skal få litt hjelp eller byttes ut. Men da er det ikke for at den spiller for lavt egentlig, hadde noen sjelsettende opplevelser i helga når jeg så Skyfall. Hjalp mye med Antimode i det rommet, så jeg må nok finne fram noen filmer og se om igjen, har ikke vært bass på samme måte tidligere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har et rom som er ca. halvparten så stort, og lurer på om ikke min 20-39 enten skal få litt hjelp eller byttes ut. Men da er det ikke for at den spiller for lavt egentlig, hadde noen sjelsettende opplevelser i helga når jeg så Skyfall. Hjalp mye med Antimode i det rommet, så jeg må nok finne fram noen filmer og se om igjen, har ikke vært bass på samme måte tidligere.
    Hvis tiden strekker til ihelga skal jeg prøve og flytte begge subene bak i rommet.
    Skal også koble på igjen Eq-1 siden jeg kun har brukt receiver siste ukene.
    Krysser fingrene

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har SVS Ultra Tower og SVS Ultra Center vært i hus i noen dager. Jeg likte designet veldig godt, og utførselen var strøken i pianolakk. Er veldig fornøyd til nå. Det som slår meg mest er hvor klare de er i toppene, og også hvor dypt disse tårnene var i stand til å gå uten drahjelp fra SUB. Får gi de noen uker med innspilling og lytting, før jeg sier for mye, men førsteinntrykket både utseendemessig og lydmessig er VELDIG bra :-)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva anslår dere verdien til på 2-3 år gamle PC-12 og SB-12 plus?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Hvis tiden strekker til ihelga skal jeg prøve og flytte begge subene bak i rommet.
    Skal også koble på igjen Eq-1 siden jeg kun har brukt receiver siste ukene.
    Krysser fingrene
    Etter mye frem og tilbake endte jeg opp med begge subene i stack bak i høyre hjørne. Dette spiller bra,men syns fortsatt det mangler litt.
    Skal få kjørt noen målinger etterhvert.

Mulig det stående bølger som er problemet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Etter mye frem og tilbake endte jeg opp med begge subene i stack bak i høyre hjørne. Dette spiller bra,men syns fortsatt det mangler litt.
    Skal få kjørt noen målinger etterhvert.

Mulig det stående bølger som er problemet.

Her er en enkel skisse av rommet. Målene er 6.1 x 3.8 (4.8 ved racket) Takhøyden er 2.2m. Sofa er plassert 3.5 fra lerret.
    Som nevnt tidligere er begge subene nå stacket bak i høyre hjørne.
    Tidligere har jeg hatt subene bak frontene,da fikk jeg aldri noe særlig trøkk fra høyre sub. Venstre sub spilte bra,men jeg hadde ingen mulighet for å flytte frontene nærmer veggen.
    Det er mye bass bak i rommet så håpet derfor at problemet skulle være løst hvis jeg plasserte begge på bakveggen. Den til høyre ved pipa spilte bra,men den i venstre hjørne hadde jeg store problemer med og få i fase,samt at den spilte dårlig under 30hz.

-kino-1-png

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg to SVS SB13-Ultra. Rommet er 20m2 og dette burde vel trykke rimelig greit ? Er det noen som har kjennskap til disse subbene og kan si noen ord...Vil også prøve å intergrere disse i 2-kanalsoppsettet da jeg leser de er rimelig kjappe og kontante.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SB13 Ultra

Der var to stk SB13 bestilt. Spent på hva disse skal utrette på film spesielt. Skal bytte ut to Dali Ikon som jeg kjøpte på hifiklubben... Det var faktisk hifiklubben som anbefalte svs... Noen som har erfaring med SB13? Bruker dere å la reciever gjøre kalibreringen? Har en Pioneer LX83. Har ikke plass til PB hos meg, de blir for voldsomme

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Der var to stk SB13 bestilt. Spent på hva disse skal utrette på film spesielt. Skal bytte ut to Dali Ikon som jeg kjøpte på hifiklubben... Det var faktisk hifiklubben som anbefalte svs... Noen som har erfaring med SB13? Bruker dere å la reciever gjøre kalibreringen? Har en Pioneer LX83. Har ikke plass til PB hos meg, de blir for voldsomme
    Blir nok bra dette vil jeg tro !
    Nå gjør ikke MCACC så veldig mye kalibrering av suben.

Den stiller fase (avstand til sub) , nivå , og fjerner peaker over 63 hz.

Men alt dette kan det lønne seg å eksprimentere litt med i etterkant.

Det kommer jo litt an på hvlike utfordringer du har i bassområdet , men det kan absolutt være verdt å investere i en Antimode for å ta seg av denne jobben !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ønsker og prøve noe annet har jeg
    lagt ut mine to svs tuber og eq-1 for salg.

Ta en titt hvis du er interessert:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...product/100341

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får jeg tak i Anti-mode?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avshop selger anti-mode ligger på 2 for mono og 2500 for stereo(2subber)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp , men man kan fint koble to suber til monoutgaven også - bare å bruke en y-splitt !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SB13-Ultra

Der var de to SB13 i hus og på plass. Du søte tid for en forskjell mellom Dali Ikon og disse... Vannvittig trykk og total stålkontroll på elementet her ja. Ikke fått prøvd på film enda, kun spilt forskjellig musikk. Alt fra rock, tecno, hip hop og klassisk låter veldig bra. Ikke rørt DSP på forsterkeren. Fikk beskjed om at jeg måtte dempe volumet på sub i MCACC oppsettet, men lot det være. Lar alt være udempet både på reciever og sub. Høypass og lavpass har jeg latt stå disabled. Samme med fase. Skal la det være slik en stund før jeg fintuner noe. Ekstremt tungvindt at displayet er på baksiden... Ikke lett å dra frem og tilbake disse akkurat... Noen som har erfaringer på innstillingene?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der var de to SB13 i hus og på plass. Du søte tid for en forskjell mellom Dali Ikon og disse... Vannvittig trykk og total stålkontroll på elementet her ja. Ikke fått prøvd på film enda, kun spilt forskjellig musikk. Alt fra rock, tecno, hip hop og klassisk låter veldig bra. Ikke rørt DSP på forsterkeren. Fikk beskjed om at jeg måtte dempe volumet på sub i MCACC oppsettet, men lot det være. Lar alt være udempet både på reciever og sub. Høypass og lavpass har jeg latt stå disabled. Samme med fase. Skal la det være slik en stund før jeg fintuner noe. Ekstremt tungvindt at displayet er på baksiden... Ikke lett å dra frem og tilbake disse akkurat... Noen som har erfaringer på innstillingene?
    Bilder ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS SB13-Ultra

Testet litt med Transformers i går og det funker!!

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Testet litt med Transformers i går og det funker!!
    Trøkker det bra på Mario?

Side 84 av 91 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •