SVS-Venner - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 8 av 91 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    blir nok til at jeg venter med den ja noen som har eller har erfaring med
    pc12nsd her? kjøpte egentlig litt utifra plass og råd fra lsound men lysten til å teste svs hjemme er stor

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi

mange her som har sett kung fu panda? den scenen når pandaen tar "Shifu Fingerhold" på tigeren når de sloss på slutten, ved utbruddet der er det enorm bass hos meg, helt sjukt! ikke nødvendig veldig dyp, men det kommer et kraftig trøkk! jeg hadde radioshack på 110 db mens lydmåleren viste 103db, og radioshacken maxa lett ut.
    Spectrum av Kung Fu Panda

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

edit: har batman the dark knight et bra lydspor?
    Nei....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ..noen som har eller har erfaring med
    pc12nsd her? kjøpte egentlig litt utifra plass og råd fra lsound men lysten til å teste svs hjemme er stor
    Jeg har selv 2 x PC12-NSD som jeg benytter til film, og de duger veldig bra til den jobben. De går kjellerdypt og flytter bra med luft. Du har med andre ord gode grunner til å glede deg til du får den i hus

Og som alltid, bruk litt tid på kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ja, den skal ha det
    Er hvertfall mange scener med fart i.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

oi! den gikk vel ikke så dypt som det virket som, var ihvertfal et enorm trøkk under den scenen i mitt rom=D

takk skal du ha flageborg:wink: 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

kung fu panda ruler den

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg har selv 2 x PC12-NSD som jeg benytter til film, og de duger veldig bra til den jobben. De går kjellerdypt og flytter bra med luft. Du har med andre ord gode grunner til å glede deg til du får den i hus

Og som alltid, bruk litt tid på kalibrering.
    Det skal jeg gjøre, hvis det blir veldig vanskelig kalibreringsjobb for meg
    så tenkte jeg på å kjøpe den sub rom korreksjonen som avshop har til 2k

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi! den gikk vel ikke så dypt som det virket som, var ihvertfal et enorm trøkk under den scenen i mitt rom=D
    Jeg hadde trodd det gikk dypere i den scenen på transfromers 1 hvor han skyter kanonene ned i asfalten for også kaste seg på tanksen. Men nå har ikke jeg hørt noe som går dypere enn min PB10 da, så har vel til gode å høre skikkelig dypbass.

Innlegg nr 1000

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsporet til Batman the Dark Knight Blu-ray er meget bra og er demo-materiale. Man må selvsagt sette filmen på Dolby TrueHD, og på denne filmen må man inn å gjøre det manuelt eller så starter den rett på standard Dolby Digital.

I mitt oppsett har jeg 7.1, og det gjorde seg godt med de ekstra bakkanalene. Lyden spres ut i alle kanaler med en voldsom dynamikk. I tillegg er filmmusikken veldig bra.

Av de seriøse filmtesterne på nettet, så er de fleste enige i at Batman: The Dark Knight er av referansekvalitet:

The Dark Knight Blu-ray Review (Batman) (2008)

Blu-ray Review: The Dark Knight | High-Def Digest
    Forsterker: Hegel H160
    Høyttalere: ProAc Response D25
    Platespiller: Rega RP10
    Pickup: Lyra Delos
    Riaa: Avid Pulus

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk skal du ha flageborg:wink: 8-)
    Den har et JEVNT(viktig!) trøkk ned til 15Hz fra ca. 95Hz - dypt nok for de fleste av oss - DET gir en heftig opplevelse.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydsporet er ikke bra, men er mye scener med trøkk i hvis jeg ikke husker helt feil.
    En scene spesielt, Batman kidnapper revisoren og det siste slaget, i kampscenen, i kontorlandskapet med glassvegger, i tusen knas, før de blir hektet med wire til flyet......

DET er heftig.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub til hjemmekino?

Jeg kopierer spørsmålene mine fra byggetråden:

Mens jeg venter på feriepengene for å kunne investere i nye fronter og senter, tenkte jeg muligens at jeg kan se meg råd til en sub-woofer. Jeg har pr. idag bare to fronter og selv om veteranen av en Denon-forsterker er ganske kraftig, opplever jeg når jeg drar skikkelig på at den melder pass. Derfor, og selvfølgelig fordi bass, mye bass, er deilig, vil jeg ha sub.

Nå må jeg jo også tenke litt fremover når det gjelder valg her. Jeg har plass til to subber i fronten, (har forresten plass ellers og i rommet) men det blir bare en i første omgang. Jeg har tenkt å bruke Tannoy over hele linjen, men ikke nødvendigvis når det gjelder sub. Man har jo lest så mye bra om SVS og tenker at det kanskje er veien å gå. Men hvilken? Vil det være bedre med to litt mindre enn en stor, for eksempel? Er det noen som kan anbefale og eventuelt linke til noe som passer for meg? Helst noe som produserer god dypbass og passer til både film og musikk.

noen bilder her:

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...2010-a-23.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 subber anbefaler de fleste over 1 ser jeg ja. Blir litt vanskelig å linke til noen hvis du ikke sier litt om prisklasse og rommet de skal stå i?

Edit: Har du plass og penger til det ville jeg kjørt på med 2*PC13-Ultra :twisted: Med mindre rommet er veldig lite da.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 subber anbefaler de fleste over 1 ser jeg ja. Blir litt vanskelig å linke til noen hvis du ikke sier litt om prisklasse og rommet de skal stå i?

Edit: Har du plass og penger til det ville jeg kjørt på med 2*PC13-Ultra :twisted: Med mindre rommet er veldig lite da.
    Hei Thoge,
    Takk for svar. Det finnes bilder av kinoen min hvis du trykker på signaturen. Det er ikke så lett å danne seg et bilde av hvordan det ser ut fordi det er en batcave, men rommet er helt kvadratisk og på ca. 28 kvm. Har 530 cm både på lengde og bredde.

Nå tenker jeg forslaget ditt blir i dyreste laget for meg. Jeg ser for meg området 6-8.000,-. Også derfor er jo det at folk flest anbefaler to litt mindre enn en stor sub et greit alternativ når man bare har råd til å kjøpe en av gangen i en litt mere moderat prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Hei Thoge,
    Takk for svar. Det finnes bilder av kinoen min hvis du trykker på signaturen. Det er ikke så lett å danne seg et bilde av hvordan det ser ut fordi det er en batcave, men rommet er helt kvadratisk og på ca. 28 kvm. Har 530 cm både på lengde og bredde.

Nå tenker jeg forslaget ditt blir i dyreste laget for meg. Jeg ser for meg området 6-8.000,-. Også derfor er jo det at folk flest anbefaler to litt mindre enn en stor sub et greit alternativ når man bare har råd til å kjøpe en av gangen i en litt mere moderat prisklasse.
    Tenker du da å kjøpe en i den prisklassen nå og en til senere?

For da har du jo fint budsjett til en av tubene til SVS, også kan du slenge inn en til i etterkant.

Edit: Denne skal jo forresten være en god kandidat:

SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS

Eller kan du jo se litt på brukten om du finner en brukt PC12-pluss, men regner med de fort ligger opp i 8 tusen selvom de er brukte.

Edit2: Ser jo at det ligger en på brukten til en hyggelig pris:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=63322&cat=all

Litt av forskjellene er vel at plus modellene er litt bedre på stort sett de fleste områder. Litt mer av "alt". Også sies det vel også at de skal være en del mer musikalske enn de andre modellene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenkte å kjøpe to like subber, en av gangen. Er rent autistisk når det gjelder symmetri

Forslaget ditt er meget bra. Jeg har bladd gjennom bladet Hjemmekino og dens forgjenger fikk perfekt score. Men det gjør jo de fleste av SVS-subbene.

Spranget opp til PC12-pluss på 10.000,- er for stort for meg. Jeg har jo så mye annet dyrt som skal inn i kinoen, så her må man bare besinne seg.

Skal se på bruktlinken, men det ser jo ut til at de fleste ikke vil sende slike store ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de har fått mye skryt disse subbene, spesielt i film sammenheng.

Ja, er det som er litt ulempen med såpass store subber. Men hvis du ikke har dårlig tid kan det jo være du finner en til overkommelig pris på brukten i nærområdet.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde trodd det gikk dypere i den scenen på transfromers 1 hvor han skyter kanonene ned i asfalten for også kaste seg på tanksen. Men nå har ikke jeg hørt noe som går dypere enn min PB10 da, så har vel til gode å høre skikkelig dypbass.

Innlegg nr 1000
    det er mye bass der, bare du skrur opp nok, jeg dro på skikkelig og lå på rundt 110db, når scenen slo inn mener jeg å huske at ultraen tro det til 112-113 db

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er mye bass der, bare du skrur opp nok, jeg dro på skikkelig og lå på rundt 110db, når scenen slo inn mener jeg å huske at ultraen tro det til 112-113 db
    Er godt med bass i den scenen ja

Side 8 av 91 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •