SVS-Venner - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 79 av 90 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1792

Tråd: SVS-Venner

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sjekket litt her nå. Output ved måling var
    85 db ved 80 hz.
    83 db ved 62 hz.
    95 db ved 45 hz.
    104 ved 16,6 hz.
    85 ved 6,3 hz.

Helt riktig hadde jeg ikke der. Den har peaken ved 16,6 og daler ned der. Jeg tok utgangspunktet ved 85 db på kurven.
    Som du antydet hadde de lite punch og krefter å rutte med oppover i frekvens. Det var på det dypeste på film de tok helt av.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Kurven viser hvertfall det med Audyssey Dynamic EQ aktivert. Dette ble målt av Flageborg med Behringer.
    Joda, men da går de nok så dypt i rommet ditt. Men da er det noe veldig spesielt i det rommet, for det er langt under hva som er normalt. Men selvsagt, det kommer an på hvilket volum det ble målt på også. Hos meg falt kurven BRUTALT under 17 - 18 hz.

Å jeg tenker selvsagt på kurven man får ut når man kjører ett frekvens sweep med PC'en, ikke hva kurven til Denon forsterkeren sier.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket litt her nå. Output ved måling var
    85 db ved 80 hz.
    83 db ved 62 hz.
    95 db ved 45 hz.
    104 ved 16,6 hz.
    85 ved 6,3 hz.

Helt riktig hadde jeg ikke der. Den har peaken ved 16,6 og daler ned der. Jeg tok utgangspunktet ved 85 db på kurven.
    Som du antydet hadde de lite punch og krefter å rutte med oppover i frekvens. Det var på det dypeste på film de tok helt av.
    Joda, men en ting folk må ha klart. Man justerer kurven litt slik man vil selv også. Når folk justerer inn med 20db housecurve fra 80 til 15 hz, får de ikke lov å si de mangler punch. Da har de kalibrert for å ha syk bunn, og lite punch. Ultra'ene mine hadde punch i massevis selv om de hadde masse krefter i bunnen, men jeg kjørte uten housecurve. Hva skjedde da? Joda, folk med enorme fordommer mot SVS hørte mitt oppsett, å ble gørrimponert over kvaliteten i hele registerert. Det som har ødelagt for mange er overdrevent bruk av housecurve ( sier ikke at litt ofte kan være bra )

I mine ører ihvertfall, er ett oppsett med housecurve på 20db helt ræva å høre musikk på. Derfor kjører jeg nå med min KK sub'er også, uten housecurve. Dagens filmer har alikevel så mye trykk i bunnen at det ikke er nødvendig, ihvertfall ikke i mine ører....................

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik du beskriver at jeg vil tune bassen ved neste kalibrering på Mandag. Med Dynamic EQ vil man booste dypabssen uansett mens til musikk vil det fremdeles være strammere med mer punch. Mest mulig flat kurve og ikke fjerning av midbassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt fornøyd over min svs.. Har en L formet stue med åpen kjøkken løsning.. Har sub bak i hjørne mellom to 3 setere. Men syns ikke det spiller godt nok.. Subben står på -17db og -4 i onkyo. tunet til 20hz med en plugg i.
    Men fortsatt ikke fornøyd... Har ikke tatt kalibrering av onkyo eller på sub med anti mode som jeg har. Kansje det hjelper?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Er ikke helt fornøyd over min svs.. Har en L formet stue med åpen kjøkken løsning.. Har sub bak i hjørne mellom to 3 setere. Men syns ikke det spiller godt nok.. Subben står på -17db og -4 i onkyo. tunet til 20hz med en plugg i.
    Men fortsatt ikke fornøyd... Har ikke tatt kalibrering av onkyo eller på sub med anti mode som jeg har. Kansje det hjelper?
    Forstår jeg deg riktig at L-en går ut til kjøkkenet i front? Og at du har subben bak ved lytteposisjon? Det er stor sjangs for at bassen vil forsvinne ut mot kjøkkendelen. Også størst sannsynlighet for at subben bør stå ved et hjørne som går ut mot husvegg og ikke inn mot et siderom.
    Hos meg skiller det f.eks optil 13 db @ 85 db ved frekvenser som 30 hz og 70 hz ved å flytte sofaen 50 cm bakover eller fremover. Dette fordi jeg har en bue ut mot gangen som sluker bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tegnet en enkel skisse av hvordan det ser ut så blir det litt lettere

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tegnet en enkel skisse av hvordan det ser ut så blir det litt lettere
    Ingen mulighet til å få plass i front?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve meg på SVS MTS-01 som fronter jeg
    får kjøpt dem for en god pris brukt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen mulighet til å få plass i front?
    Hadde den helt fremme i høyre hjørne når jeg flyttet inn, (2 månader siden).
    Har hatt den på venstre side av tv rack, men fortsatt ikke fornøyd. Har ikke prøvd på høyre siden av racket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil evt en svs tube spille i forhold til min? Den må da være lettere å plassere?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil evt en svs tube spille i forhold til min? Den må da være lettere å plassere?
    Den er mye lettere og plassere pga mindre fot avtrykk og lavere vekt, men om du får den til og spille bedre er nesten umulig og svare på men stussa på en ting, du sa 20hz tuning med en plugg i? på min pc13 så er det ingen plugger i på 20hz mode, du burde også kjøre rk, det kan hjelpe masse formen på rommet ditt er vanskelig, det som har funka for meg i sånne rom er og ha bassern rett bak sofaen, men da må sofaen stå ca 1 meter ut fra vegg, noe som sikkert ikke går hehe:P

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Den er mye lettere og plassere pga mindre fot avtrykk og lavere vekt, men om du får den til og spille bedre er nesten umulig og svare på men stussa på en ting, du sa 20hz tuning med en plugg i? på min pc13 så er det ingen plugger i på 20hz mode, du burde også kjøre rk, det kan hjelpe masse formen på rommet ditt er vanskelig, det som har funka for meg i sånne rom er og ha bassern rett bak sofaen, men da må sofaen stå ca 1 meter ut fra vegg, noe som sikkert ikke går hehe:P
    Per Christian har helt rett. 20Hz er med alle rørene åpne. 15Hz er med ett tettet igjen, og 10Hz er med 2 tettet igjen. Å gjøre dette feil, altså tette feil med rør i forhold til hvilken modus du kjører i kan føre til at du ødelegger SUB'en din, å ser ikke for meg noe garanti dekker brukerfeil.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bash 750w : 20 - 15 - 10 - Lukket, med 0 - 1 - 2 -3 porter lettet.
    Nye Sledge 1000w : 20 - 16 - lukket, med 0 - 1 - 3 porter tettet.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nå ta en beslutning om jeg skal gå for 2 stk SVS SB12-NSD.. Eller 1 stk SVS PB12-NSD DSP.

Så det blir enten 2 små eller 1 stor pga plaserings utfordringer i kommende kino rom.. Og lommebokens begrensninger

Noen formeninger vedrørende disse valgene?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,529
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Skal nå ta en beslutning om jeg skal gå for 2 stk SVS SB12-NSD.. Eller 1 stk SVS PB12-NSD DSP.

Så det blir enten 2 små eller 1 stor pga plaserings utfordringer i kommende kino rom.. Og lommebokens begrensninger

Noen formeninger vedrørende disse valgene?
    Til film er en stor det beste - til musikk er to små bedre, hvis du får plassert dem optimalt !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Til film er en stor det beste - til musikk er to små bedre, hvis du får plassert dem optimalt !
    Så du vil ikke si at 2 er bedre da 2 stk ofte kan gjøre opp for manglene 1 subwoofer kan gi? Plassering blir nok en utfordring da de(den) må stå langs frontveggen..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,529
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Så du vil ikke si at 2 er bedre da 2 stk ofte kan gjøre opp for manglene 1 subwoofer kan gi? Plassering blir nok en utfordring da de(den) må stå langs frontveggen..
    Har hatt SB 12 plus(den gamle lille) selv,og det er en god sub - særlig størrelsen tatt i betraktning,og den var veldig bra på musikk!
    Men den nådde ikke den gamle PB 10'ern til knærne en gang når det gjaldt å levere dypbass på film!

Så de store PB/PC modellene er ovelegne på dypbass,så det kommer litt an på hva man vil prioritere!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    642
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det best med portene inn mot vegg, eller ut fra vegg på plus/2 ?
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Har hatt SB 12 plus(den gamle lille) selv,og det er en god sub - særlig størrelsen tatt i betraktning,og den var veldig bra på musikk!
    Men den nådde ikke den gamle PB 10'ern til knærne en gang når det gjaldt å levere dypbass på film!

Så de store PB/PC modellene er ovelegne på dypbass,så det kommer litt an på hva man vil prioritere!
    Kunne nok tenkt meg noe som går dypt uten at det blir for buldrende.. Rommet spiller jo så klart en stor rolle så kanskje jeg skulle smelt til på en PB12-NSD DSP.. Lsound anbefaler den fremfor PS12-NSD i det du forklarer. Men da det er begrenset hvor mye jeg kan flytte på subben ved plasering så tenkte jeg 2 stk PS12-NSD da de kan gjøre litt opp for hverandre.

Side 79 av 90 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •