SVS-Venner - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 78 av 91 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Spiller fortsatt med SVS'ene i 180 grader, da det gir best resultat her. Pioneer reciveren min hadde også satt subbene på litt for lang avstand, så etter å justert dem "bedre" inn så begynner ting å ligne noe her. Kjører jeg en test ifra 20-80hz... så har jeg kun en liten dipp på 22hz på -2db . ellers ligger det meste på 88dB.

Tester endel med Megamind scena hvor "skurken" har bindt fast dama i toppen av en skyskraper. (ca 1:16:00 uti filmen). Her er det masse bass, ender på rundt 110-115dB, og har klart mer å gå på, men dette er nok for meg . Også Battle for LosAngeles (som er en skikkelig kalkunfilm) ble moro nå, ca 1 time utifilmen hvor de kjemper mot noen "aliens" på motorveien .

Men må også si meg imponert over Mentor 8, de smeller virkelig til sammen med SVS, og virker ikke som noe smågutter mot SVS'ene .
    vanvittig morro med svs etter jeg fikk min så har jeg blitt frelst:P hehe

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    vil si at rommet mitt er ganske snilt, testa med puls og det er sykt, selv i 20hz modus. når vi målte litt så hadde jeg 3 db mer på 15hz enn resten oppover:P men det var i 15hz modus.. skal prøve og få besøk av noen som kan kjøre målinger da jeg har fått den så jeg får se kurven
    :-D SVS er altid morro på film :-D

Så Kjør på med noen bass låter. Finnes noen på Spotify som duker til en liten sjekk på hvordan det oppfører seg.

En bruker det en syns gir mest i romet :-)
    Kjører mine 15hz og syns det funker best da det er mye og få ned mot 10hz.

En film som er målestokk på bass er filmen Immortals. Helt sinsykt til liv i subene (såpass at undertegnede har dempet sub/lfe 2 hakk )

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    :-D SVS er altid morro på film :-D

Så Kjør på med noen bass låter. Finnes noen på Spotify som duker til en liten sjekk på hvordan det oppfører seg.

En bruker det en syns gir mest i romet :-)
    Kjører mine 15hz og syns det funker best da det er mye og få ned mot 10hz.

En film som er målestokk på bass er filmen Immortals. Helt sinsykt til liv i subene (såpass at undertegnede har dempet sub/lfe 2 hakk )
    Det et morro ja:-D skal sjekke ut dette;-) men Venter til den nye har kommet:-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nr2 oppe og går begge sammen så ble det mye jevnere frekvens respons, men har ikke +6 db på alle frekvenser, noen er det fakstik mindre på enn med en, men dette er vel kalibrerings jobb den på høyre side har problemer fra 50 og oppover, da blir det difust på en måte, nesten som når den ene fronter er koblet feil + og -

feks

20hz økning på 1 db

50 minus 3 db

60-70 hz økning på 12db

skal legge ut tall i kveld da jeg sitter der og holder på litt.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voldsom økning på 60-70Hz da, nice Vurderer en til selv! Men vurderer å sette den bak i rommet. (Mongorom)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg bruker peq'n så føler jeg at noe av skyvet i bunn blir borte, noen som har vært borti det? har en liten dipp på 60hz(ca5db) som jeg har lyst til og heve med noen db.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heve den litt, om ikke hele 5 db.

Klarer ikke Denon og fikse subkanalen tårlig greit ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heve den litt, om ikke hele 5 db.

Klarer ikke Denon og fikse subkanalen tårlig greit ?
    har onkyo receiver, men den rydda opp sykt mye, kjørte målinger før og etter rk, det var opp til 8db forskjell på enkelte områder, men på 60 er det et problem:P det er + - 2-3 db forskjell fra 20 til 80hz utenom 60 der det er en dipp, men skal teste litt med peq'n

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    har onkyo receiver, men den rydda opp sykt mye, kjørte målinger før og etter rk, det var opp til 8db forskjell på enkelte områder, men på 60 er det et problem:P det er + - 2-3 db forskjell fra 20 til 80hz utenom 60 der det er en dipp, men skal teste litt med peq'n
    Viktigere... hvordan høres det ut i dine ører når en kjører på med bass.. merker du om det er noe om mangler ?

Det er vel 2 bånd som kan justeres på DSP og kan ikke tro at det taper noe i bunnen når du justerer 60hz ?

Det kan være at det er Onkyo som har tynet eq ganske mye ?

Har selv problemer med bass responsen og har en EQ1 som står på SVSene mine og har ikke justeert noe ekstra etter det.
    Heller ikke etter sjekket responsen da jeg frykter det sansynligvis ødelegger noe av gleden som er nå om det skulle være noe unormalheter. hehe

Men forsøkt og justere dippen med fase ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktigere... hvordan høres det ut i dine ører når en kjører på med bass.. merker du om det er noe om mangler ?
    neida merker ikke at det mangler men det er noe med det da mat vet det er et sted det er mindre på hehe, men frontene er jo med også så det er mulig de fyller ut litt på 60hz også selv om de er delt på 80. vet ikke hvor mye informasjon det er på 60 hz jeg, er det der punchen ligger eller er det lavere?

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS PC 12nsd imponerer på subsonic bass

Legger ut en liten kurve som viser hvor dypt en pc 12nsd kan spille,mye bass for 6500kr.
    Dippen på 50hz er rommet mitt/utfasing som skal eksperimenteres med for å forbedre.
    Dette er uten eq på dypbassen,kun brukt eq på 50hz for å rette litt på dippen (den var verre).

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Legger ut en liten kurve som viser hvor dypt en pc 12nsd kan spille,mye bass for 6500kr.
    Dippen på 50hz er rommet mitt/utfasing som skal eksperimenteres med for å forbedre.
    Dette er uten eq på dypbassen,kun brukt eq på 50hz for å rette litt på dippen (den var verre).
    Dette er mye bass for pengene ja - uten tvil!

Du kan få noen db i 50hz området av meg - jeg har litt til overs:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja trenger sårt bass i 50hz området.:-)

Tuben ligger på gulvet slik Roko har vært inne på før angående tubeplassering.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har SB-12 Plus? Lurte på en sånn en i plassen for XTZ 12" i tillegg til PC-12 som jeg har nå... Tenkte da for å få mer punch i mellomregisteret.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå står den i alle fall her så får vi se. Utifra målingene jeg har gjort er den på papiret bedre enn XTZèn, jevnere kurve....
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Når jeg hadde 2 stk PB 12NSD hadde jeg -3 db punktet mitt ved 6,3 hz. De ble tunet slik. De gikk sykt dypt.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS'ene går uten tvil dypt, men rommet har også mye å si. PB12-NSD har vel -3db ved 18Hz eller noe sånt i friluft.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Når jeg hadde 2 stk PB 12NSD hadde jeg -3 db punktet mitt ved 6,3 hz. De ble tunet slik. De gikk sykt dypt.
    -3db @ 6Hz har jeg hardt med å svelge. Med bassrefleks så faller som regel kurven veldig brutalt rett under tuningsfrekvensen som er 18Hz (tror jeg) på PB12-ND'en. Ville gjerne sett den kurven. Joda, man kan booste den i bunnen, men da går den veldig fort tomt for krefter. PB12-NSD output ved 6Hz tror jeg er veldig lav........

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Kane]SVS'ene går uten tvil dypt, men rommet har også mye å si. PB12-NSD har vel -3db ved 18Hz eller noe sånt i friluft.[/

Ved min crossover måler de 15,3 hz til 62 hz ved -3 db.
    Ved max crossover måler de 25 hz til 146 hz ved -3 db.

En annen test gjort av samme fyren viser 20,5 hz ved -3db. Ser ut som at det er samme versjonen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    -3db @ 6Hz har jeg hardt med å svelge. Med bassrefleks så faller som regel kurven veldig brutalt rett under tuningsfrekvensen som er 18Hz (tror jeg) på PB12-ND'en. Ville gjerne sett den kurven. Joda, man kan booste den i bunnen, men da går den veldig fort tomt for krefter. PB12-NSD output ved 6Hz tror jeg er veldig lav........
    Kurven viser hvertfall det med Audyssey Dynamic EQ aktivert. Dette ble målt av Flageborg med Behringer.

Side 78 av 91 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •