SVS-Venner - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 70 av 90 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 1792

Tråd: SVS-Venner

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde koblet riktig på den nye forsterkeren i utgangspunktet, men endte opp med og snu pluss og minus.

Med et par times tuning så ligger jeg +/- 5 dB fra 15 til 80-90 hz, da med 1/6 smoothing.
    Men jeg synes liksom ikke at det spiller skikkelig bra enda :roll:

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    alle porter åpene : 25 hz
    1 port tettet : 20hz
    2 porter tettet : 16hz
    3 porter tettet : 12 hz
    Vil man få mere skyv på f.eks 40hz hvis alle portene er åpne, enn hvis man har tettet igjen en eller to porter?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Vil man få mere skyv på f.eks 40hz hvis alle portene er åpne, enn hvis man har tettet igjen en eller to porter?
    Ja

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Jeg hadde koblet riktig på den nye forsterkeren i utgangspunktet, men endte opp med og snu pluss og minus.

Med et par times tuning så ligger jeg +/- 5 dB fra 15 til 80-90 hz, da med 1/6 smoothing.
    Men jeg synes liksom ikke at det spiller skikkelig bra enda :roll:
    +/- 5db uten smoothing, bør vel være et mål..

Er jo dine ører som bestemmer og ikke grafene, men liker selv noe stigning ned mot 20hz.

Edit: Glemte at det er noen som har svs i denne tråden og der stopper vi ikke med midtbass, så burde jo skrive ned mot 15hz

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ny amp imorgen eller på fredag... håper det er noe skikkelig feil med den jeg har.. testet masse, men oppnår ikke samme drønnet i Megamind som jeg gjorde med 2xNSD subbere som jeg hadde før. Mener scena som starter rundt 1:16:00..

MEn skal teste å sette subbene bak imorgen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snufs.. samme susinga.. er som å ha 2 gassflasker på detta... jaja. Da går nok Legato i retur. Synd, fordi konseptet er jo knall. Hmm.. litt skeptisk til de nye sledge ampene nå. NSD-12 DSP fungerte jo, men måtte da stille frakvensen på ca kl 12 for at samme susen skulle forsvinne, det funker dårlig på Legato ampen, som er samme amp som sitter i plus og ultra (så si).

Andre som har sus i sine Sledge utstyrte SVS'ere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Får meg svs for første gang i morgen, skal bruke den i kinorom til sommeren når så langt kommer! Men hvordan er den til musikk??
    Svs PB13 ultra

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hei! Får meg svs for første gang i morgen, skal bruke den i kinorom til sommeren når så langt kommer! Men hvordan er den til musikk??
    Svs PB13 ultra
    Ultra'en er helt rå på musikk også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ultra'en er helt rå på musikk også.
    +1
    Da har jeg noe å glede meg til!
    Gå fra xtz 12" til svs ultra'en!

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Snufs.. samme susinga.. er som å ha 2 gassflasker på detta... jaja. Da går nok Legato i retur. Synd, fordi konseptet er jo knall. Hmm.. litt skeptisk til de nye sledge ampene nå. NSD-12 DSP fungerte jo, men måtte da stille frakvensen på ca kl 12 for at samme susen skulle forsvinne, det funker dårlig på Legato ampen, som er samme amp som sitter i plus og ultra (så si).

Andre som har sus i sine Sledge utstyrte SVS'ere?

Ja jeg har sus fra min SVS Ultra dsp,men når jeg spiller musikk og ser på film hører jeg ikke susingen så jeg bryr meg ikke om det.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    ......Andre som har sus i sine Sledge utstyrte SVS'ere?
    Har litt susing i min PB12-NSD DSP, men det er såpass lite at når jeg ser film eller spiller så hører jeg det ikke. Det er kun når det er helt stilt i rommet at jeg kan bli obs på det. Når jeg tenker på det så var det egentlig kun de 2 første dagene jeg la merke til det, hadde glemt det helt til jeg leste om det nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg fått meg svs pb 13 ultra! Står hos min bror nå da jeg holder på å pusse opp hus! så har verken stilt på noe eller kalibrert noe.
    Men fy for en bass!
    Lurer på å kjøpe sånn anti mode sak?
    Er de verdt pengene?
    Da jeg ikke har så mye peiling på kalibrering...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Da var jeg fått meg svs pb 13 ultra! Står hos min bror nå da jeg holder på å pusse opp hus! så har verken stilt på noe eller kalibrert noe.
    Men fy for en bass!
    Lurer på å kjøpe sånn anti mode sak?
    Er de verdt pengene?
    Da jeg ikke har så mye peiling på kalibrering...
    Den er absolutt verd pengene
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har mine SVS PC13 ankommet min lokale Schenker avdeling. Får ikke testet dem før Fredag pga prosjekt på jobben. Men spent på om det suser av dem .

Uansett veldig spent på hvordan de blir i det litt kronglete rommet mitt.

PC12-NSD DSP spilte helt vilt i rommet.
    Legato imponerte ikke, fikk altid til noe trykk i midtbassen. Men pga sus i elementene så gadd jeg ikke å leke meg så mye med dem.

Så nå, Ultra . Mulig de havner bak sofaen.. Satser på å få en kompis på besøk da, med dB måler .

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig lyst til å kjøpe en SVS PC12 nsd dsp til stereo. Jeg har en Klipsch Rsw 10d, og den er helt super, men jeg vil har mere, Mye mere dypbass enn det den klarer å få til, og jeg bare lurer på om den vil henge med til mine Dynaudio Focus 110, eller om den er for treig... Har et 8 kvadratmeters rom, er den grei å få intergrert?
    På forhånd, takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 stk PC12-NSD DSP eller 1 stk PB12-Plus DSP

Jeg har allerede 1 stk PC12-NSD DSP, i ett 19 m2 rom, hva vil være best, kjøpe 1 til av den jeg har, eller selge den jeg har og kjøpe en PB12-Plus (eventuelt PC12-Plus)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt prøving å feiling har jeg funnet ut av at jeg ikke kan ha PC13Ultra i leiligheten der jeg bor. Den ble visst alt for stor for rommet, og gain sto på halv 8. Jeg var nesten sikker på at jeg skulle rive ned hele leiligheta her. Stua mi er på ca 25-30kvm. Dypbassen forsvant litt i rommet her, og satte absolutt ALT i bevegelse. Jeg får den effekten med PC-12Plus også, men denne er mer "behagelig" her. en erfaring større. Ikke putt alt for store subere inn i rommet om du ikke veit hva du gir deg ut på! Men jeg skal definitivt ha meg igjen PC-13Ultra når jeg har større rom til disposisjon! :-D

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen susing her i min 2011-mod PC13-Ultra.

Om den er bra på musikk må man vel nesten vurdere selv med sin egen hørsel, jeg har aldri fått den til å spille like pent som frontene mine hverken med manuell kalibrering eller anti-mode, jeg liker "musikk-bassen" i Klipschene mine alene mye bedre. Men det er nok hver sin smak. Men den spiller helt rått og brutalt det er det ingen tvil om.

Selv bruker jeg den nesten kun til film, og da kun LFE-sporet, og der er den helt hinsides rå

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Etter litt prøving å feiling har jeg funnet ut av at jeg ikke kan ha PC13Ultra i leiligheten der jeg bor. Den ble visst alt for stor for rommet, og gain sto på halv 8. Jeg var nesten sikker på at jeg skulle rive ned hele leiligheta her. Stua mi er på ca 25-30kvm. Dypbassen forsvant litt i rommet her, og satte absolutt ALT i bevegelse. Jeg får den effekten med PC-12Plus også, men denne er mer "behagelig" her. en erfaring større. Ikke putt alt for store subere inn i rommet om du ikke veit hva du gir deg ut på! Men jeg skal definitivt ha meg igjen PC-13Ultra når jeg har større rom til disposisjon! :-D
    Kompis av meg hadde noe lignende problem i sitt rom. Han endte opp med å kjøre den i "sealed mode" med veldig bra resultater. Hos han gikk den da helt flatt ned til 7Hz før den falt av. Kanskje noe å teste ihvertfall :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pr dags dato følgende:

Klipsch RF-82 mk2
    Klipsch RC-62 mk1
    2x SVS pb12 plus/2 (oppgradert 12.3 elementer)

Definetivt di sykeste subbene jeg har vert borti. Har dog ikke hørt ultra enda.

Side 70 av 90 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •