SVS-Venner - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 56 av 91 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk til JanThomas for å bringe frem spørsmålet som ble borte i salaten her:-D
    takk til kane og harman/kardon for svar8)

Etter å prøve montert lerretet, har det dukket opp en mulig utfordring. Svs pc-nsd-ultra må settes bakerst i rommet. Har plass til pb-10-12 i front, men ikke pb13 ultra så vidt jeg kan bedømme hittil.

Henter rack imorra, så får prøve å sette dette på plass før jeg går vidre til sub. Dette er ikke lett :?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt med noen toner. Nåla beveger seg såvidt når jeg har den på 120db, men bånna den glatt når jeg hadde den på 110. Et godt tegn på at det ikke er helt feil justert iallefall! :-)

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Har prøvd litt med noen toner. Nåla beveger seg såvidt når jeg har den på 120db, men bånna den glatt når jeg hadde den på 110. Et godt tegn på at det ikke er helt feil justert iallefall! :-)
    ¨

Bunner vel 126 db om du hadde hatt en ultra? bare for å erte tankene dine

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    ¨

Bunner vel 126 db om du hadde hatt en ultra? bare for å erte tankene dine
    Haha, ønsketenkning Jeg hadde nåla oppå null på Park scenen i Hulken når den sto på 120db, så er tydeligvis trykk nok i en plus også ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ønsketenkning Jeg hadde nåla oppå null på Park scenen i Hulken når den sto på 120db, så er tydeligvis trykk nok i en plus også ;-)
    Frontene følge ikke da ? Virker fryktelig høyt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, RF-10 går ikke veldig dypere enn 35hz, så. Og dette var langt unna forvrengt nivå på både høyttalere og sub. Jeg har den analoge måleren, hvorvidt en kan stole på den vet jeg ikke, men ettersom det er et verktøy, bør den igrunn reelt sett være ganske nøyaktig iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, RF-10 går ikke veldig dypere enn 35hz, så. Og dette var langt unna forvrengt nivå på både høyttalere og sub. Jeg har den analoge måleren, hvorvidt en kan stole på den vet jeg ikke, men ettersom det er et verktøy, bør den igrunn reelt sett være ganske nøyaktig iallefall.
    Har bare testet DB på musikk og her er det store forsterkere og 2 subber og likevel ligger det på rundt 100 db.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har bare testet DB på musikk og her er det store forsterkere og 2 subber og likevel ligger det på rundt 100 db.
    Kommer jo ann på romet hvor mye en får

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet har veldig mye å si. Jeg har rimelig normal stue regner jeg med ( ca 35 kvaderat ), men har alikevel målt 125db i sweetspot på Infected Mushrooms uten å ha SVS'ene tilkoblet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Rommet har veldig mye å si. Jeg har rimelig normal stue regner jeg med ( ca 35 kvaderat ), men har alikevel målt 125db i sweetspot på Infected Mushrooms uten å ha SVS'ene tilkoblet.
    Tore som du kjenner var her i går.Da spilte jeg ca 100 db og han sa : De (MA-ene) spiller høyt altså.Da var subbene også tilkoblet.Nå er jeg litt feig til å skru opp og aldri testet til subber eller høyttalere kneler.MANGE år siden jeg har sprengt et element.Limit lampene på SVS-subbene blinker,men det er når de lyser konstnat det er farlig i følge SVS.
    B&W 803 N med 200 watts Meridian og PC 12 NSD spilte omtrent det samme.
    Målte bare en gang på Focal Electra 946 og Focal 13" sub,da med brokobla Onkyo receiver til 110 db.De spilte vanvittig høyt med Brokobla 5x200 Meridian til 2x500w,men målte aldri da.Hadde SVS PB 12 PLUS den gangen også og den hadde ikke sjangs til å følge Focal subben på musikk med slag.
    Derfor,uten å være ufin,synes jeg det er rart at B&W-eier oppnår 120 db.Da er det nok rommet som dere sier.
    Hulk har jeg også her og skal ta en måling i kveld.
    125 db høres vanvittig mye ut.Synes Tore sa at du klarte 117 db med alt på,men at jeg da trodde du hadde litt mer å gå på med tanke på Focalene.
    Uten å ha målt de direkte mot hverandre så synes jeg Focalene spilte vesentlig høyere enn Klipsch KSP 400 som jeg hadde før de igjen.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tore som du kjenner var her i går.Da spilte jeg ca 100 db og han sa : De (MA-ene) spiller høyt altså.Da var subbene også tilkoblet.Nå er jeg litt feig til å skru opp og aldri testet til subber eller høyttalere kneler.MANGE år siden jeg har sprengt et element.Limit lampene på SVS-subbene blinker,men det er når de lyser konstnat det er farlig i følge SVS.
    B&W 803 N med 200 watts Meridian og PC 12 NSD spilte omtrent det samme.
    Målte bare en gang på Focal Electra 946 og Focal 13" sub,da med brokobla Onkyo receiver til 110 db.De spilte vanvittig høyt med Brokobla 5x200 Meridian til 2x500w,men målte aldri da.Hadde SVS PB 12 PLUS den gangen også og den hadde ikke sjangs til å følge Focal subben på musikk med slag.
    Derfor,uten å være ufin,synes jeg det er rart at B&W-eier oppnår 120 db.Da er det nok rommet som dere sier.
    Hulk har jeg også her og skal ta en måling i kveld.
    125 db høres vanvittig mye ut.Synes Tore sa at du klarte 117 db med alt på,men at jeg da trodde du hadde litt mer å gå på med tanke på Focalene.
    Uten å ha målt de direkte mot hverandre så synes jeg Focalene spilte vesentlig høyere enn Klipsch KSP 400 som jeg hadde før de igjen.
    Til vanlig kjører jeg jo Ultra'ene og RF-7'ene sammen, men med RF-7 som SMALL. Er ikke så mye mer å hente db messig slik jeg kjører det mao. Hadde jeg derimot kjørt RF-7'ene som LARGE og med Ultra'ene hadde jeg nok hentet litt til, men er vanskelig å få det til å låte bra da. Hos meg låter det ihvertfall helt klart best med Høytalerene som SMALL, og SUB'ene til å ta seg av det dypeste. Men når Ultra'ene er på så har jeg samme nivå mye dypere nedover i frekvens. Målte den kjente "Pulse" scenen fra filmen "Pulse" til samme nivå, altså 125db, og her ligger mesteparten av trøkket ligger mellom 17 og 22 Hz.

Nå sitter B&W-eier på noen Klipscher selv, og en SVS Plus, hvis jeg ikke husker feil, men ja rommet er nødt til å hjelpe han endel for å oppnå over 120db, det er jeg helt enig i. For til å med med mine RF-7 og 2 Ultra'er, så må jeg piske de litt for å komme opp på de nivåene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Nå sitter B&W-eier på noen Klipscher selv, og en SVS Plus, hvis jeg ikke husker feil, men ja rommet er nødt til å hjelpe han endel for å oppnå over 120db, det er jeg helt enig i. For til å med med mine RF-7 og 2 Ultra'er, så må jeg piske de litt for å komme opp på de nivåene.
    Aiai, jeg dro ikke såppas som 120db altså, men når måleren sto på 120, så hadde jeg ca 118db. 2 hakk på måleren føre 0 ca? Ergo, nesten 120db 8) Om jeg ikke er helt på vidda da. Men her spiller rommet mye med, men det bråker faktisk lite. Jeg dro nok friskt på, men det var 0 tegn til forvrengning, og jeg kjører til og med stereo i tillegg. Jeg elsker film på høyt volum, men det er ikke daglidags av meg å spille så høyt, men film nivået her ligger fort på 110-115db tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ommøblert frontene og subben litt nå og nå er det jaggu meg fart i den "lille" SVS'en min igjen Plassering er definitivt alfa omega!

Edit: Eneste som er litt synd er at Klipschene får ikke så mye plass som de trenger når jeg har det slik, så trøkker litt mindre fra de. Men nå er det mer jevn trykk i lyden osv

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai, jeg dro ikke såppas som 120db altså, men når måleren sto på 120, så hadde jeg ca 118db. 2 hakk på måleren føre 0 ca? Ergo, nesten 120db 8) Om jeg ikke er helt på vidda da. Men her spiller rommet mye med, men det bråker faktisk lite. Jeg dro nok friskt på, men det var 0 tegn til forvrengning, og jeg kjører til og med stereo i tillegg. Jeg elsker film på høyt volum, men det er ikke daglidags av meg å spille så høyt, men film nivået her ligger fort på 110-115db tenker jeg.
    Rommet mitt bråker dessverre endel her nå. Litt synd det, men bedre det enn å ikke få noe skikkelig bass nedover. Selvom det ikke er rare dypbassen i forhold til dere med større SVS'er :P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Fikk ommøblert frontene og subben litt nå og nå er det jaggu meg fart i den "lille" SVS'en min igjen Plassering er definitivt alfa omega!

Edit: Eneste som er litt synd er at Klipschene får ikke så mye plass som de trenger når jeg har det slik, så trøkker litt mindre fra de. Men nå er det mer jevn trykk i lyden osv

Rommet mitt bråker dessverre endel her nå. Litt synd det, men bedre det enn å ikke få noe skikkelig bass nedover. Selvom det ikke er rare dypbassen i forhold til dere med større SVS'er :P

Det beste er å ha jevnt trykk spør du meg. Det gir en mye mer klangbalanse helhetsmessig syntes jeg da. Sikkert andre meninger om dette, men ingenting er bedre enn samspill med sub og høyttalere. :-)

Bedre å ha litt bråk, og kjellerdyp bass :-D Bråker nok litt her også(dører), men sånn utenom det, er det ikke overlegent mye lyd i dører, men når jeg setter på en sang her med skikkelig dyp bass i, så kjenner jeg veggene flekser.

Man trenger ikke nødvendigvis stor SVS for å få kjellerdyp bass. Riktig plassering og kalibrering, er du temmelig i mål ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romet mitt begynner og bråke når en på Pulse... har en 106 dB.

På enkelte bassdemo låter så trenger en ikke så høyt en gang bare det er info rundt 20Hz og ned mot 12Hz.

Sliter du med mye vibrering og fleksing så er det vært og invistere i noe vibrasjonsdemping under sub :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å ha jevnt trykk spør du meg.
    Absolutt

Man trenger ikke nødvendigvis stor SVS for å få kjellerdyp bass. Riktig plassering og kalibrering, er du temmelig i mål ;-)
    Det er sant, men begrenser seg jo endel mer. Men for all del, jeg klager absolutt ikke. Er ikke akkurat manko på bass nedover her heller Så er vanskelig å forestille seg hvordan de største subbene låter :P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Absolutt

Det er sant, men begrenser seg jo endel mer. Men for all del, jeg klager absolutt ikke. Er ikke akkurat manko på bass nedover her heller Så er vanskelig å forestille seg hvordan de største subbene låter :P
    Mye vil ha mer vettu.. Rare greier det der

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Romet mitt begynner og bråke når en på Pulse... har en 106 dB.

På enkelte bassdemo låter så trenger en ikke så høyt en gang bare det er info rundt 20Hz og ned mot 12Hz.

Sliter du med mye vibrering og fleksing så er det vært og invistere i noe vibrasjonsdemping under sub :-)
    Om det var meg du hinta til, så har jeg valhalla feet under hele sokkelen på suben. Uten ble det jo helt jævlig her. :roll: Hjalp stort med 4 stk valhalla rundt gitt. Men jeg sleit heldigvis ikke med at suben flytta seg i begynnelsen heller, noe jeg var litt redd for, men der var jeg heldig gitt :-D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler veldig på en sylinder-sub nå:-D

Har PB 10 fra før,og føler at å gå for PC 12 NSD kanskje ikke blir den "helt store" oppgraderingen ??
    Hadde tenkt på en PC 12 Plus,men nå er den utsolgt ser det ut som

Må vel hoppe opp på den nye DSP modellen da,men det begynner jo å koste litt også da!

Hmm..... tenke tenke tenke
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 56 av 91 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •