SVS-Venner - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 55 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    tror den er på 4ohm ja, det spiller ok, men syns forsterkeren klipper litt tidlig (rød lampe lyser)

Det må være en svak forsterker... elemtet tror jeg ikke er så mye mere en 300w i 8 ohm og 600w peek ;-)

Hvordan er elemtentet koblet da ? Seriekoblet ? paralellkoblet ?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Får melde meg inn her igjen etter jeg tidligere har hatt PB 12 Plus og PC 12 NSD.Denne gangen er det 2 x SB 12 NSD.Førsteinntrykket etter noe begrenset lyttetid og uten kalibrering er at de er utrolig musikalske.
    Kommer gjerne tilbake til full beskrivelse senere etter kalibrering osv hvis noen andre er interresert i disse subbene.
    Gjør det. Hadde vært morro å høre intrykket ditt av 2 slike da det virker som det ikke er så mange som går for SVS sine lukkede konstruksjoner.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det må være en svak forsterker... elemtet tror jeg ikke er så mye mere en 300w i 8 ohm og 600w peek ;-)

Hvordan er elemtentet koblet da ? Seriekoblet ? paralellkoblet ?
    er koblet vanlig + - til + - på ene kanalen på forsterkeren.

testet den imot 2 brokoblede nad c270 (400w på hver høyttaler) og med behringeren øke jeg med med flere db, så litt effekt kommer det nok ut:-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er koblet vanlig + - til + - på ene kanalen på forsterkeren.

testet den imot 2 brokoblede nad c270 (400w på hver høyttaler) og med behringeren øke jeg med med flere db, så litt effekt kommer det nok ut:-D
    Du kan jo prøve og seriekoble til 8 ohm da om det letter jobben til effekten

Hmm... fikk plutselig for meg at i bilstereo verden så er det om og gjøre og ha lavest mulig ohm på forsterkern for og spille høyest mulig :-o

Er det da lettere og drive om en paralellkobler elementet ??? Kan noen som vet svare ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo lavere ohm jo mer strøm trekkes fra forsterker så det blir tyngre å drive jo lavere ohm du har. Det er ikke slik at du kan spille høyere fordi at forsterkeren yter mer watt ved lavere ohm. Det er faktisk sånn at jo lavere ohm jo mer effekt må forsterkeren levere for å oppnå samme lydtrykk. F.eks. hvis en forsterker spiller 110dB med 50watt på en gitt 8ohms høyttaler så må du ha 100watt for å spille 110dB på en maken høyttaler bare i 4ohm.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jo lavere ohm jo mer strøm trekkes fra forsterker så det blir tyngre å drive jo lavere ohm du har. Det er ikke slik at du kan spille høyere fordi at forsterkeren yter mer watt ved lavere ohm. Det er faktisk sånn at jo lavere ohm jo mer effekt må forsterkeren levere for å oppnå samme lydtrykk. F.eks. hvis en forsterker spiller 110dB med 50watt på en gitt 8ohms høyttaler så må du ha 100watt for å spille 110dB på en maken høyttaler bare i 4ohm.
    Hadde rett med seriekobling av elementet likevel da :-D

Mener huske elementene på plus/2 var seriekoblet da jeg skiftet elementer på den jeg hadde :-D

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er snakk om 1 element, så seriekobling går ikke...

1stk svs 12.2 element.. om jeg skulle brukt 2stk så hadde jeg brukt den andre kanalen, men tror feilen ligger i at jeg ikke kan å bruke feedback derstroyer pro 1124 som filtrerer..

vanskelig å finne noe how too do med teskjee.:-D

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Truls]

Tar jeg ikke mye feil så gir en identisk sub til ca 6dB økning. Hvær gang du fordobler subwoofere(aktiv) så øker du SPL med 6dB.

Var da sikker på at det var 3db!

Det vil da si at om jeg kjøper meg en Ultra til så vil jeg klare 132db? interessant!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Får melde meg inn her igjen etter jeg tidligere har hatt PB 12 Plus og PC 12 NSD.Denne gangen er det 2 x SB 12 NSD.Førsteinntrykket etter noe begrenset lyttetid og uten kalibrering er at de er utrolig musikalske.
    Kommer gjerne tilbake til full beskrivelse senere etter kalibrering osv hvis noen andre er interresert i disse subbene.
    Hei, du må holde åss litt oppdatert med disse, vurderer dæm vældi seriøst de SB-12NSD'an vente bare på litt tilbake meldinger her så meget lovende det du fortell, men e også vældi nyskjerrig korsen dæm funke på film? træng nokka som e litt mere punch i en den lille B&W 10" min:twisted:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en PB10-NSD og SB12-plus eier vil jeg si at hvilken som helst SVS vil imponere deg om du ikke har eid en før. Plus serien virker på meg som litt mer musikalske, altså litt strammer bass, som kan virke mer oppløst og kjappere en de åpne løsninger. Men der er muligens kun en synsing.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Som en PB10-NSD og SB12-plus eier vil jeg si at hvilken som helst SVS vil imponere deg om du ikke har eid en før. Plus serien virker på meg som litt mer musikalske, altså litt strammer bass, som kan virke mer oppløst og kjappere en de åpne løsninger. Men der er muligens kun en synsing.

Kem like du best av 10nsd og sb12plus da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope har aldri hatt en SVS før Men e litt usikker på om æ ska 2 stk SB-12NSD/pluss(når sist nevnte kommer) eller en SB-13Pluss, PC eller PB e uaktuelt da æ aldri har likt lyden av porta subber, men har sansen for subber som e vældi musikk og film, da æ høre på beggge dela ca.50/50

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller det at det er en SB som gjør den mer musikalsk og ikke at det er en Plus.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten tilbakemelding fra SB 12NSD :
    -Det ser ikke ut som nabodama (bor i 2 manns-bolig) har tenkt å rikke seg ut i kulda.Nå som jeg hadde barnefri og skulle teste mer.
    -Jeg har ikke fulgt dere gutta`s eller SVS sine råd om å justere opp til man har 75 db på sub/subbene.Synes det ble litt voldsomt.Tror de står på ca 65-68 db nå og resten står på 75 db.
    -Jeg har ikke testa hvor mye de gir.Limit-lampa blinker,men det har ingenting å si før den lyser konstant og det er aldri noen ulyder.
    -Det ble testet 10 min på King Kong.Det disse subbene gjør som jeg ikke er vant til fra andre subber er at de følger godt med på slag og de er heller ikke buldre-subber som blir irriterende i lengda.Skal teste flere filmer og høyere i morra.
    -På musikk har jeg fått testet en del mer.Hva skal man si ? Synes de er en eksemplarisk match til MA-ene.Jeg og en til prøvde frontene i både large med subbene delt på 60 hz og Frontene i small med deling på 80 hz.Begge deler funker flott.De integrerer kjempeflott og er stramme,presise,raske og dypt nok for mitt behov.Dette er et stort rom og de slår ikke ut tenna på deg og er db-monster,men siden jeg ikke kan spille så høyt til daglig så holder det.Det blir fintunet mer senere,for å spille pent ikke høyest mulig.
    -De ser litt harry ut på bildet,men de er faktisk pene i virkeligheten og penere enn denne subben som har et bedre bilde.Har en slik også :
    Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition
    -Til du som lurer på PB 10 vs SB 12 NSD så gir visst PB 10 en god del mer i dypet.Det er på musikk og oppover i frekvens at SB 12 NSD er bedre.Dette i følge Lsound.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Kem like du best av 10nsd og sb12plus da?
    Vanskelig å si siden de spiller sammen. Men 10nsd går dypere enn sb12. Viktig på film. Det virker dog som at sb12 spiller noe bedre oppover i frekvens.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si siden de spiller sammen. Men 10nsd går dypere enn sb12. Viktig på film. Det virker dog som at sb12 spiller noe bedre oppover i frekvens.
    Samme inntrykk som jeg har!
    Har den den "gamle" SB 12 plus,og PB 10 "new".
    Og til film,er det ikke tvil om at PB'en er råere enn SB'en!
    Til musikk er nok SB'en litt mer raffinert oppover i frekvens ja,så dette kommer an på hva man prioriterer,og også hvilke delfrekvens man tenker å bruke!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Skal snart begynne med bygging av dedikert kino. Så skal det jo svs inn der for å ta seg av dypet. Rommet blir ca.28kvm 7x4m.
    Er mektig imponert av både pc-12nsd og pc-13ultra. Disse er mine kandidater.

Med tanke på størrelsen på rommet, vil det være best med 1stk ultra, eller 2stk nsd? Nå er det snakk om å komme seg langt ned på frekvens skalaen. Kan jo bli 2 ultra med tida, men i første omgang må jeg starte med 2nsd eller 1ultra.

Svar mottas med takk:-P

Så dette spm forsvant i mengden så bumpet det frem for han!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Skal snart begynne med bygging av dedikert kino. Så skal det jo svs inn der for å ta seg av dypet. Rommet blir ca.28kvm 7x4m.

Med tanke på størrelsen på rommet, vil det være best med 1stk ultra, eller 2stk nsd? Nå er det snakk om å komme seg langt ned på frekvens skalaen. Kan jo bli 2 ultra med tida, men i første omgang må jeg starte med 2nsd eller 1ultra.

Svar mottas med takk:-P
    Ultra'en er en helt annen liga både trøkk messig og lyd messig. I mange rom er det lettere å få en fin frekvenskurve, og også få mere bass over flere sitteplasser med 2 sub'er kontra 1, men snakker vi rent trøkkmessig, lydmessig og hva som går dypest, så går Ultra'en klart av med seieren.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Mr Klipsch

Svar mottas med takk

Om det er snakk om en pc-ultra til senere så er vel svaret klart gå for storebror umiddelbart :-D

Så kan det igjen være greit med 2 suber om en skal gjøre seg bedre kjent med romet når det kommer til kalibreringen og nsd vil og også fort komme ned mot 15hz i et rom... 45 dagers retur rett ;-)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til i morgen gitt! RadioShacken kommer, og da får vel en prøve å tune litt. Fant en usedvanlig bra tråd her på forumet ang RadioShack og bruk. Så dette blir spennende :-D

Side 55 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •