SVS-Venner - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 48 av 91 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kommer nok av den enkle grunnen at LSound sitt demo rom er sinnsykt dempet, for en Ultra tilsvarer ca 2 x PC12NSD i trøkk, men har dypere og bedre kvalitet på lyden.

Ser man hvor mye rom å kalibrering har å si. Huske at Plus/2 faktisk har tett på Ultra ytelse.

I ett slikt lite rom holder det LENGE med en PC12NSD. Regner med det blir en rimelig fysisk opplevelse

Bare hold deg under kl.12 på gain så skal det ikke være noe problem. Som du sier. Bass bassillen er skummel, men nå har du jo enkelt å greit muligheten til å skaffe deg en til senere hvis du skulle føle ett beholv for det.

Kjempegjilde folk der ja. Er innom der rett som det er å snakker hifi/kino snakk.

Ikke så lenge siden jeg hadde en demo med det selv. Imponerte stort i forhold til pris synes jeg.

Velkommen til klubben :-D
    Skulle Ha en ultra for den er selvsagt bedre, men Skulle ta 4k på Cresco som ikke lot seg gjøre! Men en ultra kommer helt sikkert etter en måneds tid
    akkurat nå så er dette ekstremt fysisk det flyttes så mye luft i dette rommet at det blafrer i håret mitt! Takhøyde er bare 2.1m på høyeste med skråtak i tillegg!

Eneste minus er at jeg må se alle filmer på nytt, for nå er det en helt ny opplevelse! Skal få igang room eq wizard i morgen å se på responsen

Noen som er i telemark er hjertelig velkommen for å høre, og gjerne kalibrere for meg også! denne er bare satt på plass å slått på rett og slett!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Eneste minus er at jeg må se alle filmer på nytt, for nå er det en helt ny opplevelse!
    Er det blitt et minus også nå?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Er det blitt et minus også nå?

Var vanskelig å finne noe negativt så må pirke på det jeg kan ^^

Så forøvrig at det kom en pc13ultra på avtorget samtidig som jeg reiste å kjøpte pc12nsd... Typisk!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vanskelig å finne noe negativt så må pirke på det jeg kan ^^

Så forøvrig at det kom en pc13ultra på avtorget samtidig som jeg reiste å kjøpte pc12nsd... Typisk!
    Har ikke Lsound 30 dagers åpent kjøp da?

Eller var det bare for å leke med tanken?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda de har det, og det er til vurdering

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skuffet etter noen pådrag i dag!

Syntes faktisk min eldre xtz w12 spillte høyere!

Dypbassen er det ingenting å si på foreløpig. 114 db på 20hz må vel aksepteres!
    På 30hz det 120db og da gir subben seg rett og slett kontra 123db men Xtz subben!

Vil den klare å spille høyere etter litt innspilling?

Har vel forsåvidt fått blod på tann å drømmer om 13 ultra

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dypbassen er det ingenting å si på foreløpig. 114 db på 20hz må vel aksepteres!
    På 30hz det 120db og da gir subben seg rett og slett kontra 123db men Xtz subben!

Vil den klare å spille høyere etter litt innspilling?

Har vel forsåvidt fått blod på tann å drømmer om 13 ultra
    Som sagt kalibrering er alpha omega, og hvis jeg ikke husker feil så har du ikke kalibrert din noe.

Kan legge til at å sitte å gnu på med sinus toner og db måler fort kan ende med blåst SUB, uansett hvilket merke man kjører. Bare en liten advarsel.

Synes det er spesielt merkelig at du igår var "blown away" og idag ikke er fornøyd. Mer futt enn den XTZ'en skal du uansett har hvis begge jobber optimalt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misstenker det er en større peek i frekvensresponsen til xtz om den når 123 dB ved 30 hz ???

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt kalibrering er alpha omega, og hvis jeg ikke husker feil så har du ikke kalibrert din noe.

Kan legge til at å sitte å gnu på med sinus toner og db måler fort kan ende med blåst SUB, uansett hvilket merke man kjører. Bare en liten advarsel.

Synes det er spesielt merkelig at du igår var "blown away" og idag ikke er fornøyd. Mer futt enn den XTZ'en skal du uansett har hvis begge jobber optimalt.

Misforstå meg rett! Er kjempeimponert over subben, spesielt i det dype! den har et deilig dypt trykk som ikke xtz subben har, den fyller lydbildet bedre! og er helt klart overlegen på film!

Men kjørte Pulse, Transformers, ringenes herre osv, og på pulse så slo den seg av når det begynte å bli litt volum som xtz subben ikke hadde noe problemer med, den går såklart ikke på langt nær så dypt som svsen og kan vel være derfor den også slår seg av!

Men er en helt konge sub og beste subben jeg har hørt i denne prisklassen by far

Xtz leverte ikke det ved 23hz med på sangen A milli med lil wayne som jeg mistenker ligger rundt 50hz et sted! Dog så leverer svs subben 120db helt ned til 30hz som ikke xtz subben gjør! Får også meget god hjelp fra frontene disse subbene da jeg ikke har plass til å komme meg bak å koble fra HT, noe som gir en indikasjon over hvor lite og trangt det faktisk er her inne!

har en 3+2 seter, Bord, 46" tv, 2pcer en stressless stol og en dvd samling på 500++ dvder i tillegg til Varmepumpe! så her er det knapt plass til å bevege seg

På pulse scenen så klarte jeg kun 108db! har jo radioshack for første gang så måler absolutt alt

Skal kalibrere såfort jeg får tid! Men hva tjener man på Kalibrering annet en bedre integrering? Kan den spille dypere? høyere?

Men for all del er absolutt Blown away fortsatt og nyter hvert sekund, man skal lete lenge etter bedre sub for pengene!

Men hvordan er dette med innspilling på subber? bare bånn gass rett fra starten?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel 45 dager.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett! Er kjempeimponert over subben, spesielt i det dype! den har et deilig dypt trykk som ikke xtz subben har, den fyller lydbildet bedre! og er helt klart overlegen på film!

Men kjørte Pulse, Transformers, ringenes herre osv, og på pulse så slo den seg av når det begynte å bli litt volum som xtz subben ikke hadde noe problemer med, den går såklart ikke på langt nær så dypt som svsen og kan vel være derfor den også slår seg av!

Men er en helt konge sub og beste subben jeg har hørt i denne prisklassen by far

Xtz leverte ikke det ved 23hz med på sangen A milli med lil wayne som jeg mistenker ligger rundt 50hz et sted! Dog så leverer svs subben 120db helt ned til 30hz som ikke xtz subben gjør! Får også meget god hjelp fra frontene disse subbene da jeg ikke har plass til å komme meg bak å koble fra HT, noe som gir en indikasjon over hvor lite og trangt det faktisk er her inne!

har en 3+2 seter, Bord, 46" tv, 2pcer en stressless stol og en dvd samling på 500++ dvder i tillegg til Varmepumpe! så her er det knapt plass til å bevege seg

På pulse scenen så klarte jeg kun 108db! har jo radioshack for første gang så måler absolutt alt

Skal kalibrere såfort jeg får tid! Men hva tjener man på Kalibrering annet en bedre integrering? Kan den spille dypere? høyere?

Men for all del er absolutt Blown away fortsatt og nyter hvert sekund, man skal lete lenge etter bedre sub for pengene!

Men hvordan er dette med innspilling på subber? bare bånn gass rett fra starten?
    Mener du PULSE filmen, eller Pulse scenen i Transformers? PULSE filmen har sykt med dypbass nede under 20Hz, så her skal man ha en skikkelig slem SUB for å få noen høye tall på en db måler. Pulse scenen i Transformers derimot, ligger veldig høyt, så her får man veldig drahjelp av høytalerene. Hvis ikke SUB er ordentlig kalibrert, så vil ofte fronter og SUB motarbeide hverandre høyere opp i frekvens, noe som ofte kan føre til elendig resultat.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bør holde seg litt under max i starte før de er innspilt.
    Innspillingen går for med normal bruk

Kalibrering er greit. Kan du tenke deg og ha sikkelig utstyr til 100.000 kr, og det høres ut som du betalte 1.000 lappen på expert... ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du PULSE filmen, eller Pulse scenen i Transformers? PULSE filmen har sykt med dypbass nede under 20Hz, så her skal man ha en skikkelig slem SUB for å få noen høye tall på en db måler. Pulse scenen i Transformers derimot, ligger veldig høyt, så her får man veldig drahjelp av høytalerene. Hvis ikke SUB er ordentlig kalibrert, så vil ofte fronter og SUB motarbeide hverandre høyere opp i frekvens, noe som ofte kan føre til elendig resultat.
    Mener filmen Pulse!

Har prøvd rolig med noen sinus toner ved å Broke NHC Tone generator for å se hvor det er mest bass og slikt i rommet!

Hadde dog 100db på 15hz, spillte ikke høyt da jeg vet hvordan påkjennelse dette er for en subwoofer!

Noe jeg opplever er voldsom bass på veldig lave volum, men den stiger ikke så mye selvom jeg skrur lyden opp, holder seg temmelig lik og plutselig går den et drastisk hakk opp i bassen! kan det være recieveren som gjør noe her?

Er en AVR80 jeg bruker, kan ikke stille Frekvens eller deling på denne så det er gjort bak på sub!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    En bør holde seg litt under max i starte før de er innspilt.
    Innspillingen går for med normal bruk

Kalibrering er greit. Kan du tenke deg og ha sikkelig utstyr til 100.000 kr, og det høres ut som du betalte 1.000 lappen på expert... ;-)
    Ja skal kalibrere uansett ligger med omgangssjuken så må ta det når jeg orker^!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hørtes rart ut for min SVS pb10nsd-new spiller fletta av det min gamle XTZ w12 gjorde. På alle måter.

Edit: Dette med kalibrering og plassering lurer jeg på om jeg har hatt veldig flaks med. Har alltid bare plassert sub der det er plass og kun kjørt autokalibrering på receiver og jeg har vanskelig for å tro at suben min klarer å spille noe høyere/bedre enn den gjør, da blir jeg isåfall veldig overrasket. Dette har forresten vært tilfelle 2 steder jeg har hatt anlegget.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det hørtes rart ut for min SVS pb10nsd-new spiller fletta av det min gamle XTZ w12 gjorde. På alle måter.

Edit: Dette med kalibrering og plassering lurer jeg på om jeg har hatt veldig flaks med. Har alltid bare plassert sub der det er plass og kun kjørt autokalibrering på receiver og jeg har vanskelig for å tro at suben min klarer å spille noe høyere/bedre enn den gjør, da blir jeg isåfall veldig overrasket. Dette har forresten vært tilfelle 2 steder jeg har hatt anlegget.

Ja tar tilbake dette etter litt innspilling og pådragning i ettertid

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC12-NSD ble ikke gammel hos meg gitt reiser for å hente meg en Ultra i morgen!! Gjett om jeg gleder meg!

Klarer jeg å gå over 125db grensen tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC12-NSD ble ikke gammel hos meg gitt reiser for å hente meg en Ultra i morgen!! Gjett om jeg gleder meg!

Det tok neimen ikke lange tiden nei :P Får håpe du blir fornøyd med valget!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

aner vi hørselskader i horisonten? Ultra spiller fantastisk, men 125db er jo ikke å anbefale!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann SVS venner:-D

Vurderer å gå opp et hakk på "subfronten" nå,og da blir det å bytte ut PB 10'ern med noe litt råere!
    Tipper det blir en Sylinder modell,da den skal stå i hjørnet bak mellom to og tre seter,og dermed ganske nærme lytteposisjon!
    Innbiller meg at en PC modell vil "forsvinne" lettere i lydbildet - enige?
    Har også en SB 12 Plus som står foran sammen med frontene!
    Mulig denne også blir byttet ut,hvis jeg blir fornøyd med integreringen av bare en bak - vi får se:-D

Spørsmålet blir jo om det blir PC 12 NSD,el PC 12-Plus?
    Er det verdt prishoppet opp til Plus modellen?

Hva mener SVS-Klanen??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 48 av 91 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •