SVS-Venner - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 46 av 91 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sier 1 Ultra nå og så spe på med en ekstra Ultra senere.
    2 mindre sub-er er generelt bedre, men jeg kan love deg at du blir ikke tilfreds på bassfronten før du har fått en (eller to) Ultra-er i hus.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 PC12-NSD og er egentlig veldig godt fornøyd, men hadde jeg visst i starten at jeg kom til å kjøpe 2 stk istedet for bare den ene jeg startet med så hadde jeg heller kjøpt en PC13-Ultra. Og en til senere.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Jeg sier 1 Ultra nå og så spe på med en ekstra Ultra senere.
    2 mindre sub-er er generelt bedre, men jeg kan love deg at du blir ikke tilfreds på bassfronten før du har fått en (eller to) Ultra-er i hus.

Det er igrunn et godt poeng, kjøper jeg 2x pc12nsd så kommer jeg vel alltid til å lure på hvordan en ultra hadde spillt iforhold, og er jo alltid stas å ha toppmodel i tillegg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har 2 PC12-NSD og er egentlig veldig godt fornøyd, men hadde jeg visst i starten at jeg kom til å kjøpe 2 stk istedet for bare den ene jeg startet med så hadde jeg heller kjøpt en PC13-Ultra. Og en til senere.

Så hvorfor ikke selge begge og kjøpe en ultra? ^^

Pratet forøvrig med Lsound i dag og fikk følgende konklusjon: 2stk pc12nsd vil nok gi en bedre respons over hele registeret, men de ville fortsatt ikke være like autoritære som en pc13ultra, og ville heller ikke lever samme "tunge" bass som ultraen, selvom de muligens spillte hakket høyere! men nå sitter ikke jeg å ser film på 115db akkurat heller så max spl betyr jo bare noe en sjelden gang!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del, blir det 3 lange uker... Men den som venter på noe godt ;-) Men jeg kan vel forbanne meg over en ting med en gang. Mye vil ha mer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Så hvorfor ikke selge begge og kjøpe en ultra? ^^
    Tro meg. Jeg har vært inne på tanken. Men foreløpig så har jeg ikke rom i økonomien til det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet frem til at 2stk pc12nsd vil nok fylle behovet for bass mer enn nok, men jeg lider av "mye vil ha mer" basillen, så da tror jeg at jeg rett og slett bare går for en pc13ultra med engang, og får heller spe på med en til om jeg ikke skulle bli fornøyd, noe jeg tviler sterkt på da jeg egentlig er veldig fornøyd med min xtz12 hehe^^ syntes denne trykker mer en nok, men all svs hypen gir meg lite valg!

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS SB12-NSD eller PB10-NSD

Spør likeså godt her inne.

Som tittel sier lurer jeg på en av disse da det er det økonomien tillater pr. nå.

Hvilken av disse vil gi mest bang for buck?

Spiller sb12 like dypt som pb10?
    Størrelsen på kassen bryr jeg meg ikke om. Vil sikker bli brukt som hjørnebord alikevel...

(edit) Har idag en Magnat 12" som spiller bra ned til 19-20Hz

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g.org
    Spør likeså godt her inne.

Som tittel sier lurer jeg på en av disse da det er det økonomien tillater pr. nå.

Hvilken av disse vil gi mest bang for buck?

Spiller sb12 like dypt som pb10?
    Størrelsen på kassen bryr jeg meg ikke om. Vil sikker bli brukt som hjørnebord alikevel...

(edit) Har idag en Magnat 12" som spiller bra ned til 19-20Hz
    PB-10 helt klart. SB serien til SVS er lukket kasse, og har langt mindre å gi på det dypeste enn det de portede har. PB-10 er den som faktisk har imponert meg mest i forhold til pris og at det kun er en 10" i den. Helt rå SUB. Men jo lengre man går oppover stigen på portede SUB'er hos SVS, jo mer trøkk og kvalitet får man selvsagt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    PB-10 helt klart. SB serien til SVS er lukket kasse, og har langt mindre å gi på det dypeste enn det de portede har. PB-10 er den som faktisk har imponert meg mest i forhold til pris og at det kun er en 10" i den. Helt rå SUB. Men jo lengre man går oppover stigen på portede SUB'er hos SVS, jo mer trøkk og kvalitet får man selvsagt.
    +1 Helt enig med dette, dog er det ikke langet spranger opp til pb12 som skal være 50% bedre en pb10 for en tusing mer

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den med prisen, men det kommer 8 meter med subkabel og y-ledd i tillegg som spiser opp den tusingen. Regner med jeg går for pb10 og komplementerer med en pb12 neste år

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g.org
    Ser den med prisen, men det kommer 8 meter med subkabel og y-ledd i tillegg som spiser opp den tusingen. Regner med jeg går for pb10 og komplementerer med en pb12 neste år

Da stjeler du et skopar av dama og selger de til ei venninne og vips så var det gjort hehe neida, du blir nok mektig imponert over pb10

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    +2.

Har denne selv og den imponerer like mye hver gang! Klarer ikke engang tenke meg hvor mye trøkk det er i en 13-ultra når det er så bra trøkk i denne "billig" subben jeg har.

JanThomas: Jeg hadde også XTZ 12" før og jeg synes denne ble utkonket av PB10(både på film og musikk), så du kan glede deg til du får PC13ultra i hus ja!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst folkens, er PC/PB13 Ultra så rå som dere sier? Ser det har komment en ny versjon med noe bedre forsterkeri, å det frister å teste.

Er det bare jeg som er DØV på bass eller vill to PC13-Ultra rævkjøre subbene jeg har nå?(Elemental Designs A7s-650)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Seriøst folkens, er PC/PB13 Ultra så rå som dere sier? Ser det har komment en ny versjon med noe bedre forsterkeri, å det frister å teste.

Er det bare jeg som er DØV på bass eller vill to PC13-Ultra rævkjøre subbene jeg har nå?(Elemental Designs A7s-650)

Nei det tror jeg ikke den vil, for du har vel den doble med 2x 12" om jeg husker rett?

Pc\pb Er meget bra til prisen såklart, grunnen til at ED ikke får samme skryten er vel fordi de er mye mindre kjent her på forumet, og langt færre har de..

Tror nok de er like bra sånn nogenlunde!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også vandt med XTZ 99W12(ikke 12.16), så jeg vet egentlig ikke hva jeg legger meg ut på, men jeg regner nesten med PC12-plus er noen hakk vassere, eller hva sier folket?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sykt lyst å teste de side om side, tror jeg må ta en titt på AVSforum iløpet av helgen å se om det er noen side om side tester dær.

Subbene mine holder nokk til musikk og slikt, men mye vil ha mer and you know it På film er jo dypbass bare hysteriskt underholdene.

Kjenner at Seaton Submersive frister å suplementere med og, tror ikke det er noen i norge som har slike enda, noen må jo være de første til å "rive i" en slik=)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største til ED med 2 18" knuste pb13ultra i en test jeg så, men her blir det igjen stor priskforskjell og membranareal!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Den største til ED med 2 18" knuste pb13ultra i en test jeg så, men her blir det igjen stor priskforskjell og membranareal!
    "knuste" blir vel feil ord, den vant med OKÅ margin. Vi snakker da 2 x 18 vs 1 x 13...bør ikke vært lov å sammenligne dem en gang

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De modellene er ganske uaktuelle for min del. Syns de jeg har nå er i grenseland uhanterlige. Sånsett så syns jeg det er bedre med flere små enheter en å ha en slik mastodont i stua. det er sikkert bedre for spredningen og å ha flere små enheter.

Prisen på eD sine doble 18" er ikke så ille iforhold til hva du faktisk får av ytelse, men syns jeg husker at de veier inn på rundt 200kg... ikke snakk om!

Side 46 av 91 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •