SVS-Venner - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 40 av 91 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg og. Eller under èn av de ihvertfall. Merket ikke noe særlig bedring jeg, men folka under meg klager mindre ihvertfall.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er greit at det rister litt, men ønsker at det ikke kom ekstra lyder fra huset og ting på veggene.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Du har de på hjul for å stille inn, om det blir rett gjort av deg, og rett lyd, hvis du har de på hjul?

Hehehe, ja såpass gammelt hus burde ikke ha SVS i seg. Da blir salgsannonsen noe som "Men må påberegnes å skru inn alle skruer, og gi et par slag på spikrene i hele huset"
    Har de på hjul for å kunne teste forskjellige posisjoner og steder, med minst mulig dipper og tullball.

Med 2 stk Ultraer her så føler jeg at jeg gjør rivningsjobben om et par år litt enklere.
    "Grunnmuren" er av steinklosser med en betong i mellom, ikke at jeg tittet så mye på den før jeg kjøpte SVS.. men den porøs og vekk flere steder nå i hvertfall

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv ett gammelt hus i oktober i fjor. Iløpet av vinteren har Ultra'ene mine stått for at det ene vinduet i kjelleren min har sprekt. Det skumle er at jeg vurderer å putte inn enda en Ultra i kinoen
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kjøpte selv ett gammelt hus i oktober i fjor. Iløpet av vinteren har Ultra'ene mine stått for at det ene vinduet i kjelleren min har sprekt. Det skumle er at jeg vurderer å putte inn enda en Ultra i kinoen
    Vurderer? Det er jo bare å "Peis på!"

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Vurderer? Det er jo bare å "Peis på!"
    Joda, men trenger det liksom ikke. Har fremdeles nok output til å fillereiste meg i sofaen ned mot 13 - 14Hz. Eneste grunnen måtte isåfall være for å porte alle SUB'ene over i 10Hz modus for å få flat respons ned til en 7 - 8 Hz, og vet rett å slett ikke om huset har godt av det :-)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men trenger det liksom ikke. Har fremdeles nok output til å fillereiste meg i sofaen ned mot 13 - 14Hz. Eneste grunnen måtte isåfall være for å porte alle SUB'ene over i 10Hz modus for å få flat respons ned til en 7 - 8 Hz, og vet rett å slett ikke om huset har godt av det :-)
    Vel, det er bare en måte å finne det ut på. :wink:
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Vel, det er bare en måte å finne det ut på. :wink:
    Sant nok. Får se til høsten/vinteren hva det blir til

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok. Får se til høsten/vinteren hva det blir til
    du er vill kane....villere enn VILLEST!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Huset kan du bygge opp igjen! Go go go!

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje mye vits i å kjøpe seg endå en ultra hvis huset raser sammen oppå alle ultraene........ :???:

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BareFinn
    Ikkje mye vits i å kjøpe seg endå en ultra hvis huset raser sammen oppå alle ultraene........ :???:
    Kjøper ikke en Ultra til for å få mere bass, da jeg har mer enn nok av det fra før. Blir isåfall å kjøpe en til for å kjøre alle i 10Hz modus, for å få flat respons ned enn 5 - 6 Hz dypere enn nå. Hadde liksom ikke gjort noe å ha flat respons til 6 - 7 Hz

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og hører på musikk og lurer plutselig på om det er flere enn meg som er blitt så kresen at de ikkje gidder å se på film hos andre med mindre de har skikkelig bilde eller lyd (surround med skikkelig sub). :-|

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BareFinn
    Sitter her og hører på musikk og lurer plutselig på om det er flere enn meg som er blitt så kresen at de ikkje gidder å se på film hos andre med mindre de har skikkelig bilde eller lyd (surround med skikkelig sub). :-|
    er samma saken hos meg, all filmtitting mellom oss kompisser foregikk alltid hos meg, etter at anlegget kom inn. Men nå er alt borte vekk:-? :cry:

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    er samma saken hos meg, all filmtitting mellom oss kompisser foregikk alltid hos meg, etter at anlegget kom inn. Men nå er alt borte vekk:-? :cry:
    Trenger du noen til å passe Ultraen for deg då? :lol: hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte det kunne være lurt å høre her. Skal til innkjøp av anlegg om noen dager, og har så langt bare kjøpt RC-62. Skal også ha RF-62 eller RF-82 og RS-42 (når jeg får tak i et par). Blir mest sannsynlig å matche dette med en Onkyo-receiver (vet ikke hvilken enda).

I tillegg trenger jeg en sub, og siden jeg er student vil vel entry-produktene til SVS være det beste valget. Jeg har da sett på SVS PB10-NSD og SVS PB12/PC12-NSD (hovedsakelig PB10 vs PC12). Prisforskjellen er på 1300kr som ikke er så ekstremt mye. Hva vil dere anbefale for et rom på 12kvm (ikke dedikert, dette er mitt sove/oppholdsrom).

Angående kalibrering, vil dere si at det er et must å kjøpe AVIA 2 og Radio Shack Analog fra Lsound også?

På forhånd takk
    Espen Andreassen

Edit: I tillegg er kanskje PC12 mer plasseringsvennlig mtp. at den bruker mindre gulvplass (men er selvfølgelig høyere)?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Tenkte det kunne være lurt å høre her. Skal til innkjøp av anlegg om noen dager, og har så langt bare kjøpt RC-62. Skal også ha RF-62 eller RF-82 og RS-42 (når jeg får tak i et par). Blir mest sannsynlig å matche dette med en Onkyo-receiver (vet ikke hvilken enda).

I tillegg trenger jeg en sub, og siden jeg er student vil vel entry-produktene til SVS være det beste valget. Jeg har da sett på SVS PB10-NSD og SVS PB12/PC12-NSD (hovedsakelig PB10 vs PC12). Prisforskjellen er på 1300kr som ikke er så ekstremt mye. Hva vil dere anbefale for et rom på 12kvm (ikke dedikert, dette er mitt sove/oppholdsrom).

Angående kalibrering, vil dere si at det er et must å kjøpe AVIA 2 og Radio Shack Analog fra Lsound også?

På forhånd takk
    Espen Andreassen
    PB10 holder nok.AVIA2 disken synes jeg var noe tull,men stilte inn bildet med den.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet for å koble på en PC så trenger du ikke AVIA2-disken, men en dB-måler er kjekk å ha.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du har mulighet for å koble på en PC så trenger du ikke AVIA2-disken, men en dB-måler er kjekk å ha.
    Enig i dette - kjøpte med den AVIA disken,men den var egentlig ikke til så my hjelp!

Med db-måler,og sinustoner kommer du langt!
    Sinustoner laster man ned hos Kringlyd.no !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Angående suben, er det enighet om at jeg burde gå for PB10-NSD (selvfølgelig vet jeg at den klarer fint et så lite rom, bare tenkte at 1300kr ekstra for en sub med mer kraft, kanskje bedre kontroll (?) og som tar mindre gulvplass ville være bedre i et hvilket som helst rom)? ops:

Får vel ta å kjøpe en Radio Shack Analog, de flest receivere kan vel kobles opp mot en laptop? Burde alt kalibreres med Radio Shack eller bare sub (hørt at romkalibrering på suber oftest er dårlig på sub)? :-|

Side 40 av 91 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •